Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Re: Vriend steeds meer anti paard. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 22:33

Ik heb zo'n rijtje wijvenseries die hij niks aan vindt, prima vermaak als ik alleen op de bank beland :+

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 00:08

TS, dus als ik het goed begrijp wilt hij er niet over praten op geen enkele manier? Zeurt hij nu niet meer sinds je hem duidelijk hebt gemaakt wat je dwars zit?
Nare situatie, ik krijg ergens het idee dat hij het zo ongelooflijk rot vind dat hij er bijna niet over kan praten. Of hij claimt jou echt en wilt gewoon hier het baasje uithangen en niet geconfronteerd worden met de feiten..

Wanneer er niet word gecommuniceerd blijft dit waarschijnlijk in een vizieuze cirkel doorgaan, en misschien uiteindelijk stopt de relatie gewoon. Ik hoop echt dat jullie nog een gesprek hierover gaan krijgen

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 02:02

Mijn man zou ervoor tekenen als ik jouw tijden aan mijn paarden zou spenderen.
Met mijn werktijden, 4 paarden en op een doe het zelf stal staan ga ik doordeweeks vaak om 6.30 de deur uit om pas om 22.00 of later thuis te komen.
Zondag is vaste staldag, dan zit ik er gerust 7 uur.
Zo geregeld met stalgenoten dat ik 2x per week niet hoef, maar die dagen werk ik ook vaak tot een uur of 20.

Tuurlijk klaagt hij er wel eens over maar niet om dat hij mij te weinig ziet maar omdat hij vindt dat ik teveel van mezelf vraag. Terwijl ik juist mijn ontspanning na ruim 10 uur werken op stal heb. Daarvan kom ik meer tot rust dan van op de bank hangen.

Lastig dat hij zo reageert en niet duidelijk wil of kan zijn.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 02:32

Ik vind het aantal uren dat je weg bent wel meevallen. Je hebt je hobby al jaren en zijn probleem daarmee wordt nu groter. Communiceren lijkt niet echt mogelijk. Ik vraag me dan af wat er ten grondslag ligt aan dit probleem. Iets zegt me dat je dit niet oplost door minder tijd met je paard door te brengen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 05:19

2 Keer per week merkt hij niet eens dat TS bij haar paard is.
En als ze 1 keer in het weekend wil verplaatsen naar doordeweeks is het ook weer niet goed.

En als hij dan nog wat leuks met haar zou willen gaan doen als ze een extra dag in het weekend vrij houdt voor hen samen, dan snap ik het nog. Maar TS geeft aan dat dit heerschap alleen op zn luie krent op de bank wil hangen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 06:34

Ik vind het ook wel meevallen met het aantal uren. Heeft hij ook een hobby?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:25

Het lijkt mij verstandig om niet alleen te praten over de uren etc. dat je aan je hobby spendeert, maar ook over wat er wel goed gaat.
Weten jullie van elkaar wat je nodig hebt van de ander? En kunnen jullie dat elkaar geven?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 13:32

Ts is er überhaupt van hem uit nog wel interesse in jou (en hoe het met je gaat)? Is het paard het enige waar hij moeilijk over doet?

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 20:15

Hoe gaat het nu TS? Heb je nog wat met de adviezen en/of opmerkingen gedaan?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 02:58

Ik vind het vooral raar dat in 1 week tijd er niet over gepraat wordt.
Het zit jullie beiden duidelijk hoog.

Jij hebt 'm even 'goed de waarheid' gezegd.. en daar is het zo'n beetje bij gebleven. Als ik afgeblaft (?) zou worden zou ik ook even geen zin hebben om weer het gesprek aan te gaan, dus kan me ergens voorstellen dat hij nog niet echt naar je papiertje heeft gekeken.

Waarom spreken jullie niet eens een tijd af en zegt 'Zo op dinsdag gaan we een uurtje samen zitten om de problemen te bespreken zodat we samen door een deur kunnen en kunnen zorgen dat dit probleem hopelijk word opgelost zodat we er beide goed bij voelen.'

