Relatieproblemen... Graag advies.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 16:47

Hoe gaat het nu TS?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:15

CharmingS schreef:
Is er een reden om bang te zijn om je gevoelens uit te spreken? Behalve dat het op een ruzie kan uitlopen.
Je bent nu al een paar weken eigenlijk er al over uit dat je bij hem weg wil/gaat. Maar hij weet van niets en je houd de schijn een beetje op. Terwijl hij eigenlijk op zijn manier wel moeite voor je wil doen, terwijl jij eigenlijk in je hoofd al lang weg bent bij hem..
Dan word hij hier op bokt ook nog eens bestempeld als agressieve narcist (sowieso knap dat sommige bokt psychologen die diagnose kunnen stellen als ze die persoon in kwestie nooit gezien of gesproken hebben) :x

Dus in plaats van eerlijk als volwassenen te communiceren ben je nu al al je spullen in aan het pakken en hij weet van niets.. Ga je het hem pas vertellen als je al je spullen hebt gepakt? Zodat je dan alleen nog maar de deur achter je kont dicht hoeft te trekken en hem daar te laten zitten? Sorry maar toen ik mijn eerdere reactie plaatste bedoelde ik niet dat je alles sneaky achter zijn rug om moest doen. Maar in gesprek gaan en even een weekje een time out zodat je beide tijd hebt om na te denken. Maar jij geeft hem eigenlijk niet eens de kans om er over te praten. Want jij hebt de keus al voor jezelf gemaakt.

Sorry hoor, maar ik vind dit niet echt de meest volwassen manier om een relatie te beëindigen. En dat je er klaar mee bent begrijp ik wel hoor, don't get me wrong.. Maar de manier waarop vind ik echt heel erg egoïstisch als je het mij vraagt. Communicatie staat op nummer 1 in de relatie en blijkt dat jullie daar allebei heel erg slecht in zijn.

Succes en veel sterkte voor jullie beide gewenst, want deze situatie is voor niemand leuk!

Volgens mij heb je geen flauw idee. De gevoelens van ts zijn al tien jaar genegeerd.
Weg gaan bij mijn ex was een proces van jaren. Heeft niets met achterbaks te maken of aan het lijntje houden.
Het gaat hier om een ongelijkwaardige relatie (dus per definitie geen volwassen communicatie) waarbij het heel moeilijk is om jezelf los te maken en zelf los te laten. Het is aan ts wanneer het moment daar is dat ze dat kan.
Een weekje time out, laat me niet lachen, dat accepteert zo'n man helemaal niet. Die laat zich niet afwijzen, op geen enkele manier. Als volwassen communicatie in deze relatie mogelijk was geweest zat ts niet in deze situatie.

Anoniem

Re: Relatieproblemen... Graag advies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:25

Misschien is het wel goed dat sommige mensen hier gaan beseffen dat de aanstaande ex van TS niet dezelfde persoon als hun eigen ex is. En dat je niet alles wat je zelf hebt meegemaakt op een ander moet projecteren.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:34

Bedoel je daar mij mee? (want zeg dat dan gewoon) ik en sommige anderen, herkennen veel in het verhaal van ts, omdat we in een vergelijkbare situatie hebben gezeten.
Ik denk eerder dat het raadzaam is voor "sommige mensen" om te beseffen dat "pak je spullen en ga" en "ik was allang weggeweest" hier niet van toepassing zijn.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:41

Hoe dan ook, ik denk dat TS haar vriend heel goed kent en de juiste aanpak voor haarzelf zal kiezen. Die keuze kan voor een ander totaal niet de juiste keuze zijn. En dat geeft niet, we zijn allemaal verschillend. Enige wat ik nog wil zeggen hier over is dat ik TS heel veel succes wens, en een heel mooi en gelukkig leven zodra alles achter de rug is. En dat ze over een tijdje terug kan kijken en trots op zichzelf is hoe ze het heeft aangepakt.

TS, heel veel wijsheid gewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:49

Nikass schreef:
Bedoel je daar mij mee? (want zeg dat dan gewoon) .

