Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StonedRomy

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:22

Veel sterkte kaus! Je had zo bij mij mogen komen, maar is een aantal uren rijden natuurlijk.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:28

Pff wat een ellende :oo

Wil je vooral veel sterkte wensen want een constructieve oplossing in de vorm van onderdak of adviezen kan ik je niet geven helaas. Maar wat een situatie zeg. Kan me de angst maar ook frustratie goed voorstellen het is toch eigenlijk te zot voor woorden zeg

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:31

Vreselijk.....
Is er niemand in je kennisenkring die bv een weekje van huis wil ruilen?
Zo kan het plas-probleem uitgehelderd worden,en kunnen jullie wat rust vinden zonder kosten te hebben?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:39

220 volt op de deur zetten }>
Ik kan me voorstellen dat je er even klaar mee bent :(:)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:54

Wat ontzettend naar ts. Ik snap dat het je gek maakt.

Het is heel plat gezegd, maar dit probleem is niet volgende week opgelost.
Blijf echter wel meldingen maken, maar denk daarbij, hoe moeilijk ook, in lange termijn.
De politie kan nu simpelweg niets. Ja, hem aanspreken, maar daar schiet je waarschijnlijk niets mee op.
Hij is niet gek of eigenlijk niet gevaarlijk genoeg om mee te nemen.
Simpelweg omdat hij binnen een paar uur weer op straat staat.
Een volwassen met psychische problemen die niet geholpen wil worden is een hele moeilijke casus omdat het dan enkel gedwongen kan en dat is zo'n zwaar middel dat dit niet zomaar gebeurd.
De politie is vooral belangrijk voor dossiervorming en strafbare feiten als bedreigingen e.d.

De woningbouw is denk ik je belangrijkste partner, maar ook zijn aan de wet gebonden en uit huis zetten gebeurd niet zomaar.
Blijf dus ook daar meldingen maken, als het kan met bewijs , maar ook daar zal het niet zomaar gebeurd zijn. Er wordt eerst zgnaamd dossier opgebouwd.
Het zal echt van de welwillendheid van de woningbouw afhangen, maar misschien kunnen jullie na een tijdje met urgentie een andere plek krijgen.

Dit soort problematiek is zo naar. Jullie zitten eigenlijk klem omdat de wet huisvesting en eigen beschikking over behandeling heel belangrijk vindt. Volkomen terecht natuurlijk, maar in dit soort situaties staan jullie met je rug tegen de muur en kunnen de betrokken partijen veel te weinig.

Heel veel sterkte. :(:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 18:47

Sunnda: er zijn wel degelijk mogelijkheden: de politie kan de man in principe oppakken want overlast veroorzaken en dreigementen en dergelijke zijn wel degelijk overtredingen. Ook kan een beoordeling voor gedwongen opname ingezet worden, en kan woninguitzetting wegens overlast uiteindelijk ook.

Belangrijker is dat er dus een aantal middelen zijn om die bewoner duidelijk te maken: dimmen of anders... En daarmee kun je het gesprek wel aangaan. En dan is het aan de handigheid van de betrokken mensen om met die druk aan de ene kant, medewerking aan de andere kant te krijgen.

Dat gewijs naar 'dat kan niet want de wet'.. nee, het kan niet omdat men geen zin heeft om dit soort dingen werkelijk aan te pakken, daar werkelijk tijd in te investeren, en men hoopt dat het vanzelf wel overgaat als je het een tijd negeert.
Ik vind dat men elkaar wel erg makkelijk aanpraat dat er toch niets te doen is.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:20

Kaus, wat verschrikkelijk voor jullie en de honden. Woon je net mooi in je eigen stulpje en heb je dat aan de hand. Ik kan je voor de rest nergens mee helpen, maar ik wilde je toch even moed inspreken, laat je er niet onder krijgen hoor! Ik hoop dat iemand toch eens een keer wat doet om dit gedoe uit de wereld te helpen. Sterkte!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:26

