Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Goof schreef:bigone schreef:Lieveli, dan noem je ook meteen zaken op waarbij mensen wel bleven werken, eigen zaak en het onderwijs, juist in het onderwijs was er een groot te kort in de jaren na de oorlog. Oude buurvrouwen van mij zaten alle twee in het onderwijs en hebben dus hun hele leven gewerkt. Maar was je fabrieksarbeidster dan werd je er zonder pardon uitgeknikkerd.
Mijn oma wilde het onderwijs in, maar daar was geen brood in te verdienen. Zoals ze zelf (vanmorgen nog) zei: "Wij noemden dat 'opgeleid worden tot werkeloze'.
Mijn opa werkte echter al in het onderwijs, na de oorlog zijn ze naar de tropen verhuisd, daar was wel werk in het onderwijs.
Maar goed, dit gaat offtopic.
), dus we nodigden onszelf uit en we zijn echt super welkom!
(maar dat doe je met normaal verstand ook niet aan naar zulke mensen) maar zij zouden jouw normale kledingkeuze ook mogen respecteren.
Ik zou niet gaan. Voor een bruiloft wil ik mij best aanpassen maar iets als kraambezoek, neuh. het is graag of niet. Amandavd schreef:Aangezien het hartje winter is zal Goof er niet in haar hotpants aankomen

). Goof schreef:Jazeker, hun huis hun regels. Ik snap dat als het roken betreft, of drugs of drank of hoerige onzedelijke kleding. Maar ze kent me en weet dat ik me toch wel degelijk zal kleden bij haar.
Ik vind een kkedingeis in huis wel erg ver gaan hoor.
Ik vind het persoonlijk jammer dat iemand dan een regel belangrijker vindt dan jouw persoonlijkheid. Ze weet inderdaad al wie je bent en dat je je degelijk kleedt. Blijkbaar is dit voor haar een hele belangrijke regel die ze later ook bij haar kinderen doorvoert. Je hebt altijd de keus om niet te gaan. Heb je deze kwestie wel eens met haar besproken? Ik denk niet dat ze van standpunt verandert, maar misschien laat het haar wel inzien wat het met vriendschappen kan doen.MerleSimone schreef:*knip*
Los van deze situatie vind ik het wel bizar dat er blijkbaar nog steeds mensen zo strikt leven.. Ben zelf christelijk opgevoed en heb absoluut respect voor het geloof maar dit kan ik maar moeilijk bevatten. Heel bijzonder.