Ik sta er echt van te kijken dat na 10 jaar dit de manier van communiceren is. En dan heb ik het nog niet over wie er ''gelijk'' heeft.. (want in zo'n situatie vind TS maar ook haar vriend dat zij gelijk hebben en niet de ander.. daarom moet je ook PRATEN.)

Edit: Als je gaat wachten tot hij erover begint betekend het dus dat je weer gaat praten op een moment dat de irritaties op z'n hoogst zijn.. voorkom dat het een ruzie word en ga gewoon zitten. Spreek wat grondregels uit zoals probeer open te zijn, onderbreek elkaar niet en probeer niet gelijk geirriteerd te raken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:59

Nagini: je moest eens weten hoe weinig er gecommuniceerd wordt in relaties. Ik ken zelfs mensen van bijna 60 (boerengezin) die niet praten. Negeren elkaar en het probleem dus eigenlijk. Wordt niet over gesproken. Alleen over koetjes en kalfjes maar als het probleem ter sprake komt dan lopen ze gewoon weg en zwijgen het daarna dood. Sommige mensen hebben nooit geleerd om te praten en hun gevoelens te uiten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:07

Mandy_89 schreef:
Jeetje, heb niet alles gelezen hoor. Wat een reacties!

Er is ook nog niet over gesproken, had die avond hem wel goed de waarheid gezegd, dat als hij mij dit niet kan gunnen, hij egoïstisch bezig was, en mij ook vrij moest laten, want anders nam ik zelf die vrijheid wel..

Daarna hem er tot nu toe niet meer over gehoord..
Had nog een financieel plaatje neergezet wat ik er nou per maand aan uit gaf. (maandag gedaan) maar hij heeft het nog niet bekeken.

Lees wel wilde verhalen over hoe vaak ik ga en hoeveel hij mij moet missen haha.
Nou goed. Doordeweeks merkt ie dr dus niets van, in het weekend ga ik zoals het uitkomt. Die tijd op de zaterdag was maar een voorbeeld.
Morgen heb ik van 13.00/14.00 les en hij is toch aan het beunen, zondag ga ik sochtends (vind ie eigenlijk ook niet leuk, want dan ben ik al weg als die wakker wordt) en we gaan smiddags samen nog weg naar familie.

Jeetje TS, ik vind dit berichtje van jou ook niet erg fair tegenover je partner.

Er wordt dus niet gepraat maar jij: geeft hem een briefje met wat je uitgeeft per maand en zegt hem ff goed de waarheid.

Praten en hoor en wederhoor is er dus niet bij. Vraag ik mij af wat er na 10 jaar nog van jullie relatie over is. Hier wordt toch niemand gelukkig van?

Ga om tafel met elkaar, ga in gesprek. Maar dan ook echt in gesprek, niet verwijten, niet met briefjes, tegenover elkaar, bak koffie er bij en niet verwijten maar vragen!
Als je dat niet alleen kan, schakel dan hulp in die jullie op weg helpt.

Als je verder wilt met je relatie en hij ook zal je toch echt je kop uit het zand moeten halen en moeten leren communiceren, geldt voor je partner maar geldt net zo goed voor jou als ik bovenstaande zo lees.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:14

Dan vergeten jullie voor het gemak dat TS al gezegd heeft dat ze al meerdere keren heeft proberen te praten met hem maar dat hij dan boos wordt, verwijten naar haar hoofd slingert en/of weg loopt? :?
Vind je het gek dat TS dan een keer zegt "hier heb je de feiten, denk er maar eens goed over."

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:38

Suzanne F. schreef:
Nagini: je moest eens weten hoe weinig er gecommuniceerd wordt in relaties. Ik ken zelfs mensen van bijna 60 (boerengezin) die niet praten. Negeren elkaar en het probleem dus eigenlijk. Wordt niet over gesproken. Alleen over koetjes en kalfjes maar als het probleem ter sprake komt dan lopen ze gewoon weg en zwijgen het daarna dood. Sommige mensen hebben nooit geleerd om te praten en hun gevoelens te uiten.

