Hoe dat met kwijtgeraakte pakketten zit weet ik niet. Ik had laatst een pakket voor mezelf er tussenuit gevist en niet meteen laten scannen en toen stond na een uur al een bezorgde bezorger bij ons waar dat pakket was

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Smee__ schreef:Het is ook echt chaos jaHier werkzaam als pakketsorteerder bij PostNL. Afgelopen maandag nog 3,5 uur overgewerkt om alles weg te krijgen. Te weinig personeel door ziekte of nieuwe medewerkers die na 2 diensten gewoon niet meer op komen dagen omdat ze het te zwaar vinden, ondertussen werden er hier nog leidinggevenden wegbezuinigd waardoor de organisatie op de vloer ook om te janken is
Maar we doen ons best!
Hoe dat met kwijtgeraakte pakketten zit weet ik niet. Ik had laatst een pakket voor mezelf er tussenuit gevist en niet meteen laten scannen en toen stond na een uur al een bezorgde bezorger bij ons waar dat pakket wasMaar geen idee hoe dat gaat bij andere depots, zo heeel groot zijn wij ook niet.
_San87_ schreef:Smee__ schreef:Het is ook echt chaos jaHier werkzaam als pakketsorteerder bij PostNL. Afgelopen maandag nog 3,5 uur overgewerkt om alles weg te krijgen. Te weinig personeel door ziekte of nieuwe medewerkers die na 2 diensten gewoon niet meer op komen dagen omdat ze het te zwaar vinden, ondertussen werden er hier nog leidinggevenden wegbezuinigd waardoor de organisatie op de vloer ook om te janken is
Maar we doen ons best!
Hoe dat met kwijtgeraakte pakketten zit weet ik niet. Ik had laatst een pakket voor mezelf er tussenuit gevist en niet meteen laten scannen en toen stond na een uur al een bezorgde bezorger bij ons waar dat pakket wasMaar geen idee hoe dat gaat bij andere depots, zo heeel groot zijn wij ook niet.
Vraagje, hoe kan het dat het ruim 1,5 week duurt om een pakket aan een adres te koppelen? In mijn hoofd is alles geautimatiseerd en het adres staat op de doos. Ik ben echt bang dat m'n (dure!) bestelling kwijt is
.
Ashleytjuhh schreef:_San87_ schreef:
Vraagje, hoe kan het dat het ruim 1,5 week duurt om een pakket aan een adres te koppelen? In mijn hoofd is alles geautimatiseerd en het adres staat op de doos. Ik ben echt bang dat m'n (dure!) bestelling kwijt is
.
Is het al wel verstuurd door de winkel? Soms maken ze namelijk online al een verzendbewijs aan maar is het nog niet opgehaald.
Smee__ schreef:Soms zijn adresstickers niet goed geplakt, regelmatig met bol.com pakkettenDaardoor blijven ze aan andere pakketten plakken of scheuren ze waardoor het niet meer compleet is. Soms is het zo slecht geprint dat het gewoon niet te lezen is, ali/wish vooral. Kan van alles zijn
Peerke_ schreef:Particulieren kunnen anders soms ook creatief inpakken
Naar mijn idee moet je gewoon geluk hebben met welke bezorger je te maken hebt..
Hier hebben we met tijden een hele goede bezorger, en als hij er niet is komt een vervanger, en dan zijn pakjes opeens een dag later, hij gooit ze nog net niet naar binnen..
Sabbientje schreef:Hier lopen de frustraties ondertussen best hoog op.
verwacht verschillende pakketten, twee daarvan staan er al vanaf dinsdag in mijn app en iedere dag staat erbij dat ze morgen bezorgd worden.
Ondertussen is er 1 pakket naar "Bezorgmoment onbekend" gegaan en via de mail een excuus van PostNL dat het zo lang duurt.
Alleen heb ik niets aan dat excuus, aangezien er sinterklaas kado's in dat pakket zitten. Ik heb het 2,5 week geleden besteld. Webshop was traag met verzenden en nu heb ik ze dus niet op tijd binnen.
Ben echt een beetje pissig op zowel webshop als PostNL nu.
Bo_Y schreef:Hier duurt ook alles langer. De postbode belt ook niet meer aan, legt alles zo in de papiercontainer naast de deur. Of zet het er naast. Met een briefje in de bus.
Daar ben ik ook niet blij mee, we zijn thuis, dus bel even aan. Dat hoor ik altijd ( iets met een zeer waakse hond ). Nu heeft mijn pakket met kleding 2 uur in de nattigheid buiten gestaan..
Urielle schreef:Only2Bianca schreef:Kan iemand mij vertellen of verloren pakketten met track and trace nog gevonden kunnen worden.
Bel mij suf met de klantenservice van PostNL en word elke keer afgescheept met nog 7/13/21 dagen geduld aub.
Dure Anky dek is al een maand zoek. Baal flink en diegene die hem heeft gekocht nog veel meer.
0 service, 0 feedback, heel veel gezucht en gesteun bij telefonistes en heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Zou het liefst zelf even gaan zoeken in hun depot...
“Nee mevrouw - dat gaat helaas niet!” Duhhhh
PostNL weet ik niet. Bij ons worden er na vertrek van de chauffeurs scans gedaan. Als de sticker eraf is of beschadigd is werkt dat niet en dan is het soms lastig traceren. Wij werken met een vast klantenbestand dus ga je goederen en dozen herkennen maar PostNL doet natuurlijk van alles, dat is veel moeilijker.
Als het langer duurt dan 3 à 4 dagen om een pakket te vinden, adviseer ik mensen om te vragen om een vervangend pakket. De verzender kan de schade claimen bij het vervoersbedrijf. Helaas dekt de schadevergoeding heel vaak niet de waarde (inkoopprijs versus een X bedrag per gewicht) maar dat is natuurlijk niet het probleem van de ontvanger.
ardo_iggy schreef:Wat verwacht je dan?
Je weet dat PostNL in deze tijd drukker is als normaal en als je het echt nodig had op tijd had ik nooit online besteld.
Marjo schreef:Tsja. Afgelopen zaterdag zou er bij mij ook een pakketje bezorgd moeten worden maar via de app kreeg ik te lezen dat de bezorging niet gelukt is en dat het naar het PostNL punt zou gaan.
Geen briefje in de bus, dus zijn ze niet geweest. Nouja kleine moeite voor mij om het even op te halen. Ze zijn al zo druk momenteel, daar ga ik dan niet moeilijk over doen...
Marjo schreef:Sabbientje schreef:Hier lopen de frustraties ondertussen best hoog op.
verwacht verschillende pakketten, twee daarvan staan er al vanaf dinsdag in mijn app en iedere dag staat erbij dat ze morgen bezorgd worden.
Ondertussen is er 1 pakket naar "Bezorgmoment onbekend" gegaan en via de mail een excuus van PostNL dat het zo lang duurt.
Alleen heb ik niets aan dat excuus, aangezien er sinterklaas kado's in dat pakket zitten. Ik heb het 2,5 week geleden besteld. Webshop was traag met verzenden en nu heb ik ze dus niet op tijd binnen.
Ben echt een beetje pissig op zowel webshop als PostNL nu.
Als je de bezorging aanklikt, is het pakket dan al wel bij PostNL? Of staat daar nog dat die verwacht wordt?
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat PostNL een bezorgmoment erin zet terwijl het pakket nog niet is bij hen is namelijk.