Problemen met de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:51

Hier precies het zelfde gehad, ook zo'n landjespikker.
Gelukkig nieuwe buren.

Mer1980

Re: Problemen met de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:06

Een advocaat doet gewoon wat ze vragen zolang ze betalen en uiteraard probeert deze professional het op de bluf, dat is wat ze hopen... Hij zal ze ongetwijfeld hebben geadviseerd in deze zaak en bluffen is wellicht nog de enige optie.

TS: Het gaat inderdaad om veel grond, dus zou het er ook zeker niet bij laten zitten...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:25

Balen dat ze zo lastig blijven doen. Gelukkig staan jullie sterk zo te horen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 17:41

Toevallig moest ik vandaag nog aan je denken. Ik keek nl een aflevering van de rijdende rechter die ook weer over een erfscheiding ging.
Sterkte met de strijd, blijft jammer dat het zo moet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:37

Pfffff ongelooflijk :roll:

Heel veel succes! Ik hoop dat het snel achter de rug is, want het mooie weer ligt om de hoek.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:57

Wat een mafketels

Helaas moeten advocaten hierin meegaan maar het is voor de andere kant (jullie dus) ingrijpend

Sterkte met alles

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:18

Moonfight schreef:
Cayenne schreef:
Pfoe, wat doen ze moeilijk zeg! Als ze het niet kunnen onderbouwen gaan zij echt wel aan het kortste eind trekken tijdens een rechtszaak. Maar het is aan jullie of jullie het zover willen laten komen?

Laat ik het zo zeggen, het gaat wel om een substantieel stuk grond en we laten ons niet intimideren.

Dit moet ook gewoon uitgezocht worden, als wij of de buren ooit gaan verhuizen is dit namelijk ook een probleem.

Helemaal mee eens, hoor! Het is natuurlijk wel jammer dat het op deze manier moet, want een normale relatie met je buren zal nu wel echt verleden tijd zijn -O-

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:18

Ik moet hier eigenlijk wel een beetje om lachen, ook al leef ik met je mee TS.

Jullie en de buren hebben zo te horen dezelfde tactiek bedacht: we zetten er een advocaat op die een brief op poten naar de buren stuurt, dan binden ze wel in.

Beetje jammer voor de buren dat jullie gelijk hebben.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:25

Jeetje, wat rot zeg. Ze laten het dus niet zomaar over hun kant gaan.
Ik hoop oprecht dat jullie hierna nog met genoeg plezier daar kunnen wonen. Ook als jullie gewoon de zaak winnen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:28

Oh help, dit wordt wel een kwestie met een laaaange adem.
Maar ik snap dat je om zoveel grond en geld het er niet bij laat zitten.
Wat een gekkies... :\

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 10:42

Poeh wat een drama zo... maar ook ik zou het er niet bij laten, omdat jullie zo te lezen heel sterk staan met de feiten en onderbouwing erbij. Dat de buren beweren dat het kadaster fout zit is uiteraard een lachtertje voor de rechter. Zelfs ik moest daar hardop om lachen toen ik dat zojuist las :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:52

Ineke2 schreef:
Poeh wat een drama zo... maar ook ik zou het er niet bij laten, omdat jullie zo te lezen heel sterk staan met de feiten en onderbouwing erbij. Dat de buren beweren dat het kadaster fout zit is uiteraard een lachtertje voor de rechter. Zelfs ik moest daar hardop om lachen toen ik dat zojuist las :')

Ik moest daar ook even om grinniken idd :)) dat ze het zelf met een stalen gezicht kunnen zeggen dat het kadaster fout zit :')

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 12:33

Dit is toch te gek voor woorden. _O-
Jullie staan heel sterk. Gewoon voor de rechter slepen als ik jou was, hun het hek weg laten halen en dan zelf iets op de juiste grens zetten. Want als er ooit (hopelijk wel in dit geval) nieuwe buren komen en het allemaal nog zo staat worden ze eigenlijk 'opgelicht' als de buren jouw stuk er bij rekenen. Wat zou dit ook bij mij jeuken zeg.. Vraag mij echt af wat je rechten zijn als je het hek plat laat buldozeren, want het staat tenslotte op jouw grond. :+

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 14:04

Merexa schreef:
Dit is toch te gek voor woorden. _O-
Jullie staan heel sterk. Gewoon voor de rechter slepen als ik jou was, hun het hek weg laten halen en dan zelf iets op de juiste grens zetten. Want als er ooit (hopelijk wel in dit geval) nieuwe buren komen en het allemaal nog zo staat worden ze eigenlijk 'opgelicht' als de buren jouw stuk er bij rekenen. Wat zou dit ook bij mij jeuken zeg.. Vraag mij echt af wat je rechten zijn als je het hek plat laat buldozeren, want het staat tenslotte op jouw grond. :+

Ik vraag het me ook wel eens af. Ik kan mij voorstellen dat het dan ook voor de rechter komt en dat wij dan ook gelijk zouden krijgen. Maar of de buurman dan zijn vuistjes thuis zou kunnen houden dat betwijfel ik :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:26

dan is het te hopen dat hij dat ter plekke in de rechtbank doet.

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 14:35

Mwa ik denk eerder bij het bulldozeren.

Dus laten we alles maar netjes doen :)

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:48

Geef je op voor de rijdende rechter, kost een stuk minder geld en dan haal je ook je gelijk.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:49

Ik zou liever geld kwijt zijn dan dat ik met mijn issues in zo’n programma op moet komen opdraven :+

Denk dat het sowieso afwachten is of de buren zo stellig blijven als TS serieus doorzet

Edit ; ze zullen zelf toch ook ergens echt wel weten dat ze fout zitten
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 14-03-19 15:51, in het totaal 2 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:50

Ik ben anders wel benieuwd naar die buren :') Dus graag rijdende rechter/meester Frank visser :P

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 15:51

Jullie begrijpen dat beide partijen moeten meewerken voor de rijdende rechter? En onze buren willen nergens aan meewerken. Dus dat gaat het niet worden.

Daarnaast wil ik helemaal niet met mijn giegel op tv :')

Als ik een euro had gekregen voor elke keer dat iemand de rijdende rechter voorstelt dan had ik de buren al kunnen uitkopen :+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:06

Snap ik heel goed dat je dat niet wil. En volgens mij bewandelen jullie nu de lange (traaaage) weg, maar wel de beste.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 17:09

Bonje met de buren dan? _O-

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:26

Familie van mij heeft dit ook voorgehad maar dan om 10cm (over een lengte van 5m). Mijn families schutting stond dus 10cm teveel op de buren hun perceel. Mijn familie werd verplicht de schutting op hun kosten te verplaatsen omdat zij degene waren die “fout” zaten. Grote kans dus dat dit een hele dure kluif gaat worden voor je buren; en de kosten van het gerecht, en ook nog de kosten voor het omzetten van de schutting.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 00:35

Tsja, ze snijden zichzelf in de vingers en ik zou er geen medelijden mee hebben ook. Als het echt tot aan de rechter komt zullen ze zich misschien toch nog bedenken. En misschien blijven ze in beide gevallen maar uitstellen, want zulke mensen lijken het mij ook wel als ik het zo lees. Gewoon gelijk aanpakken, er boven op zitten en het anders op hun kosten laten verwijderen via het juridisch loket, dat ze eerst nog een bericht krijgen met een periode van tussen nu en "dan".

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 16:09

Afbeelding