De eikenprocessierups

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: De eikenprocessierups

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:43

Nee dan help je je eigen handel om zeep. Je gaat een lekker kacheltje in de winter bij die beestjes zetten zodat ze lekker de winter doorkomen. En die dennenrupsen help je de grens over.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:57

Hahah! Deze rups is dan zeker door dezelfde persoon geintroduceerd als de buxusmot? :D
Gesponsord door Intratuin, Kruidvat, etc.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:01

Vanochtend weer eens een bosritje gemaakt en in ongeveer alle eiken die ik heb gezien langs de paden zit wel een nest. Gelukkig heb ik er tot nu toe geen last van op een paar jeukplekjes na, maar ik neem een allergietablet en dan is het weg. In 1 eik bij de paddock zitten 2 nesten, vorig jaar 1. Gaat tot nu toe goed. Andere bomen zijn gelukkig berken, beuken en wilgen. En 1 grote den. Dat kan dan nog wat worden met de DPR over een jaar of wat.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:57

Onze stalkat was drie dagen vermist. Vanmorgen was ze er weer zei mijn man. Kom ik bij de wei vanmiddag en komt gelijk knuffelen. Alleen sta il nu in brand. M’n rechter onderarm en links in m’n hals helemaal onder. Ben blij dat ons katje terug is maar zal even niet zo knuffelen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 21:31

Wellicht kan iemand het proberen: schijnt dat als je de plekken zo heet als je kan verdragen fohnt dat het eiwit dat de jeuk veroorzaakt vloeibaar wordt en weg gaat.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 00:05

Zullen we een Bokt processie rups bestrijdt bureau beginnen, 500€ voor alleen maar al langskomen!? Ik ben er bij hoor!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 01:36

Afbeelding
:')

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 01:45

Ik krab mezelf helemaal open van de jeuk, word er gewoon wakker van. Slik al hooikoorts/allergie tabletjes maar heb niet het idee dat het al aanslaat. Verder heb ik aftersun met aloë Vera naast het bed staan. Wat een drama. Morgen maar even goede crème of zalf halen. |( Hebben het waarschijnlijk opgelopen bij het zwembad. Die krengen zitten momenteel echt o v er al hier in de buurt. :=

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 07:53

Cayenne schreef:
[ [url=m/BMCemi.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 08:30

Cayenne schreef:
[ [url=m/BMCemi.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_ :')

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 09:46

Bedenk me net door dit topic dat we ook eiken bomen hebben bij de wei, straks even kijken.

Wel hebben we wilgen bomen waar ook dat soort spinnenweb achtig spul in zit.. zou dat het zelfde kunnen zijn?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 09:53

Wilg processie rupsen :D

Nee volgens mij kan dat niet. In ieder geval geen eikenprocessierupsen toch?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 10:02

Ik doe ijs op de jeukende plekken, dat helpt echt goed tegen de jeuk.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 10:13

Amado7 schreef:
Wilg processie rupsen :D

Nee volgens mij kan dat niet. In ieder geval geen eikenprocessierupsen toch?

*\o/* haha ojee nog meer rupsen, maak zo wel een foto.
zal wel ff in onze eikenbomen kijken.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 10:42

Hier geen last van de rupsen aan de kust(ik woon in Den Haag). Maar gister een nachtje weggeweest, camperen in de bossen bij Nijmegen ivm een bezoek aan ziekenhuis. Komende op de camping de mededeling dat zij helaas op de camping ook de processierups hebben. Jeetje nou schrik je toch wel. Maar toch op goede hoop het tentje opgezet. Gelukkig geen last. Tent ingepakt en hup naar Radboud ziekenhuis. Daar waar je de auto neer moest zetten zaten ik weet niet hoeveel bomen met nesten! Pal voor het ziekenhuis. Nu heb ik een enorme jeukende bult , groter dan muggenbult, op zijkant pols. Geen idee of dit nu een reactie kan zijn op de haartjes? Ben gelukkig weer thuis dus hier geen last maar die jeuk is vreselijk!! Je begrijpt niet dat op het ziekenhuisterrein ze niet eens die nesten weghalen. Daar zou toch ook spoed achter moeten zitten lijkt me

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:14

Zijn er hier ook meer mensen die ook zoveel kriebelhoest hebben van die rupsen?
Ik dacht eerst dat het van de airco kwam van het werk, maar inmiddels lig ik s nachts zo te hoesten van de kriebels in m'n keel dat ik niet meer aan slapen toe kom, dat kan haast niet van een beetje airco zijn want zo gevoelig ben ik meestal niet. Ben bang dat ik haren ingeademd heb, ik hoorde een soort gelijk verhaal van een klant wiens driejarige zoontje er ook zo'n last van had, het lijkt op kinkhoest kwa hoesten... Die jeukbultjes vond ik tot daaraantoe, het hoesten is echt niet meer grappig -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:15

