Achterom schreef:superpony schreef:Of je een leuke schoonmoeder bent of wordt, heb je toch niet helemaal in de hand. Heb het nu met 2 meiden meegemaakt en ik ben hetzelfde, maar als eentje niet echt wil of een bepaalde houding heeft, kan je alleen heel neutraal en vriendelijk blijven voor je kind.
Ik heb wel uitgesproken naar mn zoon dat ik nooit in zo een situatie zou willen komen als mn schoonmoeder. Zoonlief is ook wel moederskindje, dus moet er wel voor waken dat een vrouw daar niet over gaat vallen.
Ik zeg altijd; We hebben maar 1 zoon en die wil ik niet kwijt aan een vrouw. Ik wil liever een dochter erbij.
Tja, zo stond mijn schoonmoeder er ook in, maar daar zat ik dan weer niet op te wachten. Zij is de moeder van mijn man, niet de mijne en ook geen vriendin. Ik heb al een moeder, zijn moeder is zijn moeder, punt.
Uiteindelijk heeft ze ingezien dat dat prima is, want ik houd van haar zoon en zij ook. Gelukkig heeft ze ingezien dat haar zoon heel gelukkig is met mij en dat dat belangrijker is dan haar wens van een 2e dochter oid.
Ik heb voor haar zoon gekozen en niet voor haar.
Al moet ik wel zeggen dat ik mijn hart vasthoud met wat er nu gaat gebeuren, mijn zwager heeft nu eindelijk een vriendinnetje en die is af en toe onredelijk als het op familie aan komt. Waar mijn man er nog wel nuchter in staat en zich bewust is van hun fouten en bijzonderheden, is voor mijn zwager zijn familie onaantastbaar. Ik hoop dat in het geval van een conflict dat meisje niet het onderspit delft...
Heel herkenbaar! Toen mijn moeder overleed vond mijn schoonmoeder dat zij die rol nu wel op zich kon nemen... Echt vreselijk was dat