Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:41

Cayenne schreef:
Suzanne F. schreef:
Pffff wat een gezeik. Dan betaalt hij de test toch zelf? Dit wil je weten lijkt me. Zo snel mogelijk.

Hij weigert nu zelf om te betalen.

Pffff dan zou hij meteen een heel eind in mijn achting dalen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:46

Ik heb zo het vermoeden dat de man in kwestie steeds meer twijfelt of het wel zijn kind is.

Als je terugrekent, dan is het ook krap als ze 10 mei uit elkaar gingen en de baby 15 januari geboren is. Niet onmogelijk, maar wel krap. En dan moet de baby ook nog 40 weken geboren zijn.

Het blijft natuurlijk raar dat een vrouw pas na de geboorte contact met de vermeende vader zoekt. Nu lijkt het erop alsof ze de test ook niet meer zo belangrijk vindt, anders regel je wel ergens 100 euro.

Maar goed, wij weten niet alles. Hij zal best reden hebben om nu niet te willen betalen. Als hij om welke reden dan ook enorm twijfelt aan haar verhaal, dan ga je geen 200 euro er tegenaan gooien. Bij haar is de urgentie blijkbaar ook plots weg.
Laatst bijgewerkt door beert op 21-02-21 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:47

Hoe belangrijk vindt hij het zelf? Ik zou dan afstand nemen van hem tot hij iets weet dmv de test. Is toch helemaal niet fijn voor jou zo lang in onzekerheid zitten. Dat moet je niet accepteren.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:47

Als de kans groot/groter is dat het kind niet van je vriend is omdat hij in de tijd dat het kind verwekt is, onvruchtbaar was, zou ik in zijn geval als de sodemieter die test gaan regelen. Je kan het maar beter zeker weten, zeker als de kans groot is, dat je er dan vanaf bent. Als het kind wel van hem blijkt te zijn, kan hij zo snel mogelijk een band met haar gaan opbouwen, als hij dat zou willen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:49

BaileyMix schreef:
Zo'n test is €185? Dat is toch hopelijk als je een kind heb samen wel op te hoesten?

Wat een ellende, snap dat je er even doorheen zit met het vooruitzicht op 5 maanden. Belachelijk zeg.

Dit.
Met wat geluk kost het hem 185 en daarna niets meer.
Blijkt het wel zijn kind te zijn is 185 een iniemini voorproefje van wat nog gaat komen de komende 18 jaar.

Goof

Ik snap niet zo goed waarom zij moet mee betalen aan die test.
Hij wil weten of hij de vader is -> dus het is zijn test -> dus het zijn zijn kosten.

Wat wil hij nu gaan doen dan? 5 maanden doen alsof het kind wel van hem is, een emotoonele band ontwikkelen en daarna geen test meer willen doen?
5 maanden zijn kind niet zien en als het ruim een half jaar oud is (en hij blijkt toch de vader te zijn)(als zij dan ineens wel wil mee betalen) ineens een band willen opbouwen?

Linnie050

Waarom zou de moeder daarin mee gaan?
Een alleenstaande moeder kan haar geld wel beter gebruiken en de vader wil dit toch weten.
Betaal je dat toch als vader.

Naast wat al gezegd is hierboven.....
Als er ooit meer gezeik komt (het is wel zijn kind) bv met erkennen of willen zien kan zij dit allemaal meenemen naar de rechter. (Zou ze dit later toch willen tegenhouden om welke reden dan ook)

Gemiste kans.

Sterkte meid.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 21-02-21 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Presumido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:50

beert schreef:
Ik heb zo het vermoeden dat de man in kwestie steeds meer twijfelt of het wel zijn kind is.

Als je terugrekent, dan is het ook krap als ze 10 mei uit elkaar gingen en de baby 15 januari geboren is. Niet onmogelijk, maar wel krap. En dan moet de baby ook nog 40 weken geboren zijn.

