Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:11

Jezus Christus lees ook even wat ik zei. Bedoel dat niet serieus. Had er een smiley achter moeten zetten.

Maar je partner vernederen is past kerstig.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:13

O de trein.. dat had ik ver weg gestopt..
Ik had voorheen een 1e klas abonnement. Ik reisde dagelijks naar Amsterdam Sloterdijk en ik wilde gewoon graag een zitplaats, dus dan betaalde ik graag wat meer.
Kwamen er 2 oudere dames de coupe in. Ik zat met mn oortjes in uit het raam te staren en werd met haar wandelstok "aangetikt" op een manier dat ik een blauwe plek kreeg omdat ik maar even van plaats moest wisselen. Heb haar verteld dat ik het behoorlijk asociaal vond dat ze me sloeg met haar wandelstok voor zo een simpele vraag in een overvolle trein, maar dat ik geen zit had in deze discussie na mn drukke werkdag en dat ik een stoel naast een ander zou nemen. Dus ik verplaats me en denk er het mijne over.
Worden ze halverwege het volgende station door de conducteur uit de coupe gezet omdat ze helemaal geen 1e klas kaartje hadden maar volgens hun hadden ze "recht" op een zitplaats |o

BigOne

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:18

Morrie? Hoe gezond is man zelf?? De mijne had dit niet moeten doen op deze manier, ondanks dat hij verder heel lief is. Had een hartig woordje met hem gewisseld. Je kunt je zorgen over je partner best onder elkaar bespreken maar niet zo denigrerend .
Vertel hem maar dat je wel weer twee paarden koopt en op zoek gaat naar een jonge lover om de extra vetjes er af te trainen Y)(^)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:24

0091 schreef:
O de trein.. dat had ik ver weg gestopt..
Ik had voorheen een 1e klas abonnement. Ik reisde dagelijks naar Amsterdam Sloterdijk en ik wilde gewoon graag een zitplaats, dus dan betaalde ik graag wat meer.
Kwamen er 2 oudere dames de coupe in. Ik zat met mn oortjes in uit het raam te staren en werd met haar wandelstok "aangetikt" op een manier dat ik een blauwe plek kreeg omdat ik maar even van plaats moest wisselen. Heb haar verteld dat ik het behoorlijk asociaal vond dat ze me sloeg met haar wandelstok voor zo een simpele vraag in een overvolle trein, maar dat ik geen zit had in deze discussie na mn drukke werkdag en dat ik een stoel naast een ander zou nemen. Dus ik verplaats me en denk er het mijne over.
Worden ze halverwege het volgende station door de conducteur uit de coupe gezet omdat ze helemaal geen 1e klas kaartje hadden maar volgens hun hadden ze "recht" op een zitplaats |o

Wow echt? Maar begrijp ik nou goed dat er gewoon plek was maar per se op jouw stoel wilde zitten?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:27

Ik was daar echt niet voor opgestaan hoor. Dit soort mensen hun zin geven werkt hun gedrag alleen maar in de hand.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:36

__Sannne schreef:
Ik was daar echt niet voor opgestaan hoor. Dit soort mensen hun zin geven werkt hun gedrag alleen maar in de hand.

Dat niet alleen, maar met zulks gedrag verdien je ook geen respect. Lekker gaan slaan met je stok, hoe aso kan je zijn... 8)7

Er zijn wel vaker mensen die met een tweedeklas kaartje in een drukke trein stappen en dan verwachten dat ze wel eersteklas mogen zitten en het zo zeggen tegen mij: Ik mag vast wel eerste klas. Eh... Ik ben geen conducteur en ik heb de conducteur niet horen vermelden dat mensen ook naar de eersteklas mogen, dus als je een boete krijgt is dat je eigen schuld.

