Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:37

LadyMadonna schreef:
Ik kwam ooit in de Aldi een klant van me tegen. Ze zat op haar knieeen bij de eieren, dus ik: ohjee jet, heb je iets laten vallen?
Maar nee.. “jet” zat uit alle doosjes de grootste eieren uit te zoeken” met de legendarische woorden: mij naaien ze niet!

Maar ik heb op mijn vorige werk ook wel eens meegemaakt dat iemand duurdere eieren in een doosje van de goedkoopste eieren aan het omwisselen was.. :+

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:39

Geniaal topic :+

Vriend en ik op vakantie naar Indonesië, overstap in China van 12 uur waardoor we een hotel kregen. Prima, met de taxi voor 5 euro naar het hotel. Kwam er een Nederlandse backpacker naar ons toe, of ze mee kon rijden om de kosten te delen. Naja, oke prima. Heen weg had ze niets betaald, liep zo weg. Op de terugweg naar het hotel weer de vraag of ze mee kon rijden. Prima, maar wel de kosten delen dan! Bij het uitstappen gaf ze ons te weinig geld. Haar redenering was namelijk dat het eerlijker zou zijn dat ze 1/3e zou betalen. Uuuhhh, doe moeilijk ofzo, zij wil toch met ons als stel mee :'). Gaf ze alsnog 50 cent te weinig. Uiteindelijk had het vliegtuig 4 uur vertraging, dus vriend en ik hadden honger. Wie komt daar weer aan..... Of wij nog geld over hadden, anders moest ze weer pinnen,en dat kost extra geld. Vriendlief had t nog gegeven ook. Ze zou het overmaken de volgende dag. Nooit gekregen natuurlijk. Gierige Hollander :+

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:40

Rena100 schreef:
Ik sta ook wel te kijken van ouders die gierig zijn tegenover eigen kinderen. Mijn moeder koopt wel eens iets (voor in mijn huis bijvoorbeeld). Dan vraag ik altijd hoeveel ze van mij terug krijgt, maar dan wil ze niets terug. En op mijn beurt haal ik dan ook soms dingen die zij graag wil (zoals laatst nog een paar grote bloempotten gekocht die ze wilde hebben) en dan vraagt ze aan mij hoeveel ze van mij krijgt. Dan zeg ik ook, laat maar zitten :)
Dit heb ik ook, alleen zeg ik altijd tegen haar: laat maar zitten, maar ik moet dan wel een half brood netjes terugbetalen. Ik doe het ook, maar ik vind het wel krenterig. :')

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:42

Bedenk me er nog eentje :+

Ergens in het buitenland op een congres. Andere congresganger vroeg of we dan 's avonds met zn drieen gingen eten. Helemaal prima, gezellig, leuk restaurant uitgezocht en goed gegeten. Puntje bij paaltje 'ja, ik heb geen geld, dat maak ik wel naar je over'. Kunnen we nog op wachten natuurlijk :+
En ondertussen wel tijdens de maaltijd vertellen hoe leuk hij had geshopt in de stad waar het congres was :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:43

LadyMadonna schreef:
Ik kwam ooit in de Aldi een klant van me tegen. Ze zat op haar knieeen bij de eieren, dus ik: ohjee jet, heb je iets laten vallen?
Maar nee.. “jet” zat uit alle doosjes de grootste eieren uit te zoeken” met de legendarische woorden: mij naaien ze niet!