Oh daar ben ik me heel bewust van. Ik heb er zelf zo een die niet goed kan communiceren dus dan trek ik de kar.

@ayasha; ja dat kan. Maar ergens heb ik het idee dat het echt allemaal niet zo simpel is als TS uitlegt.
Wellicht zegt de vrien ook wel elke keer als ik erover begin is het zuchten en kreunen en is ze geirriteerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:43

En wellicht kom ik straks aan op weide en is mijn paard veranderd in pegasus... Kan ik beginnen zoeken naar een zadel met vleugel-vrijheid en het is zo al zo moeilijk om passende zadels te vinden voor die knol...
Je kan je niet baseren op dingen die je niet weet.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:50

Tuurlijk, maar ik heb zo'n vermoeden dat het nog best zo realistisch kan zijn.

Ik vind gewoon dat alles wat TS zegt aan word genomen als "heilig" terwijl ik het idee heb dat het wellicht van beide kanten nogal rommelig is in de communicatie.

Dan kun je je pegasus verhaaltje erbij zetten.. maar dat verandert niet wat ik denk en vermoed.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:51

Ayasha schreef:
En wellicht kom ik straks aan op weide en is mijn paard veranderd in pegasus... Kan ik beginnen zoeken naar een zadel met vleugel-vrijheid en het is zo al zo moeilijk om passende zadels te vinden voor die knol...
Je kan je niet baseren op dingen die je niet weet.

_/-\o_ :')

Maar daar ben ik het mee eens. Je kunt alleen advies geven op basis van wat je weet. Als je altijd rekening moet houden met alle mogelijke 'andere kanten' en zaken die mogelijk meespelen waar je niks van weet kun je geen forum draaiende houden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 12:52

Niets wat ik erbij zou zetten veranderd iets aan wat je denkt of vermoed, dat is mijn doel ook helemaal niet. Het geeft alleen weer wat ík denk/vermoed en dat is dat als de informatie niet hebt. Je er weinig mee kan. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 14:06

Indien maar de helft klopt van het verhaal van TS, dan nog. Een relatie heb je samen en met goede wil en respect naar elkaar kun je heel ver komen. Had al eerder aangegeven, indien het mijn partner was had ik hem gezegd : Jij wil niet dat ik nog langer rijd , prima, dan ook je autohobby weg en niet meer elke week naar de kroeg met je vrienden. Kunnen we gezellig elke minuut samen op de bank zitten handjes vasthouden }> ~~}>

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 20:27

Even alles doorgelezen en wil vooral reageren op het feit dat sommige het normaal vinden dat je je partner voor alles zet... en als er gekozen zou moeten worden de paarden dan maar opgegeven moeten worden...
Nou over mijn lijk! Mijn paard was het enige wat ik nog overhad na mijn "vechtscheiding" en ik heb er heel hard voor moeten knokken (en nee het is niet uit gegaan omdat ik teveel tijd bij m'n paard doorbracht maar omdat hij vreemd ging met een stalgenoot)
Mijn huidige vriend heeft mij leren kennen als paardenmeisje dus dat is wat ik ben haal je dit weg ben ik niet degene meer waarop hij is gevallen destijds... Ik vind het net zo krom als de honden die maar in het asiel terecht komen omdat ze niet meer in de nieuwe relatie passen het zijn geen lege flessen die je inlevert als je hem leeg heb ...

Als we ruzie hebben is dit niet over de paarden maar het wordt er wel eens in betrokken meer de kosten dan de tijd maar vriendlief rookt er per maand bijna €400 doorheen en aangezien ik niet rook of drink gaan mijn zuur verdiende centjes hierheen... qua tijd probeer ik altijd wel te gaan als hij werken is soms is het niet anders want zoals nu was het vanmiddag te warm na het werk dus dan maar vanavond. Ik hou er zoveel mogelijk rekening mee, wel vind ik dat het bij ons qua communicatie ook beter zou kunnen en heb ik de neiging op te kroppen en dan te exploderen en dan zijn de irritaties al te hoog mss beter om het idd vaker te bespreken zodat het geen irritatie wordt? En in het weekend eerder gaan dus rond een uur of 7 dan ben je in de ochtend ook weer terug. Of om de week dan zijn de wedstrijden mss ook niet z'n probleem meer?

