Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suusjepluus

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 07:36

Ondanks dat iedereen hier natuurlijk baalt word ik wel blij van de vrolijke berichten uit tuinesia {:}

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 07:37

Nou het is inderdaad prachtig weer in Tuinesie! Daarvoor hoef je nu niet weg.
Pasen wordt weer minder las ik helaas.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 07:40

Ik ga verhuizen en krijg een grotere tuin, troost voor alle verloren vakanties :o

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 07:52

Amalarab schreef:
Ik ga verhuizen en krijg een grotere tuin, troost voor alle verloren vakanties :o

Dat je er maar heel mooi weer bij mag hebben de hele zomer.....

Dan hebben wij het ook.

Ik kreeg gisteren een hilarisch bericht van kennissen
Die hebben de camper 5 meter achteruit gereden, stoelen eruit enz en die kamperen nu op de oprit

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:14

Echwel schreef:
Die hebben de camper 5 meter achteruit gereden, stoelen eruit enz en die kamperen nu op de oprit

Hilarisch ? >;) :+

Ik heb ook al een tentje in mijn weide hier aan huis opgezet en daar geslapen... O:) :=

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:15

Pandora2 schreef:
Echwel schreef:

Ik heb ook al een tentje in mijn weide hier aan huis opgezet en daar geslapen... O:) :=

Jazeker met de fotos erbij was het hilarisch :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:17

Pandora2 schreef:
Echwel schreef:

Ik heb mijn ouders al gevraagd of zij hun caravan wilden ophalen.. zodat ik in de tuin kon kamperen (op 1,5 meter afstand want ik ben best al heel wat jaren uit huis.) O:)

Ze vonden het geen goed idee. -O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:17

_O-

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:21

Winged schreef:
Ik heb mijn ouders al gevraagd of zij hun caravan wilden ophalen.. zodat ik in de tuin kon kamperen (op 1,5 meter afstand want ik ben best al heel wat jaren uit huis.) O:)

Dan moeten ze het toiletgebouw dicht gooien :D

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:30

Ik geniet volop van Tuinzania waar bloesems bloeien, vogeltjes zingen en waar ik heerlijk kan zwemmen.
Ik neem wel 'n jaartje reispauze, nu het zo heerlijk stil is voelt thuis ook gewoon als vakantie. We gaan het beste seizoen tegemoet gelukkig. En voor de regenachtige dagen is daar nog altijd netflix.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:51

'Gelukkig' is het nu inderdaad, en niet in de herfst/winter, anders zat je helemaal zo opgesloten in je huis...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:53

Ik had het juist liever in de winter gehad ipv de zomer :P Dan zit je toch meer binnen dus dan mis je voor het gevoel minder.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:54

Ik wil ook een tentje in de tuin. Maar ik heb net het gras opnieuw ingezaaid. Slecht getimed. Van de zomer kan het wel. Zal wel moeten denk ik, want ik zie de kans steeds kleiner worden dat kamperen zelfs in NL een optie was.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:40

Ik vind het in de zomer minder erg denk ik. Dan kan ik op mn gemak in de zon liggen. In de winter word je er denk ik juist depri van, dat zijn de momenten dat ik graag naar de bios ga of winkelen ofzo. Anders zit je non stop binnen en dat is niet gezond. Paarden doen in de winter en alleen binnen zitten is ook niet alles.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:44

Ik heb zoiets liever in de winter. Want dan duik ik wat minder en zit ik meer binnen. De dagen zijn nu gewoon zo enorm lang. Plus dat er in de zomer altijd meer duikers zijn en soms alle parkeerplaatsen vol zijn. Dat is normaal niet erg en juist gezellig, maar nu? Ook zijn er plekken afgesloten nu. En juist zijn dat mijn favo duikstekken.

Ook het buitenseizoen van de paardensport ga je nu missen. 17 mei zou er een cross gedaan worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:58

germie schreef:
Ik heb zoiets liever in de winter. Want dan duik ik wat minder en zit ik meer binnen. De dagen zijn nu gewoon zo enorm lang. Plus dat er in de zomer altijd meer duikers zijn en soms alle parkeerplaatsen vol zijn. Dat is normaal niet erg en juist gezellig, maar nu? Ook zijn er plekken afgesloten nu. En juist zijn dat mijn favo duikstekken.

Ook het buitenseizoen van de paardensport ga je nu missen. 17 mei zou er een cross gedaan worden.

In Nederland mag je gewoon het bos in met je paard. Het is er nu juist ultiem mooi weer voor.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:00

Echwel schreef:
Winged schreef:

Dan moeten ze het toiletgebouw dicht gooien :D

wc en douche in de caravan :))

ik merk dat ik heel erg puzzel met de momenten waarop in wel naar buiten kan zonder dat ik in de meute loop.