_O- _O-

chimello

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:45

Jongens bedankt voor de entertainment tijdens mijn saaie werkzaamheden hier :+

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:45

Vriendin van me was au-pair in Engeland. Nadat ze op een avond lekker kip hadden gegeten, mocht ze de afgekloven botten niet weggooien. Daar viel nog een prima soepje van te trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:53

Olympia schreef:
LadyMadonna schreef:

Maar ik heb op mijn vorige werk ook wel eens meegemaakt dat iemand duurdere eieren in een doosje van de goedkoopste eieren aan het omwisselen was.. :+

Of een mevrouw die afprijs-stickers van het gehakt haalde en die op de biefstukken plakte :Y)
Of mensen die cadeaupapier en lintjes jatten bij de inpaktafels die ze in winkels hebben, ook al zo vaak gezien...
Mensen die de roddelblaadjes lezen in de boekhandel zodat ze hem niet hoeven te kopen, ook meegemaakt _O-
Blijf me verbazen over wat mensen doen in winkels :')

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:54

Rongyos schreef:
- Met 20 man in een fijn restaurant eten (hele avond daar geweest) en dan €5,-fooi neerleggen..... sorry dat gaat er bij mij niet in. Geef dan helemaal geen fooi. (Overigens is het in sommige landen zoals bv Japan juist een belediging om fooi te geven).
- Vliegen vanaf Weeze met 4 personen omdat 'het goedkoper is dan Eindhoven' (waar we dus wonen); roteind rijden, rottige vluchttijden en er dan daar in Weeze achterkomen dat dezelfde bestemming vanaf Eindhoven €10,- pp duurder is, maar wel betere tijden. (Ik en een vriendin hadden toen echt een nog groter ochtendhumeur :-)) Ik laat NOOOIT meer iemand anders een vlucht voor mij boeken...
-Op een festival geeft iedereen wel eens een rondje en 1 persoon nooit; maar bij rondjes van de anderen wel dure drankjes bestellen...
- Een vriendin van mij had het volgende; ' Ga je gezellig mee naar een optreden van artiest X in Ziggo? We hebben nl. een kaartje over'. 'Gezellig, niet helemaal mijn smaak, maar avondje uit is altijd leuk'. En dan aan het eind van de avond; 'Oja, wil je het kaartje nog wel even terugbetalen, was €75,-'. Slik.... dat gebeurt haar dus ook niet meer. Zelf ben ik hier dus altijd superduidelijk over als ik eens een kaartje ofzo over heb; wil geen gedoe achteraf.
- Met schoonfamilie uit eten; aan het einde de rekening niet door 12 delen, makkelijkste toch? Maar echt per gerecht en drankje gaan tellen wie wat heeft gehad. Prima..... maar hoeft niet van mij als iedereen vergelijkbaar heeft gegeten en gedronken en het leuk was.
-Klanten die moeilijk doen over 3 cent afrondingsverschil op een factuur van 10K.....

Dat verhaal van een kaartje over heb ik ook eens gehad. Was echt verbluft.. die had ze notabene gewonnen via een winactie en toen vroeg ze mij mee. Ik zeg oh leuk is goed ik ga wel mee. En vervolgens mocht ik €50 betalen voor kaartjes die zij gratis had _O-
Ook nog met mijn auto gereden (best een eind) omdat zij geen auto had.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:56

Jacquel schreef:
Vriendin van me was au-pair in Engeland. Nadat ze op een avond lekker kip hadden gegeten, mocht ze de afgekloven botten niet weggooien. Daar viel nog een prima soepje van te trekken.

Dat is toch ook precies waarvoor die botten bedoeld zijn? Maak je goede bouillon van hoor. Heeft niets met gierigheid te maken, maar gewoon met weten hoe je zoiets maakt en hoe het lekkerder wordt dan van een kant-en-klaar blokje smaakversterker.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:58

Een vriendin ging verhuizen en ik kon haar huurkamer overnemen. Ze liet wat spullen achter, scheelde haar weer gesjouw. Voor een deel had ik betaald, de rest was prima zo. Win-win, want ik had wat spullen en zij hoefde geen zware dingen te verhuizen. Een jaar later ging ik weer verhuizen, het contact was inmiddels verwaterd. Toen kwam ze ineens: of ik alle gekregen spullen wilde teruggeven (ze woonde op 2 uur rijden) en ook nog even wilde betalen voor een plank in de keuken en de laminaatvloer. :') Want eigenlijk wilde ze daar alsnog wel geld voor hebben.

