Frustratie als winkelmedewerker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Re: Frustratie als winkelmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:17

Hoe hadden jullie het bedacht dan, hoe houd je al die patienten uit het ziekenhuis?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:18

__Robijn__ schreef:
Gini schreef:
Ik vind het grappig dat men vooral in tijden van crisis zich afzet tegen de overheid en gilt niet blindelings de regeltjes te gaan volgen. Dat terwijl in tijden van vrede en rust praktisch je hele leven bepaald wordt door regels en wetten en dan is dat geen probleem.
Van alle argumenten die je zou kunnen verzinnen, vind ik dit dus wel een van de zwakkere. :D

Dat is jouw aanname, dat een ieder het prima vind in de normale tijden. Want ook dan ben ik niet iemand die vind dat de overheid het bij het juiste eind heeft. Omdat er andere belangen spelen bij de overheid dan het belang bij het volk. Maargoed, dat is een andere discussie :)

Het loon dat je verdient, het huis waarin je woont, hoe het gebouwd is en op welke plek het staat. Als je in de auto stapt en wegrijdt, hoe hard je op welke weg het gaspedaal intrapt, dat je geconditioneerd gaat remmen wanneer je een rood lampje ziet branden. Dat je kleren aandoet wanneer je de deur uitgaat. Dat je naar school gaat of op zijn minst thuis onderwijs krijgt. Dat je jouw eigen kind een naam moet geven en hoe die naam er dan eigenlijk uitziet. Dat iedereen op de foto moet en die foto op een kaartje moet laten drukken dat die ten allen tijde bij zich draagt en dat je zelfs niet mag lachen op die foto.

Ach, ik kan eindeloos doorgaan. Maar er wordt zoveel bepaald door de overheid en dat volg jij ook gewoon klakkeloos. Dat jij dan jezelf in deze discussie probeert te verheffen boven diegenen die wel een mondkapje dragen door een vergelijking te maken met 'als de overheid zegt dat' en 'iets met een vinger in de kont' vind ik absoluut denigrerend. En absoluut nefast om ook maar iemand van jouw standpunt te overtuigen.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:18

Schemerdier schreef:
__Robijn__ schreef:

Dat is jouw aanname, dat een ieder het prima vind in de normale tijden. Want ook dan ben ik niet iemand die vind dat de overheid het bij het juiste eind heeft. Omdat er andere belangen spelen bij de overheid dan het belang bij het volk. Maargoed, dat is een andere discussie :)

ik ben dan vooral benieuwd wat 'De Overheid' er volgens jou bij gebaat is dat haar bevolking mondmaskers draagt?

wie is volgens jou 'de overheid' eigenlijk? de huidige minsters? alle politiekers? de koning? de overheidsambtenaren?

Dat is een andere discussie en off-topic. Dus ik zal niet iedereen hiermee gaan vermoeien, maar wees niet bang dat ik niet weet wie of wat de overheid is.... Ik ken de overheid beter dan jij zult weten ;)
iets met werk...

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:24

Ik vind het helemaal niet off-topic dus spui maar gerust.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:26

__Robijn__ schreef:
Magrathea schreef:
Vind je dit nou echt een goede vergelijking? :')

Ik ben geneigd om erop in te gaan maar laat maar, het kán niet zijn dat je dit serieus bedoelt. Een mondkapje == je vinger in je kont steken? Ga toch weg. Overigens draag ik elke dag een kontkapje, namelijk een onderbroek, dus zelfs als dat zo is ben ik toch nog beschermd :') . Succes met je metafoor +:)+

Uit jouw reactie blijkt maar dat jij het ECHT niet begrijpt!
Jammer maar mensen die zo ontzettend kortzichtig zijn distantieer ik mij van :)

Een kontkapje hahaha. Nee maar echt, net als dat mensen altijd zeggen 'Als jantje in de sloot springt, doe jij dat dan ook?'. :+

Maar als iemand om deze reden kortzichtig is, helemaal prima. Dan maar kortzichtig. Liever kortzichtig en nogsteeds respectvol naar andere (ja, dat kan ook mét een mondkapje op je kner.) dan al die lelijke schreeuwerds bij de supermarkt, op Facebook en waar dan ook die het allemaal uitgevonden hebben 'want het is onzin'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:04

