Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:17

Ik bedoel met wachtperiode niet zozeer dat er negatiefs gaat gebeuren, maar dat ik mijn leven op wacht heb gezet, tot de dingen weer normaal gaan worden. En dat is niet handig, want wat als dat nog heel lang gaat duren? Sowieso, het is prachtig weer, ik heb genoeg te doen, kan ook leuke dingen gaan doen, dus het leven gaat gewoon door.

Tiggs

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:20

Wat doe je nu dan bijvoorbeeld niet, Nynke?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:21

Nee. Is niet handig.
Maar het is gewoon zo.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:22

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:23

Wat een hoop mensen die zich herkennen in het onderdeel dip zeg.
En wat jij zegt Bigone, van typisch Nederlands het kan altijd erger dus mag ik niet klagen..
Ehhja, maybe you got a point. :o :+
Maar misschien ook maar goed ook dan besef je wel dat je elke dag wat je hebt.
Je moet er alleen niet te hard in zijn dus inderdaad ik zit nu lekker in mijn pyama, en ik voel me gewoon klöte.
Ik had gisteravond al comments gezien op mijn post en toen knapte er ook even wat.
Geen idee waarom, maar ik denk het besef dat ik het klote mag vinden en ik hier veel meer mensen heb zien reageren met hetzelfde gevoel.
Dat doet me goed, weten dat ik niet de enige ben die zo met zichzelf knokt of geknokt heeft.

Pien: de situatie is gewoon dubbel.
Ja ik heb pijn en ik voel me klote.
Ja ik kan wel janken om dat mijn revalidatietraject voor jan küt was, en ik nu niet verder kan.
Normaal had ik verder gekund op land maar dat werkt niet genoeg.
Ik doe nu gerichte oefeningen op de wii fit voor mijn rug en echt ze werken, balanstraining etc.
Maar doordat ik hypermobiel ben kan dat max 20 minuten en moet ik het nog met morfine bekopen, waarvan ze niet willen dat ik het slik.
Dus dat doe ik al omdat ik met mijn rug tegen de muur sta, en omdat geen fysio nu kan helpen mocht er wat fout gaan.
En gaat het fout gaat het hier direct goed fout met voor zo’n uk als ik bizarre doseringen van de sterkste pijnstiller ter wereld.
Dat kan niet 6 weken, dus ik moet opletten.
Ik bouw nul uithoudingsvermogen op zo en mijn voeten en de rest kunnen niet nog extra training op andere manieren aan.
In het zwembad kan ik op een of andere manier mijn lijf ook soepel houden, iets wat zelfs met yoga, injecteren van magnesium en weet ik wat ik doe gewoon niét lukt.
Met 19 kreeg ik het advies het zwembad in te gaan en ik was voor de val bijna toe aan beginnen met trainen op land.
Maar dat is teniet gedaan door bijna 10 weken vooral liggen wegens door de val zwaar gekneusde ribben en rug.
Ik heb dus geen basis om op het land wat te kunnen.
Daardoor kan ik ook mijn ei niet kwijt, ik moet fysiek zeker 1x per week even uitrazen in het zwembad.
Simpelweg omdat ik dat op land me niet permitteren kan met mijn lijf, ik ben net een vent met behoeftes in een al te lang sexloos huwelijk zeg maar.
Ik plóf gewoon, ik ben hartstikke jong en moet gewoon mijn energie kwijt en mijn hoofd legen.
En ook mijn hoofd legen, ik slik nu oxazepam zonodig omdat ik slecht slaap.
Ik ben onrustig, mijn hoofd is vol, mijn lijf staat op plóffen van alle indrukken afgelopen weken, en het liefst mep ik mijn kop door de muur nu.
Zwemmen lucht zo op, dat zorgt dat ik mijn ‘handicap’ accepteren kan, uitrazen in het zwembad is mijn uitlaatklep.
Daar ben ik dus dankbaar voor na jaren erg voorzichtig zijn, maar jezelf zo achteruit voelen gaan is gewoon waardeloos.

Ik heb het idee dat ik daardoor mijn spierverzuring ook niet eruit beweeg ofzo.
Ik heb dit jaar ook flink hooikoorts, en voor het eerst puffers die ik nooit nodig had.

En dan net krijg ik mijn tweede paar orthopedische schoenen.
Ze zouden op het leer na hetzelfde zijn, naar de hele voetstand is anders, andere zool, geen haakjes maar ringetjes, en het ergste nog dik te groot bij mijn hiel en geen enkele steun.
Peperdure schoenen waar ik pas over 18 maanden weer recht op heb, en ik mag hopen dat het bedrijf dit op gaat lossen.
Dat is zoals nu dus gewoon de druppel.
Dus ja ik jank nu uit onmacht om alles, om mijn lijf en om een stel schoenen.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 18-04-20 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:23

nynke55 schreef:
Ik bedoel met wachtperiode niet zozeer dat er negatiefs gaat gebeuren, maar dat ik mijn leven op wacht heb gezet, tot de dingen weer normaal gaan worden. En dat is niet handig, want wat als dat nog heel lang gaat duren? Sowieso, het is prachtig weer, ik heb genoeg te doen, kan ook leuke dingen gaan doen, dus het leven gaat gewoon door.

