Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:16

Spreken jullie mensen (bekende) aan als ze vrij veel sociale contacten onderhouden op dit moment?

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:23

Maartje1990 schreef:
Spreken jullie mensen (bekende) aan als ze vrij veel sociale contacten onderhouden op dit moment?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik ken iemand vrij goed, die nu regelmatig etentjes en borrels bij haar thuis en/of bij vrienden heeft. Ik vind dat best lastig. Als ik haar ernaar vraag, of erop aanspreek, krijg ik terug dat "zij dit gewoon nodig heeft om de tijd door te komen". Tja...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:23

Maartje1990 schreef:

Dat helpt toch niks. Zelf word ik ook raar aangekeken als ik zeg dat het nu beter even niet is. Mensne denken dat het alleen maar voor ouderen geldt.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:24

Ik was vanmiddag op stal. Er waren redelijk wat mensen aanwezig, vooral ouders, maar iedereen hield zich keurig op afstand.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:41

Electra63 schreef:
Ik was vanmiddag op stal. Er waren redelijk wat mensen aanwezig, vooral ouders, maar iedereen hield zich keurig op afstand.

Hier ook. Mensen lijken zich automatisch ook qua tijd te verspreiden en houden netjes afstand van elkaar. Ik moet zeggen: mijn paard staat in de 24/7 buitenwei en hoewel ik hem meestal binnen poets en opzadel, pak ik nu binnen een borstel en mijn zadel en knoop ik hem wel even buiten aan het hek.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:56

Ik zie bij mijn buren nog vrij veel volk over de vloer komen en ik he daar wel wat moeite mee merk ik, hoe graag ik mijn buren ook mag.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 00:09

Maartje1990 schreef:

Ik ben woensdag even naar mijn buurvrouw geweest en daar in de tuin, flink uit elkaar, een bakje gedaan.
Mijn andere vriendin hoop ik morgen even te zien. :j

De rest spreek ik op de app of aan de telefoon.
Voor de rest zijn alle verjaardagen afgezegd en ik ga er ook niet heen als ze wel door zouden gaan.
Wij gaan ook niet naar ouderen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:16

Ik lees hier veel veroordelingen dat mensen zich niet aan richtlijnen houden. Maar kennelijk kan het in het noorden wel:
https://www.dvhn.nl/drenthe/Ja-het-is-h ... 86075.html

Daarnaast, voor de mensen die foto's maken of filmpjes maken, als je zo graag wilt shamen, en er schande van spreekt, waarom heb je dan de richtlijn van mensen aanspreken op gedrag niet gevolgd?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:19

Sprak gister iemand in de supermarkt aan die vlakbij kwam staan terwijl er zat ruimte was. Moest mij niet aanstellen want het liep wel los

Eikel was gezellig met het hele gezinnetje boodschappen aan het doen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:27

Dat met het gezinnetje is ook iets waar je nu heel weinig aan kunt doen, want de kinderen mogen niet naar opa en oma. Dus je weet niet of er geen andere oplossing was. Het is heel gemakkelijk om te oordelen zonder de details te weten.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:28

Ik ben blij dat ik nu in België woon, omdat de regels hier strenger zijn.
Wij zitten allebei in de risicogroep en gaan alleen nog de deur uit voor boodschappen.
Dat is hier overigens super geregeld, er mag maar een handjevol klanten tegelijk naar binnen, beveiliger ziet daar op toe. Bijkomend voordeel is dat de vakkenvullers alles kunnen bijbenen.
Ondanks weinig klanten in de winkel zijn er toch veel kassa’s open waardoor je niet in de rij hoeft te staan.
En na gebruik worden de winkelwagentjes meteen ontsmet.
Wij ontvangen ook geen bezoek meer, sociale contacten doen we alleen nog via telefoon of whatsapp.

Ik heb het idee als de regels strenger zijn, dat mensen het ook sneller wat serieuzer nemen?

Germie, je kan boodschappen toch prima alleen doen, de rest van het gezin kan met de andere ouder dan thuis blijven.
Laatst bijgewerkt door Kanzi op 22-03-20 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:30

germie schreef:
Dat met het gezinnetje is ook iets waar je nu heel weinig aan kunt doen, want de kinderen mogen niet naar opa en oma. Dus je weet niet of er geen andere oplossing was. Het is heel gemakkelijk om te oordelen zonder de details te weten.

Als er een papa en mama bij zijn, ga ik er vanuit dat 1 van de twee prima met de kinderen buiten/thuis/in de auto kan blijven.
Als het 1 ouder met kind was, dan is het idd waarschijnlijk een oppas probleem

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:34

germie schreef:
Ik lees hier veel veroordelingen dat mensen zich niet aan richtlijnen houden. Maar kennelijk kan het in het noorden wel:
https://www.dvhn.nl/drenthe/Ja-het-is-h ... 86075.html

Daarnaast, voor de mensen die foto's maken of filmpjes maken, als je zo graag wilt shamen, en er schande van spreekt, waarom heb je dan de richtlijn van mensen aanspreken op gedrag niet gevolgd?

1.5 meter afstand in minder dicht bevolkte provincies met meer natuurgebieden om zich over te verspreiden is ook makkelijker. Grote steden buiten randstad zijn ook zonder corona veel minder druk dan de randstad.

Neemt niet weg dat ik het bizar vind dat het moeilijk is....

