Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Dat ik niet wist dat onze auto voor het stoplicht afslaat als je de koppeling loslaat![]()
Ik haat boekjes doorlezen, tja dan krijg je dit en er zal vast meer opzitten
Om het minder erg te maken, we hebben hem pas twee weken
daffodil schreef:ik zat gisteren bijna bovenop iemand. Het was wat later, niemand op de weg, goed verlicht en een rotonde waar werkelijk waar aan alle kanten niemand aan kwam en dat was heel goed te zien. Gaat die voor me stilstaan..........ik zat er echt bijna bovenop! Maar goed vervolgens trok ie zo traag op dat ie met 45 op een 60 km weg reed dusb ij de volgende rotonde was ik erop bedacht en ik heb ik m daarna maar ingehaald.
Ik denk dan als je het allemaal zo spannend vindt savonds, ga dan niet de weg op!
JPitty schreef:Mensen die met dit weer met daglichtverlichting/ daylight rijden. Voorkant wel licht, achterkant 0 komma niks. Niet goed zichtbaar dus...
Ibbel schreef:JPitty schreef:Mensen die met dit weer met daglichtverlichting/ daylight rijden. Voorkant wel licht, achterkant 0 komma niks. Niet goed zichtbaar dus...
Het is in NL verplicht dat auto's met een bouwjaar van na 30-01-2015 bij ingeschakelde daglichtrijverlichting zowel voor als achter licht hebben branden.
Sommige merken bieden het ombouwen van oudere auto's aan, andere merken zeggen dat dat niet kan.
https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-r ... erlichting
MairiMacBran schreef:Mensen die de binnenbocht door komen zeilen als ze afslaan waardoor ik of vol in de remmen moet of bijna de stoep op moet kachelen. Hoe moeilijk is het om een bocht gewoon netjes te nemen?
Haastige mensen die hier op de landweggetjes rode vlekken voor hun ogen krijgen van grote, langzame landbouwvoertuigen. Die moeten koste wat kost ingehaald worden. Heel verstandig als zo'n landbouwvoertuig al bijna even breed is als de weg en de bomen zowat op de weg staan, je geen steek ziet door de vele bochten en de bermen pap zijn. Zie je ineens zo'n malloot recht op je afkomen als tegenligger.
Of idd geen lampen aan. Liefst dan ook nog een auto met een fijne schutkleur. Of lekker met je groot licht door blijven kachelen als je tegenliggers hebt of achterop komt.