Welke winkels ga jij missen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 22:52

Voor mij zijn er nog twee cd's onderweg, maar daar is geen haast bij en ze kunnen door de brievenbus. Verder bestel ik dit jaar ook niets meer wat wel kan wachten.

Via De Lokalist heb ik een boodschappenpakket besteld en dat wordt morgen bezorgd. Deze maand rekenen ze geen bezorgkosten. Ik weet niet hoe ver hun werkgebied inmiddels reikt, maar wel in een ruime cirkel om Utrecht heen (iig tot Amsterdam en Veenendaal). Aanrader! +:)+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 08:58

marleen_usar schreef:
Bij de bouwmarkt kan je online bestellen en dan kan je het daar af halen.

Ja dat werkt echt supertop met grote gipsplaten :')

maar goed, dat soort dingen moeten maar wachten tot eind januari.

een lekkende toilet kan ook nog wel blijven staan tot na half januari (want we weten de maten niet helemaal precies).. het is niet heel ernstig, maar wel een beetje rottig..
Ik zie ook niet helemaal hoe bouwmarkten 'funshoppen' is.. zijn er echt mensen die voor hun plezier ieder jaar hun huis verven ofzo? :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:10

Cer schreef:
Ik zie ook niet helemaal hoe bouwmarkten 'funshoppen' is.. zijn er echt mensen die voor hun plezier ieder jaar hun huis verven ofzo? :')

Ja :+ echt!
Maar de Karwei bij ons is meer een meubelzaak dan een bouwmarkt. Dus snap wel dat ze dat beperken.
De Hornbach is weer meer bouwwinkel, dus dat zou wel moeten kunnen. Maar ergens moet een grens getrokken worden.

Gister bij de Hornbach was het keurig geregeld. Ook met gipsplaten ect ging dat prima

Cer

Re: Welke winkels ga jij missen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:15

Maar hoe ging dat met die gipsplaten dan? Want wij hebben ze een soort nodig, maar ze komen ze niet meer brengen (bezorgen doen ze niet meer).
En dus moeten we nu een auto huren om die dingen te gaan halen.. dat is ook een soort van gedoe..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:19

Werden op een karretje naar buiten gereden en dat karretje kan je meenemen naar je auto en dan kan je die inladen. Karretje kan je dan weer terugzetten bij de afhaalingang

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:24

Cer schreef:
Maar hoe ging dat met die gipsplaten dan? Want wij hebben ze een soort nodig, maar ze komen ze niet meer brengen (bezorgen doen ze niet meer).
En dus moeten we nu een auto huren om die dingen te gaan halen.. dat is ook een soort van gedoe..

Geen trailer die je kan lenen? Of ook geen trekauto?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:25

Cer schreef:

De meeste bouwmarkten hebben een kar te leen staan! Bij ons in ieder geval de GAMMA en volgens mij ook de praxis. Die kan je gratis 2 uur huren. Moet je natuurlijk wel een auto hebben met een trekhaak.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:30

Ja we gaan er dan inderdaad wel vanuit dat mensen een grote auto hebben of auto met trekhaak.. maar nee, ik heb een kleine suzuki zonder trekhaak en mn vriend een kleine nissan zonder trekhaak.. :+

(er zijn ook mensen zonder auto waarbij wel eens wat stuk gaat in huis... ;) )

Maar goed, een auto huren kan ook, dus dat wordt t.
Mensen zonder rijbewijs kunnen dat dan weer niet..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:33

Ik vind het eerder vreemd dat ze niet meer bezorgen. Dat lijkt mij juist beter

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:33

Cer schreef:
Ja we gaan er dan inderdaad wel vanuit dat mensen een grote auto hebben of auto met trekhaak.. maar nee, ik heb een kleine suzuki zonder trekhaak en mn vriend een kleine nissan zonder trekhaak.. :+

