Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:15

Eef_Bam schreef:
ierusju schreef:
Ik heb er 1 van mijn vader. Hij heeft mijn moeder voor haar verjaardag een kruk gegeven, want ze zit toch? Maar het is een houten kruk die net zo hoog als onze salon tafel is, dus daar kun je niet aanzitten, maar weer te laag om aan de gewone tafel mee te zitten. En hij zit ook gewoon niet comfortabel. We gebruiken het nu als een bijzettafel.
Maar mijn moeder heeft ook nooit gezegd dat ze zoiets zou willen hebben. Mijn vader heeft het gezien en gedacht; oh ze zit, ze zal vast wel een houten kruk willen.

Dus je vader krijgt voor kerst een ingepakte wc-rol }> ? Hij gaat ook naar de wc toch :D .

Mmm, maar die man deed tenminste nog wat.
Hij dacht oprecht iets leuks te geven. Kan ik van enkele verhalen hier niet zeggen.

Oké ik was ook ondankbaar met mijn fleece deken. Maar daar heb ik weer iemand heel blij mee gemaakt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:19

miccamaaike schreef:
Allereerste verjaardagscadeau van mijn vriend was een boekenkast. Prachtige kast en hij staat er nog steeds. Maar jemig ik vond het zo ontzettend niet romantisch! Maken er nog steeds grapjes over. Nu geven we elkaar ieder jaar een etentje in een goed restaurant, omdat we anders toch niet weten wat elkaar te geven.

Owh mijn ouders eeten ook nooit wat te geven dusgeven elkaar een wasmachine, nieuwe lamellen, keukentrap, laminaat voor een slaapkamer, behang gordijnen, plantenbakken, deurbel ,naambordje. net wat er in huis kapot is :') droger ook al eens.
Ben niet anders gewend van jongs af aan.
Hilarisch was de prullenbak.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 03-12-18 21:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Teleurstellendste cadeau dat je ooit hebt gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:55

Dat ik ieder jaar met Sinterklaas, kerst of mijn verjaardag sokken krijg... En dan maar doen of je er blij mee bent :o Ben echt niet ondankbaar maar teleurstellend is het wel...

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 23:27

vorig jaar kerst :+ ik had gehoopt op hele leuke cadeautjes. lp's van mijn favoriete band, spullen voor mijn paard etc. overigens hadden mijn ouders wel al gezegd dat we omdat wij naar bonaire zouden gaan in februari niet veel van kerst moesten verwachten. (maar waarom vroeg mijn moeder dan lp's door te sturen die ik zou willen hebben?) kerst avond kwam, ik pakte vrolijk mijn cadeautjes uit. een snorkel set, een handdoek en waterschoenen. natuurlijk geweldig coor in bonaire, maar wel een beetje telleurgesteld.

als het gaat om kerst of sinterklaas cadeaus koopt mijn moeder voor mij hetzelfde als voor mijn zusjes. vind ik best jammer, omdat wij alle drie heel verschillend zijn, en het op deze manier wat onpersoonlijk lijkt.

klink nu wat ondankbaar. ik kan mijn telleurstelling altijd goed voor me houden, maar neemt niet weg dat dit er niet is :=

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 00:02

Amber_anne schreef:
Ken ook een jongen die zijn eigen lootje had getrokken en niks had gezegd. Had een fantastische surprise voor zichzelf gemaakt met een mooi cadeau en gedicht. Hij vond het fantastisch en de familie kwam er niet uit wie het had gemaakt tot die vol trots vertelde dat die het zelf was :')
Jongen in kwestie was autistisch en snapte niet het concept dat je dan het lootje terug deed en een nieuwe pakte :=

Iemand bij ons heeft dat eens gedaan, inclusief een prachtig lovend gedicht en 100 euro als cadeau....
O, _/-\o_ de verbazing van iedereen en de lol die hij had daarover. Natuurlijk was al gauw de clou duidelijk.
Een goed gelukte surprise.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 00:41

Ik heb vorig jaar oktober voor mijn zusje haar 25e verjaardag een surpriseparty georganiseerd en (90% er van) bekostigd. Een rib uit mijn lijf destijds maar ik had het er graag voor over want ze is me alles waard en verdiende het om na een poedersuiker periode een leuk feestje te vieren en om te zien hoeveel mensen er om haar gaven.

Dit jaar werd ik 30, voor mij een zeer speciale leeftijd, een zeer speciaal jaar ook en wat kreeg ik van haar: Niks.
Dat was wel echt heel erg teleurstellend. Zeker gezien de grote rol die ze in mijn leven speelde.

