Op straat gezet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:15

eridinges schreef:
lenaa_tje schreef:
Dat valt zeker met huurtoeslag tegen. Een bijbaantje van topicstarter er naast kan al genoeg zijn omdat terug te moeten betalen. Dat moeten ze echt wel uitzoeken.
Geen huurtoeslag kan iemand serieus in de problemen brengen.

Maar dit is allemaal online te vinden. Er geldt voor veel toeslagen een maximaal verzamelinkomen. Degene die moeder bijstaat kan haar hiermee helpen. Ze kunnen het in ieder geval uit gaan zoeken toch? Niks doen lijkt mij geen optie in deze situatie.

Dat zeg ik toch ook? Dat ze het dus wel (liefst met iemand er bij!) die dit helpt uitzoeken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:16

Als je op jouw omgeving zoekt op vakantiebaantjes, en bij uitzendburo's kijkt, is er genoeg werk te vinden. Onder andere pizza-koeriers, of in een magazijn. Heb je je ook ingeschreven bij uitzendburo's?

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:18

lenaa_tje schreef:
Dat valt zeker met huurtoeslag tegen. Een bijbaantje van topicstarter er naast kan al genoeg zijn omdat terug te moeten betalen. Dat moeten ze echt wel uitzoeken.
Geen huurtoeslag kan iemand serieus in de problemen brengen.

Maar dit is allemaal online te vinden. Er geldt voor veel toeslagen een maximaal verzamelinkomen. Degene die moeder bijstaat kan haar hiermee helpen. Ze kunnen het in ieder geval uit gaan zoeken toch? Niks doen lijkt mij geen optie in deze situatie.[/quote]
Dat zeg ik toch ook? Dat ze het dus wel (liefst met iemand er bij!) die dit helpt uitzoeken.[/quote]

Lees even terug, ik zeg niks anders en we bedoelen dus beide hetzelfde.

anjali

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:35

Een kwetsbare jonge vrouw als ts moet een veilig onderdak hebben. Dat zullen instanties die hierover gaan toch ook begrijpen.En dan met hulp haar leven weer op de rit krijgen.Seizoenswerk zal er nu zeker zijn maar zonder veilige thuishaven kun je toch je moeilijk op je werk concentreren.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:18

Wat misschien voor ts ook interessant kan zijn, is een BBL studie.

Waarom?
Omdat je dan én een baan hebt, en je gaat weer naar school.
Denk aan detailhandel...

Zo heb je weer gerichte grip op je toekomst.

Zeker financieel.

Nu snap ik dat je daar nog even niet mee bezig wilt of kunt zijn. Maar schrijf me maar wél op... Want misschien komt het nog wel van pas.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 18:48

Hoe is het vandaag gegaan? :(:)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 19:29

FennyPower schreef:
_Penotti schreef:
Gamet dat rondje fietsen meteen eens even bij wat tuinders langs.
Dat soort mensen zien graag eerst het personeel, werk vaak veel beter dan een brief/mail.

Was ik ook van plan idd

Weet je, hoe uitzichtloos de situatie ook lijkt, de enige die er iets aan kan doen ben je zelf. Veel succes!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:42

Maar als er zoveel problemen zijn waardoor je door de bomen het boos niet meer ziet is fatsoenlijke begeleiding wel heel noodzakelijk in veel gevallen hoor. Het is namelijk makkelijker om dieper weg te zakken in de problemen dan om eruit te komen.

Goede begeleiding is schaars helaas.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:02

Is het gelukt gister tijdens je fietstocht om wat boeren te bezoeken? :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:26

Ik vind het ook wel een aanname om er vanuit te gaan dat er hier wel kassen/boeren zijn waar topicstarter kan werken. Daar staat de provincie nou niet echt om bekend.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:24

Klopt, maar dat was wel het plan toch gister? Om daarlangs te fietsen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 00:27

Jullie krijgen natuurlijk maar een klein deel van de situatie mee, maar ik kan jullie vertellen dat ts al heel goed opweg is en er hele grote stappen zijn genomen. Inmiddels zijn er meerdere instanties op de hoogte en krijgt ze goede begeleiding :)
Ik vind het een beetje bijzonder dat hier dingen worden geroepen als dat ze per direct werk moet zoeken. Ik begrijp dat het allemaal erg goed bedoeld is, maar mij lijkt dat ze haar tijd en energie beter kan investeren in het uitzoeken wat er nodig is om een geschikte woonomgeving te vinden. Mocht hier een baan voor nodig zijn, dan kan ze werk gaan zoeken.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-20 00:58

Nee ik heb gister niet gefietst. Ik ben 4 uur lang gaan wandelen en foto's gaan maken.
Afbeelding
Afbeelding