Maar nee, nog koppig zijn.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 16:38

__Sannne schreef:

Ik had het denk ik ook niet gedaan, ik had eerder een reactie gegeven als:'Ik ben niet doof hoor. Maar gezien het feit dat u het nodig vond me aan te porren met uw stok ga ik niet opstaan.' Ik heb er echt een hekel aan als vreemden me aanraken, of het nou met een stok is of met hun handen :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 03:10

Ooit eens erg moeten lachen om 2 oudere mensen. Ik wilde die trein gaan controleren en ging na vertrek nog even zitten totdat we de wisselstraat uit zouden zijn. Hoor ik een ouder echtpaar aan de andere kant van de leuning tegen elkaar praten: Vrouw" We zitten in de eerste klas hoor :oo ". man:" Ja dat weet ik, maar als het conducteurtje komt zeggen we gewoon dat we het niet gezien hadden omdat we al wat ouder zijn. Die mensen zijn altijd zo dom, ze trappen er altijd in :Y) ". Vrouw "ja, slim zijn ze niet hé. Goed idee, we blijven lekker zitten :D ". Het gesprek ging daarna over koetjes, kalfjes en de eindbestemming van de reis. Heb dus op het dooie gemakje de prijs opgezocht voor een overgang naar de 1ste klas en ben nog lief voor ze geweest O:) . Ze mochten kiezen tussen contant of een uitstel van betaling en tussen hun eindbestemming of tot hun overstap }:) _O- _O- _O- . Als je zo asociaal bent om willens en wetens in de 1ste klas te gaan zitten mag je van mij ook de consequenties aanvaarden :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 08:45

Inoterry schreef:
Ooit eens erg moeten lachen om 2 oudere mensen. Ik wilde die trein gaan controleren en ging na vertrek nog even zitten totdat we de wisselstraat uit zouden zijn. Hoor ik een ouder echtpaar aan de andere kant van de leuning tegen elkaar praten: Vrouw" We zitten in de eerste klas hoor :oo ". man:" Ja dat weet ik, maar als het conducteurtje komt zeggen we gewoon dat we het niet gezien hadden omdat we al wat ouder zijn. Die mensen zijn altijd zo dom, ze trappen er altijd in :Y) ". Vrouw "ja, slim zijn ze niet hé. Goed idee, we blijven lekker zitten :D ". Het gesprek ging daarna over koetjes, kalfjes en de eindbestemming van de reis. Heb dus op het dooie gemakje de prijs opgezocht voor een overgang naar de 1ste klas en ben nog lief voor ze geweest O:) . Ze mochten kiezen tussen contant of een uitstel van betaling en tussen hun eindbestemming of tot hun overstap }:) _O- _O- _O- . Als je zo asociaal bent om willens en wetens in de 1ste klas te gaan zitten mag je van mij ook de consequenties aanvaarden :P

Geweldig! Hoe reageerden ze?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 09:02

Inoterry schreef:

Ik had ook zo iets gedaan, of een scherpte opmerking ofzo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:27

Oh heerlijk Inoterry :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 10:58

Mijn oma is ook zo iemand die het niet kan laten me helemaal af te kraken. Volgens haar ben ik dik, vermink ik mezelf met mijn tattoo's en piercings (ze heeft zelf oorbellen, maar he, die tellen niet) en ga ik nooit een fatsoenlijke man of baan vinden. Needless to say dat ik nadat ze dat gezegd had ik mijn oma vaarwel had geboden en me omringd heb met mensen die wél positieve energie kunnen bieden.

Ik kwam haar toevallig laatst tegen toen ik met mijn vriend uit eten was en werk tegenwoordig als persoonlijk begeleider in de verslavingszorg, dus dat was wel even mooi :')

Oma vindt het erg raar dat ik geen contact met haar hoef :roll:

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 11:56

IMANDRA schreef:
Inoterry schreef:

Geweldig! Hoe reageerden ze?

In eerste instantie heel boos, want ze wisten het niet en hoe kon ik zo harteloos zijn. Toen ik opmerkte dat ik misschien wel een dom en harteloos conducteurtje die overal intrap ben, maar niet doof, bonden ze in en zaten ze een beetje beteurterd te kijken :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:26

Wat een nare opmerkingen van sommige oma’s. Bah.