Het dragen van een mondmasker kan ofwel beperkt nut hebben, ofwel veel nut in de strijd specifiek tegen corona. Punt is dat het mensen wél aan het nadenken zet (of dat zou toch een logisch gevolg moeten zijn) over de ernst van de situatie waar we nu in zitten. Ongeacht of je afstand houdt van elkaar of niet, het zal IETS tegenhouden. Al is het maar dat verkoudheidje of gewone griepvirusje, zodat je medemens daar in deze crisis dat er niet bovenop krijgt.
Het dragen van geen mondmasker daarentegen, heeft weinig tot géén nut, want het houdt NIKS tegen. Gewone virusjes, griepvirus, corona... het kan allemaal vrij en blij rondvliegen. Wanneer er dan alsnog eens een keertje iemand per abuis (of bewust) te dichtbij komt, dan kan alles lekker bij jou in jouw lichaam een feestje komen vieren.

De gezondheidszorg zit dermate op zijn gat en staat in zovele mate onder druk dat alle extra zorg, veroorzaakt door (buik)griep, longontstekingen en al wat je kan bedenken, nu ook het liefst van al zoveel mogelijk de kop moet ingedrukt worden.

Dus al houdt dat mondmasker (misschien) niet (alle) corona tegen, het zal in ieder geval wel andere virusjes en dergelijke tegenhouden. Als die alvast buiten spel gezet kunnen worden, is dat ook weer een zorg minder voor de hulpverleners.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 11:35

Varekaj schreef:
...

De gezondheidszorg zit dermate op zijn gat en staat in zovele mate onder druk dat alle extra zorg, veroorzaakt door (buik)griep, longontstekingen en al wat je kan bedenken, nu ook het liefst van al zoveel mogelijk de kop moet ingedrukt worden.

Dus al houdt dat mondmasker (misschien) niet (alle) corona tegen, het zal in ieder geval wel andere virusjes en dergelijke tegenhouden. Als die alvast buiten spel gezet kunnen worden, is dat ook weer een zorg minder voor de hulpverleners.

Helemaal met bovenstaande eens. Persoonlijk vind ik de 'hinder' die je hebt bij het dragen van een mondmasker niet opwegen tegen bovenstaande. Ik draag een mondmasker uit respect voor alle mensen in de zorg en niet omdat de overheid mij dat vraagt en ik een 'schaap' ben.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 12:01

Helemaal eens met Ann en Varekaj!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 16:56

MarlindeRooz schreef:
Nikass schreef:
Al die "hamsterproducten" zijn producten die ik nooit koop (behalve wc papier dan :D )
Verbaasd mij dat mensen pasta, rijst en blikjes en zakjes kopen.
Maar zal wel aan mij liggen ;)

Maar je eet nooit pasta of rijst?

Héél soms verse pasta. Verder nooit idd.

Mondkapjes heeft wel degelijk nut. Zelfs met een marge van onjuist gebruik heeft het nut!!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:04

friendly schreef:
Draagkracht ja of nee.. het wordt nu van je gevraagd. Dus doe het gewoon. Waarom moet iedereen over alles moeilijk doen? Dat je het er niet mee eens ben prima. Maar houd je aan de regels en ga dan het erover hebben wat je zelf vind, dat kan best samen.

Precies _/-\o_
Nederland volgt geen regels op, maar blijft eindeloos discussiëren...

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 17:14

Humpiedumpie schreef:
Het is allemaal wel heel erg veroordelend naar elkaar zeg. :(
Kunnen we elkaar niet wat meer in elkaars waarde laten en wat begrip vpor elkaar toneb?
Ik neem aan dat we collectief allemaal hetzelfde willen. Kunnen we dat niet in Liefde met elkaar delen ipv vol frustratie en woede tov elkaar?

Nou dat blijkt helaas niet zo te zijn. Er zijn mensen die vinden dat ze de regels kunnen negeren, ook al gaat dit ten koste van anderen. Voor dat soort mensen heb ik geen begrip.
En dan komt er zo'n medisch bla bla verhaal :roll: ik ken veel mensen uit de risico groep, met medische problemen, maar die houden zich zonder problemen aan de regels. Dus heel bijzonder dat bepaalde bokkers daarmee opeens op de proppen komen...

