Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 06:43

MarlindeRooz schreef:
Ik heb een hekel aan die mensen die huilen over de amazonebranden en zelf lekker elke avond vlees vreten en kinderen op de wereld knallen.

;) En ik heb een hekel aan mensen die een hekel hebben aan mensen die huilen over de amazonebranden en zelf lekker elke avond vlees vreten en kinderen op de wereld knallen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 07:12

Ik heb een hekel aan mensen die klakkeloos kwetsende uitspraken o i net gooien maar in real life opeens niet zo'n sterke mening hebben.

Niks mis met mensen zonder make up als je er maar verzorgd uitziet. Wel een hekel aan mensen die vol geplamuurd en in een walm van parfum met een air van hier tot tokio door het leven gaan.

Ik eet gewoon vlees, heb 2 kids, rij 2 auto's, koop te veel boodschappen. Gooi s avonds standaard teveel eten weg en ik slaap er geen nacht minder om.

elnienjo

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:05

Ik heb een hekel aan die plamuurdozen, vaak nog vol parfum gespoten en irritant tikkende hakjes onder hun schoenen.

Ik heb een hekel aan bh's, kanten lingerietjes, hoge hakken en andere vrouwonvriendelijke kledingstukken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:07

Ik vind dat veel bokkers niet kunnen discussiëren, sterker, ze kunnen niet eens een OP lezen. Zie dit topic dat gaat over niet populaire meningen maar iedereen is het met elkaar eens :D :)* 8)7
Dit topic is gewoon een uiting van over het algemeen ongefundeerde frustraties en opnoemen wat je niet lekker vindt :o?

Mijn echt niet populaire mening -met name hier op bokt - is dat de OVP had moeten blijven zoals het was.

Dan, weet niet zeker hoe populair deze mening mogelijk is: vind ik veel jongeren van tegenwoordig weinig ruggengraat hebben, als ze een jaar gewerkt hebben krijgen ze een burnout. :roll:
En vooral degene die vervolgens wel commentaar hebben op mensen die na 40 jaar ploeteren in de ziektewet belanden en een uitkering nodig hebben.

Ik vind dat honden ondergewaardeerd worden en overal zouden moeten mogen loslopen. Wel vind ik dat iedereen vóór aanschaf van zijn eerste hond een basisdiploma moet halen.
Voor het opruimen van hondenpoep moet een beloningssysteem komen en hondenbelasting moet met terugwerkende kracht worden terugbetaald ~~}>
(Ok dat zal vast niet haalbaar zijn, maar het is wel een leuk idee vind ik zelf _/-\o_ )

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:11

Ik zie wel iets in kattenbelasting, die beesten lopen tenslotte overal in andermans tuinen te schijten. Als er flink belasting op staat zo'n kat te mogen bezitten zetten mensen hun eigen tuin wel af.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:15

Mars schreef:
Napie schreef:
Ik erger mij eraan dat mensen zeuren dat ik twee keer per jaar op vakantie ga met het vliegtuig omdat dit slecht is voor het milieu. Dat vliegtuig vertrekt ook wel zonder mij dus ik kan net zo goed meevliegen. Weet je wat pas slecht is voor het mileu? Nog meer mensen op aande. Ik draag daar niet aan bij (want kinderloos) dus mag ik best wel eens het vliegtuig pakken (of de auto terwijl iets op fietsafstand is)

Helemaal eens, ik vlieg ook heerlijk elk jaar! En die koekies die het duurder willen maken, daar wordt t niet ineens schoner van :+ En ik ga er geen meter minder van vliegen, betaal er met liefde voor.

Precies. Zelfde met kinderen krijgen. Ze zeggen allemaal dat het slecht is voor het milieu en dat je maar 1 kind mag krijgen. Nou dan mag Toos mijn kind wel krijgen als broertje of zusje voor het andere kind.:+
Zelfde als met koffie. Er word aangeraden om maar 4 koppen koffie te drinken. Is goed, ik drink de 4 van de andere die geen koffie drinkt wel op :+

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:19

Koffie is niet ongezond hoor

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-19 08:21

Nikass schreef:
Ik vind dat veel bokkers niet kunnen discussiëren, sterker, ze kunnen niet eens een OP lezen. Zie dit topic dat gaat over niet populaire meningen maar iedereen is het met elkaar eens :D :)* 8)7
Dit topic is gewoon een uiting van over het algemeen ongefundeerde frustraties en opnoemen wat je niet lekker vindt :o?

Nou inderdaad. Zo was het echt niet bedoeld, beetje jammer dat het nu echt alleen maar galspuwen is. -O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:24

CharleyT schreef:
MarlindeRooz schreef:
Ik heb een hekel aan die mensen die huilen over de amazonebranden en zelf lekker elke avond vlees vreten en kinderen op de wereld knallen.