Gisteren en vandaag meerdere keren geen voorrang gekregen van ouderen.
Gelijkwaardige kruisingen en rechts voorrang geven is best een dingetje.
Ik rij in een Renault Trafic, niet over het hoofd te zien lijkt mij.
Boos kijken konden ze wel. Die ouderen dan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:24

De ouderen vervelen zich en daar worden ze sjagrijnig van.

Kijk daar proberen ze in Frankrijk iets aan te doen:
https://www.gelderlander.nl/buitenland/ ... ~ad0b609a/
_O- _O-

En dit commentaar van die Franse werknemer _O- _O- :
Citaat:
Bon, ben je vous laisse, j'ai du boulot aujourd'hui, il faut que je prépare l'album souvenir pour toutes ces adorables mamies... C'est bizarre mon épouse vient de se découvrir ... une passion pour mon travail ce matin

Dat betekent (vrij vertaald):
Citaat:
Nou, nou ik vertrek naar mijn werk vandaag waar ik het souveniralbum moet voorbereiden voor al deze schattige oma's ... Het is bijzonder dat mijn vrouw vanochtend ... mijn passie voor mijn werk heeft ontdekt
_O-

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:31

Ik had vanmiddag bijna een oudere vrouw onder de auto en ze begon direct op de auto te slaan en te schelden. Ik het raam open en zeg dat ik van rechts kom en dus voorrang heb. Krijg ik toegebeten "dat geldt niet voor fietsers". Ik; oke laat je maar doodrijden dan, zelf weten, maar ik doe dat liever niet. Ze werd alleen maar bozer want ik was niet goed wijs. Ik ben maar doorgereden.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:34

Vandaag bij de Jumbo, een oudere dame die op dr hardst 'HALLO? HALLO? HELP!' riep. Ik richting het geluid gerend, wilde ze iets van de bovenste plank in de koeling hebben :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:35

Moest vanmiddag lachen om een oudje in de C&A. Wij liepen de winkel uit en mosten haar met dr rolator voor laten gaan. Dus ze was gepasseerd en wij lopen verder. Hoor ik haar achter me gelijk tegen een verkoopster: Ik zoek een jas!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:51

Siersma schreef:
Moest vanmiddag lachen om een oudje in de C&A. Wij liepen de winkel uit en mosten haar met dr rolator voor laten gaan. Dus ze was gepasseerd en wij lopen verder. Hoor ik haar achter me gelijk tegen een verkoopster: Ik zoek een jas!

wat is daar mis mee? daarvoor zijn er verkoopsters.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:15

Nou normaal kijk je zelf toch ff rond in een winkel?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:19

Op de manier die ze vroeg kan ik niet oordelen, want dat weet ik niet, maar ik snap wel dat zij met een rollator niet de hele winkel door wil sjouwen om de jassenafdeling te vinden als ze enkel maar een jas wilt.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:42

Was een kleine C&A, jassenafdeling was zon 20 mtr de winkel in. En t was op zon zeiktoon zeg maar

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 21:22

Geen zorg, in een winkel die jassen verkoopt zijn ze heel blij met een klant die zegt 'ik wil een jas' :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:51

Nou ik werk ook in een winkel heb echt een bloedhekel aan mensen die gelijk beginnen te roepen zonder zelf ff gekeken te hebben. Ben geen hond ofzo...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:55

Oh, ik ga juist naar een winkel om dingen te vragen die ik nodig heb. Dingen zoeken kan ik op internet ook wel := Als ik het daar niet vind ga ik naar een winkel, en het scheelt nogal in tijd of je eerst zelf die hele winkel moet bekijken of dat je gelijk even vraagt of ze hebben wat je zoekt, dan kan je ook gelijk weer gaan als het antwoord nee is.

Maar ik ben dan ook als een van de weinig blij als medewerkers gelijk vragen of ze me kunnen helpen :')