Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: Huishouden. Of het gebrek daaraan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:19

Oh strijken, ik haat het.
Beddengoed echt nooit hoor.
Blouse zelden. Ik sla het heel goed uit en hang het recht op..

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:22

En ik heb enkel nog kreukvrije kleding :D
Strijkijzer en plank staan al best een paar jaar onder een dikke laag stof :')

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:39

Napie schreef:
Ik verschoon ongeveer elke twee weken mijn bed. Na het wassen ook lekker strijken. Glad ligt gewoon beter. Bij het uit bed stappen slaan wel het bed open en gebruik ik vaak wat robijn spray. In de avond sla ik het weer dicht want ik stap graag in een strak getrokken bed.

Eigenlijk heb ik hier wel echt bewondering voor. Hoe krijg je het überhaupt opgebracht elke ochtend :D mijn ochtendritueel is het bed uit strompelen, dan vliegensvlug de hele beestenbende verzorgen, zien dat ik zelf kleren aan doe en ontbijten doe ik op de trein onderweg naar het werk. Ik ben niet eens wakker genoeg om te denken aan robijn spray of bed opmaken :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 17:30

Ik stap mijn bed uit, sla het uit, trek het recht, ongeveer 1 minuut werk.

Ik strijk ook nooit of het moet echt in 100duizend piskreuken zitten maar zover komt het nooit ik doe gelijk netjes opvouwen.
Bed verschoon ik iedere week. Heerlijk schoon bedje.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:06

Mando schreef:
Ik stap mijn bed uit, sla het uit, trek het recht, ongeveer 1 minuut werk.

Ik strijk ook nooit of het moet echt in 100duizend piskreuken zitten maar zover komt het nooit ik doe gelijk netjes opvouwen.
Bed verschoon ik iedere week. Heerlijk schoon bedje.

Maar ik wil het perse luchten. Voor het vele vocht dat je ongemerkt verliest in de nacht. Heb jij dat niet? :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:15

Ik heb een waterbed dus als ik mijn bed open sla is dat zonde van de warmte. Ik doe dat meestal in de avond maar niet de hele dag dan stook ik voor niets.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 18:58

Wat is eigenlijk het punt om het dekbed uit het raam te hangen? Ik neem aan om te luchten maar wordt het dan niet juist vies door aanraking van de gevel, vogelpoep, spinnetjes enzo?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:15

Strijken doe ik alleen met nette kleding, spul dst ik met sollicitaties aan heb. Ik heb al paar jaar vaste baan en niet van plan te strijken uh van baan te wisselen :+

Soms wat jurkjes of blouchrs. Maar ik pak liever wat anders dan dat ik ga Strijken.

Maar heb het pas wel gedaan. Was zo klaar met die stugge handdoeken dus een paar gestreken. Het hielp weinig. Gelukkig andets moest ik het vaker doen :))

Strikken schijnt wel extra schoon/steriel achtig te maken toch? In dst opzicht snap ik dst mensen het doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:21

Telpeva schreef:
Wat is eigenlijk het punt om het dekbed uit het raam te hangen? Ik neem aan om te luchten maar wordt het dan niet juist vies door aanraking van de gevel, vogelpoep, spinnetjes enzo?

als het goed is dan is die gevel natuurlijk schoon :D

ik heb een benedenwoning,maar mijn beddengoed hang ik als het mooi weer is aan het wasrek in de tuin.
heerlijk fris!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:57

Telpeva schreef:

Ik heb dat van huis uit mee gekregen. Mijn buurvrouw en ik zijn de enigen hier die dit dagelijks doen.
Nog nooit vogelpoep of een vies dekbed gehad.
Wel een fris dekbed.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:59

Ik heb dat nog nooit gedaan...mijn moeder vroeger wel idd...ik zie er het nu niet van in en ik kan het hier thuis ook niet...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:01

Als ik dat doe zitten er na 15 minuten 5 peuken, een joint en teennagels in mijn dekbed. :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:03

Oh, dat is erg. :=

Nou hier niet maar dan ben ik mijn katten kwijt of ik moet de slaapkamer deur dichthouden en dat doe ik niet. :+
Oh, en mijn raam klemt dus die is dicht gedaan met 2 man en als die open is krijg ik hem dus niet in mijn uppie weer dicht. :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:08

Ik heb ook een kat, ze mag niet naar buiten. Als ik de slaapkamerramen helemaal open heb en het beddengoed hangt eruit, dan is de deur dicht. Verder staan de ramen allemaal op de kiepstand en ik heb overal rekjes zodat ze er niet tussen kan komen. Poes mag op het balkon als het droog weer is, daar springt ze gelukkig niet af

