Shiloh schreef:Soms kun je trouwens ook niet anders. Ik kom dagelijks op de ring bij Utrecht bij afrit 17 de A12 op richting Arnhem. Die oprit heeft een hele scherpe bocht, waarbij ook het verkeer moet ritsen van twee naar een baan. Als het dan spits is, vergeet het dan maar dat je met je hele treintje auto’s uberhaubt boven de 40 uit komt voor je gaat invoegen naar 80. Dat is gewoon niet mogelijk als je een ander niet wilt aanrijden. Het is dan gewoon file. Oprit is ook gelijk een afrit. Dus al te lang wachten is dan ook niet handig.
Ik vind eigenlijk ook dat ze van dat stuk gewoon 50 moeten maken ipv 80 in de spits.
Sowieso heb je naar mijn mening daar niks op de rechter baan te zoeken als je de afrit niet wilt nemen. Gewoon links rijden. Pas naar rechts komen als je er ook echt af wilt. Als iedereen dat doet, is de rechterbeen vrij voor in en uitvoegers. In voegers en uitvoegers mikken op elkaars konten en vertrouwen er min of meer op dat degene erachter dat ook doet (of in ieder geval ruimte maakt). Dan kruist alles langzaam, maar soepeltjes...
Dat wordt op steeds meer plekken ook toegepast toch?
Dan wordt verkeer voor rechtdoor losgetrokken van afslaand verkeer (bijvoorbeeld hier bij den bosch) werkt heel goed!
.........
Als ze dan niet dat verkeer weer samen lieten komen richting Utrecht bij een brug (waar om een of andere reden mensen nooit met hun gewone snelheid overheen durven) EN waarbij de linker 2 banen blijven, maar van de rechter 2 banen die erbij komen de linkse 'verdwijnt' (mensen kunnen helemaal niet goed genoeg invoegen voor dat systeem) + er is een drukke oprit/invoegstrook van de A59 vanaf waalwijk die 200 meter voor het verdwijnen van de linkerrijstrook stopt, waardoor de rechter rijstrook bomvol zit.
Ben ik blij dat ik meestal de andere kant op moet
Reed er laatst om 6:50 en er stond al een file voor dat punt van zeker 2 kilometer (reed tegenovergestelde richting erlangs).
Nog een persoonlijke ergenis: mensen die niet durven te rijden. En dus op punten waar je gewoon meteen door kunt rijden (genoeg overzicht over de t-splitsing) helemaal stil gaan staan (geen ander verkeer he), uitgebreid even kijken en dan doorrijden. En dan ook 38 blijven rijden waar je 50 mag, invoegen met 65 (!!!) waar je 120 mag (ik heb uiteraard afstand genomen om toch nog met 90 in te kunnen voegen.... Had gelukkig de 'goede' auto bij. Met mijn Twingo was ik de banketstaaf geweest, want daarmee zit ik niet zo snel op de 90). Rij dan niet, of neem er nog even een paar goede cursussen bij.