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:50

Fijn dat er nog meer mensen zo denken. Ik ben best een tolerant persoon, maar vind dingen die ten koste van een ander gaan omdat iemand er zelf geen zin in heeft echt niet oke en daar ga ik me niet voor verontschuldigen dat ik me niet genoeg in die persoon heb ingeleefd. Ik vind dat compleet andersom het geval. Als zulke mensen zich meer in konden leven in mensen die corona wel eng/serieus vinden en de regels wel na willen leven (en die regels zijn er echt niet voor niets) met het gevoel dat we allemaal een steentje bijdragen (en of dat effectief is of niet, laten we dat dan aan de experts over), dan wordt er niet moeilijk gedaan over een mondkapje (en nogmaals medische uitzonderingen vind ik echt iets anders).

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:00

De mensen die nu met mondkapje geen afstand houden deden dat waarschijnlijk zonder mondkapje ook al niet. Daaraan zal het mondkapje vast niet veel veranderen.

Ik draag hem gewoon, zoveel mensen die nu hard aan het werk zijn in de zorg en daar heb ik een hele boel respect voor. Die dragen hun hele dienst een mondkapje, soms zelfs ingepakt en met een spatscherm, ik zou niet graag met ze ruilen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:14

Het grappige is dat ik me dus wel aan de regels in het openbaar hou. Jullie aannames kloppen niet. ;)

Maar ik doe het omdat het moet en omdat de boetes fors zijn. Ik zie er zelf het nut niet van in en ik blijf het een vieze inbreuk op mijn recht op vrijheid vinden. Dus beperk ik helaas mijn wereld omdat ik die mondkap haat én de heersende paniek gewoon absurd vind.

Als de wet morgen word afgeschaft flikker ik die lap per morgen weg.
Maar tot dan hou ik me wél onder protest aan de regels en blijf ik zgn "moeilijk doen". ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:41

Er is al inbreuk op mijn vrijheid sinds eind februari 2020. Sindsdien werk ik fulltime thuis, doe ik alleen boodschappen om 7.00 uur sochtends en draag ik een mondkapje. Ik ga bij niemand op bezoek en niemand komt bij mij op bezoek.
Ik ga nergens shoppen, ben nog niet zo lang geleden verhuisd, maar de inrichting van mijn huis komt ooit wel, maar niet nu.
Ik doe dat niet direct omdat ik dat leuk vind, maar dat is ook niet relevant.
Ik doe dat omdat een besmetting fataal zal zijn en mijn leven verwoest, en omdat ik mensen ken bij wie dat al het geval is geweest. Die een partner hebben verloren onder erbarmelijke omstandigheden, en jonge mensen die gezond waren, corona gehad hebben en nu al maanden nog steeds chronische klachten hebben en niemand die weet of het ooit nog over gaat.

Het is voor mij onvoorstelbaar en onacceptabel dat mensen lopen te z**ken over dat ze niet mogen gaan of staan waar ze willen. Je mag in Nederland nog heel veel! Het enige dat je moet doen is die paar simpele regels naleven: AFSTAND HOUDEN en een mondkapje dragen, jee, hoe moeilijk kan het zijn??
Als je daar je eigen of een andermans leven mee kan redden, is het dan écht teveel moeite?

Waarom denk je dat het in Duitsland zoveel beter gaat? Mensen volgen er gewoon de regels op. De discussie over het nut ervan kan later wel. Dat scheit-eigenwijze van Nederlanders man man man! Hoe kan je in Godsnaam alleen met veel moeite iets doen omdat je anders een boete krijgt? Waarom kun je niet iets opbrengen uit respect voor andere mensen en in het algemeen belang van de samenleving?
Heel eerlijk? Ik kots van zo'n mentaliteit :r

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:13

Waarom moeten de regels met liefde en plezier opgevolgd worden?
Waarom hebben alleen diegenen in de risicogroepen het zwaar?
De rest die bedrijf of werk heeft verloren heeft het soms gemakkelijk?
Alsof die niet keihard willen werken nu ipv met de muren op zich af thuis te zitten. Kom op nou zeg!

En ik weet heel goed hoe thuiszitten is, ik heb bijna 3 maanden zware lockdown gehad en we zien dat het geen zak geholpen heeft.
Dus ja, dan gaan mensen zich afvragen of al die overheden wel zo lekker bezig zijn, ja.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:15

Wauw...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:29

Palmera schreef:
Ik zie er zelf het nut niet van in en ik blijf het een vieze inbreuk op mijn recht op vrijheid vinden.