Cadeautjes stellen me overigens eigenlijk nooit teleur, het is al fijn dat iemand de moeite doet voor je.

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:14

Het was volgens mij 4 jaar geleden, ik was jarig en al weken werd ik door mijn vriend lekker gemaakt met wat voor een top cadeau ik zou krijgen. Ik had altijd leuke cadeaus van hem gehad waar ik oprecht heel blij mee was. Nou de dag was aangebroken, een enorm cadeau kwam tevoorschijn, erg zwaar ook, kan niet missen zou je denken :P wat zat er in? Een vuilnisbak -O- wel een dure, luxe en van goede kwaliteit, en we waren op dat moment bezig met de bouw van ons huis dus ik snap de gedachte er wel achter, we hadden er toch een nodig... maar toch... een vuilnisbak... voor mijn verjaardag... nee op dat moment was ik er niet erg blij mee :') klinkt wel erg ondankbaar nu ik dit schrijf :')
We gebruiken hem overigens wel al een paar jaar nu :P

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:47

Snap niet dat mensen zoveel problemen hebben met praktische dingen voor hun verjaardag? :=
In mijn ogen moet je t toch kopen, dus als je het krijgt alleen maar fijn? Kan je van dat geld wat je overhoudt iets leuks kopen voor jezelf?? :+

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:48

Nou mijn vader kreeg ooit een toiletbril van mijn moeder onder de noemer ‘lekker praktisch’, daar was ie echt niet blij mee. Snap ik :j

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 09:49

Ik zou de humor daarvan wel waarderen _O-
Misschien moet ik die ook maar aan mijn vriend geven gezien zijn wc-bril los zit en poedersuiker zit :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:45

Ik had mijn vriend een philips wekker gegeven voor zijn verjaardag. Kon niks anders verzinnen. Zijn eigen wekker deed het niet goed meer

2 maand later was ik jarig komt hij aanzetten met een lang weekend weg. Wat heb ik mij schuldig gevoeld met mijn cadeau :')

Dit jaar het goed gemaakt met een roofvogelworkshop en een surprises party

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 12:36

its_daantjee schreef:
vorig jaar kerst :+ ik had gehoopt op hele leuke cadeautjes. lp's van mijn favoriete band, spullen voor mijn paard etc. overigens hadden mijn ouders wel al gezegd dat we omdat wij naar bonaire zouden gaan in februari niet veel van kerst moesten verwachten. (maar waarom vroeg mijn moeder dan lp's door te sturen die ik zou willen hebben?) kerst avond kwam, ik pakte vrolijk mijn cadeautjes uit. een snorkel set, een handdoek en waterschoenen. natuurlijk geweldig coor in bonaire, maar wel een beetje telleurgesteld.

Dit vind ik inderdaad verwend overkomen. Je wordt meegenomen naar bonaire en krijgt als cadeautjes allemaal leuke dingen om daar te gebruiken.... Heel teleurstellend :7

Myrthe3 schreef:
Dat ik ieder jaar met Sinterklaas, kerst of mijn verjaardag sokken krijg... En dan maar doen of je er blij mee bent :o Ben echt niet ondankbaar maar teleurstellend is het wel...

Maar als jij elk jaar doet alsof je er blij mee bent is het toch logisch dat ze dat blijven geven?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:16

Yonker schreef:
Snap niet dat mensen zoveel problemen hebben met praktische dingen voor hun verjaardag? :=
In mijn ogen moet je t toch kopen, dus als je het krijgt alleen maar fijn? Kan je van dat geld wat je overhoudt iets leuks kopen voor jezelf?? :+

Omdat praktische dingen altijd wel gekocht worden. Als er geen feest langskomt wordt het sowieso een andere keer gehaald. Cadeautjes met 'extra' zouden niet per sé worden gehaald. Ten eerste weet je niet wat iemand anders voor je zou kopen (je krijgt nog wel eens dingen die je heel leuk vindt maar waarvan je niet wist dat je ze leuk zou vinden überhaupt of waar je zelf normaal geen geld aan uitgeeft) en ten tweede kopen veel mensen niet zo snel een lading vol leuks voor zichzelf 'omdat ze het praktische al als cadeau gehad hebben'. Ik ken zo toch weinig mensen. Daarnaast worden in huwelijken of bij vast samenwonenden die praktische kosten vaak gedeeld, dus je houdt maar de helft over om zogezegd 'leuks voor jezelf te kopen'. Bij grote zaken als een afwasmachine is dat een best bedrag, maar bij dingen als een prullenbak, een kruk of een wasmand... :')

