Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:33

Humor is juist een manier om met ernstige dingen om te kunnen gaan.
Ik vind juist dat dat de laatste jaren veel minder is geworden want er is altijd wel iemand op de teentjes getrapt daardoor.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:34

Ik moet zeggen dat ik ook nog wel dingen onderneem hoor, ik zoek niet meer de drukte op, dus ga geen boodschappen doen, tandarts, dokter en werk enzo gaat niet meer door, maar ga nog wel 20 min fietsen naar mn verzorgpaarden. Die staan aan huis dus opzich kom ik daar dan weer niemand tegen behalve de eigenaaresse.

Ik moet ook zeggen dat ik gister op de fiets daarheen was en dat het drukker op het fietspad/stoep was als op een normale doordeweekse dag. Veel mensen die (samen) de hond uit laten, kinderen die gewoon buiten spelen in van die voetbalkooien of op het schoolplein.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:41

Mijn oudere ouders vinden ook dat het allemaal behoorlijk overtrokken is.
Mijn oom en tante zijn afgelopen vrijdag nog doodleuk op vakantie gegaan naar Bonaire. Daar mogen ze eigenlijk niet van het hotelcomplex af, maar ze hebben gewoon een auto gehuurd gisteren en zijn gaan rondtoeren. Ze zeggen dat het veilig is, op Bonaire is geen corona, maar zien niet in dat ZIJ juist het gevaar zijn |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:43

Er is natuurlijk een verschil tussen humor (zoals memes), of mensen die spotten als in: "overdrijven is ook een kunst".

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:44

Djali schreef:
Ik merk in mijn omgeving vooral nog spot. Als je er wat van zegt, dan doe je aan paniekzaaien. Heel gek vind ik het.

Dat kan ook angst zijn.

Vind dit wel een interessant stuk over angst:
https://www.instagram.com/p/B9075JwFf1F ... 5tlvvp2j48

Klinkt heel logisch dat ook de mensen die gewoon hun ding blijven doen ook handelen uit angst.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:44

Ik verbaas me wel over mensen die al drie symptomen hebben en dan nog nadenken of ze wel naar een afspraak of niet cruciaal werk gaan ? Onder welke steen hebben die gezeten _-:( ook hier op bokt terwijl er al dagelijks word gewaarschuwd.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:46

_Penotti schreef:
Humor is juist een manier om met ernstige dingen om te kunnen gaan.
Ik vind juist dat dat de laatste jaren veel minder is geworden want er is altijd wel iemand op de teentjes getrapt daardoor.

Ja inderdaad, ik maak er ook altijd wat mopjes over. Gisteren was men paard aan het briesen en maakte ik de opmerking, ai ai Corona. Sommige vonden het grappig, andere vonden ook dat ik het niet serieus nam. Doe ik wel, maar ik wil gewoon even er ook met kunnen lachen om mezelf op men gemak wat te voelen.

Zonet de melding gekregen dat de vader van men tante naar het ziekenhuis is met wat 99% Corona is. Hij voldoet aan alle klachten. Alleen is die man 80+ en heeft astma. Vogel voor de kat :(

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:47

Ik heb gisteren wel wat boodschappen gedaan. Ik doe 1x in de week boodschappen en dan voor het weekend. Ik heb me er vorige week gewoon niet aan gewaagd, ik kan slecht tegen mensenmassa's.

Gisteren was veel al bijgevuld en kon ik redelijk rustig even wat halen. Wel afstand gehouden. Ook gelijk even wat voor mijn ouders gehaald, ze mogen de deur nu niet uit van mij. Gelukkig zien ze dat zelf ook in.

Wat ik net hier las, dat heb ik ook, dat mensen hier op bokt het serieuzer nemen dan mensen in mijn omgeving.

Ik zit niet op paniek te wachten, maar vind het wel fijn als mensen er bewust en serieus mee om gaan. Dat doe ik zelf ook. Bang ben ik er niet voor, ondanks dat ik wel in een risicogroep val. Het komt zoals het komt, en ik kan niet meer doen dan ik nu doe.

Had afgelopen zaterdag wel kort even stress, ik kreeg wat last van mijn longen. Vroeg op bed gegaan, dag er na werd ik wakker met een prikkelende neus. Aha, hooikoorts.. :') overduidelijk, was ook de hele dag buiten geweest zaterdag. Hooikoorts tabletje genomen en weer over. Je schrikt dan toch als je iets voelt he.

Gisteren zag ik gewoon kinderen buiten spelen, dicht bij elkaar, mensen die dicht op elkaar staan te praten in de supermarkt. Praten prima, maar dat kan ook met wat afstand. Het is eigenlijk zo'n kleine moeite.

Ik ben heel benieuwd hoe de wereld er over een maand uit ziet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:48

Storm schreef:
Mijn oudere ouders vinden ook dat het allemaal behoorlijk overtrokken is.

Met de ook nog de mededeling dood ga we toch ooit. :o

De broer van mijn moeder heeft helemaal lak en weet ik nog meer aan het hele gedoe en vind het maar flauwekul. 8)7

Ben ook verkouden, niezen, snotteren en iets benauwd, maar gebruik ook medicatie voor het benauwde. Mijd wel mensenmassa, maar ga wel naar de moestuin waar ik gewoon mijn eigen ding doet. Ben wel aan het verhuizen van moestuin, maar probeer over het pad te lopen op rustige momenten. Al kan ik nu wel merken dat het drukker is dan anders, maar dat kan ook door het mooie weer komen. Maar meeste beperken zich tot een hoi/goedemorgen/goedemiddag of handjes opsteken in de lucht.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 17-03-20 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:52

Djali schreef:
Ik merk in mijn omgeving vooral nog spot. Als je er wat van zegt, dan doe je aan paniekzaaien. Heel gek vind ik het.

