Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:00

Ik ben zo dat ik meestal geen review geef als iets mij tegenviel wat domme pech is zeg maar. Dan ben ik niet helemaal tevreden met mijn aankoop maar wil iemand ook geen slechte score geven...

Ben ik wel heel tevreden dan geef ik een goede review als beloning. Maar kan zijn dat ik er soms even geen tijd voor heb ofzo en het dan verwatert.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:04

Wat ik heel leuk vond, was dat ik een handgemaakt zadel en hoofdstel voor een Breyer modelpaard had verkocht en de koper (vanuit Frankrijk) later een foto stuurde hoe het bij haar modelpaard stond. Ze was er erg blij mee.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:07

pmarena schreef:
Ik ben zo dat ik meestal geen review geef als iets mij tegenviel wat domme pech is zeg maar. Dan ben ik niet helemaal tevreden met mijn aankoop maar wil iemand ook geen slechte score geven...

Ben ik wel heel tevreden dan geef ik een goede review als beloning. Maar kan zijn dat ik er soms even geen tijd voor heb ofzo en het dan verwatert.

Aar als je geen review geeft, krijgt de verkoper na 5 dagen een automatische 5-sterren review, dus je geeft beter wel eentje.
Dat verkopers kopers ook kunnen beoordelen vind ik erg scheef. Nu al enkele keren gehad als ik bv echt niet tevreden bent(bv een keer kocht ik een nieuw paar schoenen en de zool zat vuil in, niets nieuw aan dus, geef ik 1 ster, en geeft de verkoper mij dan 1 ster terug natuurlijk.... zoiets krijg je dan...)

Als verkoper heb je niets te verliezen toch? Je verstuurt je spul pas als het aan vinted betaald is...?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:10

Oh echt, dat van die automatische review wist ik niet. Staat er dan niet bij dat het een automatische review is ofzo...?

Nou ik heb nu 1 ding ontvangen, een wollen jasje. Op de groei gekocht maar hij valt imo toch zeker een maat kleiner dan de aangegeven maat. Past nu nog net. Maar ik weet ook dat die jasjes eigenlijk altijd kort vallen, dus tja. Was ook niet duur dus dan denk ik een miskoop was het niet echt. Al had ik hem niet gekocht als ik echt had geweten dat hij zo kort zou zijn.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:12

Owja, als verkoper geef ik geen review, als koper altijd.
1x iemand gehad die als koper vroeg of ik haar een goeie review wilde geven... heb ik niet gedaan, ben ik dus niet erg voor dat verkopers ook kopers moeten beoordelen.

Je krijgt dan idd een automatische review, staan er diverse van in mijn reviews, en je krijgt daar dan ook bericht van. Enkel de verkopers, omgekeerd niet als je niet evalueert.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:22

Ik review alles.

Ook kopers.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:53

Ik geef ook altijd een review

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:18

Ik ook, iedereen een review. Als ik verder geen contact heb met een koper geef ik gewoon aan dat de deal snel gesloten was bv en 5 sterren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:23

Ik review kopers wel als ik er ook eentje kreeg als verkoper. Vaak zet ik "vlotte betaling, goed contact" en als er meer contact was ook "vriendelijk, snelle respons" etc.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:30

Klopt t dat homerrr punten gewoon bij mensen thuis zijn? :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:30

Hier wel. Is ook alleen open van 16 tot 20u.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:43

Kan, maar hoeft niet, hier bij mensen thuis, maar ook bij de benzinepomp. (Die pomp bij ons heeft ook mondial, helemaal ideaal!)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:56

Ja klopt.... ik vind het toch een beetje awkward := Ook qua openingstijden....

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:07

Kan, je kan zelf ook Homerr punt worden.
Hier is een winkel die alles heeft behalve postnl.. echt zo ideaal :j

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:16

Ik kreeg net bericht dat er een pakketje voor me klaarligt..... bij Nieuwegein... ik woon zelf boven Leeuwarden.
Daar klopt iets niet. Vond het al typisch dat hij er vrij lang over deed en dat er al een week geen update was.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:53

Liezel1 schreef:
Ik kreeg net bericht dat er een pakketje voor me klaarligt..... bij Nieuwegein... ik woon zelf boven Leeuwarden.
Daar klopt iets niet. Vond het al typisch dat hij er vrij lang over deed en dat er al een week geen update was.

Dan moet verkoper eigenlijk contact opnemen met vervoerder.

Of jij zelf ?

Maar irritant is het wel

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 23:52

Hoihoi,

Meld me hier ook even... tot nu toe goede ervaringen met Vinted, zowel vanuit nederland als het buitenland.
Maar nu heb ik op 15 april een shirt gekocht en het is nog niet verzonden, hoelang wachten jullie tot je actie onderneemt en hoe krijg je dan evt je geld terug?
Ik heb al een berichtje gedaan naar de verkoopster.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 00:30

saskiaojan schreef:
Hoihoi,

Meld me hier ook even... tot nu toe goede ervaringen met Vinted, zowel vanuit nederland als het buitenland.
Maar nu heb ik op 15 april een shirt gekocht en het is nog niet verzonden, hoelang wachten jullie tot je actie onderneemt en hoe krijg je dan evt je geld terug?
Ik heb al een berichtje gedaan naar de verkoopster.

Dat is vreemd, want verkoper heeft maar 5 dagen om te versturen.

Normaal gesproken krijg je automatisch je geld terug na een bepaalde tijd.

En volgens mij kan je ook "probleem" melden bij Vinted

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:16

Ik heb 2 keer gehad dat iemand niet verzond en ik kreeg inderdaad m'n geld terug. Wat staat er in je chat?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:43

MarcoBorsato schreef:
Ik heb 2 keer gehad dat iemand niet verzond en ik kreeg inderdaad m'n geld terug. Wat staat er in je chat?

Afbeelding

Als ik op het op het informatie i tje klik in de chat kan ik ook ervoor kiezen de bestelling te annuleren... wat gebeurd er dan?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:44

Dan krijg je het geld terug nadat je een reden van annulering hebt aangegeven. Deze zal met 5 werkdagen weer terug betaald zijn.

Ik heb 2 aankopen binnen gekregen via vinted en de afgelopen dagen nog een aantal items besteld die met 1-2 weken bezorgd gaan worden. Tot nu toe vind ik de app fijn werken.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:46

Oh dan ga ik dat maar doen, wacht vandaag nog even af, misschien reageert ze nog.... er kan natuurlijk vanalles gebeurd zijn.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:46

Maar dan krijg je wel een slechte review omdat je annuleert. Gewoon nog even wachten, als ze niet verstuurt krijg je je geld wel terug

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:47

Waarom zou je daarvoor een slechte review krijgen? Ik heb een item in overleg met verkoopster geannuleerd omdat ze niet had aangegeven in de advertentie dat ze de broek ingekort had. Dan zou het vreemd zijn om daar een slechte review voor te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 09:50

Wie had hier zijn kledingkast in de kijker gezet? Merk je verschil in verkoop al?