[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:23

Ik vond de sfeer echt apart. Toen we op birkenau aankwamen zon en blauw.
Toen we weg gingen onweer. Heb nog wel ergens foto's van die dag. Heel raar.
Ik ben echt geen zweverig type. helemaal niet zelfs. Maar t was best bizar dat t weer precies daar omsloeg toen die dag. Had t overal gedaan, weet ik. Maar toch. Voor mij was de sfeer gewoon heel, tja, naar. Ik was mee met de schoolklas van mijn vader. allemaal jongens van de auto techniek. 18,19 jarige gastjes. De hele weg naar Polen en in krakau lol om dames en seks en alcohol. En daar. Allemaal stil. Geen grap. Geen woord. Stilte. Dat was zo bijzonder...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:24

lieveli schreef:
Ik was er in april... in Birkenau waren gezinnen aan het picknicken. Ik vond de kinderbarak heel naar en natuurlijk het hele kamp. Maar niet zoals jij.

Ik was ook in april! :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:26

Giolli schreef:
lieveli schreef:
Ik was er in april... in Birkenau waren gezinnen aan het picknicken. Ik vond de kinderbarak heel naar en natuurlijk het hele kamp. Maar niet zoals jij.

Ik was ook in april! :))

2017 _O-

We zijn toen ook naar Buchenwald geweest en dat vond ik veel 'grafischer'. Daar zijn echt nare dingen bewaard.

Ellen_ov

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:29

iemand al eens in mauthausen geweest dan? staat ok nog op mijn lijstje

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:30

lieveli schreef:

Picknicken met je gezin in Birkenau? Dat vind ik dan weer heel ongepast en respectloos :\

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:35

Weet ik niet. Ik bedoel, eten moet je toch. Naast de barakken is een heel groen stuk met bomen. En de gids vertelde dat in het gebouw van de poort studenten wonen en een buurthuis zit.

In de martelvilla van Amon Goeth woont een gezin. Kamp Plaszow is een uitlaatveld.

Ze gaan er anders mee om dan wij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:38

Ik vind picknicken iets gezelligs en Birkenau niet bepaald een plek die zich leent voor gezelligheid. Ik zou daar als je moet eten een broodje uit de vuist eten maar liever wachten tot je buiten bent om weer gezellig te gaan eten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:40

Hier gaan we het niet eens over worden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:42

Ik zou het ook niet zo gauw doen, maar kan me ook voorstellen dat je kinderen niet zo lang ongevoed kan laten en dan beter even kan gaan zitten om te eten dan dat ze met eten door de barakken lopen etc.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:45

Ik heb er alweer spijt van dat ik het heb opgebracht want het gaat nu offtopic. Ik wil maar zeggen, iedere cultuur is anders en uit zich anders en vingerwijzen is dan te makkelijk. En ik heb geen negatieve energie gevoel ofzo. Voelde het niet drukken, voelde me niet benauwd.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 14:57

Ik vind Abu Ghraib toch ook wel in dit straatje passen. Niet zozeer luguber, maar wel op een bepaalde manier fascinerend en tegelijkertijd onvoorstelbaar. En dan is dat eigenlijk nog behoorlijk recent...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:28

Dat van die vreemde energie in Birkenau herken ik helemaal. Alsof je er met oordoppen in loopt. Krijg weet de rillingen als ik er aan terugdenk.

Auschwitz was zeer indrukwekkend maar vind ik niet direct luguber. Ik vond het vooral indringend om al die portretten in de lange gangen van de gebouwen te zien. Die holle ogen, kale hoofden en gestreepte kleding... Brr

Ik vond het filmpje van Sadam Hussein die werd opgehangen ook erg naar. En toch heb ik het gekeken destijds om te aanschouwen dat hij echt dood is.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:32

Dat wilde ik ook aanhalen Amaryllis, dat filmpje werd uitgezonden op het jeugdjournaal :=

Ik ga bewust niet naar kampen toe. Ondanks dat ik de geschiedenis erg interessant vind en er graag, veel van wil weten. Maar, ik heb nogal snel last van de sfeer die ergens hangt en ik wil mij het verdriet besparen. Ik sta er dan op andere manieren bij stil :)

