doet me denken aan heel wat situaties die ik heb meegemaakt in de zorg.
7 uur sochtends met mijn favoriete collega, we zitten op de groep te wachten tot de 1e wakker wordt. Kat wandelt lekker rond door het huis en we zien een vogeltje op de kattenbak zitten. Kat maalt er niet naar, vogel bleef ook zitten toen we aan het bureau ernaast gingen zitten, dus wij hadden echt zoiets van ja ha-ha nachtdienst, erg grappig

.
Komt er een cliënt aanlopen in zijn... Onderbroek? aan. Het was nog wat schemerig dus we konden er niet veel van maken zo op dat moment, dus we draaien ons naar elkaar om zo van, huuh? Waarop die nepvogel ineens een echte vogel blijkt en in paniek opvliegt

. Laat mijn collega nou hysterisch zijn voor vogels, dus die rende gillend weg, ik schrok me helemaal lam en omdat we met autisten werkten (volwassenen met een nivo van 2 tot 5 jaar) en er net 1 binnen kwam lopen ging mijn aandacht natuurlijk gelijk naar hem, je weet gewoon niet hoe ze op zo'n hysterisch moment reageren. Zie ik zijn piemel uit zijn onderbroek hangen

maar de onderbroek zat wel netjes om zijn buik en tussen zijn benen door, maw: het leek alsof er een scheur in de onderbroek zat. Dus ik schiet in de lach, gewoon om de complete hilariteit van het moment. Denken dat een vogel nep is, ding blijft stom zitten en besluit om het meest slechte moment op te vliegen en mijn collega in blinde paniek gillend het huis door te laten rennen, terwijl een client met een gescheurde onderbroek met zijn piel eruit hangend de kamer binnen komt lopen

. Dus ik loop naar de client to, hysterisch van het lachen en stuur hem terug naar zijn kamer om van onderbroek te wisselen terwijl mijn collega nog rondrent door de huiskamer. Draait mijn client zich om

blijkt hij een sportBH van 1 van de andere clienten aan te hebben getrokken als zijnde een onderbroek

zijn billen pasten perfect in de cupmaat van betreffende cliente en het nekgedeelte liep dus van voor boven zijn piel tot achter boven zijn bilnaad. Ik stortte toen echt in van het lachen en heb zeker een minuut of 2 op de grond liggen rollen van het lachen

. Absoluut niet professioneel, maar soms is een situatie zo hysterisch dat je niet anders kan