Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:Sunnda: er zijn wel degelijk mogelijkheden: de politie kan de man in principe oppakken want overlast veroorzaken en dreigementen en dergelijke zijn wel degelijk overtredingen. Ook kan een beoordeling voor gedwongen opname ingezet worden, en kan woninguitzetting wegens overlast uiteindelijk ook.
Belangrijker is dat er dus een aantal middelen zijn om die bewoner duidelijk te maken: dimmen of anders... En daarmee kun je het gesprek wel aangaan. En dan is het aan de handigheid van de betrokken mensen om met die druk aan de ene kant, medewerking aan de andere kant te krijgen.
Dat gewijs naar 'dat kan niet want de wet'.. nee, het kan niet omdat men geen zin heeft om dit soort dingen werkelijk aan te pakken, daar werkelijk tijd in te investeren, en men hoopt dat het vanzelf wel overgaat als je het een tijd negeert.
Ik vind dat men elkaar wel erg makkelijk aanpraat dat er toch niets te doen is.
bigone schreef:Kaus, ik weet niet hoe bang je echt bent want ik ken je niet maar mocht het je lukken, laat je niet wegjagen en blijf bewijzen verzamelen. Kan maar zo dat hij het veel vaker doet en hij is niet psychotisch want dan kun je echt niet direct overschakelen op de politie netjes te woord staan, schizofreen kan hij zeer zeker wel zijn. Maar hij is gewoon doelbewust bezig om jullie weg te treiteren, je gaf zelf al aan dat je hem een keer van repliek hebt gediend en dat het toen rustig was. Dus blijven en verzamelen en alle instanties erbij betrekken. Succes op het bureau maandag, wat nog wel eens kan helpen is tegen de politie zeggen(wanneer ze echt niets kunnenwillen doen) dat je de volgende keer niet belt maar er zelf mee afwerkt en hij 112 kan bellen. (ook al is het een emmer koud water, wat hij van mij allang had gehad) en mocht het helpen, ik ben niet zo bang aangelegd en wil wel een paar uur rijden om een dag bij je te zijn en die knakker de waarheid te zeggen. Oud dametje zal hij toch wel niet kielhalen
Sunnda schreef:Je bent helderziend begrijp ik?
Citaat:Dimmen of anders wat?? Nooit dreigen als je een dreigement niet uit kan voeren is een beter idee als je serieus genomen wilt worden.
Citaat:Oftewel: de buurman staat binnen een aantal uur en een verhoortje weer buiten. En dan gaat de ellende weer vrolijk verder, al dan niet erger.
Citaat:En daarom zijn dit soort zaken helaas niet in een keer op te lossen.
Kaus schreef:Nou, hij heeft nu een nieuwe tactiek van heel hard slaan, schreeuwen en schoppen voor +- 10 seconden en dan heel snel weer naar zijn eigen woning te gaan (deuren zitten naast elkaar). Dus daar is de tijd niet meer voor. Dan zouden we al achter de deur moeten staan. Meestal houdt hij dan zijn eigen deur op een kiertje om dat in de loop van +- 10 minuten nog een stuk of 5 keer te doen.