Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 15:06

Mensen die met dit weer met daglichtverlichting/ daylight rijden. Voorkant wel licht, achterkant 0 komma niks. Niet goed zichtbaar dus...

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 16:11

Überhaupt mensen die denken dat daglicht voldoende is. Ik zie zo vaak auto's in het donker met alleen voor licht, die hebben dan een automatische stand die heel lichtgevoelig is maar dat zien ze dan zelf niet.

Of auto's die zelf het licht voor aandoen als er te weinig licht is maar dan niet achter ook automatisch aanzetten |o
De auto van mijn vriend heeft dat, mega vervelend. Dan staan je lampen op 'off' en als het donker is springen ze automatisch aan, super handig zou je denken maar niet dus.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 18:24

Dat ik niet wist dat onze auto voor het stoplicht afslaat als je de koppeling loslaat -O-
Ik haat boekjes doorlezen, tja dan krijg je dit en er zal vast meer opzitten _O-
Om het minder erg te maken, we hebben hem pas twee weken :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 18:36

Een auto die 60 km bleef rijden op een 1 baans 100km weg...

Toen ik er bij de rotonde voorbij kon kwamen er 6 auto’s achter mij heel snel mee :')

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:48

chanicha schreef:
Dat ik niet wist dat onze auto voor het stoplicht afslaat als je de koppeling loslaat -O-
Ik haat boekjes doorlezen, tja dan krijg je dit en er zal vast meer opzitten _O-
Om het minder erg te maken, we hebben hem pas twee weken :=

Is dat niet het start/stopsysteem? Als het goed is, start de motor weer zodra je de koppeling intrap.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:06

JPitty schreef:
Mensen die met dit weer met daglichtverlichting/ daylight rijden. Voorkant wel licht, achterkant 0 komma niks. Niet goed zichtbaar dus...

Geldt absoluut niet voor alle merken.
Mijne is gewoon achter aan met dagrijverlichting hoor

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:11

Dan is die van jou wel goed in orde! Helaas zie ik nog te vaak het omgekeerde het geval zijn...

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:22

JPitty schreef:
Dan is die van jou wel goed in orde! Helaas zie ik nog te vaak het omgekeerde het geval zijn...

Ik rij wel een Audi, misschien dat t daaraan ligt :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 20:24

Ik reed om half 6 over een van de wegen hier. Wat smaller, langs het water en geen belijning in het midden. Echt zo'n landweggetje. Er reden zo'n 6 auto's voor me en een lijnbus. Een tegemoetkomende auto heeft serieus naar iedereen lopen seinen, alle auto's voor mij en naar mij. Geen idee waarom, ik rijd altijd met normale licht aan en die deden het allebei.

Diegene reed zelf zonder licht. Ik haat het als auto's gaan seinen. Het is gewoon niet duidelijk voor een ander :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 05:36

Inderdaad Jolien!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:29

ik zat gisteren bijna bovenop iemand. Het was wat later, niemand op de weg, goed verlicht en een rotonde waar werkelijk waar aan alle kanten niemand aan kwam en dat was heel goed te zien. Gaat die voor me stilstaan..........ik zat er echt bijna bovenop! Maar goed vervolgens trok ie zo traag op dat ie met 45 op een 60 km weg reed dusb ij de volgende rotonde was ik erop bedacht en ik heb ik m daarna maar ingehaald.

Ik denk dan als je het allemaal zo spannend vindt savonds, ga dan niet de weg op!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:36

Dat ze niet leren vooruit te kijken en plots bovenop de rem staan als ze denken dat er weleens iets aan zou kúnnen komen of dat ze veel te laat remmen en in de ankers moeten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 12:53

daffodil schreef:
ik zat gisteren bijna bovenop iemand. Het was wat later, niemand op de weg, goed verlicht en een rotonde waar werkelijk waar aan alle kanten niemand aan kwam en dat was heel goed te zien. Gaat die voor me stilstaan..........ik zat er echt bijna bovenop! Maar goed vervolgens trok ie zo traag op dat ie met 45 op een 60 km weg reed dusb ij de volgende rotonde was ik erop bedacht en ik heb ik m daarna maar ingehaald.