Kaus, ik weet niet hoe bang je echt bent want ik ken je niet maar mocht het je lukken, laat je niet wegjagen en blijf bewijzen verzamelen. Kan maar zo dat hij het veel vaker doet en hij is niet psychotisch want dan kun je echt niet direct overschakelen op de politie netjes te woord staan, schizofreen kan hij zeer zeker wel zijn. Maar hij is gewoon doelbewust bezig om jullie weg te treiteren, je gaf zelf al aan dat je hem een keer van repliek hebt gediend en dat het toen rustig was. Dus blijven en verzamelen en alle instanties erbij betrekken. Succes op het bureau maandag, wat nog wel eens kan helpen is tegen de politie zeggen(wanneer ze echt niets kunnenwillen doen) dat je de volgende keer niet belt maar er zelf mee afwerkt en hij 112 kan bellen. (ook al is het een emmer koud water, wat hij van mij allang had gehad) en mocht het helpen, ik ben niet zo bang aangelegd en wil wel een paar uur rijden om een dag bij je te zijn en die knakker de waarheid te zeggen. Oud dametje zal hij toch wel niet kielhalen }>

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:56

Shadow0 schreef:
Sunnda: er zijn wel degelijk mogelijkheden: de politie kan de man in principe oppakken want overlast veroorzaken en dreigementen en dergelijke zijn wel degelijk overtredingen. Ook kan een beoordeling voor gedwongen opname ingezet worden, en kan woninguitzetting wegens overlast uiteindelijk ook.

Belangrijker is dat er dus een aantal middelen zijn om die bewoner duidelijk te maken: dimmen of anders... En daarmee kun je het gesprek wel aangaan. En dan is het aan de handigheid van de betrokken mensen om met die druk aan de ene kant, medewerking aan de andere kant te krijgen.

Dat gewijs naar 'dat kan niet want de wet'.. nee, het kan niet omdat men geen zin heeft om dit soort dingen werkelijk aan te pakken, daar werkelijk tijd in te investeren, en men hoopt dat het vanzelf wel overgaat als je het een tijd negeert.
Ik vind dat men elkaar wel erg makkelijk aanpraat dat er toch niets te doen is.

Je bent helderziend begrijp ik? :+

Dimmen of anders wat?? Nooit dreigen als je een dreigement niet uit kan voeren is een beter idee als je serieus genomen wilt worden.

Overlast en dergelijke zijn precies wat je zegt: overtredingen. Oftewel: de buurman staat binnen een aantal uur en een verhoortje weer buiten. En dan gaat de ellende weer vrolijk verder, al dan niet erger.
Hetzelfde geldt voor gedwongen opname; je bent de buurman een paar uur kwijt en dan komt hij weer thuis want hij is niet gek genoeg voor gedwongen opname en helaas maar waar, bedden zijn schaars door de bezuinigingen.

Het staat je misschien niet aan, maar psyschische problematiek icm een persoon die daar niet bewust van is of niet wil weten en huisvesting is erg ingewikkeld.
En daarom zijn dit soort zaken helaas niet in een keer op te lossen.

En de wet kan heel irritant zijn. Maar de wet is een feitelijkheid waa r je niet omheen kan en zeker organisaties niet. Geen ff dimmen dreigverhaaltje.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 08-04-18 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:59

bigone schreef:
Kaus, ik weet niet hoe bang je echt bent want ik ken je niet maar mocht het je lukken, laat je niet wegjagen en blijf bewijzen verzamelen. Kan maar zo dat hij het veel vaker doet en hij is niet psychotisch want dan kun je echt niet direct overschakelen op de politie netjes te woord staan, schizofreen kan hij zeer zeker wel zijn. Maar hij is gewoon doelbewust bezig om jullie weg te treiteren, je gaf zelf al aan dat je hem een keer van repliek hebt gediend en dat het toen rustig was. Dus blijven en verzamelen en alle instanties erbij betrekken. Succes op het bureau maandag, wat nog wel eens kan helpen is tegen de politie zeggen(wanneer ze echt niets kunnenwillen doen) dat je de volgende keer niet belt maar er zelf mee afwerkt en hij 112 kan bellen. (ook al is het een emmer koud water, wat hij van mij allang had gehad) en mocht het helpen, ik ben niet zo bang aangelegd en wil wel een paar uur rijden om een dag bij je te zijn en die knakker de waarheid te zeggen. Oud dametje zal hij toch wel niet kielhalen }>

