Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Ons hele leven ineens compleet ondersteboven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:19

kan je geen familielid invliegen die dan bij jullie thuis bij de kinderen blijft. dan blijven ze in hun eigen vertrouwde omgeving?

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 15:11

Het is geregeld.:) Ruben zijn moeder vliegt morgen hier been. Ze moet dan zelf isoleren tot de dag voor de operatie (14dagen). Dan blijft ze tot Ruben naar huis mag en vliegt dan terug maar huis.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 15:13

Toffe moeder, heel erg fijn. Daar zijn oma's voor!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 16:00

Ohh wat een fijne oplossing!! Zo nu een beetje rust in jullie hoofden. Althans wat dit aangaat.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 16:46

Ja heel fijn. Ondertussen zijn we snel alles winter klaar aan het maken, klussen aan het afwerken die nog echt af moeten. Gewoon om zeker te zijn. Zodat er niets dringends hoeft te gebeuren na de operatie. Je weet toch nooit hoe iemand eruit komt. Deze week een nieuw hek gezet voor het schaap en een stuk tuin erbij geplakt. Hier gaan we hopelijk een sport speeltuintje opbouwen.

Ruben kan niet meer terug maar zijn oude werk. We willen dan volgend jaar ons eigen eet cafeetje open doen. Gewoon om wat inkomen te hebben en we op een prachtige plek wonen. Dan blijven we bezig en onder de mensen. Zal later een paar fotootjes plaatsen. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 16:50

Wat een leuke plannen en een kindje erbij. Leuk hoor, kranige mensen zijn jullie die heel realistisch niet bij de pakken neer gaat zitten.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 17:02

Mooi om te lezen dat er plannen zijn voor straks.
Maar hoe is het met zijn vrachtwagen gegaan? Die moest naar de keuring.... is het jullie wagen of van zijn “ werkgever”. Dat was een spannend iets voor Ruben.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:24

Wat fijn dat je schoonmoeder komt! <3 En wat een mooie grote plannen.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 19:55

Net je verhaal gelezen. Wat een rollercoaster zeg. Ik wens jullie veel sterkte en duim mee dat de operatie zal slagen. :knuffel:

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 20:42

Fijn dat je schoonmoeder komt.
Het is lastig dat je niet op 2 plaatsen tegelijk kan zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 20:54

luuntje schreef:
Fijn dat je schoonmoeder komt.
Het is lastig dat je niet op 2 plaatsen tegelijk kan zijn.

Klopt Juuntje, maar van oma weet je dat ze net als de ouders zielsveel vd kinderen houdt. Dus zelfs als oma iets doet waarvan de ouders denken "o je wat doet ze nu?" , je wel weet wel met het houden van zit het wel goed.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:45

Of oma verwent de kinderen helemaal _O-

Ook niet erg hè ts.

Het is een mooie oplossing en nu is het voor de kinderen toch een klein feestje zo met oma.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 21:54

Daan tuurlijk doet ze dat....daar is ze oma voor _O-

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:45

nuvel schreef:
Ja heel fijn. Ondertussen zijn we snel alles winter klaar aan het maken, klussen aan het afwerken die nog echt af moeten. Gewoon om zeker te zijn. Zodat er niets dringends hoeft te gebeuren na de operatie. Je weet toch nooit hoe iemand eruit komt. Deze week een nieuw hek gezet voor het schaap en een stuk tuin erbij geplakt. Hier gaan we hopelijk een sport speeltuintje opbouwen.

Ruben kan niet meer terug maar zijn oude werk. We willen dan volgend jaar ons eigen eet cafeetje open doen. Gewoon om wat inkomen te hebben en we op een prachtige plek wonen. Dan blijven we bezig en onder de mensen. Zal later een paar fotootjes plaatsen. :D

ik lees al een tijd in stilte met je mee. En er komen zoveel herkenbare dingen langs. Mijn vriend komt uit Schotland en de dingen die je vertelt over de schotten komen mij zo herkenbaar voor.

Wat fijn dat je schoonmoeder over kan komen! Zal heel wat stress weg halen.

Ennuh als jullie dat eetcafeetje openen volgend jaar dan komen wij snel langs! Hoop toch echt volgend jaar wel weer naar Schotland te gaan.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 21:04

Beetje late reactie, druk druk. Schoonmama is zondag aangekomen. :)

Ow, Pipo het was een drama. De lieve jongen had nog nooit met een linkshandige vrachtwagen gereden en heeft daarom wel 20 randjes, stoepjes etc meegepakt. Ruben was dus niet op ze gemak door de stress van het niet op zijn gemak zitten had hij heel erge hoofdpijn. De vrachtwagen was afgekeurd met een lijst van kleine dingentjes. Het was het dagje wel voor hem. Had een beetje medelijden. Ik zag hem zijn lip hing aan de linkerkant dan wist ik al dat het niet goed was in zijn koppie. Vrachtwagen heb ik naar de garage laten brengen. Proberen gewoon opnieuw over een tijdje.

Zo was Hij net thuis. Kreeg de foto niet gedraait.

