Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:15

Hier super goede weekplanning van basisschool gekregen. Vanmiddag mochten we de boeken komen ophalen.

Echt super georganiseerd

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:26

Hier krijgen ze iedere ochtend een filmpje van de juf met daarin uitleg en korte opdrachtjes die ze uit kunnen voeren welke aansluiten bij het huidige thema (lente, groep 1).
Woensdag moeten we een werk boekje etc ophalen op school.

Super hoe ze het hier oppakken :j

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:31

PSvanLot schreef:
miramii schreef:
Hier zitten ze gezellig met zo’n 20 kinderen in de speeltuin en de rest van het dorp liep in de action. Schiet zijn doel een beetje voorbij zo geloof ik.. |o

Je moet sociaal contact vermijden, maar mogen kinderen nog buiten spelen? - https://nos.nl/l/2327277

Buitenspelen mag dus mits ze niet aan elkaar zitten.

Kinderen spelen niet buiten met 1,5 meter afstand en zonder aan elkaar te zitten. Ik heb ze in elk geval nog niet gezien. Begrijp ook niet dat je zo'n signaal af wil geven als ouder zijnde. Eerst schreeuwen dat ze de scholen dicht moeten gooien vanwege het besmettingsgevaar, maar dan wel met de hele klas buiten spelen... ik begrijp het niet.

En verootje, dat begrijp je toch helemaal niet!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:31

Hoe besmettelijk zou het eigenlijk zijn? Nu blijkt 1 van mijn pensionklanten haar collega Corrona te hebben,ze heeft nauw met haar samen gewerkt. Dit klantje komt meestal s'avonds en helpt mij weer voeren. Nu kussen we elkaar niet of geven niet echt handen ,maar we pakken wel dingen van elkaar aan en staan soms tegen elkaar aan.
Voor mij is het niet zo'n drama,maar ik let op kinderen van andere klanten en die zouden morgen en 1 nog donderdag komen.Weet niet of het verstandig is.

Eigenlijk was ik overtuigd dat het bij ons vrij veilig was,woon buitenaf ,en weinig klanten. Nu heb ik de bewuste klant het weekend niet gezien.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 19:32

ik mag morgen huiswerk ophalen voor mijn dochter in groep 3.
voor dochter in groep 2 was er nog niets want de juf is ziek... hoop niet dat ze ook besmet is met corona.

oudste dochter krijgt online examentraining en moet zelfstandig via magister huiswerkopdrachten doen.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 20:59

Wij hebben alles online klaar moeten zetten voor de komende 3 weken. Ook moeten we dagelijks tot 16.00 beschikbaar zijn via de mail voor leerlingen (VO).
Ik vind het shocking dat de examens tot nader orde zijn afgelast...ik ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren als de scholen weer open gaan.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:01

Dieselpaard schreef:
Wij hebben alles online klaar moeten zetten voor de komende 3 weken. Ook moeten we dagelijks tot 16.00 beschikbaar zijn via de mail voor leerlingen (VO).
Ik vind het shocking dat de examens tot nader orde zijn afgelast...ik ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren als de scholen weer open gaan.

Is dat vanuit jouw onderwijsinstelling of algemeen?

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:04

PSvanLot schreef:
Dieselpaard schreef:

Algemeen...ik las het op RTL nieuws, de liveblog...

Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:07

Dieselpaard schreef:
PSvanLot schreef:

Algemeen...ik las het op RTL nieuws, de liveblog...

[ [url=m/bGxVfD.png]Afbeelding[/url] ]

Dat gaat enkel over schoolexamens gelukkig. Niet over de eindexamens die 7 mei beginnen.

Daar zal het kabinet later nog wel uitsluitsel over geven.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:12

Dat snap ik wel, maar ik vraag me toch af hoe ze alles gaan organiseren. Worden de schoolexamens dan 3 weken verplaatst zodat de centrale examens wel doorgaan? En die eisen die altijd gesteld worden aan de cijfers van de leerlingen voor ze hun examen in mogen...die komen nu te vervallen?
Ik heb daar wel vragen over en schrok echt wel van deze beslissing.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 21:16

Dieselpaard schreef:
Dat snap ik wel, maar ik vraag me toch af hoe ze alles gaan organiseren. Worden de schoolexamens dan 3 weken verplaatst zodat de centrale examens wel doorgaan? En die eisen die altijd gesteld worden aan de cijfers van de leerlingen voor ze hun examen in mogen...die komen nu te vervallen?
Ik heb daar wel vragen over en schrok echt wel van deze beslissing.

Ik geef zelf les in het examenjaar.
Verwachting is dat de komende tijd duidelijk gaat worden hoe we het voor examenkandidaten vorm gaan geven.

Mijn leerlingen zouden deze week een theorietoets en een praktijktoets hebben. Dit zouden de laatste 30% zijn van de 100% die ze moeten hebben voor 10 april wanneer alle cijfers bij cito binnen moeten zijn.

Dit gaan we natuurlijk niet meer halen. Hoe dat opgelost gaat worden, daar gaan we vast wat over horen.

De examens zouden inderdaad opgeschoven kunnen worden, er zou voor gekozen kunnen worden om leerlingen met het niet 100% behaald aantal cijfers examen te laten doen etc.

