De kinderwagenmaffia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:25

Lillith24 schreef:
Moeders met smartphones zijn echt een gevaar voor de mensheid. Bovendien vind ik het intens triest. Bij m'n vorige werk zo veel gezien, peuters die iets wilden laten zien of vragen gewoon compleet genegeerd omdat mama - of paps overigens! - vastgekluisterd zit aan dat kleine schermpje. En kindje druipt vervolgens teleurgesteld af.
Dit zijn overigens ook de moeders die gelijk kwaad worden als kind lief niet in één keer reageert, maar dan denk ik welk voorbeeld geef je zelf?

Nee joh dat is juist respect bijbrengen. Als een volwassenen praat ben je stil en aangezien we in 2017 leven moet je wel met je tijd mee en is het ook als volwassenen de telefoon in de hand hebben dan wacht je als kind ook even tot je aan de beurt bent.
En kinderen die niet reageren op hun ouders, sorry maar dan moet je toch echt wel wat doen aan je opvoeding, dat is rond uit onbeleefd
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 31-03-17 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:27

Lillith24 schreef:
Moeders met smartphones zijn echt een gevaar voor de mensheid. Bovendien vind ik het intens triest. Bij m'n vorige werk zo veel gezien, peuters die iets wilden laten zien of vragen gewoon compleet genegeerd omdat mama - of paps overigens! - vastgekluisterd zit aan dat kleine schermpje. En kindje druipt vervolgens teleurgesteld af.
Dit zijn overigens ook de moeders die gelijk kwaad worden als kind lief niet in één keer reageert, maar dan denk ik welk voorbeeld geef je zelf?

Dat heet uitgestelde aandacht en godzijdank leren kinderen dat op jonge leeftijd want anders kan ik het oplossen als ze naar de middelbare komen.

Anoniem

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 17:56

Inderdaad, wat Goof zegt. Mijn ouders reageerden ook niet gelijk als ik weer eens iets wilde laten zien om aandacht te krijgen. En erom huilen werd al hélemaal genegeerd. Soms krijg je weleens niet gelijk aandacht, en dat hebben een hoop mensen helaas niet geleerd. Ben dan ook blij dat ik geen enigskind ben.

Overigens kan het ook wel fout gaan hoor, met die smartphone. Zag het laatst dit voorbijkomen van een celebrity:

Afbeelding

En geeneens ophangen... gewoon doorbellen. :n

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:46

Dus voortaan ook handsfree bellen met een kinderwagen verplichten. :+

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 19:22

Telefoon houder en drinkhouder op de wagen! Alles opgelost :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:01

Drinkhouders voor op de kinderwagen bestaan. kwestie van simpel monteren. :)
Gok dat er ook zoiets is voor telefoons, bijv voor aan je fietsstuur oid ivm navigatie.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:29

KimD schreef:
Nog erger, moeders met kinderwagens ZONDER kind. Dat kind rent dan ergens onbeheerd los rond waardoor moeders nog ongecontroleerder met dat gevaar op wielen rond scheurt. :')

Ja vreselijk.. Ik werk zelf bij de Albert Heijn en toevallig werd er van de week een vraag gesteld over een bepaald product wat mevrouw niet kon vinden. Nou prima, ik loop wel even mee. 'Ja wacht even hoor, mn kind loopt ergens in de winkel dus die ga ik eerst even zoeken.' Ik stond echt met een bek vol tanden, maar goed, de klant is koning dus ik blijf braaf wachten, ergens aan de andere kant van de winkel. Toen na letterlijk 10 minuten die vrouw nog niet terug was ben ik bloed chagerijning weer terug naar mn afdeling gelopen. Alsof ik niet meer te doen had? Ik stond maar een beetje voor jan met de korte achternaam daar te wachten, terwijl ik alleen op de afdeling stond en het werk gewoon letterlijk stil lag op dat moment. Het was enorm druk in de winkel en wegens een aantal ziekmeldingen liep het werk al achter. Hou die koter van je bij je of zoek zelf wat je nodig hebt.. Ik heb écht geen problemen met klanten helpen, dat is immers mijn werk. Maar voor dit soort praktijken ben ik echt niet gediend.. Misschien omdat ik het zelf vroeger ook niet in mn hoofd moest halen om door een winkel heen te gaan rennen, wetende dat ik dan na het avondeten zonder pardon mn bed in zou moeten. Maar dat overwicht hebben sommige ouders niet..

