Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
PSvanLot schreef:miramii schreef:Hier zitten ze gezellig met zo’n 20 kinderen in de speeltuin en de rest van het dorp liep in de action. Schiet zijn doel een beetje voorbij zo geloof ik..
Je moet sociaal contact vermijden, maar mogen kinderen nog buiten spelen? - https://nos.nl/l/2327277
Buitenspelen mag dus mits ze niet aan elkaar zitten.
Dieselpaard schreef:Wij hebben alles online klaar moeten zetten voor de komende 3 weken. Ook moeten we dagelijks tot 16.00 beschikbaar zijn via de mail voor leerlingen (VO).
Ik vind het shocking dat de examens tot nader orde zijn afgelast...ik ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren als de scholen weer open gaan.
PSvanLot schreef:Dieselpaard schreef:Wij hebben alles online klaar moeten zetten voor de komende 3 weken. Ook moeten we dagelijks tot 16.00 beschikbaar zijn via de mail voor leerlingen (VO).
Ik vind het shocking dat de examens tot nader orde zijn afgelast...ik ben heel benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren als de scholen weer open gaan.
Is dat vanuit jouw onderwijsinstelling of algemeen?
Dieselpaard schreef:PSvanLot schreef:
Is dat vanuit jouw onderwijsinstelling of algemeen?
Algemeen...ik las het op RTL nieuws, de liveblog...
[ [url=m/bGxVfD.png]Afbeelding[/url] ]
Dieselpaard schreef:Dat snap ik wel, maar ik vraag me toch af hoe ze alles gaan organiseren. Worden de schoolexamens dan 3 weken verplaatst zodat de centrale examens wel doorgaan? En die eisen die altijd gesteld worden aan de cijfers van de leerlingen voor ze hun examen in mogen...die komen nu te vervallen?
Ik heb daar wel vragen over en schrok echt wel van deze beslissing.
Dieselpaard schreef:Wij hebben alles online klaar moeten zetten voor de komende 3 weken. Ook moeten we dagelijks tot 16.00 beschikbaar zijn via de mail voor leerlingen (VO).
Zonnetje81 schreef:Dieselpaard schreef:Wij hebben alles online klaar moeten zetten voor de komende 3 weken. Ook moeten we dagelijks tot 16.00 beschikbaar zijn via de mail voor leerlingen (VO).
Is er al iets bekend over de examens?? Ik kom net onder de douche vandaan.
Wij hebben een les rooster en moeten op het aangegeven tijdstip online beschikbaar zijn voor chat, streamen, bellen...net hoe je het wil doen. Ik heb vandaag lesstofplanners gemaakt met video’s en online lessen en huiswerk.
Pinda_Dipje schreef:Wij hebben vandaag op de planning staan voor groep 7:
- kruiswoordpuzzel
- Engels (spreekt hij vloeiend dus altijd snel klaar)
- zelfstandig lezen
- halfuur squla
- buitenspelen
- spelling
Voor de groep 3
- dictee (heeft zijn juf ingesproken)
- een chemisch proefje
- 3 paginas rekenen
- 3 schrijfopdrachten
- dagboekpagina maken in opdracht van school
En daarnaast aan de slag met hun nieuwe gravitrax knikkerbaan die we nog snel even op de kop getikt hebben.
Keet schreef:Wij hebben nog geen bericht over eventueel werk vanuit school.
Las net wel een artikel met de suggestie dat als ze de scholen zouden sluiten, dit waarschijnlijk het begin van de zomervakantie zou beginnen. Hoop dat toch echt niet zeg maar
PSvanLot schreef:Keet schreef:Wij hebben nog geen bericht over eventueel werk vanuit school.
Las net wel een artikel met de suggestie dat als ze de scholen zouden sluiten, dit waarschijnlijk het begin van de zomervakantie zou beginnen. Hoop dat toch echt niet zeg maar
Leg dat eens uit? Ben benieuwd waar je dat gelezen hebt.