Mijn ervaring met jahova's is dat in een gesprek er uit kwam dat ik als niet gelovige niet naar het paradijs ga. Tenzij ik bekeer natuurlijk. Ik heb het als vervelend ervaren deze mensen aan de deur. Heel lang al niet meer gebeurd gelukkig maar toen we nog ergens anders woonde kwamen ze wel eens. Vriendelijk blijven en nee bedankt blijven zeggen, maar blijkbaar is nee een misschien.
Citaat:
Jehova's getuigen noemen hun evangelisatie "velddienst", "getuigeniswerk" of "(van-huis-tot-huis)prediking" en vinden dat het terecht als hun handelsmerk wordt beschouwd.[54] Het doel van deze evangelisatie is tweeledig: het is een poging anderen te bekeren tot de beweging om zo voor redding in aanmerking te komen (het overleven van Armageddon waarin zeer binnenkort goddelozen zullen worden vernietigd), maar Jehova's getuigen vinden een nog belangrijker reden dat de activiteit wordt beschouwd als "een slachtoffer van lof" voor God.[55]
Iedere Jehova's getuige dient maandelijks een rapportageformulier in te vullen waarop wordt aangegeven hoeveel uur hij/zij aan evangelisatie heeft besteed en met welke resultaten: hoeveel tijdschriften of andere publicaties zijn verspreid, hoeveel personen die eerder een belangstelling hebben getoond een hernieuwd bezoekje hebben ontvangen, etc. Het Wachttorengenootschap wil hierdoor toezicht houden op de activiteiten van hun leden. Het kan zijn dat "werkers" (door het Wachttorengenootschap aangestelde volle-tijdsevangelisten) moeten worden gestuurd naar bepaalde regio's of dat bepaalde leden aangespoord moeten worden door de ouderlingen om meer tijd aan evangelisatie te besteden.[56]
Neem aan dat dit wel zo'n beetje klopt.
verootjoo schreef:Ik heb nooit echt ervaren dat er opgedrongen wordt.
Mij is nog nooit verteld dat ik móet gaan geloven en met hun mee naar de zaal oid móet. Ze vertellen enkel het woord van God.
En als je dat niet wilt gaan ze gewoon weer weg.
Hoe erg is dat om 1x P/j even de deur open te doen en zeggen dat je geen interesse hebt. Kost je misschien 1 minuut.
Of een briefje/sticker ophangen dat er geen interesse is in JG. Dan ben je er voor eeuwig vanaf.
Ik snap werkelijk al die ophef niet. Ik maak me drukker om donateurwervers, daar kom je pas lastig vanaf

Maar jij gelooft ook een een god als ik het goed onthouden heb, dat geeft wel verschil lijkt mij.