Het blijft natuurlijk raar dat een vrouw pas na de geboorte contact met de vermeende vader zoekt. Nu lijkt het erop alsof ze de test ook niet meer zo belangrijk vindt, anders regel je wel ergens 100 euro.

Maar goed, wij weten niet alles. Hij zal best reden hebben om nu niet te willen betalen. Als hij om welke reden dan ook enorm twijfelt aan haar verhaal, dan ga je geen 200 euro er tegenaan gooien. Bij haar is de urgentie blijkbaar ook plots weg.

Als je 9 maanden terug rekent kom je toch in april uit? Dat is helemaal niet krap dan.

De moeder is (meestal) de enige die zeker weet wie de vader is.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:51

Meelezer hier. Ts, wat zit je in een vervelende situatie zeg. Jij staat erbij en kijkt ernaar, en het gaat niet om jou.
Toch krijg je er wel mee te maken nu, en het zit je logisch ook dwars.
Wat de aanwijzingen of gedachtes ook zijn, ik zou denken dat je vriend gewoon laat testen. Dan is hij namelijk overal vanaf. Dan heb je zekerheid. Logisch dat dit jou niet lekker zit zo. Zou ik ook hebben. Toch zou ik in jouw situatie mezelf wel afvragen wat je hiermee moet.
Ik zou denken dat wanneer jullie relatie je vriend dierbaar is, hij het laat testen zodat je alles kunt afsluiten en zekerheid hebt zodat dit jullie relatie niet in de weg staat verder. Hij kan wel koppig zijn, bedenkingen hebben etc. Maar dit ligt toch als een smet op jullie relatie. Ik wens je veel sterkte en wijsheid ts! :(:)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 21:53

Wat een raar verhaal zeg. En vooral, van welk geld ga je dat kind grootbrengen als je dit geld al niet kunt missen..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:16

Cayenne schreef:
Suzanne F. schreef:
Pffff wat een gezeik. Dan betaalt hij de test toch zelf? Dit wil je weten lijkt me. Zo snel mogelijk.

Hij weigert nu zelf om te betalen.

Ze schreef eerder dat hij onder bewind staat. Hij kan ws niet zelf zo’n bedrag betalen en krijgt geen toestemming ofzo.

Wat een ellende TS. Belooft ook niet veel goeds voor de toekomst mi.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:18

Mijn achterdocht zegt dan ook: waarom haakt moeder nou ineens af?

Als ze erg zeker van haar zaak is zeg je toch: oke ik betaal het en als hij van jou is betaal je terug?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:26

AfricanLady schreef:
Nou even een update.
Die test gaat er voorlopig niet komen -_-

z'n ex heeft gezegd het niet te kunnen betalen en maar een paar euro per maand opzij te kunnen zetten.
Mn vriend vertrouwd het hele zaakje nu nog minder want hij heeft aan mij laten weten dat hij in die periode waarschijnlijk ook onvruchtbaar is geweest door medicijnen whatever.
Dus hij weigert nu ook te betalen.
Zn ouders wouden het eerst ook voorschieten maar nu ook niet meer.
Dus nu zal de test pas over +- 5 maanden gaan plaatsvinden.

Ik heb bij hem aangegeven of ik niet weet of ik zelf zolang in die onzekerheid kan zitten.
Hij wil mij niet kwijt en ik hem niet.
We hebben dit weekend ook even adempauze genomen om te kijken hoe en wat.
Vandaag heb ik lekker met vrienden afgesproken om een stuk te gaan lopen even get van me af zetten en heeft geholpen.
Nu wel echt kapot.

Hoezo weigert hij? Het gaat toch om het kind, niet om z'n ex?

Dat hij jou in onzekerheid wilt laten zitten verdien je niet maar ik vind dit voor het kind ook zo sneu. Fijne start met zo'n moeder.

Liezel1

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:27

Als daar geen geld voor is, wens ik ze beiden veel succes!

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:30

_Mir schreef:
beert schreef:

Als je 9 maanden terug rekent kom je toch in april uit? Dat is helemaal niet krap dan.

