Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:21

Yessy schreef:
Ik kan me vreselijk storen aan mensen die na hun toiletbezoek in de keuken hun handen gaan wassen. Daarvoor moet je hier in huis 3 deuren open- en dichtdoen en daar heb je dan dus allemaal aangezeten met je mogelijk vieze handen. Ik raak trouwens ook alleen kleding/wc papier/spoelknop/deur aan maar voor mannen geldt vaak dat ze meer aanraken dan alleen dat ;)

Ik heb geen wasbak in het toilet. Dus ik kan pas in de keuken mijn handen wassen.

Wel staat er anti-bacteriele gel op het toilet.

bruintje123

Re: Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:24

anti-bacteriele gel is ook maar een maand houdbaar, daarna verdwijnt de goede werking.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:28

Oh echt? Ik heb dat spul altijd in m'n tas voor als ik tijdens een vakantie of dagje uit ergens ga picknicken ofzo en ik doe gerust 5 jaar met een flesje :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:33

Wat wordt er hier vaak schoongemaakt. :oo
Van het weekend is de moeder van mijn nieuwe huisgenoot geweest en het rook hier naar bleek toen ik terug binnen kwam... := Was ik een beetje chagrijnig over, zo vies was het niet en ik doe zelf ook hard mijn best om het hier netjes te houden. Maar meer dan 1x per twee weken heb ik er echt geen tijd voor hoor! Elke dag de badkamer/toilet schoonmaken, phoe, je moet er maar zin in hebben.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 16:36

Ik ben op het moment bij mijn vrijwilligerswerk in de Bieb, maar goed dat ik er niet bij stil sta wie of wat er allemaal aan die boeken heeft gezeten ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:06

Magrathea schreef:
Van het weekend is de moeder van mijn nieuwe huisgenoot geweest en het rook hier naar bleek toen ik terug binnen kwam... := Was ik een beetje chagrijnig over, zo vies was het niet en ik doe zelf ook hard mijn best om het hier netjes te houden. Maar meer dan 1x per twee weken heb ik er echt geen tijd voor hoor! Elke dag de badkamer/toilet schoonmaken, phoe, je moet er maar zin in hebben.

Echt he. Geen idee waar die tijd vandaan zou moeten komen :')

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:26

phormicola schreef:
Magrathea schreef:

Echt he. Geen idee waar die tijd vandaan zou moeten komen :')

Geloof dat ik er ook vooral geen tijd voor wil maken :+

Boehh we zouden een schoonmaakster krijgen om de week, maar gaat toch niet door. Waar haal je nou een betrouwbare schoonmaakster vandaan...

Enneh ik zou je moeders huisgenoot dankbaar zijn Magrathea, is t toch weer lekker schoon en hoef je t zelf niet te doen :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:21

LadyMadonna schreef:
Maarja, dat staat niet op hun voorhoofd, dus dat weet je niet....

Daarom juist.

Ik heb in een restaurant gewerkt waar voor de crew heren en dames toiletten waren, de crew hé en uhm als daar met monstertjes getest werd kwamen we er achter dat de heren hun handen gewoon niet wasten en de dames ook niet allemaal, maar bij de heren was het echt te slecht. En die bacteriën zijn ook weer onderzocht natuurlijk en die zijn dus gewoon schadelijk voor de gezondheid. En die heren stonden dan vervolgens weer gezellig het eten te bereiden :D eet smakelijk.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:25

Ooooh gadverdarrie :r
Toen ik in de keuken werkte droegen we altijd handschoentjes en er werd geregeld gecontroleerd hoeveel paar je gebruikt had door in de prullenbak en naar de doos met nieuwe te kijken. Als je te wejnig gewisseld had werd je daarop gewezen. Dat vond ik soms best overdreven, maar als ik dit dan lees :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:59

Kaitlyn schreef:
Ik was thuis mijn handen ook in de keuken als ik van de wc (beneden) af kom. Als ik boven op het toilet zit (badkamer), dan was ik mijn handen wel gewon in de badkamer.

