Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:12

Las net iets over de supermarkt in vergelijking tot andere binnen activiteiten. Je bent natuurlijk niet heel lang in de supermarkt. De tijd die je ergens doorbrengt maakt natuurlijk ook nog uit of de kans dat je besmet wordt groter of kleiner is. Maar idd de opleving plus het feit dat er meer binnen mag, is wel opvallend te noemen. Ik neem aan of hoop dat de experts dat ook mee nemen in hun onderzoeken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:13

Kinke schreef:
Prima dames. succes met het topic.

Mag ik dit een rare reactie vinden?

Maar bedankt dan maar voor de succes wens, ik had liever dat je zou blijven.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:15

Imaudy, voor jou geldt hetzelfde, al jouw berichten zijn gericht op 1 persoon.

Wat betreft luchtcirculatie, belangrijkste is dat er constant verse lucht gecirculeerd wordt, en niet constant dezelfde lucht opnieuw, wat je dus veel ziet. Dat was ook het probleem bij dat verzorgingstehuis. Voor veel doeleinden voldoet dezelfde lucht circuleren maar met de Corona dus niet.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:04

Jammer dat Kinke nu imo monddood word gemaakt in dit topic. Ik begrijp wel waar haar frustratie weg komt. Dit topic werden ervaringen gedeeld uit eerste hand en er werd met elkaar mee geleefd. Af en toe ondanks al het verdriet ook nog een grapje en een grolletje. En dan is er 1 persoon die hier komt en die "ontkent" glashard de ernst van Corona, maar maakt zich vervolgens wel druk om bepaalde regels en "overtredingen ". Imo is dat een heel hard gelach naar mensen die persoonlijk hebben gezien wat dit virus aanricht. En ik lees al de 3 topics mee, plaats af en toe eens iets maar dit valt me erg op. En het zal wel niet mogen dat ik er iets van zeg. Maar doe het nu toch. En ja misschien reageert Kinke in dit topic steeds op 1 persoon. Voorgaande topics niet. En ja weet je, als het "maar een griepje" is en het "valt allemaal wel mee" dan zit je volgens mij in dit topic niet op de juiste plek dat te verkondigen waar juist mensen hun persoonlijke verhalen deelden. En ja iedereen mag mee discussiëren en hier iets plaatsen. Het is tenslotte openbaar. Ik vind het antwoord de foei knop altijd zo lekker makkelijk gezegd... misschien eens verdiepen waar zo'n reactie op iemand weg komt. En nee ik wil niet opnieuw een discussie aanzwengelen. En ook geen "vete" laten ontstaan o.i.d. alleen zie ik in dit topic wel een heel ander karakter ontstaan en dat bepaalde posters die zeer actief waren er nu ineens niet meer zijn. Ik weet niet of dat zozeer hier mee te maken heeft. Maar het valt me wel op.

verootjoo

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:07

Het is (in mijn geval) niet per se naar Kinke bedoeld, ik vind dat ze fijn bijdraagt aan dit topic.

Maar ik word erg moe van het getrol en ontkennen van blussem, en hoe erger je daar op in gaat hoe erger dat wordt, en elk topic komt dat meerdere malen terug, de discussie of er in Groningen nou wel of geen Corona doden zijn gevallen en of het überhaupt wel bestaat, en die discussie leidt steeds tot niks.
Dus m.i niet zinvol om er steeds bovenop te springen als er steeds weer zulk soort trollen opduiken. Don’t feed the troll :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:40

601 besmettingen erbij (nos)

Gaat weer helemaal de verkeerde kant op dit mooie weer komt eigenlijk niet ten goede zo.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:41

verootjoo schreef:
Het is (in mijn geval) niet per se naar Kinke bedoeld, ik vind dat ze fijn bijdraagt aan dit topic.