Het bedrag was niet heel hoog maar ik heb geweigerd. Kom nou. Dat je durft om daar na een jaar nog mee te komen. :=

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 13:59

oomens schreef:
Jacquel schreef:

Dat is toch ook precies waarvoor die botten bedoeld zijn? Maak je goede bouillon van hoor. Heeft niets met gierigheid te maken, maar gewoon met weten hoe je zoiets maakt en hoe het lekkerder wordt dan van een kant-en-klaar blokje smaakversterker.

die bouillon tot daar aan toe.
Maar ik wil toch echt geen soep eten van botjes die door iemand anders afgekloven zijn. Yuk!
:r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:03

Rachel_x schreef:

Vriend en ik op vakantie naar Indonesië, overstap in China van 12 uur waardoor we een hotel kregen. Prima, met de taxi voor 5 euro naar het hotel. Kwam er een Nederlandse backpacker naar ons toe, of ze mee kon rijden om de kosten te delen. Naja, oke prima. Heen weg had ze niets betaald, liep zo weg. Op de terugweg naar het hotel weer de vraag of ze mee kon rijden. Prima, maar wel de kosten delen dan! Bij het uitstappen gaf ze ons te weinig geld. Haar redenering was namelijk dat het eerlijker zou zijn dat ze 1/3e zou betalen. Uuuhhh, doe moeilijk ofzo, zij wil toch met ons als stel mee :'). Gaf ze alsnog 50 cent te weinig. Uiteindelijk had het vliegtuig 4 uur vertraging, dus vriend en ik hadden honger. Wie komt daar weer aan..... Of wij nog geld over hadden, anders moest ze weer pinnen,en dat kost extra geld. Vriendlief had t nog gegeven ook. Ze zou het overmaken de volgende dag. Nooit gekregen natuurlijk. Gierige Hollander :+

Ja en toch.. Ik heb als single ook niet altijd even veel zin om net zoveel te betalen als een stel. Ik ging wel eens op stap met mijn zusje en zwager, de rondjes gingen dan om en om, dus ik een rondje, zij een rondje.. Ik was in mijn eentje dus net zoveel kwijt als zij samen.

Vorig jaar ook weekendje weg met mijn ouders erbij, alles delen door 3 was haar idee... Euh nee, door 5 dus ;) En dan reken ik mijn neefje echt niet mee, want ik ben echt de moeilijkste niet..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:06

Wij doen bij een weekendje weg met de familie ook totaalbedrag delen door alle volwassenen. Per gezin vind ik ook wel oneerlijk als je stelletjes en alleenstaanden hebt. Kinderen tellen we niet mee, daar wordt 't huisje toch niet duurder van.

Jacquel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:07

Duhelo schreef:
oomens schreef:

die bouillon tot daar aan toe.
Maar ik wil toch echt geen soep eten van botjes die door iemand anders afgekloven zijn. Yuk!
:r

Ja, precies. Ik vind het nogal een verschil of het vlees van de botten is afgesneden of gekloven.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:08

Relaxed schreef:
Rachel_x schreef:

Ja en toch.. Ik heb als single ook niet altijd even veel zin om net zoveel te betalen als een stel. Ik ging wel eens op stap met mijn zusje en zwager, de rondjes gingen dan om en om, dus ik een rondje, zij een rondje.. Ik was in mijn eentje dus net zoveel kwijt als zij samen.

Vorig jaar ook weekendje weg met mijn ouders erbij, alles delen door 3 was haar idee... Euh nee, door 5 dus ;) En dan reken ik mijn neefje echt niet mee, want ik ben echt de moeilijkste niet..

Dit inderdaad. Leven als vrijgezel is al duur zat :+
(Serieus, woonlasten in je eentje ophoesten bijvoorbeeld :+)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:11

Dani schreef:
Wij doen bij een weekendje weg met de familie ook totaalbedrag delen door alle volwassenen. Per gezin vind ik ook wel oneerlijk als je stelletjes en alleenstaanden hebt. Kinderen tellen we niet mee, daar wordt 't huisje toch niet duurder van.