Sabri schreef:
Hier geen last van de rupsen aan de kust(ik woon in Den Haag). Maar gister een nachtje weggeweest, camperen in de bossen bij Nijmegen ivm een bezoek aan ziekenhuis. Komende op de camping de mededeling dat zij helaas op de camping ook de processierups hebben. Jeetje nou schrik je toch wel. Maar toch op goede hoop het tentje opgezet. Gelukkig geen last. Tent ingepakt en hup naar Radboud ziekenhuis. Daar waar je de auto neer moest zetten zaten ik weet niet hoeveel bomen met nesten! Pal voor het ziekenhuis. Nu heb ik een enorme jeukende bult , groter dan muggenbult, op zijkant pols. Geen idee of dit nu een reactie kan zijn op de haartjes? Ben gelukkig weer thuis dus hier geen last maar die jeuk is vreselijk!! Je begrijpt niet dat op het ziekenhuisterrein ze niet eens die nesten weghalen. Daar zou toch ook spoed achter moeten zitten lijkt me

Overal zitten die nesten inmiddels en als je ze niet in je buurt hebt vliegen die haren alsnog in het rond.
Dus ja, iedereen komt ze hoe dan ook wel tegen.
Ik heb inmiddels ook bulten, maar gelukkig niet erg veel last ervan.

En die nesten weghalen? Er wordt keihard gewerkt om alle nesten weg te halen...

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:27

De prioriteit ligt bij kinderspeelplaatsen, scholen en dat soort dingen. Ziekenhuizen zouden wat mij betreft ook op dat lijstje mogen staan, maar de bedrijven die het doen zijn beestachtig druk. Een grote losse bult, geen idee of dat van de rups kan komen.

Wat ik tot niet toe voorbij heb zien komen, zijn vooral mensen met clusters kleinere bultjes, soms zoveel dat ze samen een flink plakkaat van bultjes vormen. Zo voelde ik ze ook in mijn nek bij elkaar zitten en zag ik het in de spiegel. Kan dus ook een steekbeest zijn geweest, die grote bult. Hoe dan ook vervelend.

Ik blijf helaas ook links en recht haartjes oppikken, door langer mouwen en een kraagje niet meer zoveel tegelijk als de eerste keer, maar soms inderdaad wel gewoon door mijn kleding heen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 11:28

SecretLIN schreef:
Bedenk me net door dit topic dat we ook eiken bomen hebben bij de wei, straks even kijken.

Wel hebben we wilgen bomen waar ook dat soort spinnenweb achtig spul in zit.. zou dat het zelfde kunnen zijn?

Er zijn ook andere rupsensoorten die een boom helemaal kunnen kaalvreten, maar geen haartjes verliezen gelukkig.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:43

Gelukkig nog niet al te veel last van de rupsen. Ik slik ivm andere allergie sowieso al antihistamine, misschien dat ik daardoor minder last heb. Geen bulten wel jeuk.

Heb een grote boom met nesten achter mijn tuin.

Van de week stonden hier twee vrachtwagens uit Duitsland daar kwamen harmonica steigers en mannen in witte pakken uit om een laan met bomen aan te pakken. Het lijkt er dus op dat de gemeente extra hulp uit Duitsland heeft ingeschakeld.

Ik heb nog een fles jeuk spul voor eczemers staan, die ga ik ophalen om te proberen of het ook tegen jeuk van rupsen helpt.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 11:57

Lucia88 schreef:
Ik dacht eerst dat het van de airco kwam van het werk, maar inmiddels lig ik s nachts zo te hoesten van de kriebels in m'n keel dat ik niet meer aan slapen toe kom, dat kan haast niet van een beetje airco zijn want zo gevoelig ben ik meestal niet. Ben bang dat ik haren ingeademd heb, ik hoorde een soort gelijk verhaal van een klant wiens driejarige zoontje er ook zo'n last van had, het lijkt op kinkhoest kwa hoesten... Die jeukbultjes vond ik tot daaraantoe, het hoesten is echt niet meer grappig -O-

Yep, ik ook. Advies van de arts was veel spoelen met water.. Verder kun je er niet veel tegen doen :(

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:00

Als ik dit allemaal lees mag ik wel afkloppen, we hebben hier nergens last van :=

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:02

Em_ schreef:
Lucia88 schreef:

Yep, ik ook. Advies van de arts was veel spoelen met water.. Verder kun je er niet veel tegen doen :(

Misschien dat, naast het spoelen met water, tegen de kriebel bronchostop keelpastilles een beetje helpen. Die zijn voor zowel droge als niet droge hoest, op basis van tijm en houden misschien de hoestprikkel wat tegen. Bij gewone kriebelhoest helpen ze bij mij goed, voor 's nachts zou je noscapine kunnen proberen. Dat is gewoon bij de drogist of apotheek te krijgen. Als je medicijnen gebruikt wel even navragen of je dat mag combineren.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:08

Bedankt voor de tip! :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:15

Hier is er ook geen ontkomen aan. Dacht gister ah geen bomen tegen gekomen dus geen nieuwe jeuk. Maar helaas. Vraag me af of de honden niet ook in hun vacht hebben? Die laat ik nu bewust iedere dag zwemmen. Ook kleine dame gaat helemaa, kopje onder