Edit: En daarnaast denk ik ook dat mensen gewoon graag iets krijgen dat ze oprecht heel leuk vinden. Ik zou zelf nu niet echt enthousiast worden van één of ander huishoudelijk toestel. Plus weten dat de ander ook zijn best heeft gedaan om iets uit te zoeken dat je echt leuk vindt.
Laatst bijgewerkt door xHaithi op 04-12-18 13:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:17

Op het werk wordt er geloot dat er een collega een cadeautje koopt voor een andere collega. Die cadeau's staan ook echt weken op het werk, zodat iedereen ze kan zien. Ik had de grootste doos van allemaal, bijna een meter groot :wow: Dus super benieuwd... De doos bleek uiteindelijk nog geen 1/4de gevuld met als inhoud... hondenkoekjes en paardensnoepjes :+ Dat was toen wel een kleine teleurstelling, hond en paard waren wel blij :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:23

Ik vind tierelantijntjes juist vreselijk om te krijgen.
Of bloemen... dat is pas nutteloos.
Dan liever iets praktisch. Dit jaar kreeg ik een longeercirkel :) maar wel graag het juiste praktische en niet: “Ja, je wou een ronde emmer, maar zie hier deze vierkante houten doos: mooi he?”
Uh nee!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:58

Mijn moeder kreeg ooit een fietsband van mijn vader voor haar verjaardag. Haar fietsband was lek namelijk :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 13:59

Oh ik heb ook een keer een doosje met ziploc boterhamzakjes onder de kerstboom gehad. Vond mijn vriend heel grappig. Ik me maar afvragen wat hij gekocht had, teleurstelling :+

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:26

Ik krijg een jas voor kerst van mijn moeder _O-
Ik wilde al tijden zo’n Cruella de Vil-dierenprint-nepbontjas. Dus die krijg ik :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 14:41

xHaithi schreef:
Yonker schreef:

Omdat praktische dingen altijd wel gekocht worden. Als er geen feest langskomt wordt het sowieso een andere keer gehaald. Cadeautjes met 'extra' zouden niet per sé worden gehaald. Ten eerste weet je niet wat iemand anders voor je zou kopen (je krijgt nog wel eens dingen die je heel leuk vindt maar waarvan je niet wist dat je ze leuk zou vinden überhaupt of waar je zelf normaal geen geld aan uitgeeft) en ten tweede kopen veel mensen niet zo snel een lading vol leuks voor zichzelf 'omdat ze het praktische al als cadeau gehad hebben'. Ik ken zo toch weinig mensen. Daarnaast worden in huwelijken of bij vast samenwonenden die praktische kosten vaak gedeeld, dus je houdt maar de helft over om zogezegd 'leuks voor jezelf te kopen'. Bij grote zaken als een afwasmachine is dat een best bedrag, maar bij dingen als een prullenbak, een kruk of een wasmand... :')

Edit: En daarnaast denk ik ook dat mensen gewoon graag iets krijgen dat ze oprecht heel leuk vinden. Ik zou zelf nu niet echt enthousiast worden van één of ander huishoudelijk toestel. Plus weten dat de ander ook zijn best heeft gedaan om iets uit te zoeken dat je echt leuk vindt.

Tja ik denk daar dan toch echt anders over, en ik vind sommige reacties hier in het topic echt ondankbaar en super verwend over komen...... Ik vind het juist super als mensen erover nagedacht hebben en al is het praktisch, lekker makkelijk :D
Maar dat is een mening he, dus no hard feelings.

Daar kan ik echt wel om lachen micca _O- Vind dat hillarisch.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:17

Afgelopen moederdag vertelde mijn baas dat hij voor zijn vrouw als cadeau een stofzuiger had gekocht. Mijn collega’s vonden dat maar een stom cadeau.
Ik vertelde dat thuis aan mijn man, en hij werd een beetje ongemakkelijk. Bleek dat hij ook een stofzuiger voor mij had gekocht. Wel een robotzuiger.
Ik moest er wel om lachen. Ben er nog steeds blij mee.

Iepoetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:31

leestmee schreef:
*knip* Zelfde ex had ik hem een mooie digitale fotocamera gegeven met geheugenkaart week later verkoopt ie m aan zijn vader.