Boeren zijn hier echt weinig.
Ja Duitsland maar Duits kan ik nog niet.
Ik heb wel aangeklopt bij mijn oude werk waar ik 2 jaar gewerkt heb 1,5 /2 jaar geleden.
Ik krijg nog te horen of ze nog werknemers zoeken. En het voordeel is dan dat ik alles al ken voor hun.
Alleen het nadeel is de afstand. Maar goed.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 01:12

Eline_S_S schreef:
Jullie krijgen natuurlijk maar een klein deel van de situatie mee, maar ik kan jullie vertellen dat ts al heel goed opweg is en er hele grote stappen zijn genomen. Inmiddels zijn er meerdere instanties op de hoogte en krijgt ze goede begeleiding :)
Ik vind het een beetje bijzonder dat hier dingen worden geroepen als dat ze per direct werk moet zoeken. Ik begrijp dat het allemaal erg goed bedoeld is, maar mij lijkt dat ze haar tijd en energie beter kan investeren in het uitzoeken wat er nodig is om een geschikte woonomgeving te vinden. Mocht hier een baan voor nodig zijn, dan kan ze werk gaan zoeken.

Ik ken niet het hele verhaal maar gebaseerd op wat ik hier wel lees en herken als zij niet via een instantie ivm haar leeftijd ergens kan wonen maar zelfstandig wil huren zal ze toch inkomen moeten hebben anders lukt dat toch nooit? Hoe bekosig je dan alles.
Volgens mij is dat stap 1, inkomen, stap 2 eigen woning/kamerhuur en moet andersom.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 01:56

Fijn dat er hulpverlening is opgestart. Als nog wil ik wat aandragen.
Ik weet niet of je plaats gebonden bent maar anders kan je misschien contact opnemen met woonkans in Groningen.
Je zou ook kunnen kijken naar een trainingshuis, zou een optie kunnen zijn en vanuit daar naar proefwonen.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 09:06

Hoe gaat het nu met je?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 14:52

Straat Malakka in Veendam komt er n tussenwoning vrij.

Ik dacht, ik meld het even.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 18:57

maralyn schreef:
Straat Malakka in Veendam komt er n tussenwoning vrij.

Ik dacht, ik meld het even.

Bericht naar de persoon die hier over gaat ! Nu wachten.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 11:59

Durf te vragen..

Overlegt ook met hulpverlening. En ook vertelt over dit topic.

Ze zeiden dat het eerst handig is om een 'logeer' adres te vinden zodat ik mij daar in kan schrijven en aanvraag kan doen voor een uitkering.

Ik ken helemaal geen mensen waar ik heen kan. Mijn moeder is geen optie helaas ..
Zijn er toevallig mensen in de gemeente oldambt hier die een tijdelijke plek hebben? Zodat ik vanuit daar opzoek kan gaan naar een kamer.
Eventueel Groningen/drenthe.
Moet wel de hulp verlening helemaal omgeschakeld worden, maar goed..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:15

En andere familieleden van jezelf? Of van je vriend? Ben je nog met hem samen?
Ik woon in Noord-Brabant dus kan je helaas niet helpen..

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 12:33

De meeste gemeenten bieden de mogelijkheid tot een postadres als je “dakloos” bent. Daar kun je je post op ontvangen en dus een uitkering/bankrekening ed op aanvragen. Heeft jouw gemeente dat niet?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 12:36

Cayenne schreef:
En andere familieleden van jezelf? Of van je vriend? Ben je nog met hem samen?
Ik woon in Noord-Brabant dus kan je helaas niet helpen..

Nee... mijn familie is niks.. klein mijn vaders gedeelte is er niet.. geen contact mee.

Mijn vriend heeft ook geen contact met familie.
Ik ben nog wel samen met hem, maar vind het verstandiger om ieders zijn eigen huis te hebben en ieder de hulp die we nodig hebben te moeten krijgen.
Hij staat zelf ook op een wachtlijst momenteel bij de hulpverlening waar ik geholpen wordt.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 12:37

miramii schreef:
De meeste gemeenten bieden de mogelijkheid tot een postadres als je “dakloos” bent. Daar kun je je post op ontvangen en dus een uitkering/bankrekening ed op aanvragen. Heeft jouw gemeente dat niet?

Ga ik even vragen!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 14:00

Voor zover ik weet kan dat gewoon in heel Nederland. Groningen toch ts, of vergis ik me? Hier kan het gewoon iig.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 00:34

Leger des Heils biedt hier inderdaad die mogelijkheid, maar dit is geloof ik echt voor dak- en thuislozen. Voor nu staat ze ingeschreven bij de vriend waar ze verblijft en denk ik dus niet dat ze recht heeft op een postadres.