;) En ik heb een hekel aan mensen die een hekel hebben aan mensen die huilen over de amazonebranden en zelf lekker elke avond vlees vreten en kinderen op de wereld knallen.

Je weet dat dit niet de bedoeling is van dit topic. Maar je voelt je vast lekker aangevallen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:26

Nou, daar gaat ie.....

Dat we moeten ophouden met beesten vreten is niet heel populair... ofwel: alleen al het feit dat ik vegan ben roept van alles op, en dan hoef ik niet eens iets te zeggen.

Zeggen dat ik in deze tijd maximaal stretchen om een huis te kopen heel onverstandig vind omdat er een crisis aan komt is niet echt populair.

De monolook van dikke lippen, inplanthaar, opplaknagels en merkstiftwenkbrouwen vind ik onooglijk.

Ik heb een hekel aan mensen die er maar op los vreten, vliegen, goedkope kleding kopen, en volstrekt destructief leven; ik vraag me soms af of ze wel eens een krant lezen.

Dikke mensen op paarden; word ik ook treurig van.

Goh.... tis best veel, en dan ben ik telefoonverslaafde kinderen nog vergeten.....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:28

Nikass schreef:

Het advies was om niet meer dan 4 koppen per dag te drinken

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:32

Ninx schreef:
Ik heb een hekel aan mensen die er maar op los vreten, vliegen, goedkope kleding kopen, en volstrekt destructief leven; ik vraag me soms af of ze wel eens een krant lezen.

Dat vraag ik me nu af over mensen die anno nu nog steeds kinderen nemen. En dan niet eens eentje, maar twee of zelfs drie!

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:40

Unpopulair opinion:

Negen van de tien mensen met honden herkennen geen signalen die hun hond geeft, negen van de tien zijn de baas over hun eigenaar.
En powerbreeds mogen om die reden van mij uitsterven dmv castreren en fokverbod want een enkeling is maar geschikt voor zo’n ras.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:48

Relaxed schreef:
Waarom zou je zonder kinderen in het hoogseizoen op vakantie willen :+

Dit ga ik ook nooit begrijpen... ben blij dat wij juist buiten die periode kunnen. Geen gillende kinderen en veel goedkoper waardoor wij langer of verder kunnen. :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:49

purny schreef:
Nikass schreef:

Het advies was om niet meer dan 4 koppen per dag te drinken

Ik weet niet wiens advies?
Koffie is an zich niet ongezond. Wel de suiker en koffiemelk als je die er in doet. En je zou wat druk kunnen worden van alle cafeïne, dus dan eventueel af en toe een kopje cafeïne vrij. En liefst op de ouderwetse manier zetten, dus niet met een apparaat.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:49

Ik vind niet dat je kunt zeggen dat je écht van dieren houdt als je ook betaalt om ze dood te laten maken. De logica die mensen gebruiken om dieren te kunnen doden vind ik echt stuitend :n "Het is respectvol gedaan" (moet je eens mee aankomen in een rechtszaak als je een mens hebt vermoord, of zelfs een hond oid) "hij heeft een goed leven gehad" (zie hiervoor), dat soort dingen.
Oh en dan heb ik het natuurlijk over het doden van dieren om op te eten, direct of indirect (vlees of andere dierlijke producten, want voor álle dierlijke producten - in elk geval diegene die op industriële schaal worden verkregen - sterven dieren). Voor wie het zich oprecht afvraagt, dingen als het euthanaseren van een dier aan het eind van zijn/haar leven om hem/haar een lijdensweg te besparen of een dier doden uit zelfverdediging is natuurlijk heel wat anders dan een gezond dier op een fractie van zijn/haar natuurlijke levensspanne doodmaken voor eigen gewin

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:51

WesternWay schreef:
Unpopulair opinion:

Negen van de tien mensen met honden herkennen geen signalen die hun hond geeft, negen van de tien zijn de baas over hun eigenaar.
En powerbreeds mogen om die reden van mij uitsterven dmv castreren en fokverbod want een enkeling is maar geschikt voor zo’n ras.

