Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:51

Maar dat is geen feit, of iets dat zij totaal niet mag doen. Als ex-vriendin van B zich gekwetst voelt door wat de TS heeft gedaan, dan mag dat! Waarom oordelen met dat het een jaar geleden is? Ik heb ook weleens meer als een jaar nodig gehad om over mensen heen te komen.
Dat is hoe zij zich voelt, en dat mag zij. Want wanneer zij zich hierdoor gekwetst voelt legt ze niet gelijk een claim op B

Rocamor schreef:
Lieshorses schreef:
Girlcode is dan weer onzin, want ieder moet voor zich bepalen of ze het vinden kunnen om met de ex van vriend(in) aan te pappen.
Maar waarom mogen mensen hier niet voor zichzelf bepalen of ze het wel of niet vinden kunnen om met ex van vriendinnen te gaan?

Om even het heel duidelijk te maken: er is geen richtlijn, sommigen van jullie vinden het blijkbaar totaal geen probleem als vriendin met ex gaat, prima. Maar vrouwen die hier wél gekwetst door zijn, laat ze toch. De een heeft meer moeite met iets dan de ander. Come on.
En de achterlijke vraag van het 'Gun jij je ex vriend en vriendin geen geluk' vind ik ook totale nonsens. Je moet wel heel kwaad van aard zijn als je stampij loopt te maken of 'gekwetst' bent omdat je het ze misgunt. Maar in meeste van deze situaties voelt menig vrouw zich gewoon genaaid en gekwetst.

Omdat jij voor JOUZELF mag bepalen dat JIJ niet met de ex van JOUW vriendin(nen) zult gaan. Maar dat je niet van een ander mag en kunt verwachten dat ze niet kiezen voor jouw EX.

Ik heb jaaaaaren terug na bijna 12 jaar mijn relatie verbroken. Ex had na 6 weken een nieuwe vriendin. Een dame die ik ook kende. Ik was blij voor ze. Ze zijn nog samen na al die jaren. En ik hoop dat ze gelukkig samen zijn. Wij waren dat niet (meer). En ik ben gelukkig geworden zonder hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:54

lieveli schreef:
SVRL schreef:
Bwa, ik ben nooit into girly zaken geweest. Had een hekel aan poppen, vond meisjes maar flauw, is gewoon de aard van het beestje. Heb me altijd al beter gevoeld in mannelijk gezelschap, vind mannen een pak eenvoudiger in de omgang. Vrouwen zijn gewoon mijn ding niet, ze zijn veel geniepiger en achterbakser als mannen. En man zal niet rond de pot draaien en zegt gewoon wat op zijn lever ligt. Dat mijn mening onzichtbaar seksime zou zijn, ach ja, so be it.

Dus jij bent geniepig en achterbaks?

Heb van de mannen geleerd om gewoon mijn gal te spuwen, vinden de meeste dames niet leuk. Voordeel is dat ze ophouden met tegen je te roddelen over anderen, ik kan toch niet zwijgen.

Qimm

Re: [LZP] Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:54

Natuurlijk mag ze zich er vervelend om voelen dat ze er (op die manier) mee geconfronteerd wordt. Maar dan recht je je rug en ga je verder met je leven. Je leeft nú, niet vroeger.
Hoe zijn gereageerd heeft, en nu nog steeds aan het reageren is vind ik gewoon echt raar

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:56

Als ik rekening moet houden met alles en iedereen die ik (ongewild en onbedoeld) zou (kunnen) kwetsen, dan heb ik daar een dagtaak aan.

Een leraar mag geen onvoldoende meer geven, want hij kwetst de leerling die zo hard geleerd heeft en er toch een potje van maakt. Ik mag niet meer daten met meneer X omdat dame Y een oogje op hem heeft (en dat meneer X mij leuker vindt, doet er spontaan niet meer toe).
Ik mag geen vlees eten, want dat kan kwetsend overkomen voor mensen die vegetarisch eten.

Kom op. Als jij jouw vriendin niet wilt kwetsen, kun je ervoor kiezen om niets te doen wat haar kan kwetsen, maar verwacht niet van een ander dat ie maar te pas en te onpas gaat aanpassen aan jouw ideeen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:57

SVRL schreef:
Heb van de mannen geleerd om gewoon mijn gal te spuwen, vinden de meeste dames niet leuk. Voordeel is dat ze ophouden met tegen je te roddelen over anderen, ik kan toch niet zwijgen.