(Ik ben twee keer naar Paleis het Loo geweest, één keer toen ik heel klein was, en in mijn pubertijd. Beide keren vond ik erg naar, er hangt voor mij een vervelende, depressieve sfeer in het het Loo ;) )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:37

Oh ja, Saddam Hussein.
En idd dat was ook op het jeugdjournaal. :=

Als dat jeugdjournaalproof is, begrijp ik niet waarom moeilijk werd gedaan over dit topic :')

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 15:56

Ik vind het verhaal van Hendrik de VIII van Engeland ook om de een of andere manier heel indringend. Ik kan me dan helemaal voorstellen hoe die tijd moet zijn geweest. De mensen rondom hem die de ene dag zijn beste vriend waren en daarna in ongenade vielen en dat vaak met de dood moesten bekopen, waaronder twee van zijn vrouwen. Bij de kapel van de tower of London liggen veel van die mensen en ze hebben daar ook gevangen gezeten voor hun executie.
We zijn ook in een bijkasteel van hem geweest in Windsor, waar hij heeft gewoond met Catherine Howard. Daar speelden ze ook een bandje af van hoe ze in paniek smekend door de gangen moet hebben gerend toen ze hoorde dat ze van vreemdgaan was beschuldigd en ze natuurlijk wel wist waar ze zou eindigen...

Het verhaal van wat er gebeurd is met het hele Romanov gezin van tsaar Nicolaj is ook zo'n verhaal wat me blijft fascineren...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:03

verootjoo schreef:
Oh ja, Saddam Hussein.
En idd dat was ook op het jeugdjournaal. :=

Als dat jeugdjournaalproof is, begrijp ik niet waarom moeilijk werd gedaan over dit topic :')

_O-

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:12

Heb net een serie gekeken is één seizoen en die vond ik behoorlijk luguber. YOU. De jongen wilt een relatie met iemand en iedereen die in de weg staat vermoord hij. Ik zal niet teveel spoilen maar vind het een aparte serie....

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:13

Lauriannnn schreef:
Heb net een serie gekeken is één seizoen en die vond ik behoorlijk luguber. YOU. De jongen wilt een relatie met iemand en iedereen die in de weg staat vermoord hij. Ik zal niet teveel spoilen maar vind het een aparte serie....

Ik ben er nu ook naar aan het kijken :j

Criminal minds is ook zoiets. WIE VERZINT DAT ALLEMAAL!? :')

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:14

You heb ik ook gezien.
Heb er eerlijk waar, geen een keer extra van geknipperd...
Ja, je denkt wat na over stalk gedrag, maar vond het niet superschokkend.
Wel een leuke bingewatch.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:16

Het is niet persee schokkend maar meer de gedachte van de persoon erachter. Dus jij staat in de weg van mijn relatie? Beste optie vermoorden -O- De gedachtes erachter meer. Maar vergeleken de rest van het topic stelt het niks voor. Criminal minds is dat ook op netflix?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:17

Ik vond You een vreselijke serie :=

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:18

lieveli schreef:
Ik vond You een vreselijke serie :=

Haha wat vond je er verschrikkelijk aan?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:20

Lauriannnn schreef:
Het is niet persee schokkend maar meer de gedachte van de persoon erachter. Dus jij staat in de weg van mijn relatie? Beste optie vermoorden -O- De gedachtes erachter meer. Maar vergeleken de rest van het topic stelt het niks voor. Criminal minds is dat ook op netflix?

Ik denk dat ook altijd.
{:)-:( nee slechte grap.

Of CM op NF is durf ik niet te zeggen.
Ik vind Split dan wel weer echt een film waarbij ik dacht; WTF... :brr:
En Hostel. Na Hostel 2 ben ik gestopt.
Want ook ik denk dat dit serieus zou kunnen gebeuren.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 16:23

Ja Hostel 2 vond ik daarna ook niet meer leuk dacht dit word mij te realistisch :\

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 16:32

eclair98 schreef:
Lauriannnn schreef:

Ik ben er nu ook naar aan het kijken :j

Criminal minds is ook zoiets. WIE VERZINT DAT ALLEMAAL!? :')

Bones is allemaal gebaseerd op realiteit. Maar goed, verhaal is verder wel verzonnen. Allemaal onder begeleiding van deskundigen, zal met CM ook wel zo gaan.

Milenium vond ik dan zieker als je er over na denkt.