Nou, je bent niet bepaald de enige hoor. ;)

Maar er zijn ongetwijfeld hier ook mensen die wat overeenkomstigheden zien met nare ex-en uit hun verleden, maar daaruit *niet* meteen de vergaande conclusie trekken dat het dus ook een vergelijkbare situatie is.

TS zal er haar eigen weg in moeten vinden. Zij kent hem het beste, kent zichzelf het beste. En ik wens haar heel veel sterkte daarmee.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:27

Wellicht juist fijn voor TS om dat te horen, aangezien ze zich dan misschien wat minder ´alleen´ voelt in deze situatie? Ervaringen delen is toch helemaal niet erg?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 02:29

Absoluut niet, niets mis mee. Misschien idd wel voorzichtig zijn met diagnoses in het rond strooien.

Maar ik merk wel dat ik het veroordelende toontje van sommigen naar TS wel heel vervelend vind. Ze heeft het al moeilijk genoeg, zonder dat ze ook nog veroordeeld wordt. Ze kan het gewoon niet goed doen, en ik vind dat niet eerlijk.

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:15

Ik hoop dat het goed gaat met TS.... is al paar dagen niet meer online...

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 17:03

Shaggy09 schreef:
Wellicht juist fijn voor TS om dat te horen, aangezien ze zich dan misschien wat minder ´alleen´ voelt in deze situatie? Ervaringen delen is toch helemaal niet erg?

Denk dat het inderdaad goed is om ervaringen te horen van mensen die zich in deze situatie kunnen vinden of iets soortgelijks meegemaakt hebben, ik vind dat persoonlijk ook altijd heel ondersteunend. Zolang het niet te persoonlijk wordt naar TS zelf, mensen denken te snel een ander zijn situatie beter te weten dan de persoon zelf, terwijl TS dit nog altijd het best kan inschatten wat ze wel/niet moet doen bij hem.

Ik hoop dat alles goed gaat met je TS, en dat je je ondertussen kan voorbereiden om de stap te zetten.
Mijn pb staat altijd open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:38

Hoe gaat het TS?

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:35

Waarschijnlijk staat TS, haar hoofd er niet na om een update te plaatsen.Ik hoop dat het goed met je gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 13:37

Ik hoop het ook.. :j

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 22:50

Hoop het ook, sterkte!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 13:49

Sterkte lieve TS, wat moet dit moeilijk voor je zijn.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 15:03

Idd, hoe het ook gegaan is, sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:40

Hai iedereen,

Even snel een bericht, het gaat goed met me hoor, heb een rare week met veel gesprekken gehad, zal morgen achter de pc even de tijd nemen om te updaten. Sorry dat ik even niets van me liet horen! Waren drukke en hectische en hele vermoeiende dagen.

Xx

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:42

Fijn te lezen dat het goed gaat met je TS. Ben benieuwd naar je verhaal. :)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:43

Anoniem schreef:
Hai iedereen,

Even snel een bericht, het gaat goed met me hoor, heb een rare week met veel gesprekken gehad, zal morgen achter de pc even de tijd nemen om te updaten. Sorry dat ik even niets van me liet horen! Waren drukke en hectische en hele vermoeiende dagen.

Xx

Je hoeft je excuses toch niet aan te bieden?
Zodra je de tijd en mogelijkheid hebt is het fijn een update te lezen en anders wachten we maar even ;)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:47

Anoniem schreef:
Hai iedereen,

Xx

Fijn dat het goed met je gaat!
En verder horen we het wel :) niet druk om ons maken ;)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:08

Fijn dat het goed met je is meis :) dikke knuf!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:19

Excuses hoeven niet. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. We maakten ons wel wat zorgen ...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:39

Inderdaad. Fijn dat het goed met je gaat.
Wij snappen allemaal dat je door de hectiek niet iedereen hier constant op de hoogte houdt.
Excuses is ook niet nodig.
Sterkte

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:58

Sterkte meid. Fijn dat je wat van je laat horen. Je hebt eerst wel wat anders aan je hoofd dan ons op de hoogte brengen.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 03:57

Fijn om te horen dat het goed met je gaat! Neem je tijd en denk aan jezelf. Veel sterkte :(:)