- Met 20 man in een fijn restaurant eten (hele avond daar geweest) en dan €5,-fooi neerleggen..... sorry dat gaat er bij mij niet in. Geef dan helemaal geen fooi. (Overigens is het in sommige landen zoals bv Japan juist een belediging om fooi te geven).
- Vliegen vanaf Weeze met 4 personen omdat 'het goedkoper is dan Eindhoven' (waar we dus wonen); roteind rijden, rottige vluchttijden en er dan daar in Weeze achterkomen dat dezelfde bestemming vanaf Eindhoven €10,- pp duurder is, maar wel betere tijden. (Ik en een vriendin hadden toen echt een nog groter ochtendhumeur

) Ik laat NOOOIT meer iemand anders een vlucht voor mij boeken...
-Op een festival geeft iedereen wel eens een rondje en 1 persoon nooit; maar bij rondjes van de anderen wel dure drankjes bestellen...
- Een vriendin van mij had het volgende; ' Ga je gezellig mee naar een optreden van artiest X in Ziggo? We hebben nl. een kaartje over'. 'Gezellig, niet helemaal mijn smaak, maar avondje uit is altijd leuk'. En dan aan het eind van de avond; 'Oja, wil je het kaartje nog wel even terugbetalen, was €75,-'. Slik.... dat gebeurt haar dus ook niet meer. Zelf ben ik hier dus altijd superduidelijk over als ik eens een kaartje ofzo over heb; wil geen gedoe achteraf.
- Met schoonfamilie uit eten; aan het einde de rekening niet door 12 delen, makkelijkste toch? Maar echt per gerecht en drankje gaan tellen wie wat heeft gehad. Prima..... maar hoeft niet van mij als iedereen vergelijkbaar heeft gegeten en gedronken en het leuk was.
-Klanten die moeilijk doen over 3 cent afrondingsverschil op een factuur van 10K.....