Stel je vragen over het OV!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:33

Maureen95 schreef:
Ik denk dat als er veel stormschade gaat zijn ze dat morgen aan het einde van de ochtend begin middag pas gemaakt hebben. Ik zou morgenochtend niet te veel rekenen op treinen die rijden

? Overdrijven is ook een vak.

Als altijd : controleer de NS app.
Momenteel staat de teller op 10 stremmingen, dat getal kan oplopen, maar de NS werkt doorgaans het klokje rond om schade te verhelpen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:20

Foaly schreef:
Ik mag zometeen van Groningen naar Den Haag. Ga expres al een paar uur eerder maar houd m'n hart vast :=

Vjestagirl, succes!

Voor wie zich afvroeg hoe dit afgelopen is: ik heb er maar 6 uur over gedaan om van Groningen in Den Haag te komen :') Waarvan het stukje Groningen - Amsterdam Bijlmer vlekkeloos ging, en het stukje Amsterdam Bijlmer - Terug naar Utrecht - Japanse taferelen in sprinter naar Den Haag 1 dus die maar overgeslagen - Sprinter 2 niet veel beter maar je moet wat - Den Haag twee uur duurde :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:27

Janneke2 schreef:
Maureen95 schreef:
Ik denk dat als er veel stormschade gaat zijn ze dat morgen aan het einde van de ochtend begin middag pas gemaakt hebben. Ik zou morgenochtend niet te veel rekenen op treinen die rijden

? Overdrijven is ook een vak.

Als altijd : controleer de NS app.
Momenteel staat de teller op 10 stremmingen, dat getal kan oplopen, maar de NS werkt doorgaans het klokje rond om schade te verhelpen.

Heel leuk bedacht maar ik moet Zwolle - Utrecht morgen. Is al een traject waar regelmatig gedoe is. En heb geen zin om (weer) te stranden in Amersfoort. :+

Janneke2

Re: Stel je vragen over het OV!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:44

Dat snap ik en herken ik.
En als (import) Drent ben ik blij dat ik morgenochtend niet naar de Randstad hoef.

Blijft staan dat ik 'reken er niet op dat er morgen veel treinen rijden' overdreven vind.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:46

MarlindeRooz schreef:
Heel leuk bedacht maar ik moet Zwolle - Utrecht morgen. Is al een traject waar regelmatig gedoe is. En heb geen zin om (weer) te stranden in Amersfoort. :+

Was je daar 2 jaar geleden ook? Ik heb me toen voorgenomen nooit weer af te reizen met storm, maar toch vertrek ik morgen weer vol goede moed :))

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:49

Ninus schreef:
MarlindeRooz schreef:

Was je daar 2 jaar geleden ook? Ik heb me toen voorgenomen nooit weer af te reizen met storm, maar toch vertrek ik morgen weer vol goede moed :))

Nee vorige week nog. :+
Ik reis dat 5 dagen per week. En heb morgen een dag waarbij ik weg ben van 9 tot 19:30 dus aub geen extra reistijd. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 07:40

Hoe controleer je een dubbeldekker?
Ik kan me voorstellen dat je je als zwartreizer makkelijk kunt verplaatsen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:04

Bubblewrap schreef:

Je ziet ze vaak met twee lopen, en dan eentje boven en eentje beneden. En anders heb je denk ik pech :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:14

Bubblewrap schreef:

Is 1 van de redenen waarom het nieuw bestelde intercity materieel weer gewoon enkeldeks is. Dan kunnen de ettertjes geen rondjes meer lopen voor de conducteur uit.

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:44

Oh echt? Dat is wel jammer... Heel begrijpelijk hoor dat wel, de conducteur moet gewoon zijn/haar werk kunnen doen. Maar er passen dan wel minder mensen per strekkende meter in, dus je hebt langere treinen nodig. Dat is verder lopen op de perrons en/of meer plaatselijke drukte in de trein waar iedereen instapt. Nee, als reiziger ben ik juist blij met de dubbeldekkers! Jammer dat die paar zwartrijders het onwerkbaar maken.

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:46

Hoewel ik dat goed begrijp vind ik dat wel jammer. Ik vind bovenin zitten echt geweldig!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:48

Oh fijn, ik word bovenin wagenziek. Maar neem aan dat ze dan wel met dubbele treinstellen werken? Dus 2 enkellaags ipv 1 dubbeldekker?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:04

MarlindeRooz schreef:
Oh fijn, ik word bovenin wagenziek. Maar neem aan dat ze dan wel met dubbele treinstellen werken? Dus 2 enkellaags ipv 1 dubbeldekker?

