Nog meer mensen helemaal alleen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:53

Winged schreef:
Ik hop even binnen hoor.

Vorige week dinsdag is een vriendin van mij overleden na een gasexplosie. Daar had ik afgelopen zaterdag uitvaart van. Absurd... 30 man in een zaal, haar dood (ingreep van de zorg kwam te laat), ik als vertegenwoordiger van onze vriendengroep, allemaal snikkende mensen en steun bij elkaar zoeken gaat niet op de wijze die je normaal gesproken kent. Merk nu pas (een ruime week na haar dood dus) wat het allemaal met mij doet. -O-

Oh mijn god wat vreselijk om iemamd op die manier te verliezen! :( Die explosie in Groningen? :(

Heel veel sterkte winged, kan mij goed voorstellen dat je juist nu meer toenadering zou willen zoeken met vrienden en familie Y;(

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:53

Winged schreef:
Ik hop even binnen hoor.

Vorige week dinsdag is een vriendin van mij overleden na een gasexplosie. Daar had ik afgelopen zaterdag uitvaart van. Absurd... 30 man in een zaal, haar dood (ingreep van de zorg kwam te laat), ik als vertegenwoordiger van onze vriendengroep, allemaal snikkende mensen en steun bij elkaar zoeken gaat niet op de wijze die je normaal gesproken kent. Merk nu pas (een ruime week na haar dood dus) wat het allemaal met mij doet. -O-

Oh wat vreselijk. Gecondoleerd.

Winged

Re: Nog meer mensen helemaal alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:07

Die explosie in Groningen inderdaad.

Gelukkig wel steun, maar dit is niet de wijze waarop je afscheid wil nemen. Had haar een beter afscheid gegund met iedereen erbij... niet 30 man. Hopelijk kunnen we wat meer wanneer ze wordt uitgestrooid.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:25

Bah lijkt me heel naar als je eigen verdriet landelijk nieuws is :n nogmaals sterkte!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:45

Winged sterkte en anders even contact opnemen met slachtoffer hulp mocht je het nodig hebben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:52

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 14:18

O jeetje Winged, wat vreselijk. Dat zal er wel inhakken ja. Sterkte. :(:)

Ooo lekker Marcella!!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 20:27

Winged Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:51

Vreselijk winged!! Y;( ;( Heel veel sterkte, hopelijk heb jij wel mensen om je heen die jou steunen in jouw verdriet..

Marcella, wat is dat voor brood? *D ziet eruit alsof er chocola stukjes in zitten *\%/*

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:38

Rozijnen/hazelnoten is ook erg lekker brood. Koop eigenlijk gewoon geen brood meer in de winkels. Zelfs zachte witte bolletjes maak ik zelf. :9

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:26

Hoe is het met iedereen hier?
Ik vraag me al een weekje af waarom ik me zo streng aan die maatregels houdt terwijl ik zoveel mensen zie die dat niet doen. Ik zou graag iemand een knuffel geven maar ik kan niemand vertrouwen. Mijn directe familie zien allemaal meerdere mensen op een afstand. Ik ben bang dat als ik ziek wordt ik 1 van mijn cliënten aansteek en die zitten allemaal in de risicogroep en zullen het misschien niet overleven.
Maar een knuffel zou me zo goed doen. En zo gaat het dus al een tijdje door mijn hoofd.
Heb ik daar alleen last van?

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:39

Herkenbaar. Volgens mij zijn er meerdere mensen in dit topic die toch 1 vaste persoon uitkiezen voor af en toe een knuffel. Zonder wordt een mens gek.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:41

Ja maar dan zou ik die persoon moeten kunnen vertrouwen en dan kan ik niemand opnoemen die daar aan zou voldoen.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:19

Ik knuffel mijn paarden en katten en heb weer wat meer sociaal contact met mijn zus, haar man en kleine en ook met mijn moeder.

