Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
__Robijn__ schreef:Gini schreef:Ik vind het grappig dat men vooral in tijden van crisis zich afzet tegen de overheid en gilt niet blindelings de regeltjes te gaan volgen. Dat terwijl in tijden van vrede en rust praktisch je hele leven bepaald wordt door regels en wetten en dan is dat geen probleem.
Van alle argumenten die je zou kunnen verzinnen, vind ik dit dus wel een van de zwakkere.
Dat is jouw aanname, dat een ieder het prima vind in de normale tijden. Want ook dan ben ik niet iemand die vind dat de overheid het bij het juiste eind heeft. Omdat er andere belangen spelen bij de overheid dan het belang bij het volk. Maargoed, dat is een andere discussie
Schemerdier schreef:__Robijn__ schreef:
Dat is jouw aanname, dat een ieder het prima vind in de normale tijden. Want ook dan ben ik niet iemand die vind dat de overheid het bij het juiste eind heeft. Omdat er andere belangen spelen bij de overheid dan het belang bij het volk. Maargoed, dat is een andere discussie
ik ben dan vooral benieuwd wat 'De Overheid' er volgens jou bij gebaat is dat haar bevolking mondmaskers draagt?
wie is volgens jou 'de overheid' eigenlijk? de huidige minsters? alle politiekers? de koning? de overheidsambtenaren?

__Robijn__ schreef:Magrathea schreef:Vind je dit nou echt een goede vergelijking?![]()
Ik ben geneigd om erop in te gaan maar laat maar, het kán niet zijn dat je dit serieus bedoelt. Een mondkapje == je vinger in je kont steken? Ga toch weg. Overigens draag ik elke dag een kontkapje, namelijk een onderbroek, dus zelfs als dat zo is ben ik toch nog beschermd. Succes met je metafoor
Uit jouw reactie blijkt maar dat jij het ECHT niet begrijpt!
Jammer maar mensen die zo ontzettend kortzichtig zijn distantieer ik mij van

Varekaj schreef:...
De gezondheidszorg zit dermate op zijn gat en staat in zovele mate onder druk dat alle extra zorg, veroorzaakt door (buik)griep, longontstekingen en al wat je kan bedenken, nu ook het liefst van al zoveel mogelijk de kop moet ingedrukt worden.
Dus al houdt dat mondmasker (misschien) niet (alle) corona tegen, het zal in ieder geval wel andere virusjes en dergelijke tegenhouden. Als die alvast buiten spel gezet kunnen worden, is dat ook weer een zorg minder voor de hulpverleners.
MarlindeRooz schreef:Nikass schreef:Al die "hamsterproducten" zijn producten die ik nooit koop (behalve wc papier dan)
Verbaasd mij dat mensen pasta, rijst en blikjes en zakjes kopen.
Maar zal wel aan mij liggen
Maar je eet nooit pasta of rijst?
friendly schreef:Draagkracht ja of nee.. het wordt nu van je gevraagd. Dus doe het gewoon. Waarom moet iedereen over alles moeilijk doen? Dat je het er niet mee eens ben prima. Maar houd je aan de regels en ga dan het erover hebben wat je zelf vind, dat kan best samen.

Humpiedumpie schreef:Het is allemaal wel heel erg veroordelend naar elkaar zeg.
Kunnen we elkaar niet wat meer in elkaars waarde laten en wat begrip vpor elkaar toneb?
Ik neem aan dat we collectief allemaal hetzelfde willen. Kunnen we dat niet in Liefde met elkaar delen ipv vol frustratie en woede tov elkaar?
ik ken veel mensen uit de risico groep, met medische problemen, maar die houden zich zonder problemen aan de regels. Dus heel bijzonder dat bepaalde bokkers daarmee opeens op de proppen komen... 
Palmera schreef:Ik zie er zelf het nut niet van in en ik blijf het een vieze inbreuk op mijn recht op vrijheid vinden.
Palmera schreef:Waarom moeten de regels met liefde en plezier opgevolgd worden?
Waarom hebben alleen diegenen in de risicogroepen het zwaar?
De rest die bedrijf of werk heeft verloren heeft het soms gemakkelijk?
Alsof die niet keihard willen werken nu ipv met de muren op zich af thuis te zitten. Kom op nou zeg!
En ik weet heel goed hoe thuiszitten is, ik heb bijna 3 maanden zware lockdown gehad en we zien dat het geen zak geholpen heeft.
Dus ja, dan gaan mensen zich afvragen of al die overheden wel zo lekker bezig zijn, ja.
MightyMike schreef:En wanneer we geen mondkapje en lockdown hadden gehad, denk je dan dat de aantallen hetzelfde gebleven zouden zijn of wellicht toch een enorme ontploffing van nog veel meer coronagevallen? Niet dalen wil niet zeggen dat het geen nut heeft. Het blijft wellicht op hetzelfde peil voor jouw gevoel, maar wanneer alles enorm oploopt, heeft de horeca, de zorg en de wereld daar nog veel meer hinder van! Na de 1e lockdown gingen de cijfers echt wel naar beneden, corona is daar de wereld niet mee uit nee, maar dat wisten we van te voren. Niets doen zodat het tijdelijk lijkt alsof de niet risicogroepen verder kunnen gaan met hun leven op dit moment is kortzichtig. Er gaan zich dan wel heel veel mensen ziek melden, corona is wellicht voor een klein percentage de boosdoener om heel erg ziek te worden, maar ook een heel groot percentage wordt er wel ziek van met vervelende klachten, waarbij deze patienten maandenlang soms moeten revalideren. En nee, dat zijn niet alleen de ouderen en zwakkeren. Wanneer dat gebeurd, ligt de wereld toch nog veel meer op zijn gat? Dan gaat de zorg er zeker aan onderdoor, heel veel bedrijven failliet (en niet alleen de bedrijven die nu gesloten worden, want met weinig medewerkers, omdat de rest ziek is, kan je geen bedrijf draaien) en dan is het niet meer te overzien..