Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:55

8nnemiek schreef:
Ik ben gisteren ook weer eens langs de kringloop geweest na lange tijd. Onze kringloop is verhuisd, en sindsdien belachelijk duur := Ik zag prijzen voorbij komen die hoger zijn dan de nieuwprijs.
Ik heb wel een boek meegenomen, maar schijnbaar zoeken ze tegenwoordig bij alle boeken de nieuwprijs op; op het etiket stond 'nieuwprijs: €60', voor een boek van 40 jaar oud :') Ik kon em voor 6 euro meenemen, wat ik nog eigenlijk érg veel vind voor zo'n oud ding :=

De nieuwprijs kan dan maximaal 60 gulden zijn, aangezien de euro nog niet bestond. Wisselkoers 2,20, reken maar uit... :+

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 23:13

Door dit topic op het idee gekomen eens te zoeken naar houten lijsten voor mijn eigen schilderijen. Uit elkaar slopen, lichtjes schuren en een verflaag erover omdat ze te beschadigd zijn om zo te laten. Verbaasde mij over sommige prijzen. Bizar.

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 08:56

senna21 schreef:
8nnemiek schreef:
Ik ben gisteren ook weer eens langs de kringloop geweest na lange tijd. Onze kringloop is verhuisd, en sindsdien belachelijk duur := Ik zag prijzen voorbij komen die hoger zijn dan de nieuwprijs.
Ik heb wel een boek meegenomen, maar schijnbaar zoeken ze tegenwoordig bij alle boeken de nieuwprijs op; op het etiket stond 'nieuwprijs: €60', voor een boek van 40 jaar oud :') Ik kon em voor 6 euro meenemen, wat ik nog eigenlijk érg veel vind voor zo'n oud ding :=

De nieuwprijs kan dan maximaal 60 gulden zijn, aangezien de euro nog niet bestond. Wisselkoers 2,20, reken maar uit... :+

Boeken in een kringloop is vaak inderdaad niet leuk meer. Ik was laatst ergens en daar zag ik een boek met een overzicht van alle 11stedentochten. Wilden ze 12.50 euro voor.
Ook bij andere boeken zoeken ze de nieuwprijs op en gaan dan soms op de helft zitten. Terwijl je eigenlijk oud papier koopt. Helaas laat ik ook steeds vaker boeken liggen wegens de prijs.
In Leeuwarden bij een kringloop neemt het aantal boeken toe en toe. Ze hebben ze vaak 2 rijen dik staan en dan kun je de achterste helemaal niet meer bekijken. Ze ruimen af en toe wat op en dan betaal je 25 cent, maar de normale prijzen zijn gewoon veel te hoog. En dat is ook de reden dat er geen doorloop meer is. Ik weet nog een paar winkels waar ze boeken voor rond een euro wegdoen. Daar kijk ik dan wel tussen en neem wel eens wat mee.

Laatst lag ook ergens een simpel goedkoop westernzadel, wilden ze er 450 euro voor hebben. Gewoon zo'n merkloos ding. Die kosten nog geen 100 euro, dus in een kringloop mag dat een keer 35 zijn.

Ik zie ook wel eens prijzen voor duikspullen uit het jaar kurk, daar lach ik dan ook om. Het is niet eens meer veilig te gebruiken. Eigenlijk moeten mensen soms ook eerlijker zijn met wat ze inleveren, soms wordt het gewoon een soort dump van oude meuk. Ik weet ook wel dat het soms om overlijdens gaat, dan weet de familie er ook niets van, maar soms is het echt dat naar de stort duurder is.

Ik ben nu thuis kleding aan het opruimen, vlekje of wat verkleurd is Leger des Heils (het is niet kapot, dus nog wel te dragen, maar echt niet mooi meer), goede staat gaat naar mijn zusje die het weer naar een kringloopstichting doet, en echt kapot of niet meer draagbaar gaat gewoon in de container.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:13

senna21 schreef:
8nnemiek schreef:

Ik gok dat ze gewoon op Amazon hebben gekeken, waar het boek voor 60 dollar te koop staat, daar staan schijnbaar nog een paar van die oude druk nieuw te koop.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:14

Over dat eerlijker inderdaad. Hier in de kringloop staan maxi cosi’s voor 1€ te koop. Zonder keurmerk, die zijn illegaal en mogen niet meer gebruikt worden in Nederland. Bizar als je dat niet weet en denkt een koopje te hebben met zo’n ding voor 1€.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 09:38

Flying_Angel schreef:
Over dat eerlijker inderdaad. Hier in de kringloop staan maxi cosi’s voor 1€ te koop. Zonder keurmerk, die zijn illegaal en mogen niet meer gebruikt worden in Nederland. Bizar als je dat niet weet en denkt een koopje te hebben met zo’n ding voor 1€.