Zo'n klein fonteintje vind ik echt niet fijn. :=

Wij zijn ons huis compleet aan het verbouwen en kiezen bewust voor geen fonteintje op toilet.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:32

watchthesky schreef:
Ooooh gadverdarrie :r
Toen ik in de keuken werkte droegen we altijd handschoentjes en er werd geregeld gecontroleerd hoeveel paar je gebruikt had door in de prullenbak en naar de doos met nieuwe te kijken. Als je te wejnig gewisseld had werd je daarop gewezen. Dat vond ik soms best overdreven, maar als ik dit dan lees :=

O bij ons werden ook handschoentjes gebruikt en voor sommige dingen juist weer niet.
Maargoed. Als je met deze wetenschap rondloopt was je je handen zeker als je van de plee komt en ook weer als je de hele wc ruimte hebt verlaten omdat op de deurkruk dus zeer waarschijnlijk ook bacteriën zitten dus was ik het weer in de keuken. Smetvrees, mwah gewoon voorzorg.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:12

Handschoentjes is in de keuken niet altijd even wenselijk, als je met hete dingen werkt... Nah :=
Maar bij het snijwerk hadden we ze inderdaad altijd wel, al was het omdat je altijd van die mini wondjes blijkt te hebben, en als je dan een citroen snijdt... auw :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:22

Aangezien hier een aantal poets fans zitten...
Welke schoonmaak doekjes vinden jullie fijn voor een sopje? Ik heb er al heel veel geprobeerd maar vrijwel altijd verspreid je er haren mee ipv santje ze wegneemt ( hond en katten)

Ik stofzuig om de dag beneden.
Elke dag wel even borstel door de pot, om de dag even een doekje.
Opruimen dagelijks ( vaatwasser inruimen,
Post, enzo)
Aanrecht en fornuis dagelijks ( fornuis niet als we bv pizza eten)
Bovenverdieping stofzuigen eens per week.
Kattenkamer vegen dagelijks ( grit)
De rest zo t uitkomt..

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 00:02

Anoniem schreef:
Aangezien hier een aantal poets fans zitten...
Welke schoonmaak doekjes vinden jullie fijn voor een sopje? Ik heb er al heel veel geprobeerd maar vrijwel altijd verspreid je er haren mee ipv santje ze wegneemt ( hond en katten)

Ik gebruik vaak van die microvezeldoekjes. Maar snap de haren niet helemaal? Wat sop je er dan mee dat je de haren verspreid? Ik doe in ieder geval altijd eerst de dingen die ik wil soppen afnemen met een droge stofdoek zodat alles stof eraf is en daarna pas met een sopje schoonmaken. Misschien helpt dat al?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 00:24

Ik neem altijd een emmer met sop en 2 doekjes mee, die wissel ik af zodat er altijd eentje in het water ligt. Dan gaan haren en stof van die in het water af terwijl ik met de anders bezig ben. Als er veel haar of stof ligt om wat voor reden dan ook dan haal ik eerst de stofzuiger er overheen. Droge stofdoek gebruik ik nooit, ik heb veel mensen met astma en allergieën in de familie dus alles gaat met nat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:51

Ik heb zelf astma dus nooit droog.
En heb toch van artsen geadviseerd gekregen eerst nat afnemen daarna stofzuigen.
Wij hebben een meubel ( wat wel weggaat) wat aardig wat stof en honden haar aantrekt.
Mijn ervaring is dus dat ik t met nat afnemen dan niet lekker weg krijg dus ik dacht misschien ligt t aan t doekje.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:01

Ik die ook alles nat. Ik poets eerst nat, dan pas stofzuigen. Dweilen wel pas na het stofzuigen uiteraard. Bij ons is het wel zo dat de haren om je oren blijven vliegen ivm de katten, maar ik vind het gewoon wel een fijne gedachte dat er iig geen stof ligt van weken en haren ook niet. Dus de haren ben ik aan gewend geraakt zo lang ik maar weet dat ik iig eb schoongemaakt dus dat het niet echt vies is. En ik doe dus wel sommige dingen vaker poetsen op een dag gewoon omdat ik haren op tafels echt wel te vies vind maar dat is een doekje erover en klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:44

Ik doe eerst alles met een swiffer af en later met een natte doek.