Eens met je eerste en laatste mening. Niet eens met dat honden de baas zijn over hun eigenaar; dat getuigt dan weer van weinig inzicht in het wezen hond ;)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:56

Ik vind dat mensen zich vaak aanstellen en roep regelmatig dat het maar goed is dat er geen oorlog is met alle ziek, zwak en misselijken zonder ruggengraat.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 08:59

Magrathea schreef:
Ik vind niet dat je kunt zeggen dat je écht van dieren houdt als je ook betaalt om ze dood te laten maken. De logica die mensen gebruiken om dieren te kunnen doden vind ik echt stuitend :n "Het is respectvol gedaan" (moet je eens mee aankomen in een rechtszaak als je een mens hebt vermoord, of zelfs een hond oid) "hij heeft een goed leven gehad" (zie hiervoor), dat soort dingen.
Oh en dan heb ik het natuurlijk over het doden van dieren om op te eten, direct of indirect (vlees of andere dierlijke producten, want voor álle dierlijke producten - in elk geval diegene die op industriële schaal worden verkregen - sterven dieren). Voor wie het zich oprecht afvraagt, dingen als het euthanaseren van een dier aan het eind van zijn/haar leven om hem/haar een lijdensweg te besparen of een dier doden uit zelfverdediging is natuurlijk heel wat anders dan een gezond dier op een fractie van zijn/haar natuurlijke levensspanne doodmaken voor eigen gewin

Jup.... diervriendelijk vlees is zoiets als een mensvriendelijke massa moordenaar....

Of sta ergens voor en zeg dat het je geen reet interesseert of houd je klep ;-)

Een mooi nieuw argument dat ik soms hoor is: "ik moet het wel eten vanwege mijn gezondheid".... right....

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:00

Las ergens iemand die lange manen en sokken vreselijk vindt. Hier ook. Heb 2 Friezen waar ik helaas niet alle zeggenschap over heb, anders hadden ze allebei een sportcoupe, kale voetjes en geen baardharen meer.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:06

Magrathea schreef:

Waarom zou je van alle dieren moeten houden? Ik hou ook maar van een zeer beperkt aantal mensen. Dat lijkt me voor iedereen op gaan, dat stiekem iedereen het wel prima zou vinden als morgen opeens 3/4 van de wereldbevolking niet meer bestond. Wat 'n ruimte zou dat opleveren!

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:14

Ik zou nooit vegetarisch kunnen worden, laat staan vegan. Wel eet ik vaak vegetarisch, omdat ik dat beter vind voor het milieu. Maar ik heb gewoon een hekel aan mensen die zo krampachtig doen. En ik moet dan maar rekening houden....

Was een keer op stedentrip met vegan vrienden. We moesten en zouden in een op z'n minst vegetarisch restaurant eten. 3 keer de hele stad doorkruist (want op de happy cow site stonden allemaal restaurants, die stuk voor stuk dicht waren) om vervolgens 25 euro te betalen voor vegan ravioli. Sorry hoor, maar dan verlies ik mijn aangeboren talent voor begrip en geduld _-:(

Vegan tampons, tandpasta, shampoo... Ga toch weg.

Ik vind dieren heus wel leuk hoor. Maar dan met name mijn eigen dieren. Het is dat mijn paard niet meer geslacht mag worden, maar misschien dat ik haar ook nog wel zou eten als ze komt te overlijden. Want ik weet dat ze een bijzonder goed leven gehad heeft.

Overigens is paarden houden zo'n beetje het meest slechte wat je kan doen voor het milieu. Dus vegan zijn en een paard hebben vind ik hypocriet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:19

Ik vind getatoeëerde wenkbrauwen zó lelijk. Bij iedereen eigenlijk. Nee, het staat níet natuurlijk :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:19

Gimme_Joy schreef:
Ik zou nooit vegetarisch kunnen worden, laat staan vegan. Wel eet ik vaak vegetarisch, omdat ik dat beter vind voor het milieu. Maar ik heb gewoon een hekel aan mensen die zo krampachtig doen. En ik moet dan maar rekening houden....

Was een keer op stedentrip met vegan vrienden. We moesten en zouden in een op z'n minst vegetarisch restaurant eten. 3 keer de hele stad doorkruist (want op de happy cow site stonden allemaal restaurants, die stuk voor stuk dicht waren) om vervolgens 25 euro te betalen voor vegan ravioli. Sorry hoor, maar dan verlies ik mijn aangeboren talent voor begrip en geduld _-:(

Daar zou ik echt niet in mee zijn gegaan en gewoon naar een normaal restaurant zijn gegaan. Op vakantie is eten juist een deel van de pret en dan met zo'n veganzeikerd opgescheept zitten die niet van zijn principes af wil wijken is wel heel zuur. En pizzeria's zijn een prima compromis als je gezelschap persé iets vegetarisch wil eten.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 09:21

Wiwabalia schreef:
Relaxed schreef:
Waarom zou je zonder kinderen in het hoogseizoen op vakantie willen :+

Dit ga ik ook nooit begrijpen... ben blij dat wij juist buiten die periode kunnen. Geen gillende kinderen en veel goedkoper waardoor wij langer of verder kunnen. :j

Vanwege werk aan bouwvak zitten bijvoorbeeld. ;)