Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Smee__

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 10:46

Het is ook echt chaos ja :+ Hier werkzaam als pakketsorteerder bij PostNL. Afgelopen maandag nog 3,5 uur overgewerkt om alles weg te krijgen. Te weinig personeel door ziekte of nieuwe medewerkers die na 2 diensten gewoon niet meer op komen dagen omdat ze het te zwaar vinden, ondertussen werden er hier nog leidinggevenden wegbezuinigd waardoor de organisatie op de vloer ook om te janken is :') Maar we doen ons best!

Hoe dat met kwijtgeraakte pakketten zit weet ik niet. Ik had laatst een pakket voor mezelf er tussenuit gevist en niet meteen laten scannen en toen stond na een uur al een bezorgde bezorger bij ons waar dat pakket was :P Maar geen idee hoe dat gaat bij andere depots, zo heeel groot zijn wij ook niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:37

Smee__ schreef:
Het is ook echt chaos ja :+ Hier werkzaam als pakketsorteerder bij PostNL. Afgelopen maandag nog 3,5 uur overgewerkt om alles weg te krijgen. Te weinig personeel door ziekte of nieuwe medewerkers die na 2 diensten gewoon niet meer op komen dagen omdat ze het te zwaar vinden, ondertussen werden er hier nog leidinggevenden wegbezuinigd waardoor de organisatie op de vloer ook om te janken is :') Maar we doen ons best!

Hoe dat met kwijtgeraakte pakketten zit weet ik niet. Ik had laatst een pakket voor mezelf er tussenuit gevist en niet meteen laten scannen en toen stond na een uur al een bezorgde bezorger bij ons waar dat pakket was :P Maar geen idee hoe dat gaat bij andere depots, zo heeel groot zijn wij ook niet.

Vraagje, hoe kan het dat het ruim 1,5 week duurt om een pakket aan een adres te koppelen :o ? In mijn hoofd is alles geautimatiseerd en het adres staat op de doos. Ik ben echt bang dat m'n (dure!) bestelling kwijt is :=.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:39

_San87_ schreef:
Smee__ schreef:

Vraagje, hoe kan het dat het ruim 1,5 week duurt om een pakket aan een adres te koppelen :o ? In mijn hoofd is alles geautimatiseerd en het adres staat op de doos. Ik ben echt bang dat m'n (dure!) bestelling kwijt is :=.

Is het al wel verstuurd door de winkel? Soms maken ze namelijk online al een verzendbewijs aan maar is het nog niet opgehaald.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:43

Ashleytjuhh schreef:
_San87_ schreef:

Is het al wel verstuurd door de winkel? Soms maken ze namelijk online al een verzendbewijs aan maar is het nog niet opgehaald.

Ja, de klantenservice van PostNL heeft doorgegeven dat het pakket door PostNL ontvangen is maar alleen nog gekoppeld moet worden.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:43

Soms zijn adresstickers niet goed geplakt, regelmatig met bol.com pakketten :P Daardoor blijven ze aan andere pakketten plakken of scheuren ze waardoor het niet meer compleet is. Soms is het zo slecht geprint dat het gewoon niet te lezen is, ali/wish vooral. Kan van alles zijn :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:45

Ik heb weleens een pakket voor iemand anders gehad door aan elkaar klevende adres stickers.

Ik wacht ook al een tijd op een aantal pakketjes, zal vast wel goed komen, ze zijn enorm druk nu.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:48

Er wordt nogal eens iets achter de hand gehouden door de bestuurders. Met name pakketten waarvan met weet dat er kleding in zit. Bellen naar PostNL dat je niks gehad hebt, en hopen dat ze er iets aan doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:02

Smee__ schreef:
Soms zijn adresstickers niet goed geplakt, regelmatig met bol.com pakketten :P Daardoor blijven ze aan andere pakketten plakken of scheuren ze waardoor het niet meer compleet is. Soms is het zo slecht geprint dat het gewoon niet te lezen is, ali/wish vooral. Kan van alles zijn :j

Dit is een particulier pakket uit Engeland.

Van Ali/Wish bestel ik uit principe niks :=. Ik heb gewoon een hekel aan wachten :').

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:12

Particulieren kunnen anders soms ook creatief inpakken :')

Naar mijn idee moet je gewoon geluk hebben met welke bezorger je te maken hebt..
Hier hebben we met tijden een hele goede bezorger, en als hij er niet is komt een vervanger, en dan zijn pakjes opeens een dag later, hij gooit ze nog net niet naar binnen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:16

Peerke_ schreef:
Particulieren kunnen anders soms ook creatief inpakken :')

Naar mijn idee moet je gewoon geluk hebben met welke bezorger je te maken hebt..
Hier hebben we met tijden een hele goede bezorger, en als hij er niet is komt een vervanger, en dan zijn pakjes opeens een dag later, hij gooit ze nog net niet naar binnen..