Ik vind het oprecht verdrietig voor je dat zo eenzijdig in het leven staat. Ik heb een gemengde vriendengroep en gelukkig is niet iedere vrouw naar of iedere man per definitie recht door zee.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:00

MarcoBorsato schreef:
SVRL schreef:
Bwa, ik ben nooit into girly zaken geweest. Had een hekel aan poppen, vond meisjes maar flauw, is gewoon de aard van het beestje. Heb me altijd al beter gevoeld in mannelijk gezelschap, vind mannen een pak eenvoudiger in de omgang. Vrouwen zijn gewoon mijn ding niet, ze zijn veel geniepiger en achterbakser als mannen. En man zal niet rond de pot draaien en zegt gewoon wat op zijn lever ligt. Dat mijn mening onzichtbaar seksime zou zijn, ach ja, so be it.

Juist niet denk ik, daarom past ze ook beter in de mannenwereld.

Ik heb dat zelf ook, pas ook beter in de mannen wereld.
Ik zeg dan ook gewoon hoe ik over iets denk en ja dan slaan zeikwijven (wat ik dan zeikwijven vind) direct op tilt. Want dan vinden ze dan te grof of niet genoeg in roze doekjes gedraaid.
Maar dat achter de rug gedraai, zeg het toch gewoon in het gezicht.

Zo ook die vriendin van ts, ja ze blijkt gekwetst te zijn.
Maar dan neem gewoon een keer die telefoon aan. Muts, denk ik dan.

En dat is niet eenzijdig Lieveli, dat is voor een groot deel, nee nooit altijd, het verschil tussen vrouwen en mannen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:05

_Dominique schreef:
Resistance schreef:

Zeker. :j echter gun ik mijn beste vriendin al het geluk van de wereld, en als dat toevallig met mijn ex is; so be it. Ik vraag me eerder af of de vriendschap tussen mensen wel zo goed is wanneer je elkaar dat niet kan gunnen.

Oh wat verrassend dit wel.

Verrassend nadat ik dit het hele topic al heb gezegd? :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:08

Jeetje,dit topic is echt geëxplodeerd :=

Nou, Marjo(TS), je moet het maar zo bekijken: je hebt in ieder geval een keer een goed lopend topic *\%/*

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:09

Wat een gevoelig onderwerp zeg :+

Ik vraag me af, wààrom is een ex verboden materiaal?
Ok, mijn ex is verboden materiaal. Mijn laatste toch.
Maar dat was een hork, heeft me heel veel ellende gegeven, er zijn veel dingen gebeurd en ik heb meer dan eens uitgejankt bij mijn vriendinnen. En zij hebben mij meer dan eens subtiel proberen duidelijk te maken dat het toch niet allemaal zo netjes was.
Als morgen mijn vriendin met hem komt showen is ze gatachterlijk dat ze met hem denk iets te beginnen na alle ellende die ze al gezien heeft :+ . Buiten dat, ik zie het echt niet zitten om hem nog te moeten zien dus dat wordt ook akward op alle gelegenheden (ja jullie mogen allemaal met partner maar jij liever thuis ofzo?) . Dus dat snap ik.

Ik snap het ook als het pas uit is voor een maand, ookal heb je zelf uitgemaakt. Misschien is het heel vers, misschien zijn er nog gevoelens maar waren er andere redenen dat het toch niet ging, misschien doet het pijn om eraan herinnert te worden en dan is het op die manier te weten komen ook niet leuk.

Maar als je al lang uit elkaar bent, je gevoelens voor je ex weg zijn, er geen echt zware reden is dat jullie uit elkaar zijn...wààr ben je dan bang voor? Dat hij tegen je vriendin over jullie seksleven gaat babbelen? Dat hij geheimpjes over je gaat vertellen aan haar die zij niet wist? Dat ze godbehoede misschien gelùkkig worden met elkaar, terwijl jou dat niet gelukt is? Dat zij misschien uitgroeien tot een powerkoppel dat ooit gaat trouwen en kinderen heeft, en jij niet, terwijl je helemaal niet meer verliefd bent en het geprobeerd hebt, dus je weet dat ookal zijn zij niet samen het met jullie twee nooit zou lukken? Nee, gewoon "omdat er een code is"? Echt?

