Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sabri schreef:Hier geen last van de rupsen aan de kust(ik woon in Den Haag). Maar gister een nachtje weggeweest, camperen in de bossen bij Nijmegen ivm een bezoek aan ziekenhuis. Komende op de camping de mededeling dat zij helaas op de camping ook de processierups hebben. Jeetje nou schrik je toch wel. Maar toch op goede hoop het tentje opgezet. Gelukkig geen last. Tent ingepakt en hup naar Radboud ziekenhuis. Daar waar je de auto neer moest zetten zaten ik weet niet hoeveel bomen met nesten! Pal voor het ziekenhuis. Nu heb ik een enorme jeukende bult , groter dan muggenbult, op zijkant pols. Geen idee of dit nu een reactie kan zijn op de haartjes? Ben gelukkig weer thuis dus hier geen last maar die jeuk is vreselijk!! Je begrijpt niet dat op het ziekenhuisterrein ze niet eens die nesten weghalen. Daar zou toch ook spoed achter moeten zitten lijkt me
SecretLIN schreef:Bedenk me net door dit topic dat we ook eiken bomen hebben bij de wei, straks even kijken.
Wel hebben we wilgen bomen waar ook dat soort spinnenweb achtig spul in zit.. zou dat het zelfde kunnen zijn?
Lucia88 schreef:Zijn er hier ook meer mensen die ook zoveel kriebelhoest hebben van die rupsen?
Ik dacht eerst dat het van de airco kwam van het werk, maar inmiddels lig ik s nachts zo te hoesten van de kriebels in m'n keel dat ik niet meer aan slapen toe kom, dat kan haast niet van een beetje airco zijn want zo gevoelig ben ik meestal niet. Ben bang dat ik haren ingeademd heb, ik hoorde een soort gelijk verhaal van een klant wiens driejarige zoontje er ook zo'n last van had, het lijkt op kinkhoest kwa hoesten... Die jeukbultjes vond ik tot daaraantoe, het hoesten is echt niet meer grappig
Em_ schreef:Lucia88 schreef:Zijn er hier ook meer mensen die ook zoveel kriebelhoest hebben van die rupsen?
Ik dacht eerst dat het van de airco kwam van het werk, maar inmiddels lig ik s nachts zo te hoesten van de kriebels in m'n keel dat ik niet meer aan slapen toe kom, dat kan haast niet van een beetje airco zijn want zo gevoelig ben ik meestal niet. Ben bang dat ik haren ingeademd heb, ik hoorde een soort gelijk verhaal van een klant wiens driejarige zoontje er ook zo'n last van had, het lijkt op kinkhoest kwa hoesten... Die jeukbultjes vond ik tot daaraantoe, het hoesten is echt niet meer grappig
Yep, ik ook. Advies van de arts was veel spoelen met water.. Verder kun je er niet veel tegen doen