Zak hooi in kwestie was al 30+

Doet me denken aan mijn ex, die had van mijn ouders als souvenir van een vakantie een kompas gekregen (hij vond dat altijd leuk, van die gadgets), die gaf ie een paar weken later doodleuk door aan een kindje van de scouting met een heel interessant verhaal hoe cool dat ding wel niet was. Ik stond er echt naast van uhhhh >;) :o? Vond ik nogal banketstaaf voor mijn ouders, die altijd best moeite doen tijdens hun vakantie om leuke dingen voor iedereen te kopen :')

En zelf vond ik het meest teleurstellende een kerstcadeau van het bedrijf waar ik voorheen werkte. Die hadden een bordspel laten maken, zag er super mooi uit, alleen de vragen gingen allemaal over het bedrijf. Die kon je dus thuis niet spelen en op werk ga je onder werktijd ook geen bordspel zitten spelen. Nogal suf dus, heeft ze een hoop geld gekost en uiteindelijk heeft iedereen het volgens mij aan hun kinderen gegeven, want er zaten wel mooie bootjes als pionnen bij :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:43

Owww lees net iets over een wekker... nou ik had vorig jaar dus een wekker op mijn lijstje staan. met EXPLICIET erbij welke. Was NIET duur, van die rode letters, niet te groot. Want... ik wil het zo DONKER mogelijk hebben om goed te slapen... krijg ik van manlief dus idd een wekker: GROOT, met WIT licht die echt straaaaaalt in de slaapkamer.. een dubbele wekkertijd kan erin dat is dan wel praktisch, maar de schat zou na euhmmmmmm 30 jaar toch moeten weten dat ik in zulk licht niet slapen kan... ik gebruik het ding wel maar hij ligt iedere nacht plat op zijn snufferd... de wekker, niet mijn man.. :+

Ben benieuwd naar morgen... de kids zijn nu zo oud dat ze echt zelf hun kado's voor de andere gezinsleden geregeld hebben (bijna 14 en bijna 17.. dat mag wel eens een keer) en we doen een dobbelspel met doorgeefkadootjes die ik allemaal onder de euro met dochterlief bij Action gekocht heb. Genoeg onzinnige dingen dus maar dat is de hele opzet ook (daarnaast krijgt iedereen wel kado's van hun lijst hoor)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 15:46

Iepoetjuh schreef:
Doet me denken aan mijn ex, die had van mijn ouders als souvenir van een vakantie een kompas gekregen (hij vond dat altijd leuk, van die gadgets), die gaf ie een paar weken later doodleuk door aan een kindje van de scouting met een heel interessant verhaal hoe cool dat ding wel niet was. Ik stond er echt naast van uhhhh >;) :o? Vond ik nogal banketstaaf voor mijn ouders, die altijd best moeite doen tijdens hun vakantie om leuke dingen voor iedereen te kopen :')

Hier wil ik toch even op reageren: dat je vriend iets weggeeft wil niet zeggen dat hij ergens niet bij mee is. Het even van een cadeau verplicht de ander niet om het te houden. Hij maakte simpelweg iemand anders en nog blijer mee.

Ik vind het altijd een misvatting dat je cadeaus eeuwig moet koesteren: als ik iets gekregen heb dan hou ik het omdat ik het wil houden, niet omdat ik het gekregen heb. Als je iets moet houden uit schuldgevoel naar de gever ("haar ouders hebben zo veel moeite gedaan") dan geef je geen cadeau maar een rotgevoel.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:03

Vjestagirl schreef:
Als je iets moet houden uit schuldgevoel naar de gever ("haar ouders hebben zo veel moeite gedaan") dan geef je geen cadeau maar een rotgevoel.

Oh ja heel herkenbaar. ik kreeg thuis ook daadwerkelijk op mijn flikker als ik dingen weg deed die ik heb gekregen := Want dat was ondankbaar. Uiteindelijk zat ik met 6 verhuisdozen aan spullen die ik niet wilde toen ik uit huis ging. :+ Toen zag moeders wel in dat het misschien toch niet zo praktisch was allemaal en hebben we die dingen verkocht op de rommelmarkt. Dan kon ik daarvan iets leuks kopen voor mijn nieuwe huis.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 16:15

Ik denk dat mijn teleurstellendste cadeau ooit toch wel een klein flesje maple syrup uit Canada gekregen voor mijn 20e verjaardag van mijn toenmalige beste vriendin. Ze was een paar maanden in Canada en was er daardoor niet bij mijn verjaardag. Toen ze een paar maanden later terug was en ik dat als verjaardagscadeautje kreeg, was ik toch echt behoorlijk teleurgesteld. Zeker ook te bedenken dat mijn ex (toen vriend) exact hetzelfde kreeg.
Speelt ook wel mee dat ik altijd heel veel moeite deed om een cadeau voor haar te vinden en dit voelde zo onpersoonlijk. Net alsof ze op het laatste moment nog even snel wat had gekocht. Weet niet of het waar is natuurlijk, maar zo voelde het wel