De dag nadat...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:20

In plaats van steeds het topic onnodig omhoog te schoppen wacht gewoon aub geduldig af.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:24

Onali schreef:
In plaats van steeds het topic onnodig omhoog te schoppen wacht gewoon aub geduldig af.

En wie ben jij om te bepalen dat een hart onder de riem steken onnodig omhoog schoppen is.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:30

Misschien dat TS wel alle berichten leest, maar momenteel gewoon even niet wil reageren. En dat recht heeft ze. Maar dan kan ze nog wel steun (indien nodig) halen uit de berichtjes, hoop ik :) TS, als jij en je man je rot voelen nu, dan wil ik jullie veel sterkte en moed wensen. Uiteindelijk komt alles altijd goed! En als jullie juist heel opgelucht zijn nu, dan hoop ik dat jullie dat even goed mogen vieren!

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:14

Danielleeee_ schreef:
Misschien dat TS wel alle berichten leest, maar momenteel gewoon even niet wil reageren. En dat recht heeft ze. Maar dan kan ze nog wel steun (indien nodig) halen uit de berichtjes, hoop ik :) TS, als jij en je man je rot voelen nu, dan wil ik jullie veel sterkte en moed wensen. Uiteindelijk komt alles altijd goed! En als jullie juist heel opgelucht zijn nu, dan hoop ik dat jullie dat even goed mogen vieren!

Hier sluit ik mij volledig bij aan.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:17

Steun geven is alleen wel wat anders als constant vragen hoe het gegaan is of te gaan speculeren ;) Ik denk dat Onali daar op doelt.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:20

Shiloh schreef:
Onali schreef:

En wie ben jij om te bepalen dat een hart onder de riem steken onnodig omhoog schoppen is.

De welgemeende ondersteuning is een prachtige kant van Bokt, hartverwarmend!

Ik kan me echter ook indenken dat mensen die vol spanning op een update wachten, het niet leuk vinden als een aantal keer na elkaar gevraagd wordt hoe het gaat (uiteraard is dat een heel goedbedoelde vraag).

Misschien een gulden middenweg; hart onder de riem, mocht TS meelezen, maar ook de tijd geven om alles op een rijtje te zetten en niet meerdere keren achter elkaar vragen 'hoe gaat het', of aannames doen?

Uiteraard wens ook ik TS en haar man heel veel kracht en sterkte toe. Wat een vreselijke tijd moet dit zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:21

Shiloh schreef:
Onali schreef:

Nou het is toch echt vrij normaal en gewenst, gangbaar op Bokt ook, om op een gegeven moment gewoon af te wachten op TS in plaats van elke keer het topic omhoog halen met tig dezelfde goedbedoelde, maar nutteloze "hoe gaat het nu? Ik hoop dat het goed gaat. etc. berichten. Als zij nog wil reageren doet ze dat vanzelf wel een keer.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:38

TS is ziek. Update komt maar laat even op zich wachten.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:09

“Goed” de reden om te lezen wat de reden is waarom TS niet reageert op dit moment.

Wb het topic omhoog schoppen. Aannames kan ik kort over zijn. Ik vind dat persoonlijk storend en onrespectvol. Een “hoe gaat het” is mogelijk net als dat ik dat deed uit zorgen om.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:54

Beterschap ts! Hoop dat alles goed gaat en gesprek goed is verlopen!

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 10:07

Hee, sorry dat ik niet gereageerd had.
Zoals hierboven vermeld ben ik helaas niet helemaal fit. Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten, maar het gaat weer iets beter.

Het gesprek ging heel goed. Voor de tijd kregen we de stukken in te zien en dus haar verhaal gelezen.
Haar verhaal is behoorlijk heftig. Toen we het even op ons in hebben laten werken zijn we daarna kritisch gaan lezen en alles wat niet klopt, en ook aangetoond kan worden dat het niet klopt, hebben we onderstreept. Haar verhaal raakte kant noch wal.

Ze heeft ook een dialoog omschreven met de nachtreceptionist, maar de dame in kwestie weet niet dat hij ook gehoord is. Het verhaal van mijn man, en die van de nacht receptionist komt volledig overeen, en in haar versie staat een conversatie die nooit heeft plaatsgevonden.