Ja, dit is wat ik vanuit mijn omgeving ook merk. Tijdens mijn werk kom ik met veel klanten in contact en vooral de wat oudere, 60 plussers, klagen dan tegen mij dat we allemaal zo overdrijven. Ik knik dan meestal maar mee.

De volgende klant is vervolgens weer heel bezorgd en wenst me geluk terwijl hij/zij een pen gebruiken om de pincode in te toetsen. Ook met die klant knik ik mee.

Ik denk dat zowel de spot als de bezorgdheid uit angst komen. En dat vooral de oudere generatie dat toch even kwijt moeten. Al is dat maar tegen een supermarkt medewerker. Ik ga vooral niet in discussie maar geef ze die paar minuten om het even kwijt te kunnen.

Zelf maak ik er wel grapjes over, dat houd het ook leuk voor mij. Mijn moeder kan daar echt super slecht tegen en word soms boos, maar voor mij is het ook maar een manier om met deze situatie om te gaan.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:59

Arabesk schreef:
De meeste bokkers zijn serieuzer dan veel mensen om mij heen, vrienden en familie zijn nog niet zo doordrongen van de ernst van de zaak. Denk dat dat toch komt omdat je als paardenliefhebber allemaal wel minimaal één keer van dichtbij hebt gezien hoe het droes en of rhino gaat. Stallen op slot, kleding verwisselen en wassen.

Dat merk ik inderdaad ook wel. Thuis is iedereen gelukkig wel serieus en houden we ons keurig aan rivm adviezen. Maar gisteravond bijvoorbeeld was een vriendin van mij een beetje verbaasd dat ze geen wijn mocht komen drinken :+ (ik zat samen met mijn broertje en zijn vriendin die bij ons woont monopolie te spelen met een wijntje)
Die vriendin van mij vind trouwens alles onzin kwa regels

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:05

Nou bij mijn werk toch geen aanpassing bij de fouillering op de luchthaven :7 als er “random” is moeten we vooralsnog de gehele persoon handmatig controleren. Lekker handig als mensen klachten hebben en je dus in iemands gezicht staat te hijgen...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:07

lifaya schreef:
Nou bij mijn werk toch geen aanpassing bij de fouillering op de luchthaven :7 als er “random” is moeten we vooralsnog de gehele persoon handmatig controleren. Lekker handig als mensen klachten hebben en je dus in iemands gezicht staat te hijgen...

Misschien een hele stomme vraag, maar hoe zou je het anders willen doen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:08

lifaya schreef:

Oef sterkte ben eigenlijk nu wel blij dat ik niet meer werk op de luchthaven. :o

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:09

Net in het tuincentrum om paardenvoer geweest.
De gepensioneerden staan hutje mutje te drummen voor hun plantgoed en de gezinnen komen lekker met de hele familie kippetjes kijken. :x

De eigenaar zei dat hij eigenlijk liever volledig zou sluiten. Groot gelijk heeft die man !

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:09

lifaya schreef:

Dat lijkt me ook wel nodig bij handhaving... :=
Ik snap dat het niet ideaal is, maar het risico is te groot m.b.t. tot veiligheid om te stoppen met fouilleren.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:10

lifaya schreef:

De bewaking loopt altijd achter als het op zulke zaken aankomt. Zo jammer weer -O-

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:11

Nu besef je eigenlijk wat een enorm veel dom volk er in dit land rond loopt...
Lekker met z’n allen naar het tuincentrum...
Laatst bijgewerkt door Popstra op 17-03-20 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

En zelfzuchtig :=

Popstra

Nou vooral dat ook!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:12

Pandora2 schreef:
Net in het tuincentrum om paardenvoer geweest.
De gepensioneerden staan hutje mutje te drummen voor hun plantgoed en de gezinnen komen lekker met de hele familie kippetjes kijken. :x

De eigenaar zei dat hij eigenlijk liever volledig zou sluiten. Groot gelijk heeft die man !

Dan had ie de toko al dicht moeten gooien.
Of strikte regels moeten instellen en handhaven.
Zijn bedrijf, zijn feestje.
Of ie franchise ondernemer?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:12

Mensen lijken te denken of ze gewoon lekker vakantie hebben ofzo!?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:13

De Jumbo in de buurt van mijn ouders had al op Facebook staan of mensen alsjeblieft zoveel mogelijk alleen naar de winkel wilden komen. Er liepen daar hele gezinnen die er een familie-uitje van hadden gemaakt :=

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:13

tienus63 schreef:
Dan had ie de toko al dicht moeten gooien.
Of strikte regels moeten instellen en handhaven.
Zijn bedrijf, zijn feestje.
Of ie franchise ondernemer?

Jep. Franchise ondernemer en veel dierenvoeder.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:14

Destination schreef:
lifaya schreef:

Misschien een hele stomme vraag, maar hoe zou je het anders willen doen?

Er was gisteren een andere beslissing genomen die nu dus aangepast is in het nadeel van onze posities bij het platform maar in het voordeel bij de pax en personeel bij de tax free winkels. Ik werk bij het platform. De afspraken die gemaakt waren gisteren waren in principe goed te doen, alleen het hoognodige fouilleren. Niet meer de random elke keer (want soms sta je zo uren achter elkaar te fouilleren). En nu moet je dus gewoon weer alles fouilleren wat random is (dus gesellecteerd)