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 20:51

Ik heb een duokinderwagen die thuis niet eens door de deuren past, met maar 1 baby erin, en doe ook gewoon mijn boodschappen met baby, wij doen het op zaterdag met z/n drieen. Ik zal netjes aan de kant gaan als iemand erom vraagt, maar sta ook wel eens op iemand anders te wachten. Leven en laten leven :) . Nou woon ik in een dorp, men zal hier vast ook wel wat respectvoller met elkaar om gaan.
Mijn ouders passen op en gaan ook boodschappen doen met de wagen, waarbij mijn vader de wagen heeft en mijn moeder in een scootmobiel zit. En die komen ook nog wel eens bekenden tegen, de nachtmerrie van sommige Bokkers duidelijk }> .
Overigens merk ik nu ook dat boodschappen en de markt mij veel meer tijd kosten, iedereen moet even in de wagen kijken en een praatje maken, ben zo twee keer zo lang weg als nodig :+

Ik wist het al met de rolstoel van mijn moeder, maar merk nu helemaal hoe vies en slecht toegankelijk sommige stoepen zijn. Ik loop dus soms ook een stukje over de weg, omdat ik gewoon niet langs fietsen, vuilcontainers, paaltjes of lomp geparkeerde auto's pas, en moet echt capriolen uithalen om de hondenpoep te ontwijken. Overigens zou ik nooit mijn wagen zomaar voor een auto duwen, rij ik echt niet tegen enkels (al kan ik als ik met mijn moeder op pad ben me soms amper bedwingen, mensen die ineens stoppen met lopen, soms zelfs omdraaien in een winkelstraat oid zijn echt heel moeilijk te ontwijken). Mijn kind alleen thuis laten zou ik echt nooit doen, maar volgens mij is er ook geen tijd geweest waarin dat wel algemeen geaccepteerd werd.

Het valt me wel op hoe weinig respectloos veel mensen zijn voor anderen. In elk 'hokje' dat je kunt verzinnen zitten rotte appels, maar de meeste moeders met kinderwagens willen echt wel meedenken. Maar het zijn nou eenmaal ook mensen.

Ik ben benieuwd of er ergens een forum is waar mensen zich zo druk maken over paardentrailers in het verkeer := . Denk dat dat voor veel mensen een zelfde type frustratie is.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:00

:+ Dit topic is geniaal.
In september dit jaar hoop ik zelf ook achter de kinderwagen te mogen lopen en zal veel in de winkels te vinden zijn en buiten mét hond.

Maar jullie hebben het wel zo leuk over moeders met kinderwagens die in de weg staan of tegen je aan botsen,. Zo had ik deze week toen ik bij de tomaten stond een winkelwagentje in mijn rug van een oud vrouwtje. Zonder sorry te zeggen vraagt ze aan mij: 'waar zijn de tomaten?' :+ Nou mevrouw, die liggen hier. 'Komen die uit Marokko?' Staat wel op het papiertje mevrouw. 'Nou dan hoef ik ze niet, ik wil geen Marokkanen in huis'. En ze loopt door om vervolgens de winkelwagen zo neer te zetten dat ik alsnog niet er langs kan en ze loopt zelf weg :')

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 21:05

:D Laatst zo gelachen...op z'n Rotterdams is een kinderwagen een larvenbak... _/-\o_

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 22:53

Niet zozeer last van moeders met kinderwagens behalve die ene die het nodig vond om mij 3x! met de wagen te rammen omdat zij het pad doorwilde en ik bezig was uit hurkpositie onhoog te komen wat elke keer mislukte door haar geduw.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 23:27

nuscaniels schreef:
Niet zozeer last van moeders met kinderwagens behalve die ene die het nodig vond om mij 3x! met de wagen te rammen omdat zij het pad doorwilde en ik bezig was uit hurkpositie onhoog te komen wat elke keer mislukte door haar geduw.