We raken elkaar niet aan, maar hebben nu al weer samen gegeten, waarbij mijn zus en man met z’n tweeties aan 1 kant van de grote brede tafel zaten, mijn neefje in de kinderstoel aan het hoofd en ik met 1 plaats tussen mijn neefje en mij aan de andere kant.
Niet helemaal 1,5 meter, maar toch bijna, de tafel is 1.20 breed. We hadden Sushi besteld en we hadden twee oppak klemmen om de Sushi op ons bord te leggen, 1 voor mij en 1 voor hun en dan vanaf je eigen bord met stokjes eten, die daarna de vuilnis in gingen. Super gezellig en het eerste kind dat ik meemaak dat Sushi lekker vind.

Mijn moeder is ook al twee keer op bezoek geweest bij mij en dan kook ik en let ik er goed op dat alles gescheiden blijft. Ze was zelf haar gebruikte spullen af voordat ze weg gaat.

Een mens trekt het anders niet zo lang alleen hoor!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 17:39

Knuffel op afstand friezenfan! :(:)
Ik heb ook gelezen dat buiten zitten, en dan met je eigen spulletjes, echt heel weinig risico vormt. Dat zou je nog met een paar mensen kunnen proberen. Wat betreft de knuffels... echt een probleem ja. Ik heb idd 1 knuffelpersoon maar die zie ik ook maar eens in de 3 weken maximaal. Veel te weinig voor mij :P Zou het je helpen als je je vanaf 1 juni kan laten testen? Hoe doen je andere single collega's dat?

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:44

al meerdere keren op afstand bij mijn ouders meegeluncht en ook al een paar bij mijn ene broer buiten zetten. Met mijn neefje een bal over geschoten. Maar het is echt dat knuffelen waar ik behoefte aan heb.
Ik ken mijn collega's niet, misschien dat ze daar op het hoofdkantoor iets van weten maar die hebben het zo druk. En dan al die tinder matches die meteen willen afspreken. Zolang ik mijn neefje en nichtjeniet mag knuffelen hoef ik niet op date. En niemand opperde een skype date.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:47

Ik knuffel paarden en honden.

Misschien zoals sheran zegt als je straks na 1 juni altijd kunt testen, dat je dan het gevoel hebt dat je wel je neefje en nichtje kunt knuffelen af en toe? Je moet toch ook goed voor jezelf zorgen, dit gaat nog wel even duren.

In ieder geval een virtuele knuffel :(:)
Afbeelding

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:24

Voor de duidelijkheid: testen biedt geen volledige garantie.
Ik denk dat het prima weer kan om een/enkele mensen om je heen te beschouwen als je inner circle, net zoals bij iemand anders een gezin.
Naast mijn partner, zijn er twee andere mensen waarmee ik af en toe de 1,5 overschrijdt - omdat ik weet dat zij ook een beperkte kring mensen zien, en contact hoort bij de menselijke behoeften. En gelukkig is het mooi weer; geregeld met vrienden in de tuin bijgepraat.
Helemaal uitsluiten kun je het risico op besmetting sowieso niet. Goede hygiëne en je verstand gebruiken - dan kom je een heel eind. Cru gezegd: Iemand kan ook dood gaan van eenzaamheid....
Laatst bijgewerkt door senna21 op 27-05-20 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:30

Maar je kan je toch alleen laten testen als je klachten hebt?
En na mijn weten heb ik die niet of mijn direct familie.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 20:48

friezenfan2 schreef:
Maar je kan je toch alleen laten testen als je klachten hebt?
En na mijn weten heb ik die niet of mijn direct familie.