Ik denk dan als je het allemaal zo spannend vindt savonds, ga dan niet de weg op!

Ooh zo eentje had ij gisteren ook! Was gewoon overdag dan. Reed al (te) lanhzaam voor me heel de tijd. Is een 80 weg, ze reed 60. En overal dubbel doorgetrokken streep, dus geen mogelijkheid om in te halen. De rotonde is helemaal leeg en er komt ook niks van andere kanten aanrijden die erop willen. Toch stilstaan, waardoor ik (ook eogen fout, i know) ook vol in dr ankers moest. Ik ging er vanuit dat ze gewoon door zou rijden.... De volgende rotonde was een turbo rotonde, waar er 2 stroken voor rechtdoor gingen. Ik ging er dus heel gauw langs.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:21

JPitty schreef:

Het is in NL verplicht dat auto's met een bouwjaar van na 30-01-2015 bij ingeschakelde daglichtrijverlichting zowel voor als achter licht hebben branden.
Sommige merken bieden het ombouwen van oudere auto's aan, andere merken zeggen dat dat niet kan.

https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-r ... erlichting

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:22

Dan loopt mijn kennis wat achter, dank voor de aanvulling Ibbel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 15:19

De situatie met betrekking tot de rotonde heb ik ook gehad in het verleden. Echter was dat in de spits en kwam er wel iemand die ik voor moest laten. Die reed al op de rotonde en ik remde daardoor netjes om voorrang te verlenen.
Knal er iemand bij mij achterop %)
Met bovendien nog het lef om te zeggen dat ik er nog wel snel voor had gekund....

Laat ik dat nou zelf mogen beslissen, dus heb enkel laten weten dat ik dat niet de beste keuze vond en dat hij afstand had moeten houden en eerder had moeten remmen met zo’n zwaar beladen busje. ( ik kon de lading horen schuiven :o )

Irritant want mijn auto was nadien bij de APK afgekeurd door dit geintje |(

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:00

Ibbel schreef:
JPitty schreef:

Het is in NL verplicht dat auto's met een bouwjaar van na 30-01-2015 bij ingeschakelde daglichtrijverlichting zowel voor als achter licht hebben branden.
Sommige merken bieden het ombouwen van oudere auto's aan, andere merken zeggen dat dat niet kan.

https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-r ... erlichting

Meeste auto's is het gewoon een vinkje in de software zelfs

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:22

Volgens mij ben ik nu zelf een ergernis in het verkeer. Het rechter knipperlicht besloot dat het wel genoeg geweest was. Aan de voorkant nog zichtbaar maar aan de achterkant niet meer. Heb nu het idee dat mensen echt denken als ik te dom ben om mijn knipperlicht aan te doen haha. Terwijl ik zelf altijd pissig wordt als mensen hun knipperlicht niet aandoen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:35

Haha ik had een tijdje dat mijn knipperlicht uit ging als ik remde.. :+ Dus gaf ik ver genoeg van tevoren aan als ik ergens af moest slaan.. Die mensen zullen ook wel gedacht hebben. :')

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:50

Ik moet bekennen dat ik nog wel eens mijn verlichting vergeet als ik in een andere auto dan de mijne rijdt. Ik heb een Volvo die bij het starten automatisch de lampen aan gooit...