Afbeelding

Super bedankt voor de lieve berichtjes en duimen. Die kunnen we zeker gebruiken. <3

Ilsje87 dat is grappig te horen dat jij hetzelfde ondervind met je schotse vriend.

Jullie zijn zeker welkom!! dat zouden Ruben en ik echt tof vinden.

Ga snel even wat foto's uploaden.

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 21:56

Afbeelding
Het hek toen we er aan bezig waren.
Afbeelding
Afbeelding
Toen het hek eindelijk af was. Hier willen we een kinder speeltuintje maken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog enkele foto's van het gebouwtje en terras dat we willen maken tot een mini lunchroom/eetcafe. Nog een foto van de mini buitenbak waar je goed het huis ziet dat nog afgebroken moet worden. Op dezelfde plek hopen we een nieuw huis te bouwen. Onze huis plannen zijn nu net naar de gemeente om een bouwvergunning aan te vragen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:58

Wat fijn dat oma er is.
Gossie jouw slapende man...

Ik vind dat je lekker vrij woont Nuvel. Prachtig! Leuke plannen.
Hoe gaat het met de zwangerschap en wanneer Ben je uitgeteld?

Nuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 22:07

Thanks pien, we wonen hier echt heerlijk. Het was echt de plek die ons heeft ingepalmt op een zonnuge dag. Anders denk ik niet dat we zo'n groot project hadden gekocht. :+ :D We hebben een 2 hectare en alleen aan 1 Kant de boerderij naast ons.

De zwangerschap gaat heel goed. Kan niet beter wensen. Ben wel een beetje langzamer aan het worden en sneller moe. De baby is lekker druk. Ben nu bijna 24 weken. Ik ben uitgerekend op 15 Januari.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:24

Dat onthoud ik wel. Mijn kruimel (inmiddels uitgegroeid tot een heel brood) is ook rond die tijd geboren. Dat schiet al op 24 weken.

De plek lijkt me heel mooi en Schotland vind ik prachtig met name de highlands .

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 05:59

Ahh wat sneu zeg. Had hij zo naar uit gekeken. En dan zo stressen. Niet leuk!

Wat een werk verzet! Geweldig!!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:52

Veel werk nog te doen, maar wel gaaf hoor.

Operatie, dat is wel eng natuurlijk. En laat ik net iemand kennen waarbij ze dachten dat alles in het hoofd weggehaald zou kunnen worden, na de operatie bleek dus van niet. En die persoon is nu min of meer afgeschreven. Dat is dan heel zuur en wens je niemand toe.

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 08:50

germie schreef:
Veel werk nog te doen, maar wel gaaf hoor.

Operatie, dat is wel eng natuurlijk. En laat ik net iemand kennen waarbij ze dachten dat alles in het hoofd weggehaald zou kunnen worden, na de operatie bleek dus van niet. En die persoon is nu min of meer afgeschreven. Dat is dan heel zuur en wens je niemand toe.

Je zult het vast niet kwaad bedoelen en waarschijnlijk wil je je eigen verhaal kwijt, maar ik denk niet dat dit bericht toedraagt aan de hoop die Ts heeft op een goed afloop van de operatie. We hoeven onze kop niet in het zand te steken, want opereren aan de hersens blijft iets moeilijks, maar bovenstaand bericht zou ik als TS niet willen lezen....sorry Germie.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:07

Jola schreef:
Je zult het vast niet kwaad bedoelen en waarschijnlijk wil je je eigen verhaal kwijt, maar ik denk niet dat dit bericht toedraagt aan de hoop die Ts heeft op een goed afloop van de operatie. We hoeven onze kop niet in het zand te steken, want opereren aan de hersens blijft iets moeilijks, maar bovenstaand bericht zou ik als TS niet willen lezen....sorry Germie.

Ik stel dan ook voor dat we verder aan dit voorbeeld niet meer al teveel aandacht aan besteden.

Er zijn altijd veel voorbeelden te vinden positief en negatief en ieder geval is uniek. Je weet het nooit en positief zijn is het enige dat je kunt proberen te zijn en dat zijn jullie.

Mijn dinnetje leeft al 20 jaar na de hersenoperatie van de tumor, heeft 2 kinderen gehad die al bijna volwassen zijn <3 . Wel blijft zo'n ziekte altijd een aandachtspunt, vanwege de controles, soms medicatie, bijsturen etc. Dat heeft zij ook, maar zij heeft daarmee leren leven en het gaat gewoon goed met haar en ze is al jaren vol vertrouwen en geniet van haar leven.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:38

Arme Ruben,geen leuk ritje geweest.
Beetje bijslapen op de bank is dan wel fijn.

Wat wonen jullie mooi.

Oma is er. Meer tijd voor iedereen. Vooral voor jou dat je dingen kan uitbesteden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:51

Is inderdaad niets verkeerds aan bedoeld. Maar helaas is dit dus bij een bekende van mij kortgeleden gebeurd (weet het nu 2 weken). Het is dus ook niet negatief bedoeld.
Ik ken gelukkig ook een voorbeeld waarbij het helemaal goed gekomen is. Dus daar moet je je dan op richten.