Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SARINO schreef:Janneke2 En door zulke cowboys moet ik nu ook verplicht koeien opruimen............Terwijl wij niet gegroeid zijn.Ik heb geen medelijden met zulke avonturiers,waarom zoveel groeien na afschaf quotum.
Zijn vandaag aan de dodenlijst begonnen,transporteur is gebeld,is echt k..
SARINO schreef:Janneke2 En door zulke cowboys moet ik nu ook verplicht koeien opruimen............Terwijl wij niet gegroeid zijn.Ik heb geen medelijden met zulke avonturiers,waarom zoveel groeien na afschaf quotum.
Zijn vandaag aan de dodenlijst begonnen,transporteur is gebeld,is echt k..
Janneke2 schreef:Even over de recente motie Ouwehand
https://www.google.nl/url?sa=t&source=w ... jm5MSwZMbQ
De motie is GEEN wettelijke verplichting tot weiden.
Lukt het de sector niet om een x aantal zaken zelf te regelen, wordt het mogelijk in 2020 wel verplicht.
lovelys schreef:Die cowboys die jullie bedoelen hebben vooruit gedacht zodat ze toch door kunnen. Melkquotum eraf betekent meer productie en dus lagere prijzen. Weinig koeien en weinig geld is kapot gaan. Groter worden was mijns inziens op dat moment een slim idee en vooruit denken.
lovelys schreef:Haha want boeren studeren natuurlijk niet en zijn domme pummels die niet verder kijken
SARINO schreef:Magrathea:Maar hoe zou je het vinden als je niet zelf mag kiezen of je je paarden in de zomer s nachts buiten gaat zetten en dat we vinden dat je teveel paarden op je eigen weiland hebt staan,terwijl er plek zat is...En je in ene teveel mest produceert en je er daardoor een paar naar de slacht moet brengen?
Dat is wat er nu gebeurd in de veehouderij en wordt oa door de pvdd ingezet.
Citaat:De overheid gaat armoede actiever bestrijden met onder meer laagdrempelige schuldhulpverlening en met maatwerk voor steden en platteland. Veel boeren staat het water aan de lippen wegens de moordende concurrentie bij schaalvergroting en intensivering: de overheid zal hulp moeten bieden in het organiseren van laagdrempelige (psychosociale) hulpverlening en eventuele omschakeling.
lovelys schreef:Hahah ja je opa heeft gelijk. Klagen doen ze altijd, maar dan voornamelijk over het weer (hier in ieder geval)
Gehele marktwerking misschien niet en soms zijn de regels zeer terecht, maar vooral het steeds veranderen van de regels valt bij mijn familie erg zwaar.
Wendy schreef:Want als de consument echt betere leefomstandigheden wil voor de dieren, dan zal dat moeten beginnen met het betalen van een eerlijke prijs voor het product.
Citaat:In de prijs van voeding moeten alle kosten verwerkt zijn, ook de kosten om dieren, natuur en het milieu te beschermen en om de voedselveiligheid te garanderen. De kiloknaller verdwijnt uit de schappen. Voor alle producten wordt een eerlijke prijs betaald.
lovelys schreef:Hahah ja je opa heeft gelijk. Klagen doen ze altijd, maar dan voornamelijk over het weer (hier in ieder geval)
Gehele marktwerking misschien niet en soms zijn de regels zeer terecht, maar vooral het steeds veranderen van de regels valt bij mijn familie erg zwaar.
Kinke schreef:meen je dat nou? mag dat niet van RFC? Waarom niet?
maralyn schreef:Wat je zegt over hittestress klopt maar ten dele. Er zijn talloze runderrassen die het prima doen bij stukken hogere temperaturen dan waar onze zwartwitte melkkastelen zich prettig voelen. Vrijwel alle Afrikaanse en Indiase runderen bijvoorbeeld, met een groot percentage Zeboe erin, kunnen heel aardig tegen hogere temperaturen.Kijk en dát is nu een aanname: Dat ik weidegang stom vind.
Want dat heb ik NERGENS geschreven.
Jammer.... Dan lees je toch niet goed.
Ik prefereer weidegang op maat.
Zoals in de zomer tropenroosters.
En oplossingen zodat de weide wel begaanbaar is.
Dan is mijn volgende vraag op de beredenering "sputterpoep los je op door ander weidegang?"
Ooh ja?
Welk grassoort is dan niet zo vocht bezittend?
Zou dat soort gráág tegen willen komen.
Idd Amoj.
Een goede (sere) stal, is geschikter voor koeien, incl met voer op maat en juiste klimaat, dan welk klimaat dan ook?
Want Oomens? Wat zou volgens jou dan het geschikste land zijn voor de koeien??
Zie graag een antwoord tegemoet (en dit maal graag zonder aannames)
PlantsTho schreef:Wendy schreef:Sorry, maar de pvdd kan ik niet serieus nemen
Waarom niet?