Ik denk dat er weinig huizen zijn waarbij er ineens een gipsplaat van de muur komt vallen en je per direct een nieuwe gipsplaat MOET hebben. :Y)
Ik sta verder aan jouw kant want vind het zelf ook mega vervelend dat de bouwmarkten dicht zijn. Maar ben al lang blij dat we kunnen afhalen. Wij hebben overigens ook geen auto met trekhaak maar lenen die van familie voor dit soort uitzonderlijke situaties. En wij hebben op die avond dat alles gesloten was nog even 15 gipsplaten gehaald :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:37

Klopt hoor, het is ook niet van de muur gevallen :)
Het is een verbouwing die dmv vakantiedagen aanvragen (2mnd geleden) precies in deze periode gepland is. Dus het is niet het einde van de wereld, alleen drie verlofweken 'vergooid'. zeg maar..

En de mini lekkage bij mn moeder die moet gewoon wachten tot na 19 januari.. nieuwe pot, rubbers, kit.. etc.. Ik vind dat teveel gedoe om online te bestellen, af te halen, eventueel te moeten retourneren etc..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:39

Cer schreef:

Kan je ook geen auto lenen?

Ik heb mijn auto daarvoor wel eens uitgeleend, haha. Geen grote auto, maar wel trekhaak. Hoewel ik nu ook een vriend met bedrijfsbus heb moeten inschakelen, omdat het te groot is. En te zwaar, dus ik kon het niet alleen halen haha
Ik vind het ook lastig met bouwmarkten hoor. Ben juist in huis bezig de laatste maanden, maar ik hoef gelukkig geen grote dingen op dit moment. Die kan ik uitstellen tot januari, want gipsplaten zitten allemaal nog vast en waar ze niet zitten ben ik nog niet bezig _O- Verf bestel ik testers online van en kan daarna de goede kleur gewoon afhalen gelukkig.

Alleen het hout wat ik moest hebben kan ik wel afhalen, maar niet meer op maat laten zagen en dat loopt nu dus wel vertraging op.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:51

Cer schreef:
Het is een verbouwing die dmv vakantiedagen aanvragen (2mnd geleden) precies in deze periode gepland is. Dus het is niet het einde van de wereld, alleen drie verlofweken 'vergooid'. zeg maar..

En de mini lekkage bij mn moeder die moet gewoon wachten tot na 19 januari.. nieuwe pot, rubbers, kit.. etc.. Ik vind dat teveel gedoe om online te bestellen, af te halen, eventueel te moeten retourneren etc..

Ja herkenbaar... Wij hebben volgende week ook vrij voor een 'klusvakantie'. Gelukkig dus last minute alles nog kunnen halen en tot op heden nog geen dingen tegengekomen die we missen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:02

Echt balen ja. Ik heb net de kleur laminaat nodig die niet te krijgen is voor afhaal. Maar ik heb gelukkig nog wel verf gehaald. Ik had nu ook klusplannen ivm vakantie en de klusjesman al afgesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:10

Cer schreef:

Hornbach (als je daarvoor gaat) heeft een bus die je kan huren :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 10:17

Ik verwacht vandaag een pakketje van Agradi. Volgens mij is Agradi zelf heel snel geweest maar ik denk dat het pijnpunt DPD was/is.
Trouwens niet besteld bij Agradi omdat de winkels dicht gingen maar omdat het product nergens in een winkel fysieke winkel verkocht wordt.
Levertijd valt dan nog mee, 2 dagen later dan Agradi beloofde :)

Dankzij de lockdown zijn nu de bouwmarkten dicht. En daardoor heb ik nu een pot verf die ik over had kunnen verkopen. Stond al een paar weken op marktplaats. Maar mensen hier uit de buurt die net hier zijn komen wonen hadden wel graag verf maar konden deze nergens meer krijgen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 15:05

Ik dacht vanmorgen even "oliebol action dicht en nu begeeft de LED halsband het"

Ik heb dus een LED halsband voor de hond voor in het donker (zwarte hond, dus ik heb hem graag zichtbaar) die volgens de gebruiksaanwijzing waterdicht zou zijn.

