Terroriserende schoonmoeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 13:52

Achterom schreef:
superpony schreef:
Of je een leuke schoonmoeder bent of wordt, heb je toch niet helemaal in de hand. Heb het nu met 2 meiden meegemaakt en ik ben hetzelfde, maar als eentje niet echt wil of een bepaalde houding heeft, kan je alleen heel neutraal en vriendelijk blijven voor je kind.
Ik heb wel uitgesproken naar mn zoon dat ik nooit in zo een situatie zou willen komen als mn schoonmoeder. Zoonlief is ook wel moederskindje, dus moet er wel voor waken dat een vrouw daar niet over gaat vallen.

Ik zeg altijd; We hebben maar 1 zoon en die wil ik niet kwijt aan een vrouw. Ik wil liever een dochter erbij.

Tja, zo stond mijn schoonmoeder er ook in, maar daar zat ik dan weer niet op te wachten. Zij is de moeder van mijn man, niet de mijne en ook geen vriendin. Ik heb al een moeder, zijn moeder is zijn moeder, punt.
Uiteindelijk heeft ze ingezien dat dat prima is, want ik houd van haar zoon en zij ook. Gelukkig heeft ze ingezien dat haar zoon heel gelukkig is met mij en dat dat belangrijker is dan haar wens van een 2e dochter oid.
Ik heb voor haar zoon gekozen en niet voor haar.

Al moet ik wel zeggen dat ik mijn hart vasthoud met wat er nu gaat gebeuren, mijn zwager heeft nu eindelijk een vriendinnetje en die is af en toe onredelijk als het op familie aan komt. Waar mijn man er nog wel nuchter in staat en zich bewust is van hun fouten en bijzonderheden, is voor mijn zwager zijn familie onaantastbaar. Ik hoop dat in het geval van een conflict dat meisje niet het onderspit delft...

Heel herkenbaar! Toen mijn moeder overleed vond mijn schoonmoeder dat zij die rol nu wel op zich kon nemen... Echt vreselijk was dat

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:53

Wat betreft kostgeld. Ik vind het normaal als dat door thuiswonende kinderen wordt betaald. Maar het kan ook uitgebuit worden.

Mijn persoonlijke ervaring;
Ik ging op mijn 17e het huis uit en kon bij mijn toenmalige vriend en zijn moeder terecht.
Hij betaalde zijn moeder 350 gulden per maand en ik moest dat ook gaan doen. Dus ik heb mijn opleiding opgezegd en ben fulltime gaan werken.
Zijzelf werkte parttime en kreeg alimentatie van haar ex. Sociale huurwoning dus huur was ook niet extreem hoog. Maar goed na enkele maanden zei ze dat ze niet meer rondkwam.
Nou ja ik was erbij gekomen dus misschien liep ze nu de huursubsidie mis dacht ik.
Dus dat vriendje en ik met elkaar in overleg en hij zou 100 gulden per maand meer dokken en ik ook. Dus 450 gulden per maand de man.
Komt de bruiloft van haar andere zoon weet ze ff 500 gulden uit de hoge hoed te toveren.
Krijgt zij een nieuwe relatie met wie zij binnen 2 maand op vakantie gaat naar jawel canada en de reis heeft ze zelf bekostigd.
En elke maand werd de gespecificeerde telefoonrekening afgestreept en wat je gebeld had mocht je ook nog even betalen.
Vriendje had zelf internet abonnement afgesloten omdat zij daar geen geld voor had. Zelf computer gekocht van zijn spaargeld maar zij zou wel ff bepalen wanneer hij erop kon.
Ze heeft stennis lopen schoppen bij mijn werkgever omdat hij de dingen niet deed zoals zij dat wilde. Dat heeft me bijna mijn baan gekost.

Ze wilde mijn uitgaven controleren dus moest mijn pinpas inleveren anders kwam ik het huis niet meer in. Ze was bang omdat ik zo jong was dat ik mezelf in de problemen zou werken. Joh leer me dan de vaardigheden ipv dit.

Ashleytjuhh

Re: Terroriserende schoonmoeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:57

geweldig om jullie verhalen te horen over trieste schoonouders :')

ik heb er geen last van op moment en gelukkig ook nooit 1 gehad. wat betalen veel mensen veel kost geld :oo ik werk al lang fulltime maar nooit kost geld hoeven betalen. ik doe uit eigen wil dingen kopen voor ze en mee uit eten nemen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:01

Nessa schreef:
Mijn schoonouders doen ook steeds alsof ze me niet kennen...
Ik heb daar een jaar elke week een paar dagen over de vloer gelopen...