Ik neem aan dat je dat gemeld hebt bij het personeel?dit mogen ze namelijk niet verkopen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:03

Ik ben ze (gelukkig) al lang niet meer tegengekomen bij de kringloop, maar een jaar of wat geleden gebeurde dat nog wel: de fluwelen cap, al dan niet met elastiekje voor onder de kin. Je kind heeft volgende week zijn of haar eerste paardrijles, en jij als ouder die niets van paarden weet denkt dat je iets veiligs koopt. :=

Mijn eerste cap (zo eentje dus) kwam van de rommelmarkt, maar dan hebben we het over de jaren 80. Ik kan me nu überhaupt niet meer voorstellen dat ik een tweedehands helm zou kopen.

germie

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:08

Kijk eens rond, er worden veel gebruikte caps aangeboden. Ik ga ook eentje verkopen, daar is niets mee gebeurd, maar na een paar keer rijden vind ik hem niet lekker zitten. Ik heb daar op zich weinig moeite mee, mits de prijs er ook naar is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:16

Op MP zie ik ze ook wel staan hoor, ik kan me alleen niet voorstellen dat IK er nog eentje tweedehands zou kopen.

Ik doelde met mijn verhaal ook specifiek op caps en helmen in kringloopwinkels en op rommelmarkten, en dan nóg specifieker deze:

Afbeelding

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 10:35

Jolliegirl schreef:
Flying_Angel schreef:

Ik neem aan dat je dat gemeld hebt bij het personeel?dit mogen ze namelijk niet verkopen.

Jaa absoluut! Ze gingen er naar kijken! :oo

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:25

Karin schreef:
Ik ben ze (gelukkig) al lang niet meer tegengekomen bij de kringloop, maar een jaar of wat geleden gebeurde dat nog wel: de fluwelen cap, al dan niet met elastiekje voor onder de kin. Je kind heeft volgende week zijn of haar eerste paardrijles, en jij als ouder die niets van paarden weet denkt dat je iets veiligs koopt. :=

Gelukkig kunnen ze je bij de manege vertellen dat dit model niet veilig is. En dan vissen ze uit een bak een betere cap op.

Over boeken: ook dat verschilt per winkel. Onlangs heb ik in Zeist een boek gekocht voor drie euro. Twee romans van Jef Geraerts (een schrijver die als "fout" te boek staat, spannend!) in één band, zeshonderd pagina's, goede staat. Daar spuug ik niet op. Zoals ik al eerder zei: ik zou veel meer boeken kopen als ik niet nog een enorme stapel aan ongelezen spul had liggen. Die ene kringloopwinkel in Leeuwarden snijdt zichzelf alleen maar in de vingers door veel te veel te vragen. Of misschien heeft hij te weinig concurrentie. Hier in Utrecht e.o. ga je gewoon een wijk of dorp verder, ik weet niet of dat daar ook kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:21

SIEMxFUNNY schreef:
Door dit topic op het idee gekomen eens te zoeken naar houten lijsten voor mijn eigen schilderijen. Uit elkaar slopen, lichtjes schuren en een verflaag erover omdat ze te beschadigd zijn om zo te laten. Verbaasde mij over sommige prijzen. Bizar.

[ [url=m/oi3gY0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Superleuk idd!

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 04:17

Karin schreef:

Mijn eerste cap (zo eentje dus) kwam van de rommelmarkt, maar dan hebben we het over de jaren 80. Ik kan me nu überhaupt niet meer voorstellen dat ik een tweedehands helm zou kopen.