Maar ik word erg moe van het getrol en ontkennen van blussem, en hoe erger je daar op in gaat hoe erger dat wordt, en elk topic komt dat meerdere malen terug, de discussie of er in Groningen nou wel of geen Corona doden zijn gevallen en of het überhaupt wel bestaat, en die discussie leidt steeds tot niks.
Dus m.i niet zinvol om er steeds bovenop te springen als er steeds weer zulk soort trollen opduiken. Don’t feed the troll :+
laat die trollen lekker hier hun gal spuwen

[CV] Viruswaanzin

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 14:43

verootjoo schreef:

Ik kan je redenering zeker volgen wat betreft don't feed the troll en begrijp ook zeer zeker wat je zegt. Alleen dat is net als: mijn fiets is gejat, het was ook makkelijk want hij stond niet op slot, maar dan had je hem maar op slot moeten zetten. Nee, een ander moet van andermans spullen afblijven en dan zou die fiets helemaal niet op slot hoeven! Ik kan je er echt in volgen alleen maakt het wel dat dat gedrag door kan gaan en anderen helaas eieren voor hun geld kiezen. Het voelde voor mij nu een beetje dat degene die bij wijze van de fiets heeft gejat er gewoon nog 1 bij kan jatten want ja, dan hadden die fietsen maar op slot moeten staan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:27

Morrie schreef:
ik werk(te) op een school, ik zat op kantoor op 3 hoog en om 9 uur 's morgens kwam de patatlucht van de kantine op 1 hoog al ons kantoor binnen.
Het bedrijf dat het heeft aangelegd is diverse keren geweest om iets bij te stellen, loste niets op, de patatlucht bleef binnenkomen.
Nieuw ventilatiesysteem, vorig jaar in de grote vakantie aangelegd.
Ik heb ook twijfels of dat systeem wel goed werkt.......

Het probleem is dan zeer waarschijnlijk dat de luchtafvoer van de kantine en de luchtaanvoer voor jouw (voormalige) kantoor te dicht bij elkaar zitten.
Er treedt dan onvoldoende verdunning op van de afgevoerde lucht voordat die weer wordt aangezogen.
Een fix kan zijn om de opening van de afvoer en de aanvoer in tegengestelde richting te draaien.

Dit is overigens een regelmatig voorkomend probleem. Wat je pas opmerkt als er sprake is van een duidelijke geur. En in theorie is de luchtverversing dan wel in orde. Maar als de afgevoerde lucht net zo snel weer binnen gehaald wordt is het toch minder effectief.
Ivm Corona vind ik dit wel een risico. Moeder Natuur heeft helaas geen geurtje aan het virus gehangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 18:53

Zowel Kinke als Blussem moeten hier toch kunnen zeggen wat ze willen zeggen.

Het is gewoon on topic en dit is een discussietopic, geen huiskamertopic.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:01

daar gaan we

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:02

En zelfs in een huiskamer topic moeten Blussem en Kinke kunnen zeggen wat ze willen. En dan kunnen wij kiezen om dat te negeren of te reageren.

rien10

mariekeoo schreef:
daar gaan we

Wat bedoel je?

tienus63

19 uur persconferentie, neem aan dat dit bedoeld wordt.
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 06-08-20 19:03, in het totaal 1 keer bewerkt

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:03

persconferentie

purny

rien10 schreef:
mariekeoo schreef:
daar gaan we

Wat bedoel je?

Wss de persco... toch best wel een raar gezicht zonder irma

rien10

tienus63 schreef:
19 uur persconferentie

Ohhhhh :D

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:05

waarom staat de livechat aan bij de persconferentie, dat is irritant.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:13

Waar is Irma.......

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:14

Op vakantie denk ik. Deze tweede dame vind ik prettig om naar te kijken.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:14

rien10 schreef:
Op vakantie denk ik. Deze tweede dame vind ik prettig om naar te kijken.

ik niet, ze heeft vervelende weerkaatsing van haar bril .

Irma is al wel trending topic op twitter haha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:23

Irma straalt meer rust uit vind ik

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:25

Ik stoor mij dus echt niet aan andere doventolken. Doen allemaal belangrijk werk voor de mensen die het nodig hebben. Niet voor vermaak van het volk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:28

lenaa_tje schreef:
Ik stoor mij dus echt niet aan andere doventolken. Doen allemaal belangrijk werk voor de mensen die het nodig hebben. Niet voor vermaak van het volk.

Jij niet maar sommige mensen wel. Een rustige doventolk kan ook voor minder prikkels zorgen of afleiding

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 19:29

purny schreef:
lenaa_tje schreef:

Jij niet maar sommige mensen wel. Een rustige doventolk kan ook voor minder prikkels zorgen of afleiding

Tja weet ik niet. Dat hoeft niet aan 1 persoon te liggen. Nu heb in jaren op school gezeten met een slechthorende klasgenoot en wij hadden dus dagelijks verschillende tolken in de klas.
Het is gewoon niet voor ons bedoelt. Wij hoeven het beeld er niet eens bij te hebben natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 06-08-20 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt