Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:09

Ik heb nooit echt ervaren dat er opgedrongen wordt.
Mij is nog nooit verteld dat ik móet gaan geloven en met hun mee naar de zaal oid móet. Ze vertellen enkel het woord van God.
En als je dat niet wilt gaan ze gewoon weer weg.

Hoe erg is dat om 1x P/j even de deur open te doen en zeggen dat je geen interesse hebt. Kost je misschien 1 minuut.
Of een briefje/sticker ophangen dat er geen interesse is in JG. Dan ben je er voor eeuwig vanaf.

Ik snap werkelijk al die ophef niet. Ik maak me drukker om donateurwervers, daar kom je pas lastig vanaf :\

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:17

Kinke ik ben het helemaal met je eens.

Babootje, kijk het eens van de andere kant zoals ik al een paar keer gezegd heb.
Dat wij elke keer bij de JG aan de deur komen.
Ik denk dat je er ook niet blij van wordt van die opdringerigheid.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:28

Ik heb zowiezo een schurfthekel aan het geleur langs de deur, of het nu een collectant, een colporteur of een geloofsovertuiger is of gewoon iemand die onverwacht langs denkt te komen.
Daarbij is het mijn terrein waarop je je begeeft en geen openbaar terrein, dat zou imo al voldoende moeten zijn om niet aan de deur te komen zonder toestemming. :)
Helaas ben je zo'n beetje verplicht om een sticker bij je bel te hangen, maar eigenlijk zou het niet nodig moeten zijn.
Draai het lekker om; sla alles over tenzij er een sticker hangt dat je welkom bent.

luuntje

Re: Jehova's, bedankt voor het bezoek maar…..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:37

Het is wel raar om een sticker bij je deur te moeten plakken tegen ongewenst bezoek.
Wat is er niet te begrijpen aan ‘nee geen interesse’.
Ik vind dat niet getuigen van liefde voor je medemens.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:41

Je kunt de sticker weglaten Luuntje, maar dan heb je colporteurs, collectanten en geloofsovertuigers aan de deur.
Eigenlijk net zoals de stickers op de brievenbus.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 20:46

Babootje, ik zie niet het verschil tussen dat ik jou niet begrijp en jij mij niet.
Ik heb gewoon mijn nuchtere boerenverstand. Het is mijn erf, dus of jij bij mij aan de deur mag komen bepaal ik, en niet jij of jouw geloof. Het is blijkbaar de omgekeerde wereld, ik moet op mijn eigen erf aangeven dat jij niet welkom bent anders nodig je jezelf uit? Wij zitten 100 meter van de weg, blijkbaar moet ik een soort verkeersborden naast de oprit zetten met wie er niet welkom zijn. Net wat lor1 hierboven zegt, 't is de omgekeerde wereld.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:47

Mijn ervaring met jahova's is dat in een gesprek er uit kwam dat ik als niet gelovige niet naar het paradijs ga. Tenzij ik bekeer natuurlijk. Ik heb het als vervelend ervaren deze mensen aan de deur. Heel lang al niet meer gebeurd gelukkig maar toen we nog ergens anders woonde kwamen ze wel eens. Vriendelijk blijven en nee bedankt blijven zeggen, maar blijkbaar is nee een misschien.

Citaat:
Jehova's getuigen noemen hun evangelisatie "velddienst", "getuigeniswerk" of "(van-huis-tot-huis)prediking" en vinden dat het terecht als hun handelsmerk wordt beschouwd.[54] Het doel van deze evangelisatie is tweeledig: het is een poging anderen te bekeren tot de beweging om zo voor redding in aanmerking te komen (het overleven van Armageddon waarin zeer binnenkort goddelozen zullen worden vernietigd), maar Jehova's getuigen vinden een nog belangrijker reden dat de activiteit wordt beschouwd als "een slachtoffer van lof" voor God.[55]

Iedere Jehova's getuige dient maandelijks een rapportageformulier in te vullen waarop wordt aangegeven hoeveel uur hij/zij aan evangelisatie heeft besteed en met welke resultaten: hoeveel tijdschriften of andere publicaties zijn verspreid, hoeveel personen die eerder een belangstelling hebben getoond een hernieuwd bezoekje hebben ontvangen, etc. Het Wachttorengenootschap wil hierdoor toezicht houden op de activiteiten van hun leden. Het kan zijn dat "werkers" (door het Wachttorengenootschap aangestelde volle-tijdsevangelisten) moeten worden gestuurd naar bepaalde regio's of dat bepaalde leden aangespoord moeten worden door de ouderlingen om meer tijd aan evangelisatie te besteden.[56]

Neem aan dat dit wel zo'n beetje klopt.

verootjoo schreef:
Ik heb nooit echt ervaren dat er opgedrongen wordt.
Mij is nog nooit verteld dat ik móet gaan geloven en met hun mee naar de zaal oid móet. Ze vertellen enkel het woord van God.
En als je dat niet wilt gaan ze gewoon weer weg.

Hoe erg is dat om 1x P/j even de deur open te doen en zeggen dat je geen interesse hebt. Kost je misschien 1 minuut.
Of een briefje/sticker ophangen dat er geen interesse is in JG. Dan ben je er voor eeuwig vanaf.

Ik snap werkelijk al die ophef niet. Ik maak me drukker om donateurwervers, daar kom je pas lastig vanaf :\

Maar jij gelooft ook een een god als ik het goed onthouden heb, dat geeft wel verschil lijkt mij.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:50

Het is zo dat we eens in de zoveel maanden bij mensen aan de deur komen, achter die deur wonen verschillende mensen. Als de een geen interesse heeft heeft een ander in hetzelfde gezin misschien wel. Ook kunnen mensen eerst geen zin of interesse in een kort gesprekje hebben , maar een andere keer misschien wel.
Er komen doorgaans meer collectanten aan een deur als Jehovah's Getuigen. En zelfs die komen niet wekelijks of maandelijks.
Hoe zwaar is het om even een deur open te doen, even te praten met mensen ( over geloof, goede doelen of wat dan ook) en dan de deur weer dicht te doen?!
Ik maak altijd even een praatje met de collectanten of wie dan ook die aan de deur komt of (even ) binnen komt. Schenk eventueel een kopje koffie en luister eens naar iemand anders. Het verrijkt je leven :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 20:52

Ik maak ook altijd een praatje met collectanten, dat zijn hier altijd buurtgenoten.
Ik zou willen dat het luistergedeelte ook geldt voor JG's maar blijkbaar is het nogal moeilijk om een duidelijke NEE te krijgen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:53

Ik heb er gewoon geen behoefte aan, kan ik weer de hond wegsluiten, weer vertellen dat ik geen interesse heb en vaak een grote bek krijgen dat ik harteloos of weet ik veel wat ben.
Het is mijn huis, mijn terrein en ik ervaar het als een inbreuk op mijn privacy.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 20:55

Ik moet jullie complimenteren voor jullie brainwash afdeling. Dat jullie hetzelfde antwoorden over dat verschillende mensen in 1 gezin, dat de een misschien wel interesse heeft….echt alsof ik tegen een betonnen muur praat. Misschien moet je gewoon eens respecteren dat een heel gezin (wat bij ons overigens maar uit 2 volwassenen bestaat) geen interesse heeft. Niet nu, niet morgen en niet over 5 jaar. Het is echt totaal respectloos om aan mijn verzoek voorbij te gaan.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 20:59

Citaat:
Ik heb je geloof ik al een paar keer verteld dat we niet bij jou langs komen om jou ons geloof op te dringen of om je te bekeren. Ik heb ook verteld wat onze doelstelling is: we bezoeken mensen om ze Gods naam en zijn voornemen bekend te maken. Dat voornemen is goed nieuws voor mensen die naar vrede en geluk verlangen.

Ik kom u wat vertellen over de verschillende soorten energie. Ik hoef u niks te verkopen, maar wil toch wel even duidelijk maken dat groene energie veel beter is voor het milieu, als u zich bij ons aansluit krijgt u uitsluitend groene energie en doet u dus iets goeds.

de JG versie: Ik kom u wat vertellen over god, ik wil niet zeggen dat u er in moet geloven, maar hij brengt u wel vrede en geluk etcetera dus als u zich bij ons aansluit krijgt u dat en gaat u naar een paradijs :')

Gratis of niet, het is vervelend. Ik kom bij jou toch ook niet elke maand aan de deur om te vertellen hoe geweldig het is om atheïst te zijn, en als je dan zegt JG te willen blijven toch langs blijven komen en er in wrijven dat atheïst zijn "beter" is -:(-

Ik vind het fijn dat je er zo eerlijk en open in staat Babootje, maar je moet het ook echt een keer van de andere kant proberen te bekijken, jullie ideeën en interpreteringen van god en dat paradijs zijn best wel zweverig en slaan voor de meeste nuchtere Nederlanders helemaal nergens op.
Als iemand er dan toch interesse in heeft zijn er tegenwoordig zat middelen om het zelf op te zoeken, waardoor de overige 99% van de mensen niet lastig gevallen hoeft te worden.
Ik zit op een vrije dag graag in mijn pyjama op de bank naar een film te kijken, ik vind het dan ook best wel storend als iemand mij ongevraagd lastig komt vallen met iets waar ik geen behoefte aan heb en waar ik dan ook nog is alles voor stil moet leggen. Sticker op mijn deur? Het is toch mijn terrein, mijn huis, daar heb jij ongevraagd dus niks te zoeken.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:00

Ik vind het jammer dat een respectvol topic nu een fel en onaangenaam randje krijgt. Ook als de meningen uiteen liggen kan je respectvol blijven. Agree to disagree?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:04

troi schreef:
Ook als de meningen uiteen liggen kan je respectvol blijven.

Lijkt me ook.

Ik vind het trouwens bijzonder te zien dat beide partijen echt zo enorm vastzitten in hun eigen denkbeeld en mening dat ze de die van de ander echt totaal niet in kunnen zien.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:05

Kinke ik ben niet meer actief, ik kan het mij ook voorstellen dat je je enorm ergert maar de JG's in dit topic kunnen er waarschijnlijk niks mee, omdat het niet in dezelfde gemeente is als waar ze zelf actief zijn. Ik zou als ik jou daarom eerder aan willen raden om contact op te nemen met de lokale JG's in je buurt, ik schat de kans dat er dan verandering voor jou komt hoger in als wanneer je het hier neer zet. (Over dat je het écht niet op prijs stelt en dat je wilt dat het stopt)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 21:23

ik zou niet weten wie locale JG's in de buurt zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:31

Kinke schreef:
ik zou niet weten wie locale JG's in de buurt zijn.

Das makkelijk, die komen vanzelf een keer langs :D

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 21:31

Sizzle :')

Even de koninkrijkszaal bij jou in de buurt opzoeken, daar kan je ook heen bellen.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-18 22:14

heb al informatie per PB gekregen

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 22:43

mirim schreef:
Het is zo dat we eens in de zoveel maanden bij mensen aan de deur komen, achter die deur wonen verschillende mensen. Als de een geen interesse heeft heeft een ander in hetzelfde gezin misschien wel. Ook kunnen mensen eerst geen zin of interesse in een kort gesprekje hebben , maar een andere keer misschien wel.
Er komen doorgaans meer collectanten aan een deur als Jehovah's Getuigen. En zelfs die komen niet wekelijks of maandelijks.
Hoe zwaar is het om even een deur open te doen, even te praten met mensen ( over geloof, goede doelen of wat dan ook) en dan de deur weer dicht te doen?!
Ik maak altijd even een praatje met de collectanten of wie dan ook die aan de deur komt of (even ) binnen komt. Schenk eventueel een kopje koffie en luister eens naar iemand anders. Het verrijkt je leven :D

Mijn leven is heel verrijkt, geloof mij, daar heb ik geen mensen die het geloof komen verkondigen voor nodig en als ik koffie aanbied weet ik zeker dat ze terug komen, en daar heb ik geen zin in, mijn goed recht dus nee bedankt. :) Ik heb de eerste keer zeker geluisterd en het beviel me niet wat ik hoorde.....Mijn gezin denkt er net zo over, onze oudste zou ook zeker in gesprek gaan, nu weet ik dat ik bij een eventuele volgende keer moet zeggen dat ze bij mijn gezinsleden ook bot vangen en nee is echt nee.

Collecte geef ik graag aan, doe ik ook graag voor open.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:36

Ik geef ook niet aan de jodelclub en de turnclub maar die komen ook ieder jaar langs.
Als ik me moet gaan opwinden over iedere keer dat iemand ongevraagd op mijn bel druk dan zou ik me echt gaan afvragen of mijn leven te weinig inhoud heeft.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:37

mirim schreef:

Eummm,..nou..

Die collectanten kwamen hier echt heel veel. En die verrijkten mijn leven echt niet :=

JVG, dus maar 1 x in de 10 jaar ofzo.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:41

Ik blijf me oprecht afvragen waarom JG echt jaarlijks moeten aanbellen om te controleren of er nog steeds dezelfde mensen wonen (ja we weten van God nee we hebben nog steeds geen interesse in jouw verhaal)(en ja je aanbelgedrag is irritant). Je hebt dezelfde wijk, je komt er regelmatig dus zie je wie er verhuist en wie niet. Een beetje efficiëntie mag best ;)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:42

Er zat inderdaad een scherp randje aan het laatste stuk van dit topic. Jammer.

De opmerkingen over "mijn erf, dus daar heb je niets te zoeken" in combinatie met een voordeur vind ik vreemd. Ook collectanten en verkopers moeten eerst dat erf op lopen om te zien of er een sticker hangt of niet... Dat mensen verder op je erf niets te zoeken hebben lijkt me meer dan logisch, maar meestal is je voordeur toch wel een aangewezen plaats om je te melden, zeg maar...

Hier geen last van Jehova's getuigen. Er lopen wat oudere mannen en vrouwen in de wijk en die komen heel soms eens langs. Nee zeggen vond ik moeilijk, dus dan sta je inderdaad wel eens wat langer te kletsen bij de voordeur en kreeg ik een foldertje. Maar als ik aangaf iets op een andere manier te "zien" werd daar niet lelijk over gedaan. Het zette hoogstens een discussietje voort. Tegenwoordig vertel ik dat ik geen interesse heb en meer dan een "oh, echt niet? Jammer" krijg ik nooit. Fijne dag verder en ze gaan weer door.

Ik heb overigens ook geen problemen met collectantes. Wel met verkopers, die zijn hardnekkiger dan wat dan ook. :x

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 23:46

Het rode kruis is hier ronduit onbeschoft te noemen. Dan blijf ik niet erg aardig.

Met sint maarten komen er kinderen aan de deur, doen de deurbel haters hier daar ook zo lelijk tegen?
(Ik heb toch @&*#* vorig jaar al gezegd dat ik niet in St maarten geloof, rot op met je lampion of ik gooi er een emmer water over)