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 10:10

We hebben er nog steeds niet echt over gepraat, duidelijk dat hij daar geen trek in heeft.
Als ik erover begin, dan is het iets van jaja, eum ik ga verder in de tuin..

banketstaaf is dan wel, ik was dus op marktplaats aan het kijken naar gpg beugels, omdat ik last van mijn knieën heb met rijden, en had op een advertentie gereageerd voor de prijs te weten.

Krijg ik een appje van hem:
Jij blijft ook bezig met dingen aanschaffen voor je paard! :n

Dat doe je toch niet?! Laat m dat dan straks als ie thuis is zeggen, en niet via whatsapp.

Dacht eigenlijk sinds mijn eerste bericht dat t weer goed ging, hij zeurde niet meer als ik ging rijden, en terwijl hij een hele tirade over kosten paard had gegeven, wou hij nog steeds niet bekijken wat ik dit jaar per maand uitgegeven heb aan m'n paard. (extra voor hem uitgerekend)

Weet niet wat veel/vaak spullen aanschaffen is? Heb in mei een vliegendeken gekocht, en vorige week dan een ander zadel (oude brengt hetzelfde geld op). En deze week een nieuwe rijbroek erbij.
Verder moet ik dus ook andere beugels, omdat ik ook met het andere zadel last van mijn knieën heb.
Maar durf nu eigenlijk niets meer aan te schaffen, als ie erachter komt is ie boos.

Probeer altijd al zo aan te schaffen dat hij t eigenlijk niet door heeft. Om gezeik te voorkomen.

(is niet zijn geld! is mijn eigen geld, voor als mensen dat denken)

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:13

nuscaniels schreef:
Mijn man zou ervoor tekenen als ik jouw tijden aan mijn paarden zou spenderen.
Met mijn werktijden, 4 paarden en op een doe het zelf stal staan ga ik doordeweeks vaak om 6.30 de deur uit om pas om 22.00 of later thuis te komen.
Zondag is vaste staldag, dan zit ik er gerust 7 uur.
Zo geregeld met stalgenoten dat ik 2x per week niet hoef, maar die dagen werk ik ook vaak tot een uur of 20.

Tuurlijk klaagt hij er wel eens over maar niet om dat hij mij te weinig ziet maar omdat hij vindt dat ik teveel van mezelf vraag. Terwijl ik juist mijn ontspanning na ruim 10 uur werken op stal heb. Daarvan kom ik meer tot rust dan van op de bank hangen.

Lastig dat hij zo reageert en niet duidelijk wil of kan zijn.

Heel veel respect voor jou, ongelofelijk dat je dit vol kunt houden...

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:14

Dan zit je toch al in een hele scheve relatie ? of ben ik nou gek. Als je stiekem dingen moet gaan doen omdat de ander anders boos wordt?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:15

Ik had als reactie op de app gestuurd dat we er thuis wel over zouden praten maar niet via de app. Wat een lastige geval als hij ieder gesprek ontwijkt. Dan blijven de frustraties aan beide kanten bestaan

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 10:18

elibeest schreef:
Dan zit je toch al in een hele scheve relatie ? of ben ik nou gek. Als je stiekem dingen moet gaan doen omdat de ander anders boos wordt?

Eens. Dat lijkt mij ook.

TS, zoals al eerder gezegd, gaat het verder wel goed qua relatie en gelijkwaardigheid?
Is er niet veel meer waar jullie over praten moeten?

Je bent niet voor niets 10 jaar bij elkaar. Maar als hij er nu zo'n probleem van maakt en jij daardoor dingen stiekem gaat doen lijkt mij dat een teken aan de wand dat jullie eens goed moeten praten.
Niet alleen over het paard maar vooral over jullie relatie met elkaar.
Als dat niet met elkaar lukt kan je altijd iemand inschakelen, mits jullie beide bereid zijn tijd en energie in elkaar en de relatie te steken.