Qua timing wanneer zoiets als corona uitbreekt heb je weinig te zeggen. In principe ben ik van ma tot vrij overdag gewoon aan het werk. Dus in dat opzicht veranderd er weinig (en zit ik toch binnen). Natuurlijk hoop ik dat ik over 15 weken gewoon vakantie kan vieren in weet-ik-veel-waar. 15 weken klinkt ontzettend ver weg... Dag voordat ik wil vertrekken worden mijn ouders 65. Zou wel leuk zijn als we gewoon een feestje kunnen vieren -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:00

Germie heeft het over paardensport, niet over recreatief buitenrijden. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:01

elnienjo schreef:
germie schreef:

In Nederland mag je gewoon het bos in met je paard. Het is er nu juist ultiem mooi weer voor.

Ja, maar juist in competitieverband met je paard bezig zijn vind ik leuk. De gezelligheid, praten met vele mensen. Het maakt dan niet uit of het een oefencross is of een georganiseerde buitenrit, maar gewoon met veel mensen op pad zijn is leuker dan alleen.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:02

Tja, daar zullen meningen natuurlijk verschillend over zijn :P . Ik ben blij dat ik nu lekker een stuk kan wandelen met de honden, in de herfst/winter doe ik dat niet zo snel met dat zeikweer.

Paardensport heb ik verder niks mee te maken, ben ik 8 jaar geleden mee gekapt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:09

Ik heb costa quarantaine verlaten. Ik wilde even een ander uitzicht.
Ik verwacht dat onze vakantie in juni niet doorgaat, ik hoop eigenlijk wel dat dat snel uitgesproken wordt.
Als het wel een optie is gaan we wel denk ik. Maar nu hangt het zo in de lucht, om maar met virustermen te blijven spreken.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:19

Wij hebben gisteren thuis even over de zomervakantie gehad, gaan er vanuit dat het thuis blijven wordt en korten dan onze vakantie in van 4 naar 3 weken. Normaal zit het bedrijf dicht waar ik werk, dus die 3 weken blijven wel als vakantie staan voor nu. Dus 3 weken ons thuis vermaken, hopelijk kunnen we nog een keer een dagje naar zee of zo.

We hopen nu op een dag of 10 winterzon in januari, hadden we al als idee, maar gaan we natuurlijk pas naar kijken als het zeker is dat de maatregelen wereld wijd het reizen weer toestaan en dat het veilig is. Liever gezond thuis blijven dan ziek worden op vakantie.

Raket, lastig he, als je nu afzegt dan krijg je denk ik ook de kosten niet vergoed of wel?
Juni weg lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, maar officieel is er nog niets over gezegd.

Ik zag eergisteren een model hoe het verloop van Corona gaat zijn als we langzaamaan de maatregelen wat versoepelen, maar dat model liep door tot november 2021, daar schrok ik wel van.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:41

MarliesV schreef:
Wij hebben gisteren thuis even over de zomervakantie gehad, gaan er vanuit dat het thuis blijven wordt en korten dan onze vakantie in van 4 naar 3 weken. Normaal zit het bedrijf dicht waar ik werk, dus die 3 weken blijven wel als vakantie staan voor nu. Dus 3 weken ons thuis vermaken, hopelijk kunnen we nog een keer een dagje naar zee of zo.

We hopen nu op een dag of 10 winterzon in januari, hadden we al als idee, maar gaan we natuurlijk pas naar kijken als het zeker is dat de maatregelen wereld wijd het reizen weer toestaan en dat het veilig is. Liever gezond thuis blijven dan ziek worden op vakantie.

Raket, lastig he, als je nu afzegt dan krijg je denk ik ook de kosten niet vergoed of wel?
Juni weg lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, maar officieel is er nog niets over gezegd.

Ik zag eergisteren een model hoe het verloop van Corona gaat zijn als we langzaamaan de maatregelen wat versoepelen, maar dat model liep door tot november 2021, daar schrok ik wel van.

Tot november? Heftig. Welk model is dat?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:57

Autumm, had al even gekeken of ik hem zo snel kan vinden, maar het werd op het Journaal van 18.00 uur getoont of in 1 vandaag wat er achteraan komt. Dan zouden we langzaam weer dingen toe staan en dan loopt het op, weer maatregelen iets aan halen om het af te vlakken enz.
Dat werd gebracht als het meest haalbare voor de zorg.

November 2021 he, niet 2020. Dat model zou betekenen dan we nog anderhalf jaar maatregelen hebben, in meer of mindere vorm. Laten we hopen dat dat niet nodig is!

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:58

Ik ben altijd iemand die roept 'Waarom zou je nu een zwembad willen in je tuin in Belgiƫ of Nederland? Je kan dat bijna nooit gebruiken!'
Vooral omdat ik zelf een koukleum ben natuurlijk.

Maar nu vind ik eigenlijk dat die mensen dat heeel goed gezien hebben :+