Is het het nog waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:23

Ik vind het een hele rare vraag aangezien het heel duidelijk is :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:26

GamblersCup schreef:

Aannames zijn makkelijk te maken maar moeten wel getoetst worden ;)

Juist een goede vraag, ook goed als reflectie voor de TS zelf :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:28

Ieder z'n mening, ik vind het een rare vraag als het duidelijk uit de posts van TS naar voren komt :')

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 20:32

Ja, dat weten we inmiddels.

Ik ben ook benieuwd TS. Overigens vind ik het heel begrijpelijk dat je de tijd neemt dit goed uit te pluizen en door te spreken voor je de keus maakt te vertrekken. Dat komt niet op twee weken aan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 21:59

Ik vind het eigenlijk ook een hele logische vraag. Ik zie een TS die vooral veel denkt, redeneert en doet wat ze denkt dat voor anderen goed is, maar zichzelf voorbij. Even een pas op de plaats en zelfreflectie is dan niks mis mee. En dat gaat verder dan "ben je blij of niet". Dat ze niet blij is kan iedereen wel bedenken ja %)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:13

GamblersCup schreef:

Nee, het is helemaal niet duidelijk hoe ze zich voelt. Je hebt niet alleen blij of verdrietig, er is veel meer keus dan dat. Ze kan zich ook boos/verward/onbegrepen/verdrietig/gekwetst/vermoeid/gebroken voelen. Maar aangezien het voor jou heel duidelijk is: hoe voelt TS zich, Gambler? :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:19

Ik zou zeggen, lees de comments van TS dan nog maar een keer, vip :')

Mars

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:29

Is dit wedstrijdje verplassen echt nodig?

Laat TS zelf gewoon antwoord geven... of niet als ze niet wil.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:40

TS is alleen zichzelf verantwoording schuldig. Zij 'moet' (of liever gezegd, heeft de eer) om met dit heerschap te leven. Dan kunnen wij dat wel allemaal afkeuren, maar haar gevoel moet er klaar voor zijn om afscheid te nemen van deze relatie. Op een gegeven moment kom je ook in een soort levenspatroon terecht dat een gevoel van 'schijnveiligheid' creeërt. Misschien is ze niet gelukkig in de huidige vorm van de relatie (en dat is duidelijk, anders opent ze dit topic ook niet), maar het idee om alleen verder te gaan is dan net een stapje te eng (hoewel het later vaak een hele opluchting is en voor een 'pfff, had ik dit nou maar veel eerder gedaan'-gevoel zorgt :P ).

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 05:25

Inderdaad, en dat schijnt heel vaak voor te komen. Die stap nemen kan heel eng of zelfs te groot zijn.

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 12:57

Het is alweer een tijdje geleden dat ik gereageerd heb, het is ook weer een heftige week geweest.

Mijn vriend wil dagelijks over onze gevoelens praten, wat toch erg confronterend is.
Ik vind het erg moeilijk om hem te vertellen hoe ik me voel, dat ik niet gelukkig ben, wat er in mij om gaat..
Het is dan ook dagelijks huilen voor ons beide.

Ook hebben we een heftige ruzie gehad, wat absoluut mijn schuld is!
Vorige week kwam ik mijn ex in de auto tegen, en omdat ik toch benieuwd was hoe het nou met hem ging heb ik via Facebook contact met hem gezocht.
In het begin was het gewoon gezellig, over hoe het met ons ging, hoe het met zijn relatie gaat, hoe het met mijn relatie gaat.
Al gauw hadden we het over herinneren van vroeger, kwam er uit dat we elkaar toch best wel missen, dat we nog best vaak aan elkaar denken, etc.
Op een gegeven moment stelde hij de vraag "Stel, dat mijn relatie over gaat, en jouw relatie ook, zou je ons dan nog een kans geven?"
En ik heb daarop geantwoord van wel.