Het blijven aparte mensen hoor.

Krijg je een kopje thee. "Wil je suiker?" Nee hoor, dat heb ik nooit in mijn thee gehad.

Week later. Zelfde vraag...
Ugh

27 klontjes graag.

Niet vriendelijk, ik weet het. Best wel kinderachtig eigenlijk. Maar als ik jullie verhalen zo lees.... vreselijk!

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:22

bigone schreef:
czarina schreef:
Wij betaalden ook 500 kostgeld vanaf de dag dat we fulltime gingen werken. We waren met zijn 3en. Ex woonde wel zo goed als gratis in.
Ex is meteen ook reden dat mijn huidige partner het niet getroffen heeft met schoonmoeder. Althans de jongen niet, was stikgoede kerel, maar mijn moeder zag hem als meest ideale (schoon)zoon. Ze heeft nog steeds volop contact met hem en verwisseld nog regelmatig naam van ex met die van huidige partner.

Er is inmiddels na 11 jaar een berusting bij mijn ma, maar ik denk nog steeds dat de vlag uit zou gaan op de dag dat ik mijn koffers zou pakken.
We kunnen hele boeken schrijven van acties die zo politiek correct zijn zodat we niet rechtstreeks kwaad kunnen worden, maar waar de nekharen regelmatig rechtop van gaan staan.

Dus 1500 per maand wat er naar ke ouders ging? Dat vind ik extreem veel.

Ja klopt, maar anderzijds had ik daar geen klagen over. We woonden buitenaf waardoor er voor mij paarden aan huis liepen, mijn moeder was bijna altijd thuis omdat ze alleen in het seizoen werkte en mijn vader had een van 7 tot 5 baan. Er werd gewassen en gekookt. Maar goed toen we nog niet werkten was dit ook zo. Denk wel dat ze door deze bijdrage van ons zelf leuk konden sparen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:22

rien10 schreef:
Nessa schreef:
Mijn schoonouders doen ook steeds alsof ze me niet kennen...
Ik heb daar een jaar elke week een paar dagen over de vloer gelopen...

Het blijven aparte mensen hoor.

Krijg je een kopje thee. "Wil je suiker?" Nee hoor, dat heb ik nooit in mijn thee gehad.

Week later. Zelfde vraag...
Ugh

27 klontjes graag.

Whahahah moet je bij mijn moeder niet doen, dan krijg je ze ook.
Ooit ook eens iemand die zei dat hij 6 scheppen suiker in zijn thee wilde, en hoppa mijn moeder deed dat. Bij het volgende bakje zei hij, graag maar 2 schepjes _O-

Jeetje als ik alles zo lees mag ik niet klagen, wat erg zijn sommige zeg -O-

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 14:44

Je wil toch niet sparen van het geld van je kinderen...
Als ze het nu voor je sparen. Je wilt toch dat je kinderen evt wat opbouwen zodat ze het huis uit kunnen.

Hier ook altijd paarden aan huis gehad, alles werd gedaan, maar heb nooit kostgeld betaald.
Wel reed ik voor haar handelspaarden en bracht zo geld op, maar dat werd weer uitgegeven aan mijn paarden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:16

_lautje_ schreef:
Je wil toch niet sparen van het geld van je kinderen...
Als ze het nu voor je sparen. Je wilt toch dat je kinderen evt wat opbouwen zodat ze het huis uit kunnen.

Waarom zouden ouders het leven van een kind moeten financieren (en kosten blijven maken voor een thuiswonend kind) terwijl dat kind gewoon werkt en geld verdient?
Daar begrijp ik dan weer helemaal niets van, zodra je geld verdient ga je meebetalen. Hoeven geen wereldbedragen te zijn, maar een bijdrage doen in de kosten is niet meer dan normaal.

De aanname dat de kinderen zonder kostgeld meer kunnen sparen gaat meestal ook niet op trouwens, dat gaat heel regelmatig op aan mooie kleren, dure auto's, uitgaan, paarden, hobby's.... om vervolgens pas als ze echt op zichzelf gaan wonen er achter te komen dat het leven toch best wel duur is :+

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:32

Sorry, maar wat een heerlijk toppic. Ik vermaak me kostelijk met jullie horror verhalen..... :=

Ik heb het getroffen met mijn schoonmoeder. (schoonvader is inmiddels overleden) Er is wel eens wat maar als ik dit zo lees mag ik mijn handjes dichtknijpen.

