Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:58

Hier is het momenteel wat rommeliger. Ik ziek thuis en vriend moet overwerken... Jammer dan :'). Kom het vanzelf een keer tegen ;).

Donkey366

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:58

Duhelo schreef:
Donkey366 schreef:
Hij gaat altijd zitten op de wc. gooit zijn spullen netjes in de wasmand. 1 paar schoenen waar ik regelmatig over struikelde.. maar sinds hij die naar z’n hoofd gegooid heeft gekregen zet hij ze netjes in het rek. :j

haha, ik bedoelde het deksel eigenlijk, de bril is netjes naar beneden, maar het deksel laat die altijd openstaan, waardoor de honden en katten uit de wc gaan drinken, en dat wil ik niet ivm wc reiniger enzo).

Oh dat is wel een dingetje inderdaad. Dan is het wel belangrijk dat de deksel ok dicht is ja.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-18 12:19

Dan is het handig ja!
Hier kunnen de konijnen er (nog) niet bij.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:37

pimmetje222 schreef:
Ik ben bijna 40 jaar ouder dan Donkey en ik vind het ook nogal uit de tijd om op te merken dat huishouden vrouwenwerk is...

Mijn man die nog een beetje ouder is helpt mij altijd al fijn mee. Hoe veel werk hij verzet in huis merk ik nu wel omdat hij al een week op bed ligt met griep.

WIJ stofzuigen bijna dagelijks beneden vanwege een sterk verharende hond en drie katten in huis. Boven alleen logeerkamers dus daar alleen als er bezoek komt. 1x per week de vloeren met de stoomreiniger. Stoffen ca 1x per week. Badkamer 1x per twee weken. Toilet 2x per week. Ramen als het matglas wordt. Keuken elke dag een doekje over de aanrecht en het kooktoestel en ca 1x per maand tegeltjes en kastjes etc afnemen. Tja en dat alles samen net hoe het uitkomt.

Ramen zemen als het matglas wordt is een mooie omschrijving haha!

Sinds mijn vader met pensioen is 'mag' hij gewoon meewerken in huis. Alleen geen gevaarlijke dingen als was in de machine stoppen :')

WC deksel dicht bij het doorspoelen is vele malen hygiënischer dan open!

Donkey366

Re: Het huishouden, hoe vaak doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 17:45

Vind het wel grappig dat iedereen gelijk aan vroeger denkt en uit de tijd bla bla bla. Terwijl ik het helemaal niet accosieer met vroegere tijden.

Iedereen doet het op zijn eigen manier. En iedereen heeft zijn mening. En bij ons is het nou eenmaal “vrouwenwerk”. Mijn vent ziet echt dingen gewoon niet waarvan ik dan vraag of hij wel zn lenzen goed inheeft want de viezigheid is niet te missen.

En hij heeft mannenwerk. Wat ik mijzelf niet zie doen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 17:50

Je begon er toch echt zelf over dat je het huishouden vrouwenwerk vindt. Ik vind het behoorlijk ouderwets om dat aan gender te koppelen eigenlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:01

Het is werk voor secure wezens, mijn vriend heeft denk ik hooguit 10x in zijn leven een wc schoongemaakt. _O-

Maaaaar wij wonen niet samen nog. :P

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 18:19

MarlindeRooz schreef:
Het is werk voor secure wezens, mijn vriend heeft denk ik hooguit 10x in zijn leven een wc schoongemaakt. _O-

Maaaaar wij wonen niet samen nog. :P

In mijn werk ben ik heel secuur hoor >;)