De moeder is (meestal) de enige die zeker weet wie de vader is.

Een zwangerschap is eigenlijk geen 9 maanden, maar wordt gerekend vanaf je laatste menstruatie. Maar ik rekende die twee weken volgens mij de verkeerde kant op :-).

Maar goed, er zal wel meer spelen dan we weten. Ze krabbelen niet voor niks beide terug. Overigens moet de moeder wel toestemming geven voor zo'n test. Hij kan dat niet zomaar afdwingen.

Liezel1

Re: Hoe nu verder met een verrasingsbaby.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:32

Jawel hoor, via de rechtbank

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:41

Liezel1 schreef:

Ja oké, maar als je beide nu al geen geld hebt voor een test en de man twijfelt aan het verhaal, denk ik dat dat niet een heel reëele optie is in deze situatie :-)

Ik zeg trouwens niet dat dat aan de orde is, maar er wordt heel makkelijk gezegd "hij moet dan zelf de test gaan doen", maar daar heeft hij wel zijn ex voor nodig. Dat is dezelfde ex die hem niet verteld heeft dat ze zwanger is :-).

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:45

beert schreef:
Liezel1 schreef:

Ja oké, maar als je beide nu al geen geld hebt voor een test en de man twijfelt aan het verhaal, denk ik dat dat niet een heel reëele optie is in deze situatie :-)

Ik zeg trouwens niet dat dat aan de orde is, maar er wordt heel makkelijk gezegd "hij moet dan zelf de test gaan doen", maar daar heeft hij wel zijn ex voor nodig. Dat is dezelfde ex die hem niet verteld heeft dat ze zwanger is :-).

Als er geen rooie cent is, krijgen die mensen toevoeging.
Dan kost zo'n zaak bijna niks meer.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:48

ik zal gewoon zo'ń test gaan eisen. dan ieder maar door 3 als er 3 mensen belang bij hebben. het gaat hier om een kind, niet om ego's...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:49

Maar er gaat wel veel tijd in zitten als het via de rechter moet. Dus het zou beter zijn als hij met zijn ex om de tafel gaat en nogmaals probeert om te doen wat goed voor de baby is, in plaats van op (onderbuik) gevoel te reageren op elkaar

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:49

Als ik jou was TS, ondanks dat het helemaal niet jouw verantwoordelijkheid is en jij hierin theoretisch geen partij bent... Ik zou die test cadeau doen aan hem... Voor je eigen gemoedsrust. (als dat mogelijk is, want begreep dat er ook iets was met vrijwillig bewind of iets)

Moeder heeft duidelijk geeen cent te makken dus gaat hoe dan ook alimentatie nodig hebben van de vader. Dus ze gaat hoe dan ook bij jouw vriend aankloppen. Als jullie serieus samen door willen gaat dat nog meer financiele problemen geven. En 5 maanden wachten en onzekerheid? Zou niet mijn keuze zijn.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 22:51

Pfff zou dan toch aansturen op testen.

Je kan wel koppig je hakken in t zand zetten. Maar je wil toch weten of het de jouwe of in dit geval dan de zijne is. Dan weet je ook waar je aan toe bent qua alimentatie. Qua rechten.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:01

beert schreef:

Hoezo krap?
Als de baby op 15 januari is geboren met 40 weken, dan was ze op moment van de break al bijna een maand zwanger.
Het kan alleen van een ander zijn als ze vreemd ging.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 23:06

Ik vind het wél raar dat de moeder niet wilt meebetalen aan de test. Je bent beide verantwoordelijkheid geweest bij de verwekking van het kind, dan moet je hierin ook je verantwoordelijkheid nemen. Jammer dat in deze situatie het eigen belang voorop wordt gesteld ipv het belang van het kindje. Hopelijk komt hij het ooit nog te weten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 00:07

Ik zou toch wel eisen om die test vanuit zijn kant en anders pleite gaan. Ik hoef inmiddels denk niet meer uit te leggen waarom, hierboven wordt dat al genoeg gedaan.