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:35

Mensen die de binnenbocht door komen zeilen als ze afslaan waardoor ik of vol in de remmen moet of bijna de stoep op moet kachelen. Hoe moeilijk is het om een bocht gewoon netjes te nemen?
Haastige mensen die hier op de landweggetjes rode vlekken voor hun ogen krijgen van grote, langzame landbouwvoertuigen. Die moeten koste wat kost ingehaald worden. Heel verstandig als zo'n landbouwvoertuig al bijna even breed is als de weg en de bomen zowat op de weg staan, je geen steek ziet door de vele bochten en de bermen pap zijn. Zie je ineens zo'n malloot recht op je afkomen als tegenligger.
Of idd geen lampen aan. Liefst dan ook nog een auto met een fijne schutkleur. Of lekker met je groot licht door blijven kachelen als je tegenliggers hebt of achterop komt.

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:49

Ik zat gisteren ook bijna bij iemand achterop .... Ik reed op de E19 van Breda naar Antwerpen op het rechtervak, ik rij met mijn autotje maar 105 zoiets, anders verbruikt die veel te veel. Ik was eventjes van radiozender aan het wisselen en kijk dan weer voor mij uit, plots besef ik dat ik de auto voor mij wel héél snel aan het naderen ben, kijk ik snel links, kan niet opzij want er is iemand mij aan het voorbijsteken ... Ik ben echt vol op de rem moeten gaan, die auto voor mij reed 70 of trager, levensgevaarlijk dat!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:09

En toch vind ik dat persoonlijk van jouw kant ook een inschattingsfout Jenara :o Blijkbaar heb je dan toch te lang even niet op de weg gelet, want iemand die 70 rijdt verschijnt niet ineens uit het niets op de rechterbaan. Dat het gevaarlijk is om langzaam te rijden op de snelweg, akkoord. Absoluut mee eens, maar dat zijn wel de dingen waar je zelf ook rekening mee moet houden en dus ver vooruit moet anticiperen.

Op zo'n manier is er trouwens iemand bij mij achterop geklapt. Ze keek 'heel even op haar navigatie', toen ze opkeek stond ik net bijna stil voor het stoplicht. Als ze netjes haar ogen op de weg had gehouden, had ze makkelijk kunnen anticiperen en was er niks gebeurd. Overigens poedersuiker voor ons beiden hoor, want zoiets doe je niet bewust met de intentie om iemand aan te rijden natuurlijk.

MairiMacBran, hier van de week ook. Twee tractors die 35 rijden met harde windstoten op een 60 weg. Meneer in een Polootje achter mij was het daar niet mee eens, dus die maakte er ook een mooie actie van. Weer 2 seconden gewonnen *\o/* :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 19:01

MairiMacBran schreef:
Mensen die de binnenbocht door komen zeilen als ze afslaan waardoor ik of vol in de remmen moet of bijna de stoep op moet kachelen. Hoe moeilijk is het om een bocht gewoon netjes te nemen?
Haastige mensen die hier op de landweggetjes rode vlekken voor hun ogen krijgen van grote, langzame landbouwvoertuigen. Die moeten koste wat kost ingehaald worden. Heel verstandig als zo'n landbouwvoertuig al bijna even breed is als de weg en de bomen zowat op de weg staan, je geen steek ziet door de vele bochten en de bermen pap zijn. Zie je ineens zo'n malloot recht op je afkomen als tegenligger.
Of idd geen lampen aan. Liefst dan ook nog een auto met een fijne schutkleur. Of lekker met je groot licht door blijven kachelen als je tegenliggers hebt of achterop komt.

Die was in ook vergeten mensen die een bocht niet goed kunnen nemen. Met rijles heb ik dat heel lang gedaan zonder dat ik het in de gaten had. Was dan ook wel een slee van een wagen

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:48

Een poos terug op de snelweg. Ik reed links rustig 120 ongeveer met nog een rij auto's voor en achter me. Moesten we toch ineens vol in de ankers :oo Geloof dat ik nog nooit zo hard heb moeten remmen. Sta je dan ineens stil op de linkerrijbaan met je kind en je zus in de auto. En waarom weet ik niet, want we reden na een paar seconden weer en er was niks te zien.