Heb ooit is woorden erom gekregen bij een kringloop. Zag zo'n cap liggen en nam hem mee naar de servicebalie. Moest mn mond houden en ik heb zelf een paard hoor dus.....wij rijden ook met deze caps dus wat jij banketstaaf is niet waar riep de jonge meid naar mij. Heb toch thuis een klacht hierover ingediend en de cap is direct weggehaald. De baas was een stuk blijer met de waarschuwing. Kon het niet over mijn hart verkrijgen om een niet wetend iemand de cap te laten kopen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 10:40

Tja ik vind niet dat zoiets de verantwoordelijkheid is van de kringloopwinkel (die kunnen ook moeilijk alles gaan onderzoeken, en als koper weet je bij een kringloopwinkel ook wel dat je zelf een beetje moet oppassen en dat de kans groot is dat je niet-goedgekeurde spullen koopt), maar als je het meldt moet er natuurlijk wel iets mee gedaan worden. Goed dat je het had gezegd, smit_ilse!

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 11:48

SIEMxFUNNY schreef:

Jaaa dat is toch te gek, Mooie lijsten! :j Soms wel prijzig ja maar reken maar uit hoeveel je bespaart tov van nieuwe kwaliteit lijsten. Soms laat ik ze beschadigt, heeft vaak ook wel wat.

Vooral standaardmaten kan ik echt niet laten staan.

Deze kleine lijst voor een doekje van 30x30 was 1,50.
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 12:36

Wat een leuk topic en wat een gave vondsten bij velen van jullie <3
Ik kom er nu niet meer echt, maar vond het altijd heerlijk om tussen de boeken te struinen bv.

Heb er ooit een super leuke porseleinen boekensteun van een paard gevonden.
En een keer een mooie vintage enveloppenhouder.

Verder is de dichtsbijzijnde kringloop hier niet zo bijzonder jammer genoeg, maar in de toekomst als het weer wat beter te doen is om leuk te gaan winkelen, wil ik dat toch idd weer eens wat meer gaan bezoeken in de omgeving. Dit topic maakt me weer helemaal enthousiast haha.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:03

Vandaag een boek van Wonderboeken:wonderen van de witte wereld.
Ooit hoop ik de hele serie nog eens compleet te krijgen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 23:10

Prachtig!

Volgende keer neem ik mijn rolmaat mee. Dit was een impulsieve koop.
Jis_ schreef:
SIEMxFUNNY schreef:

Jaaa dat is toch te gek, Mooie lijsten! :j Soms wel prijzig ja maar reken maar uit hoeveel je bespaart tov van nieuwe kwaliteit lijsten. Soms laat ik ze beschadigt, heeft vaak ook wel wat.

Vooral standaardmaten kan ik echt niet laten staan.

Deze kleine lijst voor een doekje van 30x30 was 1,50.
[ [url=m/2UtGH6.jpg]Afbeelding[/url] ]

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 01:57

Was vandaag even naar 2 kringlopen ivm ik mee doe met een kerstactie voor de kraampjes langs de weg. Wil daar wat leuke spulletjes bij leggen en nog wat dingen maken voor dat weekend. Was aardig geslaagd. Zie ik per toeval nog een g star broek maat 32/36 splinternieuw voor mijn partner hangen dus die ook mee voor die €5.

Thanks Sheran!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 02:00

Ik had afgelopen week ook nog een geslaagd bezoekje aan de kringloop.
2 hele leuke beeldjes (1 eigenlijk servet houder) in boerderij thema, een plantenpotje in de vorm van een cowboylaars met spoortje en een drietal mini-koelelementen. En dat alles samen voor slechts 4,70.
Het potje kwam gelijk van pas, want eenmaal thuis gooide ik een andere pot per ongeluk kapot. Kon hij gelijk in gebruik genomen worden, haha.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 14:12

Gister een bijzettafeltje opgehaald, waarvan ik hoop dat ik hem kan pimpen. Ben alleen niet heel erg creatief, dus dat wordt nog een uitdaging :+
(oh en nog een keukentrolley, bloemenvaasjes en heel veel kleding :D )

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 16:59

Van de week deze gevonden :D
Afbeelding

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:02

Wat zonde dat zijn handen er af zijn zeg ..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 17:10

N4N4 schreef:
Wat zonde dat zijn handen er af zijn zeg ..

:')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 18:30

Ik hoor direct dat stemmetje van Darkwing Duck "ik ben de dreiging die flappert in de nacht..."