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:15

Ja ik zie het hier ook echt maar zelden dat mensen hun dekbed uit het raam hangen om te luchten, misschien een handjevol mensen in de wijk die dat doen en ik ken dus ook niemand persoonlijk die dat doet vandaar mijn nieuwsgierigheid :D die punten hierboven zijn in elk geval de redenen waarom ik het niet durf

MarlindeRooz schreef:
Als ik dat doe zitten er na 15 minuten 5 peuken, een joint en teennagels in mijn dekbed. :=

Baaaaaaah! Jouw bovenburen zijn echt smerig :wow:

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:26

Ik woon zelf boven m’n slaapkamer, heb een maisonnette met op 1 hoog slapen en op 2 hoog wonen

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:53

Morrie schreef:
Telpeva schreef:

Ik heb dat van huis uit mee gekregen. Mijn buurvrouw en ik zijn de enigen hier die dit dagelijks doen.
Nog nooit vogelpoep of een vies dekbed gehad.
Wel een fris dekbed.

Ha ha, net het bed van man verschoond. Hing niet uit het raam maar lag opengeslagen op het bed. Met het raam open. Lijkt of er een hele kolonie vogels in de slaapkamer is geweest. En allemaal op zijn kant van het bed. :)

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:54

Dekbed en beddengoed uithangen doe ik ook regelmatig, maar pas een keer een vogel welke op mijn schone laken had gepoept ^)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:56

MarlindeRooz schreef:

_O-

Strijken: ik heb een droger met strijkfunctie. Perfect :') gooi alles erin, blousjes etc.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 21:40

Telpeva schreef:

Dat is de reden dat ik het ook niet durf :')

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 23:37

's Ochtendsbed openslaan, 's avonds dicht als ik eronder kruip.
Toendertijd met mijn ex hadden we 2 aparte dekbedden en verschillende overtrekken. Ik had wat dikkere en hij dunnere. Zijn moeder kon dat niet begrijpen. Wat als iemand dat ziet en waarom dan geen sprei erop.
A, omdat het ons niet boeide wat iemand ervan vond en b, we geen zin hadden elke keer een sprei erop en eraf te doen.
Zo had ik een collega die best wel dwangmatig met schoonmaken e.d. was.
Elke avond voor het slapen gaan de swiffer door het huis en dan in de ochtend na het opstaan weer.
Ze had niet meer de neiging dagelijks het beddengoed af te nemen en te wassen maar wel een stuk of 8 kussentjes op bed die elke avond ervan af werden gehaald en netjes weggelegd om de volgende ochtend na het luchten van het bed weer keurig te worden teruggelegd.
Ik zou daar knettergek van worden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 00:09

Ik hang onze dekbedden over de molen buiten eens per week als de hoezen eraf zijn. Soms vaker. Maar wij slapen beneden en kan ook via de deurtjes van de slaapkamer. Is wel makkelijk.

Maar er zitten evengoed wel beestjes, blaadjes en takjes op. Ik schud het goed uit.
Bij wind waaide ze in de sloot en dan was ik ze gewoon en moeten ze in de droger. Heb kussen programma en worden ze weer goed van.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 07:28

Telpeva schreef:

Bij mijn ouders deed ik dat ook. Maar sinds ik samenwoon en TATA binnen een straal van enkele kilometers staat doe ik het niet. Als je ziet hoeveel grafiet er op sommige dagen neerdaalt, bedank ik ervoor.
Wel klappen wij ons dekbed dagelijks open en hang ik het dekbed bij verschonen ook uit, maar wel in huis.

Oh en strijken vind ik geen probleem. Muziekje aan en gaan met die banaan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:35

inspirerend topic.... ik ga ook mijn bed maar weer eens verschonen :)*
uit het raam hangen kan niet vanwege de vast horren. Krijgen jullie niet veel vliegen en muggen binnen als je het raam de hele dag open hebt?

robijnspray is ook een goede tip, ga ik ook eens halen.

strijken doe ik alleen als het echt moet, gelukkig hoeven we voor het werk geen nette kleding aan, dat scheelt. en met kleding kopen let ik er ook altijd wel op dat het niet gestreken hoeft.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 10:50

het gebouw waar ik woon staat in het water, maar ik heb bijna nooit muggen/vliegen binnen en ik heb geen horren en altijd ramen open in de slaapkamer, dag en nacht.
Er zitten veel vissen en vogels bij die sloot, misschien vreten die de muggen op