Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Re: Alles is 10x duurder / Lockdown irritatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 18:24

Hier ook gelijk een action bestelling eruit gegooid, ben erg blij dat het weer kan. Vrijdag ophalen, hoop dat ze alles op voorraad hebben :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:23

Ik heb vanochtend al mijn eerste Action bestelling opgehaald. En de tweede doe ik samen met mijn zus, omdat ik niet meer aan de 15,- kwam.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 19:33

Ik wacht wel heb voorlopig nog voorraad.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 20:58

Ze moeten een minimum bedrag hanteren vanuit de regering om funshoppen tegen te gaan en om dat pick up regeltje te mogen gebruiken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:19

cissy schreef:
Ze moeten een minimum bedrag hanteren vanuit de regering om funshoppen tegen te gaan en om dat pick up regeltje te mogen gebruiken.

Vind ik een hele goede!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 21:20

cissy schreef:

Klinkt logisch. En 15 euro zit je ook zo aan, imo. Paar flessen wasmiddel, schoonmaakmiddel, vaatdoekjes, ik ben er al :)).

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 23:16

purny schreef:
cissy schreef:

Vind ik een hele goede!

Ik vind dat juist heel slecht voor mensen met een beperkt budget die geen 2 flessen van hetzelfde tegelijk kunnen kopen omdat ze bv. van 50 euro de hele week moeten doen. Die kunnen niet funshoppen alleen het hoognodige of dat al niet eens.
Mijn moeder staat voor de klas met veelal gezinnen die het moeilijk hebben. Heeft al aan meerdere kinderen handschoenen gegeven de afgelopen weken. Gebeurt wel vaker dat kinderen in de winter nog op crocs met sokken erin oid lopen maar dit jaar is het nog erger.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 23:18

Maar die kunnen vast wel met een vriendin, of familielid afspreken samen te kopen om aan het bedrag te komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 23:25

Of een lijstje maken en wachten tot ze aan de 15 euro komen. Ik vind het echt weer een gezeur. Wees blij dat je weer naar de action kan.
Ze hebben het toch in die tijd ook gered? Waarom zouden ze dat nu ineens niet meer kunnen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 23:32

In sommige gevallen is het geen gezeur. En je weet niet of ze het gered hebben. Misschien meer uit moeten geven wat eigenlijk niet kon of gewoon bepaalde dingen niet meer in huis hebben.

Jr snapt toch wel dat sommige mensen weinig te besteden hebben?

Ja, 15 euro is niet veel en ik snap de reden, maar als iemand normaal daar 1keer per week oid voor 5 euro dingen haalt en geen budget voor meer in 1 keer? Dan moet je of 3 weken apart leggen als je dat redt, of duurdere opties kopen waardoor he niet opzij kan leggen

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 23:36

MyWishMax schreef:
Ja, 15 euro is niet veel en ik snap de reden, maar als iemand normaal daar 1keer per week oid voor 5 euro dingen haalt en geen budget voor meer in 1 keer? Dan moet je of 3 weken apart leggen als je dat redt, of duurdere opties kopen waardoor he niet opzij kan leggen

Tja maar creatief zijn kost niks toch? Ik heb vorige week bijvoorbeeld bij de Ikea spullen besteld samen met 6 andere uit het dorp om de verzendkosten te splitten. Oproepje op Facebook zodat we de verzendkosten á €60 konden splitten. Nu was het €10.
Oproepje plaatsen in groepen of vrienden/kennissen vragen en voila!

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 00:21

Voordat je zo hard oordeelt misschien jezelf een keer verdiepen in wat armoede met mensen doet, ook qua iq, manier van keuzes maken etc.
En nee die mensen redden het normaal ook de helft van de tijd niet. Ze hebben niet voor niets allerlei hulpverleners over de vloer, de kinderen op speciaal onderwijs zitten etc. Alle maatregelen hakken er dan extra hard in terwijl hulp en huisbezoeken afnemen en inkomen vaak ook. Je zou toch mogen verwachten dat politici ook aan deze groep denken ipv allerlei regels ter voorkomen van 'funshoppen'.
Voor mij is funshoppen trouwens eerder naar de delicatessenzaak, bloemist, luxe bakker en wijnwinkel dan naar de Action. Maar dat ik dat bijna wekelijks doe, daar hoor je niemand over, dan is het ineens goed om de lokale ondernemers te steunen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 06:34

Er is helemaal niks fun shopperig aan het hele click en collect systeem. Voor mij is fun shoppen naar mijn vaste winkels. Gezellig bijkletsen met de medewerkers. Daarna koffie en een broodje in een leuk tentje. Als een afgerichte hond in de kou staan wachten op mijn bestelling, op een onhandige dag en een (achteraf) onhandig tijdstip, vind ik geen fun. Zeker niet wanneer ik dan nog met meer thuis kom dan ik had hoeven hebben.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:28

Tjaaction zou ook liever gewoon open zijn ipv een webshop uit de grond stampen met allerlei beperkingen en regels.
Als je geen 15 euro te besteden hebt, dan moet je het even doen met het c merk van de budgetsupermarkt of een goede aanbieding bij de kruidvat.
De action is echt niet de enigste die shampoo en schoonmaak spullen verkoopt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:32