Een psychotisch persoon kan zeker wel schakelen. Als ts met vriend en honden in zijn waan Zitten. Dan kan alles negatief zijn wat zij doen. Terwijl hij dat met andere niet heefr

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:25

Sunnda schreef:
Je bent helderziend begrijp ik? :+

Nee, ik ga af op de beschrijving die Kaus geeft dat ze pas na tig keer bellen met de woningbouw een logboek krijgt toegestuurd om in te vullen, en dat de politie de bestaande filmpjes niet bekijkt. Dat is gericht op 'hopelijk kalmeert het vanzelf' en op het niet teveel betrokken raken bij de situatie. Het is niet een aanpak die gericht is om problemen proactief aan te pakken en weten wat je volgende stap is.

Citaat:
Dimmen of anders wat?? Nooit dreigen als je een dreigement niet uit kan voeren is een beter idee als je serieus genomen wilt worden.

Daarom zijn de dingen die ik noem dingen die wel degelijk uitgevoerd kunnen worden.

Citaat:
Oftewel: de buurman staat binnen een aantal uur en een verhoortje weer buiten. En dan gaat de ellende weer vrolijk verder, al dan niet erger.

Precies hetzelfde effect als nu dus, maar dan zonder die paar uur rust voor TS. Ik vind overigens niet dat oppakken meteen wenselijk is hoor, dat is het punt niet, maar je kunt het wel gebruiken voor een wortel-en-stok-aanpak die wellicht meer indruk zou hebben gemaakt dan de aanpak die TS beschreef die duidelijk helemaal nergens naartoe gaat en ertoe leidt dat TS haar huis uitvlucht!

Citaat:
En daarom zijn dit soort zaken helaas niet in een keer op te lossen.

Niet in een keer, nee, natuurlijk niet. Ik verwacht niet dat dat in een keer opgelost is hoor. Maar als niemand begint die kant op te gaan, gebeurt er uberhaupt niets. Terwijl de signalen er al een tijdje zijn voor zover ik begrijp, en dan hadden er al een aantal stappen gezet kunnen worden, en dan had er nu dus ook al een iets andere aanpak kunnen zijn.

Er kan echt veel meer als je begint met het uitgangspunt dat je zoekt naar een goede aanpak ipv naar redenen waarom het niet kan. Een groot deel daarvan is een mentaliteitsprobleem, niet een juridisch probleem. (Overigens: dat ligt zeker bij de organisaties als geheel, dat is niet per se een verwijt richting individuele medewerkers.)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 21:45

Ik heb gelukkig vanmiddag met een hele fijne agent/telefoniste (weet niet wat voor functie de mensen hebben die opnemen bij 8844) gepraat. Zij heeft dus ook uitgelegd wat er achter de schermen gebeurt, wat handig is voor ons om te doen, welke instanties wij kunnen inschakelen en zij heeft voor mij een afspraak ingepland voor morgen op het bureau.

Enige wat ik erg jammer vind is dat ik in mijn eentje zal moeten gaan omdat mijn vriend thuis moet blijven bij de honden. Ik durf de honden nu niet meer alleen thuis te laten. Voor hetzelfde geld trapt de buurjongen de deur in en doet hij de honden wat. Vooral onze pup van vier maanden oud... :\ Die gok ga ik niet wagen.

We hebben er aan gedacht om een emmer ijskoud water over de buurjongen heen te plenzen wanneer hij weer voor de deur staat. Dit is niet strafbaar maar als er iets van hem beschadigd raakt (telefoon oid) dan moeten wij dat wel vergoeden. Ook geen optie dus.

Vandaag hadden we bezoek en is hij gelukkig erg kalm gebleven. Denk dat hij niet durfde tegen twee oudjes (pake en beppe) :D Fijne, rustige middag gehad dus.

Vind de politie deze middag wel weer erg teleurstellend. Hadden twee keer gebeld binnen één uur omdat hij dus te keer ging. Eerste keer teruggebeld dat ze niet langs wilden komen (vroeg ik ook niet, dus prima). Tweede keer wel huilend en overstuur gesmeekt of ze wilden komen. Niks meer van gehoord. Zelfs nu nog niet. Erg teleurstellend dus.