Nu zat er gisteren wat bagger aan de sluiting, dus even 1 seconde onder de kraan.

Niets aan de hand in eerste instantie, maar vanochtend zag ik ineens de halsband knipperen. En ik kreeg hem niet meer uit..

Toch niet zo waterdicht als aangegeven -:(-

Na wat gefrommel de boel bijna maar opgegeven, alleen jammer dat de Action dus dicht is.

Als laatste reanimatie poging de waterblazer van de hond erop gezet en warempel voel ik het water er zó uit geblazen worden. Een paar minuten later kon ik hem weer aan en uit zetten. Nu ligt hij in een pan aan de oplader. Even in een pan, mocht er iets van kortsluiting zijn, dat niet direct het tafelkleed in de fik zou vliegen.

Maar tot nu toe gaat het goed, ligt al een paar uur aan de oplader en ik zie nu ik er naar kijk een groen lampje ipv rood.

Lijkt erop alsof hij het overleefd heeft. Nu hopen dat er geen schade of corrosie is ontstaan.

De halsband kost bij de Action €2,50 en op Bol.com €12,50. Je snapt dat ik dus liever één bij se Action ga halen..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:45

Smee__ schreef:
Oooh dit had ik ook! Had een bedframe besteld, zou volgens bol de 23e geleverd worden. Stonden ze afgelopen vrijdag al op de stoep. Heb nog nooit meegemaakt dat het pakket er eerder is dan de genoemde levertijd :')

Dingen als bedden gaat niet met de gewone pakketpost maar via PostNL Extra@Home. Daar is het momenteel "normaal" druk, wij hebben niet zo veel last van extra spullen met kerst. Afgezien van wat extra kerstbomen.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:58

Ik mis vooral het pakketpunt van TNT. Durf niet te bestellen omdat het in ons dorp,het enige punt is.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:48

Tijdens de eerste lockdown (België), ging mijn laptop kapot :') Heb toen echt gebaald als een stekker.. Zit je dan in je uppie thuis met niks te doen (was ook net verhuisd en had naast een telefoon en laptop helemaal niks..) Gelukkig was de nieuwe met 3 dagen geleverd, maar was toen echt graag zelf even naar de winkel gereden voor een nieuwe. Zeker om ook even in het echt te zien. Wel zo prettig met zo'n duur apparaat.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:50

DPD is toch niet gekomen ondanks het aangekondigde mailtje.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 18:58

Ik was vanmiddag bij de Ranzijn omdat ik poepzakjes en vogelvoer moest halen. Stond een bord dat enkel de dierenafdeling en de dierenarts open waren.
Maaaar je kon er ook gewoon planten, potten en kaarsen en van die decoratie meuk kopen :?

Snap er echt niks van, doe dan ook daadwerkelijk alleen de dierenafdeling open. Nu was ook zowat de hele tuinafdeling open en was het alsnog superdruk met mensen die planten enzo kwamen kopen. En met z’n drieën in het gangpad stonden te ouwehoeren met hun mondkapje op hun kin 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 20:01

Dat zou ik toch melden bij de gemeente / handhavers :o :j

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:00

mvdende schreef:
Ik dacht vanmorgen even "oliebol action dicht en nu begeeft de LED halsband het"

De halsband kost bij de Action €2,50 en op Bol.com €12,50. Je snapt dat ik dus liever één bij se Action ga halen..

Ik had het zelfde.
Hij is niet stuk, maar hond heeft weer een enorme groeispurt dat ie nog net aan past.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:02

Ik dacht dat ik niets miste, totdat ik net gebeld werd door de hondentrimsalon dat die vanaf morgen ook dicht is. Mijn monster en ik balen kei hard (en zijn het er niet mee eens ;) )