Wauw.... inbreuk op vrijheid.... Dus al het zorgpersoneel, de tandarts en mondhygiënist en overige beroepen die plegen inbreuk op vrijheid...
Wees blij dat we nog vrijheid hebben... dat we nog over straat mogen gaan en dat we naar familie mogen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 20:37

Palmera schreef:
Waarom moeten de regels met liefde en plezier opgevolgd worden?
Waarom hebben alleen diegenen in de risicogroepen het zwaar?
De rest die bedrijf of werk heeft verloren heeft het soms gemakkelijk?
Alsof die niet keihard willen werken nu ipv met de muren op zich af thuis te zitten. Kom op nou zeg!

En ik weet heel goed hoe thuiszitten is, ik heb bijna 3 maanden zware lockdown gehad en we zien dat het geen zak geholpen heeft.
Dus ja, dan gaan mensen zich afvragen of al die overheden wel zo lekker bezig zijn, ja.

Reageer je op mij? Want ik schrijf dat nergens.
De regels opvolgen doe je óók in het belang van mensen met een eigen bedrijf, kun je dat niet begrijpen?
Daarbij, als je nu een ongeluk krijgt is het fijn als er nog plek en personeel is in een ziekenhuis. Kan je je er iets bij voorstellen dat je met een ernstig trauma uit het ziekenhuis wordt ontslagen omdat er ruimte gemaakt moet worden voor corona patiënten? Dat je cardiologie of kanker behandeling moet worden uitgesteld omdat er geen personeel meer beschikbaar is?

Palmera ik ken je redelijk van bokt en zit in heel veel topics met je op één lijn.
Ik mag je altijd graag en kan je berichten normaal gesproken vaak waarderen.
Ik ben verbaasd, mbt dit onderwerp komen we blijkbaar van een verschillende planeet?
We wonen wel in een ander land, dus misschien zit daar ook verschil, maar sorry, ik begrijp je mentaliteit echt totaal niet.
Juist dóór je aan de paar simpele regels te houden kunnen bedrijven beter en langer open blijven. Een lockdown wordt juist veroorzaakt door het onverantwoordelijke gedrag van mensen die schijt hebben aan de regels. Mensen zoals van het clubje "ik doe niet meer mee" en zo kan ik er nog een veelvoud van noemen.
In Nederland hebben we geen volledige lockdown gehad en zou ook niet nodig worden mits mensen rekening houden met anderen. Helaas gebeurt dit niet omdat mensen van mening zijn dat ze feestjes moeten kunnen hebben of lekker moeten kunnen shoppen zonder afstand te nemen, of op straat tegen andere mensen aan te lopen enz enz
Hoe zou jij je gedragen als je weet dat een besmetting kan leiden tot de dood van je geliefden? Vindt je het dan acceptabel dat mensen een mondkapje teveel moeite vinden?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 01:15

Vandaag hadden we het er met collega's nog over dat met de eerste golf men meer begrip had, meer de regels volgde en nu juist meer een korter lontje hebben, het allemaal onzin vinden.
Grootste groep respecteert het, de groep die dat niet doet wordt steeds feller. Dat maakt het voor mij lastiger. Ik vraag iets vriendelijk, dan hoef je niet te schelden.

Vandaag nog, hebben aparte in en uitgang, dat men dat niet duidelijk ziet kan ik begrijpen. Maar binnenkomen via de uitgang en kwaad worden en schelden omdat ik vraag of ze om willen lopen via een pad om achteraan de rij aan te sluiten ipv op nog geen halve meter afstand zich langs 12 mensen te wurmen snap ik dan weer niet.

Mondkapje is bij ons voor klanten niet verplicht, voor personeel wel maar schat dat zo een 90% van de klanten hem ook daadwerkelijk draagt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:08

Bij ons is het verplicht, maar ik werk in de zorg en dus zijn het bezoekers ipv cliënten die in en uit lopen.

Ik moet zeggen, sinds het weer zo hard opkomt, dat zelfs de meest hardleerse ontkenners nu netjes mee de maatregelen volgen. Kan ook omdat hun geliefde ouder onlangs in quarantaine zat wegens contact met een positief persoon. Wie weet is het lampje gaan branden haha.

Wij in de zorg drammen zo hard op het volgen van die maatregelen, niet omdat het voor ons zwaar is maar omdat we gezien hebben hoe zwaar die eerste lockdown was voor onze ouderen. Dat willen we kost wat kost absoluut vermijden. Die mensen zitten al zo tergend lang beperkt in hun doen en laten... Door samen de maatregelen te volgen willen we proberen om een herhaling te vermijden.