Mijn vriend vermoedde dat er iets niet klopte, en heeft snachts toen ik lag te slapen mijn facebook gehackt en het hele gesprek gelezen.
Hier was hij natuurlijk erg kwaad over en hebben we enorme ruzie over gehad.
Wat ik absoluut van hem begrijp.

Hij heeft gezegd dat ik de volgende dag mijn spullen kon pakken en weg kon gaan, maar nadat we er over gepraat hadden was het toch weer oké.

De volgende dag kreeg ik een berichtje van mijn ex, dat hij gewoon op een normale manier mag praten van zijn vriendin (mijn vriend had alles naar haar door gestuurd).
Hierop heb ik geantwoord dat ik niet denk dat mijn vriend dat zo leuk vind.
En even later kreeg ik een appje van mijn vriend "is het nou gvd eens een keer klaar?!"
In zijn ogen had ik moeten zeggen dat IK het niet zo leuk vind nog contact te hebben, en hoe ik nu reageerde, zag hij als dat ik wel graag contact met hem wilde hebben.
Mijn vriend was weer erg kwaad en zei dat hij er klaar mee was en of ik mijn spullen in dozen of in tassen wilde.
Heb hier niet op gereageerd en dacht eigenlijk dat als ik thuis kwam alles al ingepakt zou zijn.
Maar er was helemaal niks ingepakt, hij wilde weer praten en het was weer oké..

Ik heb deze week zoveel kansen gehad om weg te gaan, waarom heb ik die kansen niet aangepakt?..

Hoe ik me voel?
Verward, omdat ik niet weet waarom ik die kansen niet gepakt heb.
Omdat ik nog altijd wel wat twijfel maar toch ook wel heel graag weg wil naar een eigen plekje.
Gefrustreerd, omdat ik maar geen keuze kan maken, en niet voor mijzelf kies.
Verdrietig, omdat ik niet gelukkig ben en hem kwets.
Moe, omdat ik constant aan het malen ben over dit alles..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:02

De actie van jou en je ex was natuurlijk niet handig, maar je bent toch niet vreemd gegaan?
Je zit momenteel in een emotionele achtbaan, dus heel vreemd vind ik het niet.
Dat jouw vriend je FB hackt vind ik eigenlijk een stuk ernstiger :o

Is er in jullie relatie (of voor zover er daar nog sprake van is), uberhaupt nog ruimte voor vertrouwen?
Zo te lezen schort het daar aan beide kanten flink aan.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:04

Ik snap wel heel goed dat je vriend hier boos om is. Om eerlijk te zijn vind ik het ook echt not done om, terwijl je in deze situatie zit, met je ex te gaan babbelen. Eerst deze ellende maar eens afronden.

En dit zie jij nog goedkomen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:05

Met je ex is het om bepaalde redenen uit. Terug gaan is ook terug gaan naar die dingen waarom het uit is.
Is dat verstandig? Vaak niet.

Ik denk dat het met je huidige vriend ook niet is wat je zoekt.
Dus wat heeft door modderen daar voor zin?
Kies voor jezelf, neem even je rust en ga dan rustig op zoek naar een andere date.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:07

Is het een optie om er samen een weekendje tussenuit te gaan? Gewoon zodat jullie even echt samen zijn. Samen misschien even simpel je hoofd leegmaken. Alles hier speelt zich af in het huis van een ander, dat lijkt me ook niet prettig. Het zou al pittig zijn om dit mee te maken als jullie wel een eigen plekje hadden. Wie weet verheldert het een boel om even echt samen te zijn.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:09

Als je de neiging hebt om zo contact te hebben met je ex en te zeggen dat je t met hem wel wil proberen in een bepaald scenario is het denk ik wel duidelijk. Nu hou je jezelf en hem aan het lijntje en maak je het voor beide onnodig lastig ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:14

Oh dus het is okay dat hij maanden tegen je liegt over zn drugsgebruik maar jij mag niet een prive gesprek met iemand hebben?