Oh was jij dat.Sjee zo irritant als iemand op de grond gaat zitten.
Die irriteer ik gewoon even met de kinderwagen zodat je de volgende keer gewoon rechtop blijft staan.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 00:46

Gillbo schreef:
nuscaniels schreef:

Oh was jij dat.Sjee zo irritant als iemand op de grond gaat zitten.
Die irriteer ik gewoon even met de kinderwagen zodat je de volgende keer gewoon rechtop blijft staan.

Het heeft goed geholpen. Kan sindsdien heel snel omhoog komen als ik een wagen aan zie komen. :)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 08:47

nuscaniels schreef:

Ik zou demonstratief voor de wagen gaan liggen zodat ze er helemaal niet meer door kan }:)

Over moeders-met-kinderwagen-en-hond-en-telefoon: ik kende ooit een oma die al bellend kleinkind wilde uitlaten en met de hond ging wandelen. Hond aan de wagen geknupt. Telefoontje was erg belangrijk. En toen besloot de hond het water in te willen... := :evaw:

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 12:26

mairead schreef:
Over moeders-met-kinderwagen-en-hond-en-telefoon: ik kende ooit een oma die al bellend kleinkind wilde uitlaten en met de hond ging wandelen. Hond aan de wagen geknupt. Telefoontje was erg belangrijk. En toen besloot de hond het water in te willen... := :evaw:

En? Heeft ze de telefoon droog kunnen houden?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 12:48

Angeliquee18 schreef:
Telefoon houder en drinkhouder op de wagen! Alles opgelost :+

Alleen nog een DB killer en dan is het helemaal top :j

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 15:34

Ik heb een dubbele kinderwagen met 2 zitjes achter elkaar. Toen mijn jongste nog in de reiswieg lag, zat mijn peuter (zeer onopgevoed uiteraard :+ ) in het zitje voorin.
In het begin moest ik wennen aan de lengte van de wagen en daar heeft mijn zoontje wel eens misbruik van gemaakt.
Ik sloot aan in de rij bij de kassa en ik had mn wagen iets te dicht achter de vrouw voor mij gezet, zonder dat ik dit door had.
En wat doet mijn zoontje: hij trekt zo de rok van die vrouw omhoog.
Gelukkig kon ze erom lachen, maar ik kon wel even door de grond zakken :D

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 17:42

Whahaha beter dan naar beneden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 20:38

Geen kinderwagen, maar vandaag werd de ingang van de bak totaal geblokkeerd door twee vrouwen die met paardlief aan de hand een theekransje hielden. :Y) En dan ook heel sloom weglopen wanneer je vraagt of je er met je paard langs mag, en uiteraard eerst nog het verhaal afmaken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 21:43

Er staan jou wel opvallend veel mensen in de weg....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:06

Kuggur, als je het vervelend vindt, dan sla je dit topic toch gewoon lekker over, ipv de boel te verzieken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 22:45

Kuggur schreef:
Er staan jou wel opvallend veel mensen in de weg....

Zeker. :j Bruggers die met hun benen languit op de gang zitten waar je je nek over breekt, mensen die op een slakkengangetje voor je uit lopen op de gang terwijl je zelf wel op tijd wil komen, regelmatig bij publieke plaatsen worden ingangen geblokkeerd; zij het roltrap, supermarkt, klaslokaal, rijpiste ingang, etcetera. Het kan zeker dat jij geluk hebt met de hoeveelheid in de weg staande mensen, maar aan mij zal het niet liggen. :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 23:33

Het is dunbevolkt waar ik woon.
Misschien is emigratie óók iets voor jou.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:41

Kuggur schreef:
Het is dunbevolkt waar ik woon.
Misschien is emigratie óók iets voor jou.

Ik zou het niet doen Resistance. Dan ga je je waarschijnlijk zo vervelen dat je online mensen moet gaan pesten en topics verzieken omdat je niks te doen hebt omdat het zo rustig is.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 07:44

Sorry maar ik vind zijn commentaar juist veel topics enorm opleuken. :D

Edit: ik bedoel,...wij als moedermaffia moeten dit topic vooral niet te zwaar nemen. (Toch dat werd eerder gezegd) Das ook prima.
Wellicht is dat naar zijn commentaar ook een idee?

En soms is een moment van reflectie zo erg nog niet. Voor ons als moedermaffia maar soms voor een ander ook. Vandaar dat ik dit eigenlijk een heel leuk topic vind.