Nee mijn laatste ex was slecht en die gun ik gewoon geen vriendin van mij, maar bv de ex ervoor was helemaal geen slechte jongen, wij pasten gewoon niet echt samen. Ik zou hem alle geluk wensen als hij mogen met een vriendin van mij zou gaan, want ik weet tenminste dat hij een goed persoon is en zij ook, niets mooier dan twee mooie mensen samen verliefd. En toestemming aan mij vragen, dat is voor mij meer iets in conservatieve landen en wordt normaal gedaan aan de vader van de bruid, niet aan de ex.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:11

Kijk, als vrouwen keer op keer het nodig vinden om achter je rug te roddelen, dan heb ik liever mannen ja. Ik werk nu in een team met maar 1 man, heb echt vaak het gevoel dat ik me op glad ijs begeef. De dames zijn oh zo vriendelijk in je gezicht, maar maken je wel de gemeenste leugens wijs zonder te verpinken. Dus goh nee, ik vind niet dat mijn leven eenzijdig is, het is juist minder complex door bepaalde zaken uit te sluiten.
Neem nu dit topic, was TS een man geweest, dan was er die avond waarschijnlijk gevochten om de ex. Verdient ook geen schoonheidsprijs, maar is toch een pak minder geniepig en gemeen als dat wat de vriendin van TS gepresteerd heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:13

Eerlijk gezegd, een vriendin die op die manier reageert is nooit een vriendin geweest. :) Niks aan verloren dus. :)
Niks om je schuldig over te voelen ook niet. In theorie heeft ze ordinair jouw fiets gejat en je in gevaar gebracht dus als iemand zich schuldig zou moeten voelen is zij het.
Lekker genieten van je relatie TS.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:19

Kinke schreef:
Palmera schreef:
Laat ik de vraag eens anders stellen:
"Waarom gunnen jullie je vriendin en je ex geen goede tijd samen?" :)

Aangezien dit blijkbaar een moeilijke vraag is gooi ik hem er nog maar eens een keer in.

Omdat het niet altijd zwart-wit is :Y)

Als een vriendin wat zou beginnen met mijn ex heb ik daar totaal geen problemen mee. Heb "niets" meer met die jongen. Ze mag hem hebben :')

Maar ik zou het bijvoorbeeld niet in mijn hoofd halen om aan te pappen met de ex van een bepaalde vriendin. Daar zit nog zo veel liefde maar door andere redenen is die relatie niet geslaagd. Dan kan ik nog zo'n leuke tijd hebben met die jongen, maar ik snap dan wel dat ze mij het licht in de ogen niet gunt ;)

Maargoed, bespreek het in ieder geval even. Dan komt het voor niemand out of the blue. Het zijn toch emoties en het is fijn als je even aan het idee kunt wennen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:24

bruintje123 schreef:
SVRL schreef:

Juist niet denk ik, daarom past ze ook beter in de mannenwereld.

Ik heb dat zelf ook, pas ook beter in de mannen wereld.
Ik zeg dan ook gewoon hoe ik over iets denk en ja dan slaan zeikwijven (wat ik dan zeikwijven vind) direct op tilt. Want dan vinden ze dan te grof of niet genoeg in roze doekjes gedraaid.
Maar dat achter de rug gedraai, zeg het toch gewoon in het gezicht.

Zo ook die vriendin van ts, ja ze blijkt gekwetst te zijn.
Maar dan neem gewoon een keer die telefoon aan. Muts, denk ik dan.

En dat is niet eenzijdig Lieveli, dat is voor een groot deel, nee nooit altijd, het verschil tussen vrouwen en mannen.

Typisch ook hier iemand die opleiding en werk heeft gehad tussen voornamelijk mannen. Ik zeg wat ik denk, stap op iemand af als ik een probleem heb. Sla desnoods iemand virtueel op zijn snufferd m daarna er een drankje mee te gaan drinken. Even goede vrienden.

Zo gemakkelijk en duidelijk :D

Thenexttry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:25

Rocamor schreef:
Thenexttry schreef:
Misschien was de reactie van je vriendin een beetje te op dat moment, maar kan mij ergens wel voorstellen dat het voor haar ook even een domper was.
en eigenlijk moet ik nog wel lachen om het verplaatsen van de fiets ook :')

Wellicht denk ik als oud wijf uit de vorige eeuw (Karuna, hart onder de riem, ben het met je eens :+ ) wel teveel als man zijnde, maar als het een domper was voor die "vriendin", had ze ook op TS af kunnen stappen, naar buiten kunnen gaan en kunnen vragen waar in G*dsnaam de TS mee bezig is. Dat ze zich gekwetst voelt (ja, ik vul even eea in) en kunnen aangeven dat ze dit niet fijn vindt. Dat ze liever gehad had dat ze dit van te voren had geweten, dan had ze aan het idee kunnen wennen. Evt met wat krachttermen erbij. Dan terug naar binnen en weer gewoon genieten van iets dat in eerste instantie een leuke avond leek. Desnoods als "wraak" ook een vriend van ex zoenen (oh wacht, dat had ze al meermaals gedaan)

Thenexttry schreef:
Wat ik mij afvraag is dat jij zegt dat er al langer spanningen hingen? Was dat ook terwijl jij in jou relatie zat ?