Vind dat als je meteen nat doet je nog wel wat stof plakkend achterlaat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:56

Ik doe stofzuigen (of vegen met de bezem) dan nat, dan vaak nog stofzuigen erna. Ik gebruik de gewone vaatdoekjes en dweilen en heb de voor gemaakte natte doekjes vanuit de winkel ook bij de hand voor het afdoen van ramen, keuken etc.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:08

Ik gebruik zo'n opzetborstel op de stofzuiger, ideaal :j ook handig voor boeken enzo

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:11

vonneke schreef:
Ik doe eerst alles met een swiffer af en later met een natte doek.

Vind dat als je meteen nat doet je nog wel wat stof plakkend achterlaat.

Dit doe ik dus ook.

Eerst even het stof eraf dan nat na.
Dan de vloer stofzuigen en eventueel dweilen.

Met nat doe ik met die gele balarina doekjes.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:30

Hier een microvezel doek met een beetje sop. Het is een soort non stop zwaai beweging zodat je alles mee krijgt. Maar inderdaad vaak blijft er wat achter :j werkt het best als er iedere dag een doekje overheen gehaald wordt :+

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 11:49

Allerlei verschillende meningen zie voorbij komen, passend bij de woning en gezinssamenstelling!

Ik probeer het als volgt te ordenen (2 personen, 2-onder-1 kap woning, 1 hond en 1 kat (paard niet aan huis)):
Dadelijks: keuken afnemen, toiletten schoonmaken en de kattenbak schoonmaken

Wekelijks: stoffen beneden (om de dag), beneden nat afnemen en stofzuigen (om de dag), keukenkastjes afnemen, badkamer schoonmaken

2 wekelijks: bedden verschonen, koelkast van binnen afnemen, beneden en boven dweilen, boven stoffen en stofzuigen en nat afnemen

maandelijks: ramen binnenkant zemen (buiten wordt gedaan), plinten nat afnemen

Iemand hier die een soort van schema gebruik :D ? Vind het soms wel lastig plannen, met een fulltime baan, 8,5h reistijd per week, paard en vriend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:36

waxmeltsenzo schreef:
Toen ik geen vaatwasser had deed ik minimaal 3x per dag de afwas, toen mijn vriend ook mee mocht helpen omdat de meeste vaat van hem was kwam toch snel de vaatwas machine ;)

Het moet niet, maar het is echt wel prettig leven in een schoon huis.
En hoe schoon is schoon? Dat is voor iedereen verschillend.

_O- _O- Ik zou er niet eens tijd voor hebben om 3x per dag de afwas te doen. Of de energie. Vind dat oprecht ècht zonde van m'n tijd. Zit ik later lekker in het bejaardentehuis en dan kijk ik terug op mijn leven en dan denk ik: nou, gelukkig stond er in elk geval nooit een vies kopje op m'n aanrecht.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 13:53

Rebeccaa schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Toen ik geen vaatwasser had deed ik minimaal 3x per dag de afwas, toen mijn vriend ook mee mocht helpen omdat de meeste vaat van hem was kwam toch snel de vaatwas machine ;)

Het moet niet, maar het is echt wel prettig leven in een schoon huis.
En hoe schoon is schoon? Dat is voor iedereen verschillend.

_O- _O- Ik zou er niet eens tijd voor hebben om 3x per dag de afwas te doen. Of de energie. Vind dat oprecht ècht zonde van m'n tijd. Zit ik later lekker in het bejaardentehuis en dan kijk ik terug op mijn leven en dan denk ik: nou, gelukkig stond er in elk geval nooit een vies kopje op m'n aanrecht.

Ik dacht echt even dat er stond 3x per week en toen dacht ik "nou, dat valt toch wel mee' :')