Wegens aanrijding met een persoon.........

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NYC2B

Re: Wegens aanrijding met een persoon.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:06

Klopt die docu is het ook!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:08

Dat is idd een herhaling, wel een heftige docu.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:26

Ik heb hem nog nooit gezien, ik was in die tijd daar iets te gevoelig nog voor. Hij is wel vrij laat op tv vanavond maar volgens mij moet je hem gratis kunnen terug zien.

Heel apart, viktor staudt had zijn woordje ooit gedaan in DWDD en de dag erna waren er meer zelfmoorden door trein. Dat schijnt het Werther effect te heten.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:35

Dat wuiven en lachen naar de trein, misschien hebben mensen van te voren wel pillen of alcohol gehad.
Dat ze in een soort roes waren al, om zichzelf te helpen om voor de trein te gaan staan?

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:40

Wij hebben die docu destijds op school gezien...heftig maar laat wel zien hoe krom de euthanasie wet is....

@deijs ja je kunt hem gratis terug zien bij uitzending gemist!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:03

Deijs schreef:
Ik heb hem nog nooit gezien, ik was in die tijd daar iets te gevoelig nog voor. Hij is wel vrij laat op tv vanavond maar volgens mij moet je hem gratis kunnen terug zien.

Volgens mij staat de docu in mijn eerdere post. :)
Anders kun je hem even opzoeken op npo.nl of via google.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:08

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:11

Het zou nog zomaar een bokker kunnen zijn ook..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:11

Stond vandaag ook een verhaal.van viktor staudt in de metro.. Toch wel heftig!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:35

Jans schreef:
Het zou nog zomaar een bokker kunnen zijn ook..

:j zo te zien wel....Ik heb haar een pb gestuurd

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:44

Las indd paard en had het verhaal hier nog niet gehoord. Maar ook weer een heftige gebeurtenis.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:28

Shanna schreef:
Ik ben momenteel het topic aan het doorlezen, nog niet helemaal door. Als ik er door ben zal ik mijn verhaal ook delen.

Voor nu vond ik het wel toepasselijk om te melden in dit topic, om 22:30 in hart van nederland een aanrijding met trein en auto. Gelukkig zonder slachtoffer, maar toch ook erg heftig!

Is al gemeld.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:32

Devil_ina schreef:
Ik las hier dat er regelmatig springers zijn op Wolvega, meestal springen ze bij thialf, daar stopt bijna nooit een trein. Zo vaak vertraging gehad daar na een avonddienst vanuit Leeuwarden.

Wolvega was afgelopen zomer redelijk vaak het bokje. De ene overgang is vervallen, en de andere overgang ( bij de Lidl) daar springen ze dan. Waren 3 in hele korte tijd. Maar bij Thialf hoor je ook vaak dat er gesprongen wordt.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:40

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:00

docu is nu bezig op ned 2!

Ney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:16

Is inderdaad een nokker maar kan de boktnaam er even niet bij plaatsen...
Wel sterkte voor iedereen die iets met een treinongeluk te maken heeft gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 02:28

Stilletjes lees ik mee hier , vind het altijd lastig zelfmoord . Ik reis niet veel en als ik reis heb ik 'geluk' dat er niks gebeurd. .

Heb naast die flat uit bovenstaande docu gewoond , gewoon 3 flats en een mooi uitzicht als je boven bent . Op een dag fietste ik er weer langs , over bruggetje en naar de super . En op de weg terug met volle tas boodschappen ging ik de bocht van het bruggetje langs de flat over het parkeerterrein weer terug, maar nu stond er opeens een agent en hing er afzetlint . Enige wat ik zag en herriner is een wit laken op de grond , heb mij altijd afgevraagd als ik de heenweg omhoog gekeken had zou ik dan die persoon gezien hebben.. zou ik hem kunnen helpen en vooral waarom ..