Al moet ik zeggen dat het gisteren eind middag in supermarkt ook amper te realiseren was... Wat een drukte. Allemaal zaterdag boodschappers. Niet eens hamsteraar verder hoor.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:34

Even een mooi artikel. Met een citaat:
Citaat:
In Italië hebben we maar erg weinig mensen die ziek zijn van alleen het coronavirus, die zijn op de helft van één hand te tellen. De anderen zijn patiënten met een afweersysteem dat al was aangetast door andere ziektes en die vanzelfsprekend ook complicaties zouden hebben gekregen van een gewone griep. De paar mensen die zijn overleden hadden kanker in een vergevorderd stadium of waren al levensgevaarlijk ziek. Eén ding moeten we niet vergeten, en dat is handen wassen.

https://www.ad.nl/binnenland/italiaanse ... uHLRIoRlR8

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:41

germie schreef:
Citaat:
In Italië hebben we maar erg weinig mensen die ziek zijn van alleen het coronavirus, die zijn op de helft van één hand te tellen. De anderen zijn patiënten met een afweersysteem dat al was aangetast door andere ziektes en die vanzelfsprekend ook complicaties zouden hebben gekregen van een gewone griep. De paar mensen die zijn overleden hadden kanker in een vergevorderd stadium of waren al levensgevaarlijk ziek. Eén ding moeten we niet vergeten, en dat is handen wassen.

Dit citaat is denk ik het meest belangrijk :o

En verder wordt gezondheidszorg op politiek niveau vaak gebruikt voor eigen doelen

Weg aandacht voor oorlog en andere dingen op de politieke agenda...

Overigens is dit artikel can 27 februari, ben wel benieuwd hoe deze wetenschapper er nu over denkt...

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:14

germie schreef:
Citaat:

Een artikel van 27-2, dat is echt niet meer actueel. Toen waren er nog maar een paar doden ja, nu zijn dat er (cijfers van gister) bijna 5000.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 10:24

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:57

Zit voor 90% zonder klachten thuis, alleen een paar keer per week naar mijn paard, krijgt gelukkig volledige zorg en dag en nacht in een kudde, en boodschappen voor eten doen. Irriteer me dan ook behoorlijk dat het gister zo druk was op het strand, (las zelfs over een file naar het strand, mag toch hopen dat dat wat overdreven werd door de media) Drukke (bouw)markten...echt....stelletje egoïstische horken. _-:(

Vandaag de oproep om dat vooral niet meer te doen, valse hoop denk ik. Veel mensen hebben gewoon lak aan wat dit kan gaan, en heel waarschijnlijk ook gaat, betekenen voor de zorg en zieken/zwakkeren, want dan kunnen we zeker onze, en zeker ook de hulpverleners hun, borst nat maken voor een heel snelle verspreiding. Eerst was ik nog blij met de zon, iets positiefs na al die nattigheid ook maar nu wens ik slecht weer dan blijven mensen wel binnen.

Een beetje satire om niet al te lang in die boosheid te blijven hangen.
https://nieuwspaal.nl/de-3-hipste-plekk ... q6kdVHddNk

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:19

Gisteren kwam een hele goede vriend langs (eerste contact in 1,5 week) en we zijn gaan fietsen. Nu woon ik in Amsterdam en gingen we dus naar het Amsterdamse bos. Het was ontzęttend druk en mensen stonden hutje mutje voor het bloesempark. Wij zijn gewoon blijven fietsen en hebben dus de 1,5 meter wel kunnen waarborgen denk ik, maar het is hier wel erg lastig. Gewoon veel te veel mensen op te weinig ruimte. Gelukkig schijnt fietsen weinig risico te geven dus ik denk dat we wel veilig zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:01

Wij hadden al behoorlijk snel besloten contact met risico medemensen te stoppen en sowieso afstand te houden. We zijn afgelopen week alleen buiten geweest naar afgelegen bos met de honden waar niemand was (we kennen gelukkig de niet populaire plekjes waar geen kip komt) en ik heb mijn pony eten moeten geven. Hij staat verder lekker buiten met onbeperkt hooi gelukkig.

Sinds gisteren hebben zl en ik klachten als hoesten en reutelend geluid dus nu helemaal thuis en afwachten hoe het zich ontwikkelt :\

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:31

Kimbers als je in de zorg werkt, zou ik het zeker doen.

Ik ben vanaf begin april weer ingedeeld voor mijn diensten in het verpleeghuis. Hoop dat alle klachten dan weg zijn, maar geef het morgen sowieso wel even door aan mijn werkgever voor de zekerheid.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:45

Werk in de gehandicaptenzorg met ouderen. Afgelopen zaterdag aan het werk geweest na overleg met mijn leidinggevende, maar gezien de hoeveelheid die ik hoest voelde het al heel onverantwoordelijk. Ik voel me verder niet ontzettend ziek, maar ga morgen toch maar bellen voor de zekerheid inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:55

Beter het zekere voor het onzekere kimbers :j

Ik werk met dementerende ouderen. Ben pas net begonnen en wil zo graag mijn steentje bijdragen. Helemaal nu ze geen bezoek meer mogen en alle activiteiten zijn afgelast.. :(:) maar aan de andere kant moet je er niet aan denken dat je per ongeluk toch dat virus mee naar binnen neemt.

Hoop ontzettend dat we enkel verkouden zijn of iig ruim op tijd weer klachtenvrij :\