SusanH schreef:Er wordt nu idd meer getest. Percentages positief getesten zou meer zeggen nu.
Ja en precies die is ook redelijk hoog toch?
Of nu niet meer?
Die zit bij ons rond 3%. Volgens de WHO heeft een land het onder controle onder de 5%.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Needje schreef:haha nee maar ik ben chronisch verkouden en dan gaat in golven. Dus elke keer als ik weer op voel komen dan ga ik weer testen.
En 1x omdat ik uit bron- en contactonderzoek kwam.
Alle keren negatief trouwens.
Ze hebben in Amersfoort imo maar iets opgeschaald. Ze zijn van autostraat (ik dacht dat ze toen 4 puntenhanden) naar loopstraat gegaan (nu geloof ik 6 punten).
En vanaf dat het loopstraat is ben ik dus sowieso 3x geweest en dit was dus de eerste keer dat ik zo door kon lopen.
Normaal is het in Amersfoort erg druk. (Niet dat je dan alsnog mega lang moet wachten, wat dat betreft loopt het altijd wel aardig door daar)
elnienjo schreef:De kwetsbaren zullen toch niet zonder de mensen kunnen die voor hen moeten zorgen. Mensen in de zorg, de tandarts, de kapper, de pedicure, hun mantelzorger etc zullen zich dus ook moeten afschermen ipv los te kunnen gaan feesten. En wat te denken van de medewerkers van de hotels waar ze die kwetsbaren in willen ophokken. Ook hun kinderen zijn de banketstaaf, want als papa en mama met kwetsbaren werken kun je kinderen natuurlijk niet loslaten in zo'n virusbroedhol als een school.
secricible schreef:Vayo, elnienjo had het over het voorstel van herstelNL waarbij alle kwetsbare volledig afgescgermd zouden moeten worden uit de maatschappij. Niet over onze huidige samenleving
secricible schreef:Vayo, elnienjo had het over het voorstel van herstelNL waarbij alle kwetsbare volledig afgescgermd zouden moeten worden uit de maatschappij. Niet over onze huidige samenleving
Karl66 schreef:secricible schreef:Vayo, elnienjo had het over het voorstel van herstelNL waarbij alle kwetsbare volledig afgescgermd zouden moeten worden uit de maatschappij. Niet over onze huidige samenleving
Hun voorstel is toch om alles hetzelfde te blijven doen als nu, behalve dan dat we alles weer opengooien? En omdat we "hetzelfde" blijven doen, zijn de kwetsbare groepen beschermd...
pien_2010 schreef:Weet je het zeker Sizzle want hier vinden ze 200 gevallen positief getesten op de 100.000 al te hoog en dat zou 2/1000 ste zijn, dus 0,2 %?
Of maak ik een denkfout nu?
secricible schreef:Ik begrijp volgens mij niet wat je wil zeggen Karl?
Maar hun idee is om alle kwetsbaren weg te stoppen en de boel dan open te gooien.
Alleen, wat elnienjo terecht zegt, die kwetsbaren hebben wel zorg nodig dus wegstoppen is lastig
MoniqueT schreef:Wat ik in Nederland echt mis, is duidelijkheid. Die routekaart is nooit echt wat geworden.
Hier is het vrij duidelijk geregeld op regioniveau. Wij mogen die regio ook niet uit. De fasen worden aangegeven per kleur en aan de hand daarvan weet je wat mag. Rood is alle horeca dicht en niet je gemeente uit bijvoorbeeld. Bij geel mochten we de gemeenten uit en de terrassen open en nu gaan we naar blauw en mogen de terrassen en niet-essentiële winkels ook weer na 8 uur ´s avonds op. De avondklok is overal nog tot tien uur en de restaurants zijn binnen nog dicht.
Wij hebben nu een IA van 130,6/100000 op 14 dagen en 49,6/100000 op 7 dagen. Concreet nog 8/3 positief geteste personen op een gemeente van ruim 6100 inwoners.
Het beste nieuws: er is geen enkele uitbraak of positief geteste bewoner of verzorgende in de verzorgingstehuizen in de provincie (1,5 miljoen inwoners) nu iedereen meer dan twee weken na de laatste vaccinatie zit.
[ [url=m/LhJP5y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sizzle schreef:In Israel heeft men ook meer vrijheden gegeven aan mensen die de ziekte al gehad hebben.