Vind het triest dat men zich zo voelt , dat de enige uitweg is zichzelf van het leven te beroven . Je je familie achterlaat met veel verdriet , snap dat je geërgerd bent als je trein tot die abrupte stop komt maar die andere kant die persoon die die stap nam moet je nagaan hoe die zich voelde.. Komen heftige verhalen in dit topic voorbij pff , 'gelukkig ' nog nooit in een trein gezeten en vooral voorin als die persoon er staat op zijn aller grootste dieptepunt

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:29

Ik las vanmorgen vroeg een nieuwsberichtje op de lokale omroep. "Gemiddeld 11 aanrijdingen met persoon per jaar op dit traject. Dit jaar nog geen aanrijdingen gemeld". Ik kom aan op het station... En het is raak geweest. :\
Het is ook een beetje de goden verzoeken, zo'n bericht...

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:37

Laatste 3 pagina's niet gelezen (slechte conentratie na 14 pagina's gelezen te hebben)

Ik vind de personen die voor de trein springen níét egoïstisch. Je ziet gewoon geen uitweg meer.
Zelf ben ik een tijd lang suïcidaal geweest (soms nogsteeds), vroeger heel veel mee gemaakt en zit met angststoornis, ptss en depressie. Ben 15 jaar nu.
Meerdere pogingen gedaan, mislukt.. Daardoor zag ik niks anders meer in dan de trein. Het ergste wat je kunt hebben is een poging doen en weer wakker worden.
Dat ik naar het spoor liep kwam doordat er iets gebeurd was en dat was voor mij de druppel.
Je denkt gewoon nergens meer overna, ik stond daar gewoon te wachten op de trein die mijn zou verlossen van alles. Nee, ik wilde niet dood. Maar ik wilde van dit leven af, van alle problemen.
Iemand heeft me net optijd van het spoor getrokken toen..

Ik snap dat mensen het egoïstisch vinden, maar bedenk even dat het niet expres is om mensen er een trauma aan te geven.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:41

Heftig Amado!

Dat was gisteren ook duidelijk om te zien in de docu moeders springen niet van flats.
Eerst vonden de bewoners in die flatgebouwen het egoistisch. Later, toen de dochter van de gesprongen moeder vertelde waarom ze is gesprongen en geen euthanasie kreeg draaide die mensen volledig bij...
Dat is het ook met mensen die het egoistisch vinden, die hebben geen idee wat er vooraf zich af heeft gespeeld.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:57

OMG wat een heftige documentaire is dat. Mooi, maar hij komt keihard binnen.
Ik wist na een minuut of 5 al dat ik hem voor mijn gemoedstoestand beter stop kon zetten. Niet gedaan en man O man wat zit ik te huilen.
Wat een sterke mensen om die moeder heen. Ik snap hun en haar beslissing.
De verhalen van de mensen in de flats, pfff heftig.
Deze docu moet, samen met dit topic, even een plekje krijgen en misschien moet ik ook wel gewoon stoppen met meelezen. |(
Hopelijk komt er snel een nog meer verbeterd systeem van behandeling of hulp bij euthanasie.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:04

Ik wil die docu ook nog kijken, maar moet even een moment afwachten zonder de kinderen erbij.

Een aantal jaar terug is hier in de buurt ook iemand van een flat gesprongen, notabene de flat waar ik een leuk appartement had gezien, maar uiteindelijk toch voor een andere gekozen. Als ik daar was gaan wonen was t bijna voor mn deur gebeurd, dat vond ik toch wel confronterend. Ik weet nog wel dat ik toen boos was, natuurlijk volkomen irrationeel, maar het gebeurde voor de neus van allemaal schoolkindjes omdat de school net uit was. Vond dat zo ontzettend sneu ;(

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 13:06

Jeetje ik heb net de docu terug gekeken, maar wat heftig zeg! en toch vond ik het ook een 'mooie' docu ofzo. 'mooi' hoe zij als kinderen hun moeder konden laten gaan ofzo

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 14:05

Ik ga hem zo kijken, voor zo ver ik hem kan hebben en het niet over mijn grens gaat.

Treinreizen maakt me nog altijd zenuwachtig, volgend jaar moet ik met de trein naar school. Hoop het zelf niet mee te maken dat er iemand onder beland..

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 15:05

ik gaf alleen maar aandacht aan deze docu vanwege sommige uitspraken in dit topic.....

er zit altijd een enorm verhaal achter zelfdoding

ben ik het er altijd mee eens? nee
kies ik iemands kant?nee

maar denk even wat verder voordat je harde antwoorden dan wel statements neerzet in een topic als dit.