In andermans fb gaan en berichten lezen vind ik zo misselijk!!
Als je niet bereid bent voor t antwoord en de consequenties moet je er ook niet aan beginnen.
En schijnbaar deed ie t nog een keer anders appte die niet of t gdv eens afgelopen was.
Dat ie dit ook nog eens direct naar je ex zn nieuwe vriendin heeft gestuurd vind ik al helemaal zoiets.

Snap best dat je miss terug wilt naar je ex want dat gras lijkt nu evem groener wat natuurlijk niet zo hoeft te zijn.

Het komt op mij over dat je er eigenlijk wel klaar mee bent maar de stap nog niet durft te nemen. Komt wel.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:34

Ben het eens met Nagini volgens mij weet je prima dat je weg wil en je met huidige vriend geen lang gelukkig leven gaat hebben. Alleennde stap nemen is eng komt vanzelf een moment dat je daar klaar voor bent

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 13:35

Ja maar de vriend nu aan het lijntje houden is ook niet eerlijk meer.
Hij weet heel goed dat het voorbij is, probeert dat in alle macht te voorkomen met de gesprekken.
Maar ben dan ook zo dapper om door te pakken. Zo kan de vriend ook verder met zijn leven.

CurlyCoat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-17 14:14

Eerlijk gezegd twijfelde ik heel erg of ik het laatste bericht wel moest plaatsen.
Had een hoop commentaar verwacht op mijn actie.
Maar jullie reageren allemaal zo goed!
Bedankt voor jullie steun, ondanks mijn domme actie!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:17

CurlyCoat schreef:
Eerlijk gezegd twijfelde ik heel erg of ik het laatste bericht wel moest plaatsen.
Had een hoop commentaar verwacht op mijn actie.
Maar jullie reageren allemaal zo goed!
Bedankt voor jullie steun, ondanks mijn domme actie!

Het was een domme actie, hoewel ik hem wel begrijp en er is niets gebeurd.
Die van je vriend was imo toch erger, verschrikkelijk teken van wantrouwen en gebrek aan respect..

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:20

Lastig die twijfel, ik weet wel dat als mijn vriend mijn facebook zou hacken, dat hij de laan uit zou vliegen.

Maar zoals je zegt, je kunt nog geen knopen doorhakken, je moet kennelijk net zolang doorgaan dat je vriend jou een zodanig schuldgevoel heeft aangepraat dat het aan jou ligt :D
Dan mag hij jou eruit schoppen omdat jij het niet kunt.

Tja, ook een manier, hoop alleen wel dat je een stemmetje in je achterhoofd houd wat zegt, die stomkop heeft niet eens in de gaten dat ik hem hiervoor heb gebruikt tralala-lala-laa-laaaaa

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:26

Mijn vriend was 10 incidenten geleden de laan al uitgevlogen. Maar hey, wij zijn TS niet, het is nog niet genoeg opgelopen voor haar om er definitief een punt achter te zetten. Kunnen wij van alles van vinden maar het is haar leven en haar keuze.
Als het maar lang genoeg doorgaat op deze manier komt ze vanzelf op het punt dat ze ermee kapt. Of de vriend maakt de beslissing voor haar, maar gezien hij dan ook een bron van inkomsten mist denk ik niet dat dat snel zou gebeuren.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:26

Zie het als wake-up call voor jezelf. Als jij het gevoel hebt dat je in zekere zin open staat voor een relatie met je ex dan betekent het dat je huidige relatie echt niet goed zit. Je vriend doet er nu alles aan om jou bij zich te houden want nu wordt het hem te heet onder de voeten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:28

Ik vind de reactie van je vriend nogal extreem. Is dit niet een gelegenheid voor hem om jou de zwarte piet toe te spelen ipv dat de pijlen van eerder op hem waren gericht?
Jij bent nu even de gebeten hond en dat leidt af van het grootste probleem: zijn drugsgebruik en oneerlijkheid. Het komt voor hem wel mooi uit om jouw fouten nu flink te benadrukken en in te wrijven.