Wat betreft kostgeld. Ik vind het ook normaal dat wanneer je een inkomen hebt en je woont nog thuis je wat bijdraagt. Schrik alleen als ik lees hoeveel sommigen betalen. :$

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 15:32

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 17:42

Hallo, zo zwaar bedoel ik het niet. Ik word niemands moeder. Gewoon dat een meisje zich hier thuis en eigen voelt. Dat ze graag mee komt, zich op haar gemak voelt en ook zelf spontaan is naar ons. Wij hebben nu met 2 meiden al gemerkt dat daar veel verschil in zit. De een die het juist leuk vindt om leuk ontvangen te worden en deel van het gezin wil zijn. En een ander die graag op zichzelf is, niet altijd mee wil komen etc. De 2e heeft dan ook minder lang stand gehouden, omdat onze zoon dan veel meer voor de keus kwam en hij gewoon echt weinig tijd heeft door werken en studeren. Wij lieten hem vrij, maar hij stond teveel onder druk.

Als je ouders het financieel echt zwaar hebben en je gaat werken, is meebetalen niet zo gek. Als er huurtoeslag wordt ontvangen, worden ze daar ook op gekort vaak als een kind gaat werken.
Hoeveel dat is hangt van alles af.
Als je ouders echt heel weinig hebben en je brengt echt vaak je vriend(in) mee om te eten, zou ik gewoon zonder dat iemand dat hoeft te weten wat extra;s geven.

Wij vinden het wel leuk om nog dingen te betalen en te geven. Onze zoon betaald ook genoeg zelf, maar een beetje verwennen is leuk. Mijn oma betaalde tot haar dood nog graag iets aan haar dochters en mijn moeder betaald ook altijd graag iets voor mij of onze zoon. Dat is zo van generatie op generatie gegaan.

Maar schoonmoeder krijgt niks van ons en wij nooit van haar, dus is ook klaar. Vroeger toen mijn man zijn oma nog leefde en hij net werkte, moest hij altijd 2 pakjes sigaretten meenemen. En ook toen al kreeg hij nooit iets. Als hij al eens iets kreeg van zijn moeder, werd het nog net niet op billboards gezet.

Die verschillen in opvoeding merk je wel je hele leven door. Ik ben verwend, maar minder ''hebberig'', kan ontzettend goed zonder luxe of extra's, kan goed bezuinigen en dingen laten staan. Mijn man die juist weinig heeft gehad, heeft veel meer moeite daarmee.
Onze zoon, verwend tot op het bot, is ook niet zo ''hebberig''.

Maar goed, iedereen is verschillend en doet het op zijn eigen manier. Je partner komt altijd uit een ander gezin en daar moet je het toch mee doen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 18:44

Als ik al deze verhalen lees prijs ik me echt gelukkig met mijn schoonmoeder O:) is een schat van een mens, mijn schoonvader ook. Naast dat wij het onderling zeer goed kunnen vinden kunnen ze het ook heel goed vinden met mijn ouders en mijn oma. Heel bijzonder en zo ontzettend fijn!

Mijn ex schoonmoeder daarentegen had ik echt weinig mee. Werd vaak als een kind behandeld, vooral de manier waarop er tegen je gepraat werd. En laten we zeggen dat mijn ex vriend zijn rare trekjes niet van n vreemde had....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:01

Ik ben 7 jaar samen met mijn partner en mijn moeder vraagt nog steeds bij elk bezoek "wil je koffie?"
Terwijl we elke keer melden dat hij dus absoluut geen koffie lust :') Is niet uit onwil. Wij zijn allemaal koffiedrinkers en het is zo gewoonte om dat te vragen, dat ze het telkens weer eruit gooit. Dat en dat ze een warhoofd is :))

Wat wel eens discussie geeft is dat zij vaak dingen mee wil "sponsoren". Voor mijn vriend voelt dat alsof ze niet wil onderdoen, tonen van kijk eens wat ik allemaal geef.
Terwijl het voor haar net iets is van "jij bent mijn dochter en zolang ik kan verwen ik je graag als het eens kan". Dit gaat dan om kleine dingen trouwens.

Hij krijgt met regelmaat ook wat extra's toegestopt en voor cadeautjes (verjaardag, kerst) vraagt ze altijd specifiek wat hij leuk zou vinden.

Dus ook niet zozeer uit afgunst, eerder gewoon verschil in leefwereld/opvoeding.