Wat ik heb gelezen zijn er 49 treinstellen met 5 bakken en 30 treinstellen met 8 bakken besteld :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:11

Mijn dag was gisteren behoorlijk zwaar. Als "extra medewerker" heb ik alle binnenkomende telefoontjes beantwoord, alle extra klusjes opgepakt (lege treinen koppelen aan de juiste machinist, telefoontjes van de opvang beantwoorden), overflow werk van mijn collega's overgenomen, en zo veel mogelijk geholpen met het wegwerken van problemen. Ben eigenlijk nonstop bezig geweest. Gelukkig was er iemand die eten en drinken voor ons haalde.

Blij dat we het weer gehad hebben, en dat het relatief goed is gegaan.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:13

Bubblewrap schreef:

Gewoon een rondje lopen als we alleen zijn, wat vaak het geval is. De hoeveelheid conducteurs per trein word bepaald door de lengte van de trein. Tot 6 bakken zitten we er in principe alleen op. Als er veel agressie meldingen komen over 1 trein op 1 bepaalde dag en tijd word er een 2de conducteur bij gepland. En het kan ook voorkomen dat we er met 2, of meer op zitten omdat we soms gewoon moeten reizen naar een andere trein waar we op nodig zijn. Dat noemen wij dan een C-tje :+ :D . Maar als je alleen bent zie je het inderdaad regelmatig dat ze voor je weglopen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:19

Vjestagirl schreef:
Mijn dag was gisteren behoorlijk zwaar. Als "extra medewerker" heb ik alle binnenkomende telefoontjes beantwoord, alle extra klusjes opgepakt (lege treinen koppelen aan de juiste machinist, telefoontjes van de opvang beantwoorden), overflow werk van mijn collega's overgenomen, en zo veel mogelijk geholpen met het wegwerken van problemen. Ben eigenlijk nonstop bezig geweest. Gelukkig was er iemand die eten en drinken voor ons haalde.

Ik kan me voorstellen dat jullie het enorm druk hadden :(:) . Maar het viel verder iedereen erg op dat het nog best meeviel met de storingen en dat het verder nog best aardig reed allemaal :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 12:55

Inoterry schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik kan me voorstellen dat jullie het enorm druk hadden :(:) . Maar het viel verder iedereen erg op dat het nog best meeviel met de storingen en dat het verder nog best aardig reed allemaal :)

Ik ben blij dat het voor jullie allemaal goed te doen was :D . Wij weten altijd van te voren dat dit soort dagen zwaar worden, vandaar ook dat ik ingepland was. Het grootste euvel voor ons zijn medewerkers die niet mee willen werken. Collega's buiten die door de telefoon tegen mij schreeuwen en schelden omdat ze nou eenmaal niet verder kunnen door een boom op het spoor oid. Gelukkig gisteren maar een paar gehad, dus overall was het best oké. En ik heb een collega kunnen helpen die me belde omdat ze zo bang was om ver van huis te stranden. Wat dingetjes kunnen wisselen en toen kon ze in de buurt blijven, die was zo blij.

Op dit soort dagen ben ik tenminste echt nuttig :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:24

Inoterry schreef:
Gewoon een rondje lopen als we alleen zijn, wat vaak het geval is. De hoeveelheid conducteurs per trein word bepaald door de lengte van de trein. Tot 6 bakken zitten we er in principe alleen op.

Toch zou je zeggen dat juist met de ov-chip dit opgelost kan wordin dubbeldekkers, door op 1 plek (boven of onder) een poortje te doen dat alleen ontgrendelt met chip. BIj in-en uitstappen (en bij noodgevallen) kan dat dan gewoon open staan, maar als de deuren dicht zijn, dan het poortje ook. Iedereen kan nog lopen, alleen geen rondjes meer.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:25

Ik gaf het je te doen hoor, toen Gouda eruit vloog :(:) Maar het viel mij ook op idd, het rééd tenminste wel. Niet zoals gepland, maar dat weet je vantevoren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:44

Shadow0 schreef:
Inoterry schreef:
Gewoon een rondje lopen als we alleen zijn, wat vaak het geval is. De hoeveelheid conducteurs per trein word bepaald door de lengte van de trein. Tot 6 bakken zitten we er in principe alleen op.