Zag trouwens een paar keer de vraag terugkomen of hij dit bij zijn vorige buren ook deed. Ik weet daar niet precies de details van en heb ook geen gegevens van de vorige bewoners. Maar de buurjongen heeft wel aan ons verteld dat de vorige bewoners hem constant aan het pesten en treiteren waren door te stampen, feestje te vieren boven zijn slaapkamer (die zit onder onze berging van 1,5 bij 2m _O- ) en een flink steekje los hadden zitten. Ik zie een constante factor daarin en wij zijn het niet. >;) :=

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:48

Fijn dat jullie een rustige middag gehad hebben!

Daarom vroeg ik ook naar de vorige bewoners.. wellicht hebben zij ook meldingen gemaakt of aangifte gedaan? Ik zou het morgen wel laten vallen als je een afspraak hebt..

Alvast succes morgen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:59

Cayenne schreef:
220 volt op de deur zetten }>

_/-\o_ dit dus
En op die bel ook ~~}>

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:08

Vreselijk is jullie situatie!
Het is dat we een klein huis hebben(en drie kleine kids) en een hond die niet met andere honden kan anders had ik je met liefde in huis genomen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 22:53

Hmm, hij is er weer. Ik denk dat we te luid op de bank zitten en de honden te luid aan het slapen zijn. Ik kan ondertussen het salaris van alle politieagenten in Nederland wel betalen met de belkosten naar het politienummer >;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:55

Jeetje. Ik heb echt met jullie te doen. Misschien toch maar een emmer koud water over hem heen kiepen?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-18 22:58

Nou, hij heeft nu een nieuwe tactiek van heel hard slaan, schreeuwen en schoppen voor +- 10 seconden en dan heel snel weer naar zijn eigen woning te gaan (deuren zitten naast elkaar). Dus daar is de tijd niet meer voor. Dan zouden we al achter de deur moeten staan. Meestal houdt hij dan zijn eigen deur op een kiertje om dat in de loop van +- 10 minuten nog een stuk of 5 keer te doen.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:59

Kaus schreef:
Nou, hij heeft nu een nieuwe tactiek van heel hard slaan, schreeuwen en schoppen voor +- 10 seconden en dan heel snel weer naar zijn eigen woning te gaan (deuren zitten naast elkaar). Dus daar is de tijd niet meer voor. Dan zouden we al achter de deur moeten staan. Meestal houdt hij dan zijn eigen deur op een kiertje om dat in de loop van +- 10 minuten nog een stuk of 5 keer te doen.

Kan je niet door het kijkgat heen filmen met je telefoon en zo dus meer bewijzen verzamelen?

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:03

Klinkt stom. Leg je telefoon op de audio bij je deur, doe de tv even iets zachter en wacht af.
Is de enige manier hoe je hem nu kan pakken

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:04

Ik lees al vanaf het begin mee.. jeetje wat een ellende. Ik werd al knetter gek van mijn onderbuurvrouw die elke keer beweerde dat ik als een malle tekeer ging ( zat toen met Mn pootje in het gips) maar die was niet zo erg als die van jou( ondertussen wel verhuisd en geen last meer van onderburen) Ik snap dat je niks meer durft! Het is dat ik niet in jouw buurt woon, maar ik heb hier anders zeker een kamer voor je vrij in een lekkere rustig wijk

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 00:07

Wat een ellende zeg! Als ik de ruimte had dan mocht je hier ook zo komen. Vind het echt zo rot voor je dat je niet eens bij je ouders terecht kunt..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 01:37

Je zou toch denken dat hij het vanzelf een keer zat raakt wanneer er geen reactie komt.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 06:50

Heb je geen brievenbus of iets anders waar je de tuit van een hogedrukreiniger doorheen kunt steken? ~~}>

Zonder gekheid, had je iets aan de camping gehad die ik doorgaf?

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:32

Je hebt een app voor praten in je slaap.
Die kan je de hele nacht aanzetten zeg maar en begint op te nemen zodra er geluiden zijn.
Die zou je bij je deur kunnen leggen, de app registreert ook de tijdstippen.