Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
djinnie schreef:Tuurlijk, LadyMadonna, maar er zijn in bijvoorbeeld Amerika al meerdere huurbazen die nu tijdelijk geen huur vragen. Je kunt het niet zo zwart-wit stellen, maar veel eigenaren van panden zitten er niet slecht bij. Of vermindering van huur. Wat niet kan, dat kan niet, maar je kunt mij niet vertellen dat geen enkele huisbaas dat niet zou kunnen dragen. Als het zelfs in Amerika kan...
Gelukkig staan, voor zover ik weet, de sporten van de kinderen niet op omvallen. Ik hoop dan ook echt dat ze deze crisis goed doorkomen.
LadyMadonna schreef:Wat dacht je van sportscholen?
nynke55 schreef:djinnie schreef:Tuurlijk, LadyMadonna, maar er zijn in bijvoorbeeld Amerika al meerdere huurbazen die nu tijdelijk geen huur vragen. Je kunt het niet zo zwart-wit stellen, maar veel eigenaren van panden zitten er niet slecht bij. Of vermindering van huur. Wat niet kan, dat kan niet, maar je kunt mij niet vertellen dat geen enkele huisbaas dat niet zou kunnen dragen. Als het zelfs in Amerika kan...
Gelukkig staan, voor zover ik weet, de sporten van de kinderen niet op omvallen. Ik hoop dan ook echt dat ze deze crisis goed doorkomen.
Dat is wel heel gemakkelijk gezegd, niet alle huurbazen zijn grote corporaties, er zijn er genoeg die maar 1 of een paar pandjes hebben. En tegenwoordig met al die winkelleegstand is het voor hen ook al lastig rond te komen.
LadyMadonna schreef:En de eigenaar van het pand dan?
Shadow0 schreef:Maar het punt is: dat vastgoed loopt niet weg. Dat staat er over een paar maanden gewoon nog. En als je de huurders failliet laat gaan (aan het begin van een vrij grote wereldwijde crisis) dan krijg je ook niks, en daarna nog langer niks omdat er waarschijnlijk ook zomaar geen nieuwe huurders zijn.
Sunnda schreef:ja zou ik ook roepen als ik (nog geen 50 jaar) geen ongeneeselijke longziekte zou hebben!Cer schreef:Mensen zijn niets meer gewend tegenwoordig... nog geen maand aanpassingen en ze geven het al op..... De evolutie heeft niet overal voor doorzetters gezorgd...
Of misschien is het juist andersom?
Zijn de watjes van tegenwoordig degene die absoluut niet meer kunnen accepteren dat de dood bij het leven hoort.
Iedereen wil alles maar doen om te voorkomen dat..en zelfs als mensen van 95 overlijden roept men nog: die had ook honderd kunnen worden.
Prima, maar ik kijk daar anders naar. Ook als ik zelf zou komen te overlijden is dat wat mij betreft niet een drama. Dan is het gewoon wat het is..pech.
Ik loop niet zoveel kans, maar dat doe ik ook niet bij het oversteken van de straat of bij het lopen van de trap. Helaas is de enige zekerheid in het leven dat je een keer doodgaat.
Virussen als dit horen helaas ook bij het leven. Altijd al gedaan en het zal er ook altijd weer zijn.
Moeten we zoveel mogelijk doen om iedereen te beschermen en de impact te beperken: ja!!!
Moeten we ALLES opzij gooien voor maanden of jaren? Daar twijfel ik over.
Want wie heeft er eigenlijk meer recht? Iemand die psyschisch ziek is die nu uitstel van behandeling krijgt van een half jaar (wat dodelijk kan zijn) iemand met kanker en uitgestelde behandeling, iemand met corona, iemand met een eigen bedrijf en 3 kinderen te voeden en nul inkomsten???
Zichtbare dood maakt mensen bang, maar de mensen die minder zichtbaar sterven tellen daarom niet mee?
Het is uiteindelijk ethiek en daar heeft iedereen zijn eigen mening over.![]()
De vraag wie er slecht aanpast en watjes zijn ligt net aan welke kant je het bekijkt.

purny schreef:Sizzle schreef:
Als in Corona of als in hoofdletsel?![]()
Dat laatste vraag ik me allang niet meer af sinds ik in Zwitserland woon
Allebei
ben wel eens een paar keer mee geweest naar zo'n klimhal in mijn studententijd maar niks voor mij. Had spierpijn in spieren waar ik het bestaan niet van wist. Anderhalve meter kun je trouwens echt niet garanderen daar als je bijvoorbeeld hulp nodig hebt om in je tuigje te komen bijvoorbeeld. Dan zou je alleen ervaren klimmers kunnen laten klimmen. Peetstap schreef:In de totale entertainment industrie werken veelvoud ervan , en die gaan langzaam volledig stuk en worden aan hun lot over gelaten.
De schade in deze sector gaat enorm worden, en die sector heeft wereldwijde faam opgebouwd.
Terwijl ze allen enorm hun best doen om van alles uit te vinden om aan de onderlinge ruimte te kunnen voldoen.
KLM heeft maling , of liever gezegd scheit aan al die 1,5 meter regels, want die gaan gewoon vliegen met vol geplakte vliegtuigen.
Is de Macht van geld en lobby en heilige huisjes, wat andere sectoren niet hebben.
De luchtvaart steekt gewoon een dikke middelvinger op naar wel serieuze andere sectoren die onder het virus beste meppen krijgen, tot zelfs einde bedrijf.
Gister draaikonte de minister heel taktisch om een concrete vraag over de luchtvaart, hij gaf bewust geen antwoord.
En wordt de luchtvaart ook bewust niet met name genoemd in de toespraken over maatregelen.
Ik zie niet in waarom de regels in een bus of trein anders zijn als er opeens vleugels aan die bus of trein zitten.
[ [url=m/M5rzo2.jpg]Afbeelding[/url] ]