Dit dus, ik vind het ook lastig met bijdragen voor kado's, iedereen geeft per stel en ik mag hetzelfde alleen bijdragen. Ik betaal altijd maar braaf maar vind ergens niet helemaal eerlijk.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:13

Dat 1/3e betalen vind ik dan wel weer eerlijk, maar wel voor zowel de heen als de terugweg natuurlijk

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:14

Huh? Dus als je met 3 uit bent, bv met taxi, en 2vd3 zijn een stel, dan deel je het door 2? Zodat het stelletje de helft betaald en de 'losse' de andere helft?

Sintara schreef:
Dat 1/3e betalen vind ik dan wel weer eerlijk, maar wel voor zowel de heen als de terugweg natuurlijk

Zo denk ik ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:16

ingvdh schreef:
Dani schreef:

Dit dus, ik vind het ook lastig met bijdragen voor kado's, iedereen geeft per stel en ik mag hetzelfde alleen bijdragen. Ik betaal altijd maar braaf maar vind ergens niet helemaal eerlijk.

Vorig jaar idd, tante van mijn vriendin vroeg of ik mee wou doen met een cadeau. Was iets van 22 euro voor mij, dat geef ik normaal echt niet uit aan een gewone verjaardag (en helemaal niet voor deze vriendin aangezien ze mijn verjaardag vaak niet komt) Maar goed, was een mooi cadeau, dus prima.. Zag ik dus later op het kaartje dat ik alleen net zoveel betaalde als de rest per stel (met kinderen).. Das dan weer zo'n momentje dat je denkt van tja...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:19

In dit geval snap ik het door twee delen dan weer wel. Het was niet zo gepland en door het door de helft te doen ben je allemaal 50% voordeliger uit. Maar normaal gezien vind ik ook delen door het aantal volwassenen, vind het eigenlijk behoorlijk asociaal om te verwachten dat iemand alleen net zoveel betaalt als anderen met z'n tweeën.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:19

Wij gaan in augustus met 7 man op vakantie. 3 stelletjes en één meisje die zonder vriend mee gaat. Zij heeft dan een kamer voor haar alleen en de koppels slapen per koppel. Maar écht geen haar op mijn hoofd die haar laat betalen voor die volle kamer, omdat ze dus alleen is. Alles wat we kwijt zijn aan hotel en vlucht gaat gewoon gedeeld door 7.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:22

Wat :wow: daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Het is toch niet dat je één persoon bent als stel?
Ik kan me hele specifieke situaties indenken waarbij het misschien relevant is (als je 1 persoon hebt die per se een privékamer wil ofzo) maar normaal gesproken... :n

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:26

Magrathea schreef:
Wat :wow: daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Het is toch niet dat je één persoon bent als stel?
Ik kan me hele specifieke situaties indenken waarbij het misschien relevant is (als je 1 persoon hebt die per se een privékamer wil ofzo) maar normaal gesproken... :n

Nou, het is voor stellen heel gebruikelijk om te denken 'als stel' wanneer ze een cadeau doen. Dat heb ik mijn familie ook grondig af moeten leren hoor :+ Inmiddels weten ze wel dat we het mooi per persoon doen. Wil best eens extra betalen, maar niet altijd 'stel' en 'persoon alleen betaalt dubbele'

Rachel_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:29

J0anieke schreef:
Huh? Dus als je met 3 uit bent, bv met taxi, en 2vd3 zijn een stel, dan deel je het door 2? Zodat het stelletje de helft betaald en de 'losse' de andere helft?

Sintara schreef:

Zo denk ik ook.

Het was nogal de situatie die het vreemd maakte. Ze dringt zichzelf tot 2x toe om met ons mee te rijden (een wild vreemde)zodat ze zelf geen 5 euro kwijt is. En dan nog moeilijk doen ook :P inclusief met de andere fratsen die paar uur met haar, en een flinke jetlag vond ik dat niet zo tof. :')