Verder denk ik dat als het zo was en het was al een jaar uit, dat jij al eerder misschien had kunnen aangeven dat je een bepaalde aantrekkingskracht had naar haar ex. Ik denk dat de reactie dan heel anders had kunnen zijn.

Er zijn zat mannen waar ik (mits geen van beiden in een relatie (zat)) "best een beschuitje mee zou willen eten" (de mede-bejaarden herkennen dit vast wel :') ). Zijn dat "spanningen" of is dat gewoon een op het oog lekkere kerel?

Ik ben het daar ook zeker mee eens hoor, praat haar acties niet goed.
Ik vraag mij alleen gewoon wat dingen af.

Mijn reactie zou het niet zijn en ik zou ze veel succes wensen. en waarschijnlijk op het moment zelf nog in de lach schieten ook, maar ik ben een stuk nuchterder.

En met de aantrekkingskracht vatte ik het niet op als "goh daar zou ik wel een beschuitje mee eten" als het in het jaar dat het al uit is nog steeds er is, dan denk ik dat je toch wel weet van jezelf dat het er is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:27

De quote is niet helemaal gelukt karuna :+

Voor de rest met je eens ja, gewoon hop zeggen hoe het zit, daar zitten ook geen ondergrondse steken bij en weer verder.
Maar dat merk je hier op bokt al dat dat niet begrepen wordt.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:27

Aantrekkingskracht hoeft toch niet gelijk te staan aan seksuele panning? :?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:33

Ik denk dat vriendin lief haar stapmaatje weg zag vallen, zowel ts als ook haar ex, waar ze dus blijkbaar zo goed mee overweg kon dat ze nog steeds veel contact hadden. Zij heeft het toen uitgemaakt maar houd contact. Ze heeft geen spijt want anders had ze in het jaar momenten genoeg gehad om de relatie te herstellen. Maar nu haar vriendin en ex gevoelens voor elkaar ontwikkelen is in één keer de wereld te klein. Hoezo, schuld van ts en niet netjes, de vriendin stond ook met een jongen te rommelen. Zij had mij niet moeten flikken wat ze ts geflikt heeft want dan was vriendin, los van de relatie van ts, meteen ook exit. Belachelijke dramaqueen.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 12:33

Evelijn schreef:
Nee natuurlijk is TS niet.... maar dan hoef je er niet meteen vanuit te gaan dat ze liegt. De feiten die ze hier schrijft zijn ... 1. B en vriendin zijn al 1 jaar exen, 2. vriendin heeft meerdere vrienden van B gezoend bij het stappen 3. TS en B zoenen bij het stappen 4. vriendin appt foto, verplaatst fiets, smijt spullen TS op straat 5. Vriendin appt lelijke woorden over B 6. Vriendin reageert al 2 maanden niet op TS 7. TS en B gaan op date 8. B. geeft aan TS wel erg leuk te vinden 9. TS is verliefd op B 10. TS wil niet dat Vriendin via FB over anders over relatie te weten komt maar zou het Vriendin het liefst zelf willen vertellen maar weet niet hoe en vraagt Bokt om hulp.

Dankje :) blijkbaar mag je dus niet meer feiten benoemen omdat je dan een objectief voorwerp wordt..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:35

Ts, wanneer ze het niet op jouw fb ziet dan wel op die van haar ex, gewoon neerzetten , alle twee. Zo'n teer zieltje heeft die vriendin niet dus voorkom dat ze kan gaan stoken of vervelend doen, relatie wereldkundig maken en doet ze vervelend, gewoon blokkeren.

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 12:41

Tivoli schreef:
Jeetje,dit topic is echt geëxplodeerd :=

Nou, Marjo(TS), je moet het maar zo bekijken: je hebt in ieder geval een keer een goed lopend topic *\%/*

Haha nou zeg dat :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:46

Ten eerste. Ik heb niks van de andere berichten gelezen alleen de openingspost.

Ex is ex. Toch? Vind t een erge reactie van je vriendin. Ze maakt het toch niet voor niks uit met hem? (Of andersom) ik zou niet boos worden als mensen met mijn ex zouden gaan daten :+ ik hou niet van mijn ex dus ze mogen hem hebben :P meid je hebt niks verkeerd gedaan. Ga voor je eigen geluk

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:48

Zo is natoer.

:=

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:49

Kabayo schreef:

Moet je doen, het is hilarisch :')

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:49

Goof schreef:
Kabayo schreef:

Moet je doen, het is hilarisch :')

17 paginas ja := haha

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 13:05

xRivaldo schreef:
Zo is natoer.

:=

_O-