Misschien moeten de mensen het zo eens een keertje bekijken?

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:51

Ik begrijp Palmera wel.
Ze heeft in een totale lockdown gezeten, houdt zich aan de regels en draagt dus ook een mondkap en het aantal besmettingen is NIET gedaald. Helpt een mondkap dan? Helpt een lockdown?
Nou ik draag ook een mondkap, hou afstand etc maar ik zie gewoon dat het niet helpt.
De wereld gaat naar de klote zo en niet alleen voor de zorg en horeca

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:58

En wanneer we geen mondkapje en lockdown hadden gehad, denk je dan dat de aantallen hetzelfde gebleven zouden zijn of wellicht toch een enorme ontploffing van nog veel meer coronagevallen? Niet dalen wil niet zeggen dat het geen nut heeft. Het blijft wellicht op hetzelfde peil voor jouw gevoel, maar wanneer alles enorm oploopt, heeft de horeca, de zorg en de wereld daar nog veel meer hinder van! Na de 1e lockdown gingen de cijfers echt wel naar beneden, corona is daar de wereld niet mee uit nee, maar dat wisten we van te voren. Niets doen zodat het tijdelijk lijkt alsof de niet risicogroepen verder kunnen gaan met hun leven op dit moment is kortzichtig. Er gaan zich dan wel heel veel mensen ziek melden, corona is wellicht voor een klein percentage de boosdoener om heel erg ziek te worden, maar ook een heel groot percentage wordt er wel ziek van met vervelende klachten, waarbij deze patienten maandenlang soms moeten revalideren. En nee, dat zijn niet alleen de ouderen en zwakkeren. Wanneer dat gebeurd, ligt de wereld toch nog veel meer op zijn gat? Dan gaat de zorg er zeker aan onderdoor, heel veel bedrijven failliet (en niet alleen de bedrijven die nu gesloten worden, want met weinig medewerkers, omdat de rest ziek is, kan je geen bedrijf draaien) en dan is het niet meer te overzien.. Regeringen kijken echt niet alleen naar de risicogroepen, maar proberen juist ook de economie overeind te houden. En dat is best een uitdaging, maar niet de maatregelen op de kop geven, corona is de boosdoener, daar heeft geen enkele regering om gevraagd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:02

MightyMike schreef:
En wanneer we geen mondkapje en lockdown hadden gehad, denk je dan dat de aantallen hetzelfde gebleven zouden zijn of wellicht toch een enorme ontploffing van nog veel meer coronagevallen? Niet dalen wil niet zeggen dat het geen nut heeft. Het blijft wellicht op hetzelfde peil voor jouw gevoel, maar wanneer alles enorm oploopt, heeft de horeca, de zorg en de wereld daar nog veel meer hinder van! Na de 1e lockdown gingen de cijfers echt wel naar beneden, corona is daar de wereld niet mee uit nee, maar dat wisten we van te voren. Niets doen zodat het tijdelijk lijkt alsof de niet risicogroepen verder kunnen gaan met hun leven op dit moment is kortzichtig. Er gaan zich dan wel heel veel mensen ziek melden, corona is wellicht voor een klein percentage de boosdoener om heel erg ziek te worden, maar ook een heel groot percentage wordt er wel ziek van met vervelende klachten, waarbij deze patienten maandenlang soms moeten revalideren. En nee, dat zijn niet alleen de ouderen en zwakkeren. Wanneer dat gebeurd, ligt de wereld toch nog veel meer op zijn gat? Dan gaat de zorg er zeker aan onderdoor, heel veel bedrijven failliet (en niet alleen de bedrijven die nu gesloten worden, want met weinig medewerkers, omdat de rest ziek is, kan je geen bedrijf draaien) en dan is het niet meer te overzien..

Maar hoe zie jij het voor je wanneer dat vaccin niet helpt en er verder geen medicijn voor gevonden wordt? Op deze manier door? Er zijn nu al protesten overal tegen lockdown 2, laat staan bij 3, of 4, of 5. Dit gaat hem toch echt niet worden in de toekomst hoor. Bij elke lockdown komt er minder draagvlak op het beleid.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:05

Al maanden zijn concerns bezig met een vaccin, die daar enorme vooruitgang mee boeken. Dat het wellicht niet voor iedereen helpt, maar de onderzoeken zijn al zover dat er positieve uitslagen zijn. Dus jouw voorbeeld maakt wel een doemscenario waar we helemaal nog niet staan.