Ooh op die manier...
Dat heb ik niet echt, maar dat is genetisch bepaald. Ik heb altijd wel iets wat ik kan doen in of om huis. Dus het gevoel van wachten is er niet gelukkig.

Waar ik me wel aan stoor is Darum, ik weet niet hoe je het moet noemen. Volgens mij is het een soort Rumag.
Maar al hun teksten zijn zo vreselijk negatief. Nu trek ik mij daar niet aan op. Maar genoeg mensen in deze tijd wel. Hoe grappig het ook bedoeld is.

Het hoeft echt allemaal niet rozengeur en maneschijn te zijn, maar dit lijkt me niet gezond.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:25

Loretta schreef:

Oud nieuws. Het kan werken en zit daarom ook in de grotere studies maar de studie van bvb Raoult bewijst niet dat ze door dat middel genezen zijn.

In Frankrijk zijn er trouwens wél al doden gevallen of mensen op reanimatie terecht gekomen met serieuze hartklachten omdat ze eigenhandig dit middel hadden genomen.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:26

Cursussen geven, plannen voor een evenement, lekker rommelmarkten en kringlopen bij langs. Normaal ga je gemakkelijk even op stap, tuincentra bekijken of even uit eten. Allemaal niet belangrijk, maar iets wat ik normaal doe. Ik klaag ook niet, hoor, het is alleen het gevoel dat ik ergens op wacht.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:27

Ik werd vandaag blij van de regen,het ruikt nu weer zo lekker fris.
Straks wat plantjes in potten zetten,staat toch gezellig nu we zo vaak buiten zitten.
Ik probeer iedere dag te genieten van kleine dingen,maar soms grijpt het aan en voelt alles zwaar.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:29

Thioro schreef:
Loretta schreef:

Oud nieuws. Het kan werken en zit daarom ook in de grotere studies maar de studie van bvb Raoult bewijst niet dat ze door dat middel genezen zijn.

In Frankrijk zijn er trouwens wél al doden gevallen of mensen op reanimatie terecht gekomen met serieuze hartklachten omdat ze eigenhandig dit middel hadden genomen.

Dus ook niet zaligmakend. Ik dacht al. Je leest ook zoveel berichten die achteraf niet blijken te kloppen en ook deskundigen die het niet met elkaar eens zijn dat je soms door de Coronabomen het Coronabos niet meer ziet

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:31

Regen?!

Stralend weer hier. Overijssel/Drentse grens.

Wat fijn dat je weer van de dam kunt raket.

Vanmiddag weer gekookt. Het smaakte ons allemaal wel.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:31

Loretta schreef:

Ik hef mijn wenkbrauwen op om de toon in dit bericht.
Er zijn genoeg patiënten die een kuur chloroquine niet volhouden vanwege de bijwerkingen of zelfs verplicht moeten stoppen vanwege ecg-veranderingen. Dat dit bericht die bijwerkingen zo bagatelliseert begrijp ik dus niet. Over de rest vd inhoud hou ik maar mijn mond.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:32

moonfish13 schreef:
Wat een hoop mensen die zich herkennen in het onderdeel dip zeg.
En wat jij zegt Bigone, van typisch Nederlands het kan altijd erger dus mag ik niet klagen..
Ehhja, maybe you got a point. :o :+
Maar misschien ook maar goed ook dan besef je wel dat je elke dag wat je hebt.
Je moet er alleen niet te hard in zijn dus inderdaad ik zit nu lekker in mijn pyama, en ik voel me gewoon klöte.
Ik had gisteravond al comments gezien op mijn post en toen knapte er ook even wat.
Geen idee waarom, maar ik denk het besef dat ik het klote mag vinden en ik hier veel meer mensen heb zien reageren met hetzelfde gevoel.
Dat doet me goed, weten dat ik niet de enige ben die zo met zichzelf knokt of geknokt heeft.

Sorry, ik had op je willen reageren en ben het alsnog vergeten, omdat ik zelf gisteren ook een rotdag had. Maar ik heb het heel erg met je te doen en van mij mag jij zeker klagen! Ik woon al 20 jaar met een chronisch pijnpatiënt en ook mijn dochter van 28 heeft dagelijks pijn. Jij mag het absoluut volledig klote vinden! Ik wens je heel veel sterkte!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:33

Astorga schreef:
Loretta schreef:

Ik hef mijn wenkbrauwen op om de toon in dit bericht.
Er zijn genoeg patiënten die een kuur chloroquine niet volhouden vanwege de bijwerkingen of zelfs verplicht moeten stoppen vanwege ecg-veranderingen. Dat dit bericht die bijwerkingen zo bagatelliseert begrijp ik dus niet. Over de rest vd inhoud hou ik maar mijn mond.

