[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:30

Die moeder kruipt wel erg in de slachtofferrol vind ik. Haar dochter bedruipt zichzelf nu wel. Wie houdt haar tegen om alsnog die opleiding te gaan doen en aan haar tweede jeugd te beginnen? Voor dromen najagen staat toch geen leeftijd.

Bestaan er eigenlijk ook kindvrije wooncomplexen? En dan geen seniorenwoningen of studentenhuizen. Ik vraag dit voor mezelf

Anoniem

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 08:42

Sterilisatie en direct even je baarmoederwand laten aanbranden, werkt ook tegen nog ongesteld worden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:31

moonsparkle schreef:
Ik ben in de 30 en wij willen ook geen kids, was er maar een operatie mogelijk waardoor je niet meer ongesteld hoeft te worden en je ook geen pil meer hoeft te nemen.

Die bestaat: je baarmoeder laten verwijderen (en je eierstokken behouden zodat je niet in de overgang komt)

Citaat:
M'n baas kondigde van de week aan dat zij wil dat we allemaal in het hoogseizoen vakantie nemen, dat is ten eerste hartstikke duur en ten tweede dan moet ik echt gaan zoeken naar plekken waar weinig kinderen zijn :') ik ging laatst in de kerstvakantie zwemmen nou zou ik dus willen zeggen dat doe ik nooit meer, maar ja moet ik dan maar drie weken thuis blijven?

Dit wilde een voormalig werkgever van mij ook invoeren, maar ik heb vrijstelling bedwongen. Puur omdat ik leef voor reizen en ik werk om te leven en niet leef om te werken. Mijn reisbestemmingen zijn klimaattechnisch ook meestal niet interessant in hoogzomer.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:31

capopjekop schreef:
Bestaan er eigenlijk ook kindvrije wooncomplexen? En dan geen seniorenwoningen of studentenhuizen. Ik vraag dit voor mezelf

Het gebouw waar ik woon met studentenappartementen is niet kindvrij, helaas.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:32

moonsparkle schreef:
Ik ben in de 30 en wij willen ook geen kids, was er maar een operatie mogelijk waardoor je niet meer ongesteld hoeft te worden en je ook geen pil meer hoeft te nemen.
M'n baas kondigde van de week aan dat zij wil dat we allemaal in het hoogseizoen vakantie nemen, dat is ten eerste hartstikke duur en ten tweede dan moet ik echt gaan zoeken naar plekken waar weinig kinderen zijn :') ik ging laatst in de kerstvakantie zwemmen nou zou ik dus willen zeggen dat doe ik nooit meer, maar ja moet ik dan maar drie weken thuis blijven?

Bij ons is het net andersom en daar baal ik langs de ene kant wel ongelooflijk van. De mensen met kinderen en babyopvang krijgen voorrang om hun vakantie door te geven omdat dat 'voor hun moeilijker' is. Dus nu ik met vrienden op vakantie wil gaan moet ik mij schikken naar kinderen die ik niet ken, die ik niet wil en waar ik geen zaken met heb. Kan het mij wat boeien dat babyopvang A besluit dicht te gaan in Juni en dat ik geen vakantie dan zou mogen nemen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:33

idinn schreef:
Sterilisatie en direct even je baarmoederwand laten aanbranden, werkt ook tegen nog ongesteld worden.

Novasure maakte bij mij de krampen heviger. Het bloedde wel minder ja, maar het was geen permanente oplossing. Ook kreeg ik verklevingen bij de baarmoedermond. Een uitstrijkje doen voelde als een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:34

elnienjo schreef:
moonsparkle schreef:

Die bestaat: je baarmoeder laten verwijderen (en je eierstokken behouden zodat je niet in de overgang komt)

Geen enkele arts doet dat zonder medische indicatie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:37

The_Cat schreef:
Bij ons is het net andersom en daar baal ik langs de ene kant wel ongelooflijk van. De mensen met kinderen en babyopvang krijgen voorrang om hun vakantie door te geven omdat dat 'voor hun moeilijker' is. Dus nu ik met vrienden op vakantie wil gaan moet ik mij schikken naar kinderen die ik niet ken, die ik niet wil en waar ik geen zaken met heb. Kan het mij wat boeien dat babyopvang A besluit dicht te gaan in Juni en dat ik geen vakantie dan zou mogen nemen.