Ja, dat zal ook wel. Of dat het geval is voor mijn pakket weet ik niet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 15:39

Ik heb een melding op mijn PostNL-app dat er een pakje van AliExpress onderweg is.
Vorige week maandag kwam hij er te staan met de melding dat hij de volgende dag binnen kwam, dat schoof telkens op met een 'sorry, we hebben het niet gered' en sinds zaterdag staat er 'bezorgtijd nog niet bekend'.
Ik vrees dat hij kwijt is geraakt ofzo. :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:32

Ali schuift wel vaker alle kanten op :+

Vandaag wel gelachen, kreeg een pakketje binnen en moest eigenlijk mijn ID tonen. Dus ik vraag aan de bezorger of hij de gegevens nog nodig heeft. Reactie: 'Nee, inmiddels weet ik wel zeker dat jij hier woont, dus ik geloof het wel. *stilte* Maar dat weet ik van de hele wijk hoor!' :+

Kon er wel om lachen :+ Prima kerel ook, maar voelde mij wel even betrapt op 'heel veel bestellen' hahaha

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 16:36

Ja klopt, maar normaal komt het binnen een dag of twee binnen zodra het in de Postnl app staat. :)

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 08:54

Hier lopen de frustraties ondertussen best hoog op.
verwacht verschillende pakketten, twee daarvan staan er al vanaf dinsdag in mijn app en iedere dag staat erbij dat ze morgen bezorgd worden.
Ondertussen is er 1 pakket naar "Bezorgmoment onbekend" gegaan en via de mail een excuus van PostNL dat het zo lang duurt.
Alleen heb ik niets aan dat excuus, aangezien er sinterklaas kado's in dat pakket zitten. Ik heb het 2,5 week geleden besteld. Webshop was traag met verzenden en nu heb ik ze dus niet op tijd binnen.
Ben echt een beetje pissig op zowel webshop als PostNL nu.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:26

Wat verwacht je dan?

Je weet dat PostNL in deze tijd drukker is als normaal en als je het echt nodig had op tijd had ik nooit online besteld.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:28

Als het goed is komt m’n pakketje (stofzuiger) vandaag, en dat was de planning *\o/* .

Ben benieuwd! Waar ik wel gek van wordt, wij wonen op de 2e, dus het duurt heel even voor we beneden zijn. Of ze bellen 5 keer aan, of ze geven het al aan de buren, of ze pleuren het voor de deur neer en rijden weg. En we wonen aan een straat waar ook klanten komen van de bakker, kapper en wat kleine winkeltjes, dus mensen kunnen het zo meenemen...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:36

Sabbientje schreef:
verwacht verschillende pakketten, twee daarvan staan er al vanaf dinsdag in mijn app en iedere dag staat erbij dat ze morgen bezorgd worden.
Ondertussen is er 1 pakket naar "Bezorgmoment onbekend" gegaan en via de mail een excuus van PostNL dat het zo lang duurt.
Alleen heb ik niets aan dat excuus, aangezien er sinterklaas kado's in dat pakket zitten. Ik heb het 2,5 week geleden besteld. Webshop was traag met verzenden en nu heb ik ze dus niet op tijd binnen.

Als je de bezorging aanklikt, is het pakket dan al wel bij PostNL? Of staat daar nog dat die verwacht wordt?

Ik heb al een paar keer meegemaakt dat PostNL een bezorgmoment erin zet terwijl het pakket nog niet is bij hen is namelijk.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:38

Hier duurt ook alles langer. De postbode belt ook niet meer aan, legt alles zo in de papiercontainer naast de deur. Of zet het er naast. Met een briefje in de bus.
Daar ben ik ook niet blij mee, we zijn thuis, dus bel even aan. Dat hoor ik altijd ( iets met een zeer waakse hond ). Nu heeft mijn pakket met kleding 2 uur in de nattigheid buiten gestaan..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:41

Bo_Y schreef:
Hier duurt ook alles langer. De postbode belt ook niet meer aan, legt alles zo in de papiercontainer naast de deur. Of zet het er naast. Met een briefje in de bus.
Daar ben ik ook niet blij mee, we zijn thuis, dus bel even aan. Dat hoor ik altijd ( iets met een zeer waakse hond ). Nu heeft mijn pakket met kleding 2 uur in de nattigheid buiten gestaan..

PostNL bellen en een klacht indienen.

Dan krijgt die bezorger een waarschuwing.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:41

Tsja. Afgelopen zaterdag zou er bij mij ook een pakketje bezorgd moeten worden maar via de app kreeg ik te lezen dat de bezorging niet gelukt is en dat het naar het PostNL punt zou gaan.