De dame vertelde dat ze wat gingen eten, en daarna nog wat zouden drinken in een kroegje. Onderweg naar de kroeg zou mijn man haar hebben willen zoenen en haar bij haar kruis gegrepen hebben. Dat had ze afgewezen. Na de kroeg kwamen ze in het hotel en wilden nog een wijntje drinken (Waarom zou je dat doen als iemand zojuist geprobeerd had je te zoenen en je aan te randen??), maar de bar was al dicht. Mijn man zei: "Ik heb nog wel een aantal speciaalbiertjes op de kamer, dus daar kunnen we er wel een van drinken"? Hij moest eerst even naar het toilet en ze heeft rustig op hem gewacht. De receptionist bevestigde dit. Ze was ook niet gedrogeerd of stom dronkend. Daarna zijn ze naar boven gegaan, en toen moest hij haar dus aangerand hebben volgens haar.

Na de tijd zou ze haar telefoon kwijt zijn had ze gezegd, maar de politie kon inzien dat ze daarna gebeld had. De politie heeft ook het gesprek die ze gevoerd heeft via de telefoon geluisterd, maar logischerwijs mochten wij dat niet horen. De politie heeft de zaak overigens vrij vlot geseponeerd.

Ook zou ze zou haar slip en panty meteen hebben weggegooid bij het hotel, maar die heeft mijn man ingeleverd bij hun directe leidinggevende.

Ik kan beter niet verder uitweiden in het verhaal, maar allemaal dingen die die vraagtekens oproepen, of niet kloppen.

Helaas is mijn man nog steeds niet aan het werk. Het onderzoeksbureau zou deze week hun onderzoek naar het bedrijf sturen, dus we verwachten dat hij zeer spoedig weer aan de slag kan.

Mijn man gaat geen aangifte doen wegens smaad, onder voorwaarde dat ze beide een contract gaan tekenen dat hier nooit meer over gesproken mag worden binnen het bedrijf met collega's.
Het onderzoeksbureau zou wel aandringen bij het bedrijf dat de dame in kwestie baat zou hebben bij psychische hulp. De vertrouwenspersoon van mijn man wil binnenkort nog even met ons samen spreken om te kijken of wij ook hulp nodig hebben met bijvoorbeeld relatie therapie of iets dergelijks.

De gedragdsdeskundige die betrokken was bij het onderzoek heeft ook aangegeven dat, gebaseerd op de lichaamstaal en houding die mijn man heeft en had, ze geen aanleiding heeft gevonden dat hij dit gedaan heeft. Ook uit ondervragingen en psychologische tests niet.
In die test hebben ze gemeten of er bijvoorbeeld narcistische trekken zijn, of dat het beeld tegenover het andere geslacht aanleiding zou kunnen geven voor aanranding.

Nu heb ik wel begrepen dat ze in het verleden misbruikt is geweest, dus misschien is dit wel een soort vreemde manier van een schreeuw om hulp? Maar waarom deel je dan het bed met een collega, gaat erna uit eten met anderen en probeer je vervolgens bij een andere collega in bed te duiken ..

Maar ik ben geen deskundige op dat gebied, dus daar kan ik niet over oordelen.
Laatst bijgewerkt door CleanBandit op 27-06-19 10:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:20

Ik vind het een heftige update. Zeker als alles kan bewezen en weerlegt worden vraag ik mij echt af wat deze vrouw bezielt en/of ze geen professionele hulp nodig heeft.

Dit is natuurlijk heel positief voor jou man. Ik hoop dat hij snel weer aan het werk kan.

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 10:24

DeMolenhoek schreef:
Ik vind het een heftige update. Zeker als alles kan bewezen en weerlegt worden vraag ik mij echt af wat deze vrouw bezielt en/of ze geen professionele hulp nodig heeft.

Dit is natuurlijk heel positief voor jou man. Ik hoop dat hij snel weer aan het werk kan.

Het bureau wil ook graag aandringen op professionele hulp.
Wij kunnen het ook totaal niet bevatten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:29

Het verleden van misbruik heldert voor mij wel wat op. Ik heb dit van heel dicht meegemaakt bij een familielid. Ze kunnen een goedbedoelde hand op de schouder helemaal verkeerd opvatten en het verhaal verder aanvullen, waarbij ze het verzonnen verhaal ook echt geloven. De hand op de schouder wordt dan nog net niet de kleren van haar lijf rukken. In hun ogen is dat dan ook echt gebeurd. Ik hoop dat zowel jullie als zij snel rust vinden.

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-19 10:31

DeMolenhoek schreef:
Het verleden van misbruik heldert voor mij wel wat op. Ik heb dit van heel dicht meegemaakt bij een familielid. Ze kunnen een goedbedoelde hand op de schouder helemaal verkeerd opvatten en het verhaal verder aanvullen, waarbij ze het verzonnen verhaal ook echt geloven. De hand op de schouder wordt dan nog net niet de kleren van haar lijf rukken. In hun ogen is dat dan ook echt gebeurd. Ik hoop dat zowel jullie als zij snel rust vinden.