Gelijke behandeling is daarin nog ver te zoeken idd :\. Mensen met kinderen gaan altijd voor, ergens is dat begrijpelijk, maar het moet niet ten koste gaan van een ander vind ik.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:43

The_Cat schreef:

Het zou wie het eerst komt, het eerst maalt moeten zijn. En toch minstens elk om de beurt de eerste keuze hebben. Die mensen met kinderen hebben nog tig andere vakanties om op vakantie te kunnen: carnaval, mei, herfst. Als je een schoolvakantiemijder bent ga je zelf tenslotte niet in die weken.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:44

Het is begrijpelijk, maar het is een vraag waard, en geen vaststelling van de opvang is dicht dus jij mag niet op vakantie dan. Vind ik gewoon niet fijn. Ik ga al nooit in juli & augustus op vakantie maar wel in juni of september, en nu word die keuze dan ook nog eens afgenomen ..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:45

_San87_ schreef:

Als jij klaagt over krampen dan wordt het al heel snel medische indicatie. Ik durfde in eerste instantie niet voor de operatie te gaan en ging voor novasure, maar de gyn zei uit zichzelf dat als het resultaat mij niet beviel ik binnen 6 weken op de operatietafel kon liggen. En ik had geen endometriose.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:47

The_Cat schreef:
Het is begrijpelijk, maar het is een vraag waard, en geen vaststelling van de opvang is dicht dus jij mag niet op vakantie dan. Vind ik gewoon niet fijn. Ik ga al nooit in juli & augustus op vakantie maar wel in juni of september, en nu word die keuze dan ook nog eens afgenomen ..

Dat moeten ze niet jouw probleem maken. Je werkgever zou jou meer moeten gunnen want jij bent als kindvrije een stabielere werknemer dan al die vrouwen die telkens naar hun kind rennen als het ziek zwak en misselijk is. Om nog maar niet te spreken over de langdurige verloven die opgevangen moeten worden intern of met dure invalkrachten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:47

The_Cat schreef:

Ik ben het met je eens, hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:48

elnienjo schreef:
_San87_ schreef:

Als jij klaagt over krampen dan wordt het al heel snel medische indicatie. Ik durfde in eerste instantie niet voor de operatie te gaan en ging voor novasure, maar de gyn zei uit zichzelf dat als het resultaat mij niet beviel ik binnen 6 weken op de operatietafel kon liggen. En ik had geen endometriose.

Ze gaan echt niet zomaar je baarmoeder verwijderen. Dat is een enorm zware ingreep.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 09:50

_San87_ schreef:
Ze gaan echt niet zomaar je baarmoeder verwijderen. Dat is een enorm zware ingreep.

Ik vond de ingreep een peulenschil eerlijk gezegd. Was wel laprascopisch gedaan.
Helaas om wél medische redenen mijn eierstokken laten verwijderen en dat heeft me wel 'n hormonale opdonder gegeven.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik kwam voor het eerst bij de gyn toen ik 40 was en toen werd eigenlijk gelijk aangereikt dat de baarmoeder er wel uit mocht. Bij een jonge vrouw zullen ze dat waarschijnlijk niet doen omdat ze bang zijn dat ze nog broeds wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:02

elnienjo schreef:
_San87_ schreef:

Ik vond de ingreep een peulenschil eerlijk gezegd. Was wel laprascopisch gedaan.
Helaas om wél medische redenen mijn eierstokken laten verwijderen en dat heeft me wel 'n hormonale opdonder gegeven.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik kwam voor het eerst bij de gyn toen ik 40 was en toen werd eigenlijk gelijk aangereikt dat de baarmoeder er wel uit mocht. Bij een jonge vrouw zullen ze dat waarschijnlijk niet doen omdat ze bang zijn dat ze nog broeds wordt.

Ik ben 32. Geen enkele gyn wil me steriliseren, laat staan zonder medische indicatie baarmoeder verwijderen.

Ik vind het ook lastig dat je t hier doet overkomen alsof dat allemaal maar zo makkelijk gaat. Dat is gewoon niet zo.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:10

_San87_ schreef:
Ik ben 32. Geen enkele gyn wil me steriliseren, laat staan zonder medische indicatie baarmoeder verwijderen.

Ik vind het ook lastig dat je t hier doet overkomen alsof dat allemaal maar zo makkelijk gaat. Dat is gewoon niet zo.