Maar het is voor het personeel toch ook niet te doen om voor 1 euro per klant dingen te gaan halen en klaarzetten.
Ik vind 15 euro een erg nette prijs.
En inderdaad ze zijn niet de enige, tot nu toe hebben we ook zonder ze overleefd.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 08:36

FleurVP schreef:
Ik vind dat juist heel slecht voor mensen met een beperkt budget die geen 2 flessen van hetzelfde tegelijk kunnen kopen omdat ze bv. van 50 euro de hele week moeten doen. Die kunnen niet funshoppen alleen het hoognodige of dat al niet eens.
Mijn moeder staat voor de klas met veelal gezinnen die het moeilijk hebben. Heeft al aan meerdere kinderen handschoenen gegeven de afgelopen weken. Gebeurt wel vaker dat kinderen in de winter nog op crocs met sokken erin oid lopen maar dit jaar is het nog erger.

Ik begrijp het minimum bedrag ergens wel, vanuit kostenoogpunt, maar wat Fleur schrijft is tegenwoording helaas geen uitzondering.
Hoorde dit jaar ook al van afwezigheid van kinderen op school wegens gebrek aan schoenen.
En zag van de week ook oproepen voorbij komen dat iemand geen warme winterschoenen had, zelfs volwassen mensen :(

Dat was er wellicht al veel langer, maar nu in Corona tijd zie ik dit veel meer voorbijkomen in mijn (verre) omgeving.
Dan denk je iemand te kunnen helpen met bijv een paar goedkope rubberlaarzen en dikke sokken, en dan zit daar 3 weken levertijd op.
Of de goedkopere spullen uitverkocht.
Dus nee, funshoppen, dat is i.m.o. ook wat anders.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:13

ach als je echt geen geld hebt en koude voeten, kan je beter op facebook een oproep doen, dan balen dat je niet bij de action terecht kan.

die facebook oproepen gaan als een speer, iedereen heeft thuis nog wel wat liggen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:19

Heb dus heel veel oproepen op Facebook voorbij zien komen. Ben blij dat ik voor nu gewoon nog een grote voorraad heb. Enige die hard gaan zijn de vuilniszakken, maar dat komt wel goed.

CairnTerrier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:56

Ik heb ook vorige week al besteld bij de Action, ik ben zo gelukkig! *\o/*

Eind april gaan we verhuizen, dus (control freak die ik ben) heb van alles al besteld zodat we op voorhand alles in huis hebben voor het verhuizen en we gelijk kunnen starten. Kwasten, verfbakjes, afdekzeil, badkamerspulletjes... Het is toch niet te geloven dat je voor zo'n € 50,- een heleboel goedkope spullen kan kopen. Het wordt een hele vracht om op te halen, maar dan heb ik wel gelijk alles in huis. Voelt goed :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 11:54

Ik vind 15 euro een heel schappelijk bedrag en zelfs aan de lage kant. Ze kunnen moeilijk iedereen voor 5 euro laten komen ophalen, dat gaat nou eenmaal niet het is crisis.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 13:17

Het ging om de opmerking dat ze vanuit de regering een minimum bedrag moeten hanteren om funshoppen te voorkomen. Dat zou ik hele rare en verkeerde regel vinden, die wederom allerlei minima uitsluit. Ik heb het overigens nagekeken en kan het nergens terug vinden.

Een winkel moet het verder zelf weten en bepalen of het voor hun rendabel is. Je zou ook kunnen zeggen dat ze zo aan klantenbinding doen en dat ze werknemers waarschijnlijk toch moeten doorbetalen. Om eerlijk te zijn vind ik het van bv. bouwmarkten die afgelopen jaar recordwinsten hebben gemaakt schandalig.
De meeste kleine zelfstandigen komen sinds ze dicht moesten juist gratis bezorgen (bv. op de fiets) als je in de buurt woont. Ik loop geregeld een rondje door de stad en haal dan bij meerdere horeca wat af, koffie bij de ene zaak, ergens anders een broodje, nog iets zoets en ergens anders bv. avond eten. Ze zijn er toch, ik ga als het rustig is en die zijn dan echt wel blij met klanten, ook al is het maar 6 euro voor 2 koffies.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:48

Was op de radio vd week die regel van min bedrag.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:11

Idd en ik ben er ook 1. Heb 70 euro. Voor 1 week. Moet er alles mee doen. Boodschappen, Kleding, kapper etc. Moet dus erg uitkiezen wát ik haal en waar.

Funshoppen is voor mij dus niet meer aan de orde en 15 euro is erg veel

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:26

Maar wat heb je dan perse npdig van de action dat ze nergens anders verkopen?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 13:30

Miekje23 schreef:
Idd en ik ben er ook 1. Heb 70 euro. Voor 1 week. Moet er alles mee doen. Boodschappen, Kleding, kapper etc. Moet dus erg uitkiezen wát ik haal en waar.

Funshoppen is voor mij dus niet meer aan de orde en 15 euro is erg veel

Met hoeveel personen ben jij?