Geen briefje in de bus, dus zijn ze niet geweest. Nouja kleine moeite voor mij om het even op te halen. Ze zijn al zo druk momenteel, daar ga ik dan niet moeilijk over doen...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 09:51

Urielle schreef:
Only2Bianca schreef:
Kan iemand mij vertellen of verloren pakketten met track and trace nog gevonden kunnen worden.
Bel mij suf met de klantenservice van PostNL en word elke keer afgescheept met nog 7/13/21 dagen geduld aub.
Dure Anky dek is al een maand zoek. Baal flink en diegene die hem heeft gekocht nog veel meer.
0 service, 0 feedback, heel veel gezucht en gesteun bij telefonistes en heb dit nog nooit eerder meegemaakt. Zou het liefst zelf even gaan zoeken in hun depot...
“Nee mevrouw - dat gaat helaas niet!” Duhhhh _-:(

PostNL weet ik niet. Bij ons worden er na vertrek van de chauffeurs scans gedaan. Als de sticker eraf is of beschadigd is werkt dat niet en dan is het soms lastig traceren. Wij werken met een vast klantenbestand dus ga je goederen en dozen herkennen maar PostNL doet natuurlijk van alles, dat is veel moeilijker.

Als het langer duurt dan 3 à 4 dagen om een pakket te vinden, adviseer ik mensen om te vragen om een vervangend pakket. De verzender kan de schade claimen bij het vervoersbedrijf. Helaas dekt de schadevergoeding heel vaak niet de waarde (inkoopprijs versus een X bedrag per gewicht) maar dat is natuurlijk niet het probleem van de ontvanger.

Wat bedoel je met een vervangend pakket?
Er kan toch zomaar hetzelfde weer gestuurd worden? Alleen vanuit een winkel kan dat eventueel, maar particulier niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:10

ardo_iggy schreef:
Wat verwacht je dan?

Je weet dat PostNL in deze tijd drukker is als normaal en als je het echt nodig had op tijd had ik nooit online besteld.

Mijn pakket ligt al twee weken inmiddels op depot. Nog steeds niks te vinden in de track and trace. Pakket was ruim voor Black Friday besteld en komt uit het buitenland.

Het is gewoon irritant zo lang te moeten wachten op iets wat je met Sinterklaas nodig hebt. Dus ik snap de frustratie heel goed. Daar is dit topic voor he.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:13

Hoe de pakketten geleverd worden is soms echt enorm wisselend.
Binnen NL is het soms het er de andere dag en soms duurt het gewoon een week. Vaak worden ze idd dag na dag uitgesteld.

Maar niet alleen de pakketten zijn traag ook de brievenbuspost is echt enorm traag. Moet diverse dingen krijgen met de gewone post 28-11 al verzonden en nog steeds niet binnen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:00

Marjo schreef:
Tsja. Afgelopen zaterdag zou er bij mij ook een pakketje bezorgd moeten worden maar via de app kreeg ik te lezen dat de bezorging niet gelukt is en dat het naar het PostNL punt zou gaan.

Geen briefje in de bus, dus zijn ze niet geweest. Nouja kleine moeite voor mij om het even op te halen. Ze zijn al zo druk momenteel, daar ga ik dan niet moeilijk over doen...

Totdat je een keer 20kg bodembedekking of diervoer hebt besteld.

Dan is "even ophalen" niet meer zn pretje.

Of als je thuis in quarantaine zit ivm corona en je helemaal niet naar het Postnl punt mág.....

Als ik kies voor thuisbezorgd, dan wil ik het ook thuisbezorgd!

Complete asociale acties als niet eens aanbellen maar gewoon afvinken "niet thuis" terwijl ik op de bank naast de voordeur zit te wachten.... Dan kunnen ze echt een mega klacht krijgen, óók nu het druk is! Ze horen gewoon aan te bellen en als ze het niet gaan halen, horen ze dat netjes aan te geven en op te schuiven naar de volgende dag. En niet direct bij het Postnl punt droppen "want dat is makkelijker"

Je betaalt tegenwoordig bijna een godsvermogen voor het verzenden van een pakketje, daar mag dan óók goede service bij zitten.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 04-12-20 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:01

Marjo schreef:
Sabbientje schreef:

Als je de bezorging aanklikt, is het pakket dan al wel bij PostNL? Of staat daar nog dat die verwacht wordt?

Ik heb al een paar keer meegemaakt dat PostNL een bezorgmoment erin zet terwijl het pakket nog niet is bij hen is namelijk.

De pakketten zijn inderdaad nog niet opgehaald.
Al vanaf dinsdag niet.