Dat lijkt me verschrikkelijk en erg heftig..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:33

TS, ik heb diep respect voor jou manier van reageren op de hele situatie.

Jullie blijven zo te lezen meer dan correct richting haar en bieden haar de ruimte voor hulp.
Je had ook kunnen zeggen: die bitch gaat hier problemen mee krijgen, we doen aangifte, ik wil niet meer met haar werken enz.
Vind dit echt heel erg chique van jullie.

Hopelijk is je man snel weer aan het werk en krijgt zij de hulp die ze nodig heeft.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:36

Heftig TS! Maar wel heel fijn dat je op je man kunt vertrouwen en jou gevoel om hem te blijven steunen altijd goed is geweest.

En de collega, hoop echt dat die hulp krijgt want dit is niet gezond.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:47

Pfff heftig maar wat een opluchting voor jullie. En ook een compliment dat jullie zo correct blijven naar haar. Nu hopen dat je man gewoon weer naar het werk kan zonder gevolgen. Maar ik hoop ook dat de dame echt goede hulp gaat krijgen deze issues te overkomen, wat de reden ook mag zijn dat ze dit zo heeft gedaan.

Zeggen dat je telefoon weg is maar je er gewoon mee gebeld hebt is gewoon merkwaardig. Zeker omdat je kunt weten dat het gewoon controleerbaar is. :?

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 10:47

misschien zou je toch aangifte moeten doen, ook om in de toekomst andere te beschermen hiervoor. als ze dat nog een keer flikt bij iemand anders, staat er in ieder geval al iets vastgelegd.

Sterkte TS voor jullie beiden.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:15

Wat fijn om een update te lezen! En wat voor een.... gefeliciteerd. Ziet er goed uit voor jullie! Wat een kronkel kan iemand in zijn hoofd hebben zeg ....ze vergooit zo een leven en kansen voor jou man! Bizar!
Hoop dat jullie het snel achter jullie kunnen laten. Heeft je kan er iets rust in gevonden? En jij hoop ik ook!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:26

Wat gaan jullie hier goed mee om. Ik vind het echt bewonderenswaardig.

Ik zou wel nog even nadenken over die aangifte tot smaad. Als ze er binnen het bedrijf niet meer over mag praten betekent het wel dat ze buiten het bedrijf gif kan strooien. Het zou zuur zijn als ze over 10 jaar een eventuele nieuwe werkgever van je man opbelt om te zeggen "weet je wat hij in 2019 gedaan heeft? En hij heeft me zelfs gedwongen te tekenen dat ik er niet meer over praat!"

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:35

Vjestagirl schreef:
Wat gaan jullie hier goed mee om. Ik vind het echt bewonderenswaardig.

Ik zou wel nog even nadenken over die aangifte tot smaad. Als ze er binnen het bedrijf niet meer over mag praten betekent het wel dat ze buiten het bedrijf gif kan strooien. Het zou zuur zijn als ze over 10 jaar een eventuele nieuwe werkgever van je man opbelt om te zeggen "weet je wat hij in 2019 gedaan heeft? En hij heeft me zelfs gedwongen te tekenen dat ik er niet meer over praat!"

Helemaal mee eens!

Met een aangifte tot smaad dek je je in voor eventuele toekomstige belangen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 11:41

Oh wauw wat een redelijk "fijne" uitkomst.

Wat moet dit een gehannes en moeilijke tijd zijn.
Wel super respect ts dat je achter je man staat, en ook dus met recht!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 13:02

Als dat hierboven klopt dan zou ik wel aangifte/melding laten maken op haar dossier.. Niet dat het later ooit nog voor problemen gaat zorgen. Dat zou zonde zijn

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 13:06

Wat een heftige, maar voor jullie fijne update!
Alleen maar lof voor hoe dit is opgepakt door het bedrijf. En respect voor jullie houding richting haar.

Je zou een melding kunnen doen bij de politie. Dan is er geen vervolg, maar staat het wel in het systeem.

Wat een rollercoaster zijn jullie doorgegaan. Mooi om te lezen dat jullie trouw zijn gebleven aan elkaar.
Nu alles even laten bezinken, lekker een poosje weg met elkaar misschien. Hopelijk kunnen jullie het snel een plekje geven en het leven weer oppakken.