Ik heb niet eens alles gelezen, ik ga met je mee.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:34

lukka63 schreef:
Ik werd vandaag blij van de regen,het ruikt nu weer zo lekker fris.
Straks wat plantjes in potten zetten,staat toch gezellig nu we zo vaak buiten zitten.
Ik probeer iedere dag te genieten van kleine dingen,maar soms grijpt het aan en voelt alles zwaar.

Hier nu ook regen dus ga geen uien in de grond stoppen. Ga de dahlia bollen wel alvast in potten doen en laat ze maar even in de kas staan. <3

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:39

Wordt er in andere landen ook ongerustheid geuit over alle andere ziektes/aandoeningen?

Hier (Frankrijk) zeggen ze in het nieuws dat dokters zich hardop afvragen waar alle zieken naartoe zijn. Tegen alle verwachtingen in zijn de wachtkamers leeg en is er een fikse daling van oproepen voor bvb hartinfarcten of beroertes.
Ze roepen mensen, en dan vooral chronisch zieken, dan ook op om vooral wèl contact te houden met hun arts en niet te aarzelen medische hulp te zoeken.
Ze denken dat mensen uit vrees voor covid medische zorg uitstellen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:40

Dat wordt ook in Nederland gezien Thioro. Al lijken de gewone patiënten weer wat toe te nemen nu.

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:41

Het zal vast ergens benoemd zijn, maar er zijn zoveel pagina's.

Op internet lees ik overal als je met 3 personen op straat loopt dat je wordt beboet.

Hoe zit dat met je eigen huishouden. Dat je bijvoorbeeld met je gezin van 3 personen even een blokje omloopt, kan je dan ook beboet worden? Dat kon ik niet vinden.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:44

maria500 schreef:
Het zal vast ergens benoemd zijn, maar er zijn zoveel pagina's.

Op internet lees ik overal als je met 3 personen op straat loopt dat je wordt beboet.

Hoe zit dat met je eigen huishouden. Dat je bijvoorbeeld met je gezin van 3 personen even een blokje omloopt, kan je dan ook beboet worden? Dat kon ik niet vinden.

Voor mensen die in hetzelfde huis wonen geldt de 1,5 meter regel niet.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... and-houden

maria500

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:47

Ja klopt, dat wist ik, maar vroeg mij af of je dan wel gewoon met ze 3en naar buiten mag.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:48

maria500 schreef:
Ja klopt, dat wist ik, maar vroeg mij af of je dan wel gewoon met ze 3en naar buiten mag.

Ja, want je bent onderdeel van hetzelfde huishouden, dus je hoeft geen 1,5 meter afstand te houden.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:10

nynke55 schreef:
Cursussen geven, plannen voor een evenement, lekker rommelmarkten en kringlopen bij langs. Normaal ga je gemakkelijk even op stap, tuincentra bekijken of even uit eten. Allemaal niet belangrijk, maar iets wat ik normaal doe. Ik klaag ook niet, hoor, het is alleen het gevoel dat ik ergens op wacht.

Maar wat dat betreft wachten we ook ergens op.
Wat cursussen geven betreft, misschien interessant om de online mogelijkheden te gaan onderzoeken?

Verder ken ik je gevoel ook wel hoor, op dagen dat ik niet hoef te werken ben ik heel hangerig, terwijl er nog genoeg andere dingen te doen zijn in en om het huis.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:12

Je mag idd met je eigen gezin wel een wandeling maken. Wij zijn met zijn viertjes en soms gaan we even met zijn vieren de hond uitlaten. Meestal gaat een van ons, maar onze kinderen moeten ook wel even uitgelaten worden af en toe.

Ik ben over het algemeen altijd wel positief, maar als ik dan hier lees hoe sommigen familieleden verliezen vind ik dat echt vreselijk. En wij zijn allemaal nog gewoon gezond, dus mogen echt niet klagen, maar ik mis mijn ouders ontzettend. Normaal komen die elke week een dag op de kinderen passen of in het weekend gezellig langs, maar dat is nu al een week of 6 geleden. En we mogen er eigenlijk niet over zeuren, want als het goed is kunnen we ze na dit gedoe weer zien en is het geen definitief afscheid, maar goed we zijn een sociale diersoort, dus ik mis het contact met andere mensen buiten mijn vent en kinderen.
Maar goed we blijven zoveel mogelijk positief denken en de grafieken zien er op zich wel positief uit dat alle cijfers wel dalen. Dus hopelijk kunnen sommige dingen straks weer een beetje. Al snap ik echt wel dat niet alles in 1 keer kan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:14

Benoemen dat je je ouders mist is niet hetzelfde als zeuren. Dat is benoemen wat je voelt en dat is prima.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:20

Moonfish , kun je geen contact met een revalidatiecentrum zoeken? Die hebben altijd zwembaden dus misschien een optie wanneer je je problematiek uitlegt . Heb geen zwembad anders mocht je hier komen.