En daar sta je dan, betrap je hem bij een ander....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: En daar sta je dan, betrap je hem bij een ander....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:46

Wellicht dat hij het via de mediator probeert om de scheiding in een vast tarief geregeld te krijgen, dat kan wel hier in NL weet niet hoe dat bij TS gaat, of dat ook zo is te regelen in België.
Je bent dat voor een relatief laag bedrag gescheiden in een vrij korte tijd, dat bedrag is altijd vele malen lager als dat je voor elk wissewasje naar de rechtbank moet en alles via advocaten loopt. Daar kan je letterlijk op leeg lopen.

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 16:53

Kort gezegd: Hij zal wel daar als de goeie man overkomen, die zijn zieke/gekke vrouw nog bij staat in de onderzoeken en de gespreken...
Laatst bijgewerkt door JustMeKV op 02-02-22 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 16:56

Of hij is tijd aan het rekken omdat hij achter je rug van alles aan het regelen is en hij jou nog even "rustig" wil houden tot alles in orde is... (lees financieel alles uitzoeken, scheiding in gang steken, ed)

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 17:04

@Maximuss: Ohhhh maar dat spelletje heb ik door ;) wees maar zeker...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:08

KiVa schreef:
@Maximuss: Ohhhh maar dat spelletje heb ik door ;) wees maar zeker...

Ik hoop dat je inmiddels zelf al dingen in gang hebt gezet voor de scheiding?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:12

In ieder geval fijn dat jullie samen geen huis hebben , dat scheelt een hoop zorgen en ellende.
Ik zou toch iets maken dat hij niet binnen kan, geen idee hoe hij reageert als hij merkt dat je niet meer het brave vrouwtje bent wat hij gewend is.
Ik vrees dat hij geen lievertje is als het niet gaat zoals hij wil.

Pas daar ook mee op bij die therapeut.
Ik vrees dat jij helemaal niet toekomt aan je zegje doen omdat hij daar gelijk tussen in gaat staan praten /schreeuwen en zo'n therapeut is dan vaak ook niet bij machte om goed in te kunnen grijpen.
Bedenk dat hij zijn zegje allang gedaan heeft en die peut zijn verhaal als leidraad neemt in jullie gesprek.
Ik vrees dat jij alleen maar meer vuil over je heen gestoord krijgt en je nog gebrokener terug komt :(:)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:13

Daar ben ik dus ook bang voor spatter.
En dus ook het stukje als hij merkt jij niet het volgzame vrouwtje meer bent dat hij denkt.
Daarom ook sleutels inleveren.

En dan blijkbaar die hondendeur, daar wat op verzinnen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:14

spatter schreef:
In ieder geval fijn dat jullie samen geen huis hebben , dat scheelt een hoop zorgen en ellende.
Ik zou toch iets maken dat hij niet binnen kan, geen idee hoe hij reageert als hij merkt dat je niet meer het brave vrouwtje bent wat hij gewend is.
Ik vrees dat hij geen lievertje is als het niet gaat zoals hij wil.

Pas daar ook mee op bij die therapeut.
Ik vrees dat jij helemaal niet toekomt aan je zegje doen omdat hij daar gelijk tussen in gaat staan praten /schreeuwen en zo'n therapeut is dan vaak ook niet bij machte om goed in te kunnen grijpen.
Bedenk dat hij zijn zegje allang gedaan heeft en die peut zijn verhaal als leidraad neemt in jullie gesprek.
Ik vrees dat jij alleen maar meer vuil over je heen gestoord krijgt en je nog gebrokener terug komt :(:)

zeker met een heel dominant iemand idd :(:) :(:) :(:)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:15

bruintje123 schreef:
Daar ben ik dus ook bang voor spatter.
En dus ook het stukje als hij merkt jij niet het volgzame vrouwtje meer bent dat hij denkt.
Daarom ook sleutels inleveren.

En dan blijkbaar die hondendeur, daar wat op verzinnen.

huis staat op naam van TS haar vader.

die kan hem dus idd wegsturen, zo niet. dan politie erbij.

dan komt ie ongevraagd op andermans terrein :o :o

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:22

Ondertussen kan hij wel huishouden in huis en bedrijf!
Hun bedrijfje is ook daar gevestigd he en hij werkt daar nog steeds en gebruikt die spullen.
TS kan hem dus meermalen per dag tegen het lijf lopen met alle gevolgen als hij boos wordt.

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 17:29

Wat op heden betreft: Ik kan hem daar idd tegen het lijf lopen
Laatst bijgewerkt door JustMeKV op 02-02-22 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:40

vergeet de wagens niet die in de boedel zitten van het bedrijf, jij hebt ook recht op een deel van die boedel of hij koopt jou uit! (maar je zei iets over een grote wagen die kan trekken wellicht kan hij zo 'betalen' door de auto aan jou toe te laten bedelen via de rechtbank).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:48

Dit is geen gewone scheiding maar veel complexer, heb je nu al een advocaat?? Zo nee, zorg dat je de beste krijgt. En waarom in vredesnaam zou je instemmen met een bezoek aan een relatietherapeut. Dan spui je daar je gal en dan?? Word je door hem als neurotisch persoon weggezet, gewoon alle contact met hem vermijden en zorgen voor de scheidingspapieren. Wees hem voor, veel beter voor je.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 17:50

KiVa schreef:
Elk geval zit mijn vader en mijn grootmoeder hier dan ook in (zijn gedeeltelijke eigenaars) dus die gaan zeker niet toelaten dat hij na de scheiding nog binnen komt.

Waarom als ik vragen mag? Kijk, als hij zijn werk al niet naar behoren doet begrijp ik het, maar ik ga er even vanuit dat hij wel goed werkt. Waarom werk en privé niet gescheiden houden en hem gewoon zijn (goede) aandeel laten leveren in het bedrijf?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:09

Ga alsjeblieft naar een advocaat voor advies.

Ik verbaas mij erover dat je hier nog niet achteraan bent gegaan als ik alles zo lees.

Sterkte

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:14

Goof schreef:
KiVa schreef:
Elk geval zit mijn vader en mijn grootmoeder hier dan ook in (zijn gedeeltelijke eigenaars) dus die gaan zeker niet toelaten dat hij na de scheiding nog binnen komt.

Waarom als ik vragen mag? Kijk, als hij zijn werk al niet naar behoren doet begrijp ik het, maar ik ga er even vanuit dat hij wel goed werkt. Waarom werk en privé niet gescheiden houden en hem gewoon zijn (goede) aandeel laten leveren in het bedrijf?

Omdat de zaak op prive terrein gevestigd is en de TS + haar ouders er denk niet op zitten te wachten hem nog te zien na wat hij heeft geflikt..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:15

Goof schreef:
KiVa schreef:

wat ik gelezen heb in deze kwestie, is dat het terrein van de vader is, van de ts.

Daarbij hebben zij ook best veel geld moeten inleggen, in het bedrijf.

dus haar redenering vind ik niet raar nee

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:23

Ik weet niet of je de beschikking hebt over de administratie van het bedrijf maar die zou ik ook even in de gaten houden. Spookfacturen, rekeningnummers etc. Meer info waar je op moet letten wil ik je best geven via PB.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:24

vibabu schreef:
Ik weet niet of je de beschikking hebt over de administratie van het bedrijf maar die zou ik ook even in de gaten houden. Spookfacturen, rekeningnummers etc. Meer info waar je op moet letten wil ik je best geven via PB.

zij doet idd de financien over de zaak, aangezien meneer een gat in zijn hand heeft.

wat ik eerder al las. :j :j

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:32

linnie050 schreef:
Ga alsjeblieft naar een advocaat voor advies.

Ik verbaas mij erover dat je hier nog niet achteraan bent gegaan als ik alles zo lees.

Sterkte

Eens, zou ik ook direct doen.

Sterkte!

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 18:46

@linnie050: Ik vraag mij af waar jij leest dat ik er nog niet mee bezig ben???
Laatst bijgewerkt door JustMeKV op 02-02-22 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:48

Is je vader op de hoogte?
Ik zou in jullie geval als de wiedeweerga een goede bedrijfsjurist inschakelen, die ook kennis heeft van familiebedrijven. En natuurlijk ook voor jezelf.
Dit klinkt allemaal heel berekend.
Veel sterkte.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 18:55

TS staat dat voorgeschoten geld op papier?
Als dat werkelijk voorgeschoten is kunnen ze dat nu terug vragen /eisen.

Probeer een slimme advokaat in de arm te nemen.
Nu een zwakke advokaat, kost je straks klauwen met geld en een hoop ellende want dat hij het hard gaat spelen is zeker .
Dan wil je wel iemand die jou goed kan begeleiden en weet wat hij doet.

En blijf niet naief, ik vrees dat hij ook allang zaakjes aan het regelen is en jouw straks als kneusje afspiegeld in de rechtzaak met hulp van die therapeut, ook nog.

JustMeKV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-17 19:07

Maar 1dag tergelijk, ondertussen ben ik bezig met alles op te slaan, bewijzen aan het zoeken. Nu ik alles in handen heb is dit het belangrijkste om eerst voor elkaar te krijgen..
Laatst bijgewerkt door JustMeKV op 02-02-22 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-17 19:46

Topper ben je.