Mijn schoonpa is echter dan weer van de overtuiging dat zijn kinderen hem (en schoonmams) moeten onderhouden/verwennen. Hoe duurder hoe liever...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:03

Heb ik toch best geluk met mijn schoonouders :') Nooit echt problemen mee

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:05

Deel 2.... https://www.buzzfeed.com/kristatorres/t ... xcNHIm-4Mc

Nummer 2 vind ik het allerergst. Als mijn schoonmoeder dat had gedaan dan had ik haar denk ik alle hoeken van de kamer laten zien. Gelukkig is mijn schoonmoeder heel lief en net zo dol op onze beesten als wij.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:33

Amandavd schreef:
Deel 2.... https://www.buzzfeed.com/kristatorres/t ... xcNHIm-4Mc

Nummer 2 vind ik het allerergst. Als mijn schoonmoeder dat had gedaan dan had ik haar denk ik alle hoeken van de kamer laten zien. Gelukkig is mijn schoonmoeder heel lief en net zo dol op onze beesten als wij.

:oo

Als mijn schoonmoeder dat zou doen, kan ze maar beter zorgen dat ik haar nooit meer kan vinden. :=

Maar ook hier, zal gelukkig niet gebeuren :)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:36

wiebke schreef:
-Ook vond ze het niet kunnen dat ik niet had gevraagd hoe ze het vond oma te worden (alsof de mogelijkheid bestaat dat ze het niet leuk zou vinden..)

Oh maar die bestaan hoor! Een goede vriendin van mij ging haar moeder vertellen dat ze zwanger was en is zonder pardon t huis uitgezet, ze kwam maar terug als ze abortus had gepleegd want de aanstaande oma was nog veel te jong en wilde dat helemaal niet..
Dat is dus nooit meer goed gekomen, dat snap je wel

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:39

Nee Nadia, wat erg! :oo

Dat artikeltje, omg, die zijn verzonnen toch? Toch?!

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:17

Die nr 2 is echt heel erg :=

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:45

Zooo die verhalen hier sommige echt erg.

Bij mij zijn het meer kleine dingen. Bij de schoon familie wordt er regelmatig een mopje gemaakt over iets vollere vrouwen en dan zit ik daar. Laatst nog in huilen uitgebarsten boven nadat ze een bloemenmeisje ‘mis dikbil’ noemden. Vond het zo gemeen, wil niet weten wat ze achter Mn rug om zeggen.

Of opmerkingen als ‘nog eens echt iets doen met het gezib’ Aka zonder schoon dochters of zonen die blijkbaar niet bij het gezin horen :+

Mogen ook nooit mee op de kerstkaart. Stuurt mijn moeder er altijd eentje terug met wel onze beide namen erbij :+

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:54

K_m wat een rot schoonfamilie. Je noemt het kleine dingen maar dit zijn gewoon hele onaardige steken onder water die je niet verdient.

Sterkte :(:)

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:56

Ahhh k_m, wat akelig zeg. Juist zulke kleine steken onder water zijn zo gemeen en diep kwetsend!

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:20

Ze bedoelen het echt oprecht niet verkeerd, toch zeker de rest van de schoon familie niet (schoonmoeder kan zoon moeilijk loslaten heb ik het idee). Bij hun is gewoon sportief zijn enzo normaal. Over de zus die gewoon echt een mooi figuur heeft maken ze ook opmerkingen. Vinden ze onderling grappig maar denk niet dat ze begrijpen dat dat helemaal niet grappig is en zelfs grof.

Gek wel hoor want ik kom er heel graag en kan heel erg met hun lachen en doen, maar dat soort dingen denken ze gewoon niet bij na. We gaan nu bv wss bouwen en dan denken ze heel erg mee en bellen mensen voor advies enzo. Het is niet dat ze me niet mogen maar ja heel snel een oordeel klaar. Ik ben zelf zo niet mss dat het me daarom ook hard opvalt altijd.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 23:59

Wat een verhalen zeg... Ik denk dat ik geluk heb, schoonmoeder is altijd erg aardig voor mij en haar zoon natuurlijk. Verder is het een erg apart mens :')

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 07:32

Oh herkenbaar allemaal.
Mijn ex schoonfamilie vond mij ook niet zo leuk. Ik hoorde er niet bij.
Ze wilden ook met het gezin op vakantie. Naar Afrika. Dat is mijn droom! Ik mocht echter niet mee, ook niet toen ik zei dat ik gerust zelf wilde betalen. We hadden 6 jaar een relatie...
Vriendin van zijn broer mocht wel mee 8)7