Zwart of zilverkleurig, mijn huid is te rood voor goud en rosé.
jojoleinee
Geplaatst: 13-08-20 08:17
Ik draag zelf geen sierraden maar heb deze vraag ook wel eens gekregen over kleding. Ik draag eigenlijk alles en hou er niet echt rekening mee of het vloekt oid. Rosé zou ik denk ik ook best dragen. Ik heb wel een bruine huid dus dat is misschien wel een iets ander verhaal dan voor de meesten..?
Het gaat bij sieraden meer om je huidskleur en ondertonen daarvan, dan je haarkleur. Nu hebben alleen de meeste roodharigen dezelfde huid. Bij mij staat goud helemaal niet. Ik draag alleen maar zilver. Maar witgoud of platina zou ook nog mooi staan. Rosé staat beter met mensen met olijf kleurige huid of met een warme ondertoon
Ik draag goud... altijd al gedaan, maar dat komt deels ook voor uit het feit dat ik niets anders kan verdragen dan goud (gouden piercings/oorbellen, al draag ik die laatste al jaren niet meer).
Ik heb niet echt rood haar, maar wel een rode gloed. Ik heb ook rode wangen en ik draag goud. Vind dat een warmere kleur en dus beter passen bij mijn uiterlijk.
Ik vind rose gold juist zo makkelijk. Je hebt dat ook in warme en koele tint.
Ikzelf heb echt een zeer witte huis met sproeten en snel rode ondertoon, sowieso roze. Maar daarnaast wel ijs blauwe ogen. Echt zilver wordt juist al snel hard bij mij. Het gaat wel hoor! Maar vind rosé gold vaak mooist.
Fem: er bestaat ook witgoud en platina natuurlijk. Ik draag deze ook.
moniek21
Geplaatst: 15-08-21 22:14
Dat ik dit topic nu pas zie
Ik was vroeger meer oranje met allemaal pijpenkrullen, die zijn er wel wat uitgezakt ( maar met de was methode van curly hair komen ze aardig terug ) Nu ben ik was meer rossig in de zomer wat lichter dan in de winter ( wat natuurlijk ook normaal is ) Ik heb alleen een oudere foto waar ik redelijk op sta .. ben niet zo fotogeniek
atilla
Geplaatst: 23-07-22 17:31
Misschien interessant om hier te delen. Ik heb zo’n dna analyse laten maken en daar wordt ook je haarkleur op basis van je dna bepaald. Ik was wel verrast dat met mijn dna ik maar 6% kans heb op rood haar Er zijn 3 markers op het genoom getest waarvan bekend is dat ze rood haar veroorzaken. Ik heb maar 1 allel op 1 marker. Ik heb er wel eens over gelezen en volgens mij wordt er altijd beweerd dat je beide allellen moet hebben voordat rood haar tot uiting komt dus ik vond het wel verrassend.
Wat interessant dit. Ik ben ook heel nieuwsgierig waar mijn rode haar vandaan komt. Beide ouders hebben geen rood haar en niemand in de familie met rood haar. Mijn zus en ik hebben rood haar en mijn zusje is blond Waar heb je dit laten doen? En wat waren de kosten (als je dat wil delen)?
atilla
Geplaatst: 27-07-22 21:55
Ik weet niet meer wat ik destijds betaald heb. Op 23andme.com zie ik dat de basistest nu €99,- kost. Inclusief health rapport kost een test € 169,-. Bij meerdere tests 20% korting.
Mijn ouders hebben ook geen rood haar; mijn broer wel. Een zus van mijn oma had wel rossig haar en ook een neef van mij aan mijn vaders kant. Die ene allel lijkt wel te verklaren waarom ik niet felrood ben en in de zomer best een beetje bruin kleur.