Toch zou je zeggen dat juist met de ov-chip dit opgelost kan wordin dubbeldekkers, door op 1 plek (boven of onder) een poortje te doen dat alleen ontgrendelt met chip. BIj in-en uitstappen (en bij noodgevallen) kan dat dan gewoon open staan, maar als de deuren dicht zijn, dan het poortje ook. Iedereen kan nog lopen, alleen geen rondjes meer.

Schiet je niets mee op. Ivm veiligheid moet je poortjes altijd open kunnen duwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:44

JorineV schreef:
Oh echt? Dat is wel jammer... Heel begrijpelijk hoor dat wel, de conducteur moet gewoon zijn/haar werk kunnen doen. Maar er passen dan wel minder mensen per strekkende meter in, dus je hebt langere treinen nodig. Dat is verder lopen op de perrons en/of meer plaatselijke drukte in de trein waar iedereen instapt. Nee, als reiziger ben ik juist blij met de dubbeldekkers! Jammer dat die paar zwartrijders het onwerkbaar maken.

Zwartreizers is 1 van vele redenen hè, niet DE reden ;)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:13

Vjestagirl schreef:
Ik ben blij dat het voor jullie allemaal goed te doen was :D . Wij weten altijd van te voren dat dit soort dagen zwaar worden, vandaar ook dat ik ingepland was. Het grootste euvel voor ons zijn medewerkers die niet mee willen werken. Collega's buiten die door de telefoon tegen mij schreeuwen en schelden omdat ze nou eenmaal niet verder kunnen door een boom op het spoor oid. Gelukkig gisteren maar een paar gehad, dus overall was het best oké. En ik heb een collega kunnen helpen die me belde omdat ze zo bang was om ver van huis te stranden. Wat dingetjes kunnen wisselen en toen kon ze in de buurt blijven, die was zo blij.

Op dit soort dagen ben ik tenminste echt nuttig :D

Ik heb ook wel collega's gehoord die heel vaak zijn bijgestuurd en er hebben ook wel collega's aanvaringen gehad met reizigers met het verstand en inlevingsvermogen van een verlepte pepernoot. Maar de meeste collega's hadden een grotere chaos verwacht. Ik denk dat de grootste chaos voor de reizigers is geweest dat de busdiensten van en naar Leiden er om veiligheidsredenen enkele uren uit hebben gelegen en Leiden dus met het OV volledig onbereikbaar was.

Ik ben er overigens heel blij mee dat het nieuwe intercity matrieel enkeldeks word. Geen trappen meer lopen en niet meer heen en weer geschud worden bovenin. Mijn lichaam vind dat een heel stuk aangenamer :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 15:52

Vraagje voor Vestjagirl (en /of collega's).
Er is draadbreuk, we hebben noodweer gehad en vrijwel alles doet het weer.
Klase!

Maar vwb Amsterdam-Gouda en Amsterdam-Utrecht rijden er wel intercity's, maar geen stoptreinen (wel bussen).
... wie neemt dit soort beslissingen en waarom?

(Als de snelheidsmaniak die ik ben geniet ik erg van intercity's, maar bij "gedoe" schik ik mij vrolijk in stoptreinen, op vervangend busvervoer heb ik het niet zo....)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:01

Ik vroeg me gister even het omgekeerde af: waarom de IC's Utrect - Den Haag/Rotterdam allebei niet reden, en de sprinter Den Haag - Utrecht wel (met dus Japanse taferelen tot gevolg). Maar toen bedacht ik dankzij dit topic dat het wss aan het beschikbare materiaal lag :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 16:50

Janneke2 schreef:
Vraagje voor Vestjagirl (en /of collega's).
Er is draadbreuk, we hebben noodweer gehad en vrijwel alles doet het weer.
Klase!

Maar vwb Amsterdam-Gouda en Amsterdam-Utrecht rijden er wel intercity's, maar geen stoptreinen (wel bussen).
... wie neemt dit soort beslissingen en waarom?

(Als de snelheidsmaniak die ik ben geniet ik erg van intercity's, maar bij "gedoe" schik ik mij vrolijk in stoptreinen, op vervangend busvervoer heb ik het niet zo....)

De haltes liggen aan het middenspoor.

Ik gok dat ze dat middenspoor nu niet kunnen bedienen of bereiken.