Begin 30 is het idd niet makkelijk. Maar als je 40 bent kun je natuurlijk wel 'ns een afspraak bij je gyn maken. Dan nemen ze je kindvrijheid wel serieus en krijg je meer opties aangereikt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:18

_San87_ schreef:

Ik heb me op mijn 32e ook laten steriliseren. Ik ben in het ziekenhuis in genk, België, geweest, met verwijzing van de huisarts. Is gewoon vergoed door mijn verzekering omdat ze er een contract mee hadden.

Als je je huisarts niet over kunt halen, is het misschien tijd voor een die wel mee denkt. En anders een ander ziekenhuis proberen dat wil mee werken.

Succes, het kan echt wel, maar vergt soms een lange adem...

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:21

elnienjo schreef:
The_Cat schreef:

Het zou wie het eerst komt, het eerst maalt moeten zijn. En toch minstens elk om de beurt de eerste keuze hebben. Die mensen met kinderen hebben nog tig andere vakanties om op vakantie te kunnen: carnaval, mei, herfst. Als je een schoolvakantiemijder bent ga je zelf tenslotte niet in die weken.

Ja dit! Zooo irritant. Ik had dit vroeger ook, kon ik nooit rond kerst vrij krijgen omdat dan alle scholen en opvang dicht waren. Ik zou ook never nooit niet akkoord gaan met drie verplichte vrije weken midden in de zomer. Dat zou een reden zijn om met spoed nieuw werk te zoeken.

Mijn huidige baan is mega relaxt qua vrij krijgen, maar mijn man heft dit probleem nog wel. Straks zijn er weer van die brugdagen (vrije feestdag op een dinsdag of donderdag) en ik heb dan die dag tussen de feestdag en het weekend ook vrij. Maar bij hem kan dat nooit. Nee, er zijn er al zoveel die dan vrij willen. En dan denk ik echt, mag jij nou niet één keer ook effe eens genieten van een lang weekend?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:27

Prairy schreef:
_San87_ schreef:

Ik heb me op mijn 32e ook laten steriliseren. Ik ben in het ziekenhuis in genk, België, geweest, met verwijzing van de huisarts. Is gewoon vergoed door mijn verzekering omdat ze er een contract mee hadden.

Als je je huisarts niet over kunt halen, is het misschien tijd voor een die wel mee denkt. En anders een ander ziekenhuis proberen dat wil mee werken.

Een vriendin van mij heeft zich ook laten steriliseren in Belgie. Op haar 25e. Denk dat ze in Belgie idd vrouwen serieuzer nemen die die wens hebben.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:36

Prairy schreef:
_San87_ schreef:

Ik weet het :D.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:42

Ceffyl schreef:
elnienjo schreef:

Ja dit! Zooo irritant. Ik had dit vroeger ook, kon ik nooit rond kerst vrij krijgen omdat dan alle scholen en opvang dicht waren. Ik zou ook never nooit niet akkoord gaan met drie verplichte vrije weken midden in de zomer. Dat zou een reden zijn om met spoed nieuw werk te zoeken.

Mijn huidige baan is mega relaxt qua vrij krijgen, maar mijn man heft dit probleem nog wel. Straks zijn er weer van die brugdagen (vrije feestdag op een dinsdag of donderdag) en ik heb dan die dag tussen de feestdag en het weekend ook vrij. Maar bij hem kan dat nooit. Nee, er zijn er al zoveel die dan vrij willen. En dan denk ik echt, mag jij nou niet één keer ook effe eens genieten van een lang weekend?

Ja bizar is dat.

Ik ga daar met het zoeken naar werk ook wel rekening mee houden. Ik vind feestdagen werken niet erg, maar dan wel in eerlijke verdeling.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:51

Eilish schreef:
capopjekop schreef:

Wij krijgen volgende week de sleutel van ons appartement, zijn huurwoningen met een hele hoge inkomenseis dus ik verwacht geen stelletjes met kinderen omdat je fulltime moet werken met z'n 2en om dat op te brengen. }>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:52

Captain schreef:
Eilish schreef:

Wij krijgen volgende week de sleutel van ons appartement, zijn huurwoningen met een hele hoge inkomenseis dus ik verwacht geen stelletjes met kinderen omdat je fulltime moet werken met z'n 2en om dat op te brengen. }>

Leuk vooroordeel :D.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 10:53

Nouja, gemiddeld genomen natuurlijk. :+