Een ding is zeker. De examenkandidaten in het VO en MBO hebben prioriteit.

Misschien komen er wel versoepelde maatregelen voor deze leerlingen. Ik zou prima 10 kinderen per keer toetsen of practicum kunnen laten maken, niet ideaal en tijdrovend, maar voor de examenleerlingen wil ik alles doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:10

Dieselpaard schreef:

Is er al iets bekend over de examens?? Ik kom net onder de douche vandaan.

Wij hebben een les rooster en moeten op het aangegeven tijdstip online beschikbaar zijn voor chat, streamen, bellen...net hoe je het wil doen. Ik heb vandaag lesstofplanners gemaakt met video’s en online lessen en huiswerk.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:11

De cijfers mogen tot de dag van het examen worden ingevoerd. Dat las ik van de week al op de site van rijksoverheid.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:27

Zonnetje81 schreef:
Dieselpaard schreef:

Is er al iets bekend over de examens?? Ik kom net onder de douche vandaan.

Wij hebben een les rooster en moeten op het aangegeven tijdstip online beschikbaar zijn voor chat, streamen, bellen...net hoe je het wil doen. Ik heb vandaag lesstofplanners gemaakt met video’s en online lessen en huiswerk.

Niet over CE.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:22

Tip voor ouders in het PO die wat vastigheid zoeken voor hun kinderen:

Afbeelding

Een vlog van een juf en meester voor aanvullende structuur bij het lesprogramma van hun eigen school.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:24

Ik ga zo beginnen aan het thuisonderwijs. Ik ben benieuwd, ben zelf docent maar po is toch net wat anders dan vo...

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:07

Wij hebben vandaag op de planning staan voor groep 7:

- kruiswoordpuzzel
- Engels (spreekt hij vloeiend dus altijd snel klaar)
- zelfstandig lezen
- halfuur squla
- buitenspelen
- spelling

Voor de groep 3
- dictee (heeft zijn juf ingesproken)
- een chemisch proefje
- 3 paginas rekenen
- 3 schrijfopdrachten
- dagboekpagina maken in opdracht van school

En daarnaast aan de slag met hun nieuwe gravitrax knikkerbaan die we nog snel even op de kop getikt hebben.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:14

Pinda_Dipje schreef:
Wij hebben vandaag op de planning staan voor groep 7:

- kruiswoordpuzzel
- Engels (spreekt hij vloeiend dus altijd snel klaar)
- zelfstandig lezen
- halfuur squla
- buitenspelen
- spelling

Voor de groep 3
- dictee (heeft zijn juf ingesproken)
- een chemisch proefje
- 3 paginas rekenen
- 3 schrijfopdrachten
- dagboekpagina maken in opdracht van school

En daarnaast aan de slag met hun nieuwe gravitrax knikkerbaan die we nog snel even op de kop getikt hebben.

Krijgen ze alle opdrachten vanuit school mee?

Hier heb ik alle boeken opgehaald en hebben ze een weekplanning. Iedere dag werken ze 2,5 uur in boeken van school.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:22

Dieselpaard schreef:

Ik lees net op de NOS dat er vandaag meer nieuws verwacht wordt omtrent school en eindexamens.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:56

Wij zijn nu net terug van het huiswerk ophalen de reken taak is al af. Wat maken jullie een strak schema.. dan ben ik echt zonder planning...misschien ook maar een beetje plannen.
Gelukkig wonen we op een erf daar is altijd wat te spelen en zit ook het weer mee!
Dus pony lief maakt hier overuren...ja er is hem net in stal voorgelezen en geloof het of niet hij luisterde aandachtig...heb het net aan de juf gestuurd,die was echt blij dat er in ieder geval wel huiswerk werd gedaan!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:01

Wij hebben nog geen bericht over eventueel werk vanuit school.

Las net wel een artikel met de suggestie dat als ze de scholen zouden sluiten, dit waarschijnlijk het begin van de zomervakantie zou beginnen. Hoop dat toch echt niet zeg maar :(

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:05

Op school hebben ze hier ook een schema, daar probeer ik een beetje vorm aan te geven.

Ze hebben alle boeken thuis en per dag staat er wat je gedaan moet hebben. Er staat 2,5 uur voor.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:06

Keet schreef:

Las net wel een artikel met de suggestie dat als ze de scholen zouden sluiten, dit waarschijnlijk het begin van de zomervakantie zou beginnen. Hoop dat toch echt niet zeg maar :(

Leg dat eens uit? Ben benieuwd waar je dat gelezen hebt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:29

PSvanLot schreef:
Keet schreef:

Leg dat eens uit? Ben benieuwd waar je dat gelezen hebt.

https://www.nu.nl/coronavirus/6037551/g ... talie.html

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:45

Vanochtend de boeken voor mijn zoon opgehaald. De eerste taak heeft hij nu af. Hij moet nog 2 taken en dan via de computer.nog wat dingetjes. Woj doen het in gedeelten. Taak tijd voor hem.zelf taak tijd voor hem zelf. Dit werkt voor hem het beste. We zullen zien wat de aankomende weken gaan doen