Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ayasha schreef:pien_2010 schreef:Mee eens (ik ben een oma). Wij hebben onze beurt gehad.
En ik vind dat de kinderen (net als de oma's/ opa's) hun uiterste best moeten doen om de band onderling goed te houden, ook al zijn er wrijvingspunten. Ik vind het te verdrietig dat er door meningsverschillen te veel dochters (en af en toe een zoon) breken met een of meerdere ouder waardoor de kinderen hun opa of oma weinig of niet zien. Ik vind dat voor beiden partijen enorm sneu en ik vind dat er met die speciale band wel eens te slordig omgegaan wordt. (ik zeg niet dat jij dat doet hé TS!)
Dus TS ik hoop dat je in gesprek blijft met je moeder. Dat je haar duidelijk maakt dat jouw dochtertje van broeken houdt, ongeacht of ze het nu wel of niet leuk vind en dat je echt van haar vraagt om dit te accepteren van haar kleindochter. Je mag haar er gerust op wijzen dat het de onderlinge band niet ten goede komt door hier zo haar zin in door te voeren.
Kijk oma kan dan zelf ervoor kiezen om iets anders voor haar klein dochter te gaan kopen als kleren, als ze het te ingewikkeld vindt worden of het er niet mee eens is.
Ik ga het proberen uit te leggen. Tevaak ben ik het tegen gekomen in mijn werk nl en heb het verdriet gezien van twee kanten!
Ik denk dat jij geen idee hebt wat het is voor een kind om met een ouder te breken... Een ouder heeft daar veelal minder last van dan het kind. En steiger zoveel je wil. Het kind heeft een onvoorwaardelijke band met de ouder. Het bestaan van het kind is dankzij de ouder. Andersom is die ‘schuld’ er niet. En die ‘schuld’ maakt het verschil.
. Vaak is er sprake van misverstanden of een ruzie.
. Toen heb ik geleerd, dat de band tussen een ouder en kind een totaal andere is als een tussen grootouders en klein kinderen. Sizzle schreef:Dit gaat wel echt heel ver off-topic zo.
Ayasha schreef:Ik denk dat jij geen ide hebt wat het is voor een kind om met een ouder te breken... Een ouder heeft daar veelal minder last van dan het kind. En steiger zoveel je wil. De liefde van ouders naar kinderen is lang niet altijd onvoorwaardelijk. Soms zelfs niet eens heel diep. Het kind heeft een onvoorwaardelijke band met de ouder. Het bestaan van het kind is dankzij de ouder. Andersom is die ‘schuld’ er niet. En die ‘schuld’ maakt het verschil.
Waar een ouder een kind kan opvoeden waar het niet van houdt. Kan een kind niet anders dan houden van diens ouders.
Citaat:Bigben, omdat iemand geen kinderen heeft hoeft dat niet te betekenen dat ze niet kunnen weten hoe het zit. Ik vind je reactie ronduit grof en vind zelfs dat je die terug moet nemen.
BigBen schreef:Citaat:Bigben, omdat iemand geen kinderen heeft hoeft dat niet te betekenen dat ze niet kunnen weten hoe het zit. Ik vind je reactie ronduit grof en vind zelfs dat je die terug moet nemen.
Ik denk er gvd nog niet aan. Zolang je zelf geen kinderen hebt heb je er echt geen flauw idee van wat dat is en inhoudt, een kind hebben. En zoals gezegd, dat is geen verwijt. Gewoon een feit.
BigBen schreef:Ayasha schreef:Ik denk dat jij geen ide hebt wat het is voor een kind om met een ouder te breken... Een ouder heeft daar veelal minder last van dan het kind. En steiger zoveel je wil. De liefde van ouders naar kinderen is lang niet altijd onvoorwaardelijk. Soms zelfs niet eens heel diep. Het kind heeft een onvoorwaardelijke band met de ouder. Het bestaan van het kind is dankzij de ouder. Andersom is die ‘schuld’ er niet. En die ‘schuld’ maakt het verschil.
Waar een ouder een kind kan opvoeden waar het niet van houdt. Kan een kind niet anders dan houden van diens ouders.
Jij hebt geen kinderen. Dat weet ik wel zeker. Als je die wel had zou je dit soort onzin niet verkondigen. Dit is geen verwijt. Je snapt het wel als je zelf kinderen hebt.
Wees verder ook maar niet te trots op je deductie want het is algemeen geweten op bokt dat ik geen kinderen heb of wil.
BigBen schreef:Citaat:Bigben, omdat iemand geen kinderen heeft hoeft dat niet te betekenen dat ze niet kunnen weten hoe het zit. Ik vind je reactie ronduit grof en vind zelfs dat je die terug moet nemen.
Ik denk er gvd nog niet aan. Zolang je zelf geen kinderen hebt heb je er echt geen flauw idee van wat dat is en inhoudt, een kind hebben. En zoals gezegd, dat is geen verwijt. Gewoon een feit.
BigBen schreef:Met kind-ouderrelaties, jawel.
Met ouder-kindrelaties krijg je pas ervaring als je ouder bent.
En dát is een feit.
Als we zo doorgaan staat dit hele topic straks vol feiten, en dat kan op Bokt toch niet de bedoeling zijn.