Als je geen klachten hebt of recent hebt gehad, is het sowieso niet zinvol. Zelfs met lichte klachten loop je nog een flinke kans negatief te testen, terwijl een paar dagen later kan blijken dat je het toch bij je draagt.
Het zou veel handiger zijn dat Corona te zien was aan een uiterlijk kenmerk (blauwe neus of zo), maar we moeten leren leven met deze onzekerheid.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 00:10

Hier super druk wil kippenhok af hebben en voor het weekend de kippen halen.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 11:22

Ik heb mezelf afgelopen week maar druk gemaakt met tuig/zadels schoonmaken en invetten.
Daarna de vlizo-zolder van mijn moeder leeggehaald, schoongemaakt en weer ingeruimd.

Ik vind dat ik nu wel weer even mag rusten :z

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:52

friezenfan2 schreef:
Ik vraag me al een weekje af waarom ik me zo streng aan die maatregels houdt terwijl ik zoveel mensen zie die dat niet doen. Ik zou graag iemand een knuffel geven maar ik kan niemand vertrouwen. Mijn directe familie zien allemaal meerdere mensen op een afstand. Ik ben bang dat als ik ziek wordt ik 1 van mijn cliënten aansteek en die zitten allemaal in de risicogroep en zullen het misschien niet overleven.
Maar een knuffel zou me zo goed doen. En zo gaat het dus al een tijdje door mijn hoofd.

Dat vraag ik me ook af.
Ben bijna jarig en wilde er ooit echt een feestje van maken, normaal vier ik het nooit, en nu ben ik al blij als ik gewoon bij mijn beste vriendinnetje en liefst haar gezin kan zijn. Maar ik wil dat ook niet vragen.
En als cadeau wil ik alleen maar dingen die niet kunnen, zoals dus een knuffel. -O-

Maar vraag me dus exact hetzelfde af. Heel frustrerend ook, en toch blijf ik een bravo dodo. :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:37

friezenfan2 schreef:

Heel herkenbaar..

Gaat sowieso steeds minder hier, ik weet oprecht niet hoe lang ik dit nog ga trekken. Ik heb ook al maanden geen familie /vrienden meer gezien, ik weet niet hoe te dealen met die 1,5m afstand. Ik heb afgelopen nacht gedroomd dat m'n moeder dood ging, wss omdat ik haar nog nooit zolang ook niet meer heb gezien maar ik kon haar nog wel een knuffel geven in ieder geval.
Normaal ben ik erg positief maar er is gewoon nu letterlijk geen toekomst ik kan niet uitkijken naar leuke dingen etc. Plannen maken op korte termijn is niet haalbaar en denk aan wat ik nu allemaal zou doen als die corona er niet was. Ik probeer echt per dag te leven en geluk te pakken in de kleine dingetjes, maar men het wordt me steeds zwaarder. En ja er zijn steeds wat meer versoepelingen maar het voelt gewoon totaal niet meer in het openbaar zoals het was en kom daar ook alleen voor het noodzakelijke.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:42

saskiakefie schreef:
friezenfan2 schreef:

Heel herkenbaar..

Gaat sowieso steeds minder hier, ik weet oprecht niet hoe lang ik dit nog ga trekken. Ik heb ook al maanden geen familie /vrienden meer gezien, ik weet niet hoe te dealen met die 1,5m afstand. Ik heb afgelopen nacht gedroomd dat m'n moeder dood ging, wss omdat ik haar nog nooit zolang ook niet meer heb gezien maar ik kon haar nog wel een knuffel geven in ieder geval.
Normaal ben ik erg positief maar er is gewoon nu letterlijk geen toekomst ik kan niet uitkijken naar leuke dingen etc. Plannen maken op korte termijn is niet haalbaar en denk aan wat ik nu allemaal zou doen als die corona er niet was. Ik probeer echt per dag te leven en geluk te pakken in de kleine dingetjes, maar men het wordt me steeds zwaarder. En ja er zijn steeds wat meer versoepelingen maar het voelt gewoon totaal niet meer in het openbaar zoals het was en kom daar ook alleen voor het noodzakelijke.

Zit je moeder in een verzorgingstehuis? Vrienden en dergelijke mag je wel gewoon zien, samen wandelen en lekker een frisse neus halen.