Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:04

Mlies schreef:
Ik heb volgende week zondag m'n housewarming. Dat red ik natuurlijk niet met een €30,- budget. :D Heeft iemand nog fantastische tips om ook dat een beetje binnen de perken te houden?

Een Amerikaanse housewarming :+
Iedereen neemt iets mee haha!
Grapje natuurlijk :+
Bij Lidl en Aldi hebben ze lekkere salades, roomkaasjes ed voor weinig geld.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:07

gillian schreef:
Mlies schreef:
Ik heb volgende week zondag m'n housewarming. Dat red ik natuurlijk niet met een €30,- budget. :D Heeft iemand nog fantastische tips om ook dat een beetje binnen de perken te houden?

Dit is hier in studentenland best wel gebruikelijk hoor anders! :D Ik zie vaker wel dan niet dat op een feestje iedereen wat bij zich heeft. Dit kan vaak ook een fles drank zijn die niemand echt lekker vindt en die je dus ergens anders dumpt zodat ie bij jou niet meer in de weg staan, of een sixpack heineken ofzo := (Dat staat hier bekend als niet lekker)

Maar zonder gekkigheid: ik weet niet hoeveel mensen je verwacht en wat voor type vrienden je hebt, maar het is helemaal geen gek idee hoor :j

Courses

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:12

Bij ons (4de jaars student :Y) ) is het heel gebruikelijk om 'BYO' parties te doen hoor :) Alsof studenten voor 30 man drank gaan inkopen :+ Twee kratjes hier en de dure zooi neem je mooi zelf maar mee :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:13

Courses schreef:
Bij ons (4de jaars student :Y) ) is het heel gebruikelijk om 'BYO' parties te doen hoor :) Alsof studenten voor 30 man drank gaan inkopen :+ Twee kratjes hier en de dure zooi neem je mooi zelf maar mee :+

Ja precies, en omdat iedereen het zo doet ben je ook niet gierig ofzo. Iedereen betaalt gewoon gespreid voor zijn feestje *\o/*

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 17:15

Tja maar als niet student zijnde is het wel gierig en zou ik het niet in mn hoofd halen. :+
Moet je, je voorstellen dat je oom en tante zeggen: ik vier me verjaardag maar wel even eigen drank en eten meenemen.

Maar goed het gaat te offtopic dames :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:18

Yonker schreef:
Tja maar als niet student zijnde is het wel gierig en zou ik het niet in mn hoofd halen. :+
Moet je, je voorstellen dat je oom en tante zeggen: ik vier me verjaardag maar wel even eigen drank en eten meenemen.

Maar goed het gaat te offtopic dames :D

Maar voor familie is het ook wel wat anders, haha :) Ligt er uiteraard een beetje aan wat voor gezelschap je hebt :)

Ik zou inderdaad de Lidl eens proberen, ik ben erg te spreken over hun spullen altijd. En je kan bijvoorbeeld kiezen voor de optie om wraps zelf te maken. Wraps met pesto en bijvoorbeeld beenham oid. Kan je redelijk wat van maken en kost dan echt heel weinig in verhouding! :) AH had ook nog wijnen in de aanbieding volgens mij, al is de Lidl qua wijn ook best prima! :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:18

gillian schreef:
Mlies schreef:

Boodschappen bij de Lidl halen idd. Ook gewoon het bier en de wijn. Is prima te drinken. Nou ja, misschien niet alle wijn....
Zelf gehaktballetjes maken, chili sausje erbij.
Wrap met wat er in de aanbieding is (zalm, kipfilet, oudekaas) roomkaas, sla, oprollen en reepjes van snijden.
Zelf een cake bakken.
Veel thee serveren. Kost minder dan wijn :-)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:20

Ze hebben bij lidl en aldi prima wijn hoor
Ik haal altijd hugo bij de aldi (zoet)
en kaapse pracht (droog) en hoor niemand klagen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:26

En wijnvoordeel.nl heeft vaak goede aanbiedingen!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:37

Aankoop vriezer kon bij ons goed uit. We kunnen daardoor het vers vlees voor de katten per 100 kilo inslaan waardoor we per jaar 100 euro besparen. We hebben een zuinige vriezer die ons per jaar 40 euro aan stroom kost.

Ik heb net bij de Jumbo een Hallo jumbo gekocht want het onderwerp was budget koken. Staan recepten in vanaf €1,50 pp.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:54

Gekocht? Die zijn toch gratis? Staan zelfs online!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:55

Ik dacht heel even dat je de Jumbo zelf had gekocht :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 20:57

Ik kom deze week -zoals het er nu uit ziet- rond met € 20 :D :D Vind het zó tof!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:16

Oh ja gehaald bedoel ik, lol...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:15

In dat boekje van jumbo of ah stonden hapjes recepten. Die van ah was deze keer ook echt interessant boordevol gezonde alternatieven en vrij goedkope recepten. Volgende week inderdaad weer hamsterweken en alweer een lijstje klaarliggen. Met de boodschappen van deze week (118,- 2 personen incl kwukenpapier en schoonmaakspul) heb ik even gerekend en kan ik 10 dgn vooruit. Vandaag stamppot gemaakt waarvan nog 2 pers en 1 pers portie ingevroren. Dus kunnen we bijna 14 dgn doen.
Vandaag wel nog extra boodschapje gedaan want wou nog een taart bakken. Genoeg voor een bananenbrood erbij ook nog. Heerlijk dit soort dingen als ik er tijd voor heb.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:23

Donna89 schreef:
Ze hebben bij lidl en aldi prima wijn hoor
Ik haal altijd hugo bij de aldi (zoet)
en kaapse pracht (droog) en hoor niemand klagen

De hugo kost 1.89 per fles zo uit mn hoofd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:25

Ik ben ook even bij AH geweest, en wat blikjes peulvruchten ingeslagen, ook 2e gratis.. en de Alpro sojayoghurt.. Uiteindelijk behoorlijk wat korting!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:26

De Hugo bij de Lidl vind ik ook prima te drinken :j

Leuke challenge! Ik woon nog thuis, anders had ik het gedaan. Maar ik geef wel veel te veel geld uit aan onzinnige dingen zoals een koffie op het station en een lunch op school. Dat geld kan ik dan natuurlijk beter stoppen in zelf boodschappen doen en thuis alvast de lunch klaarmaken.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 22:52

Bedankt voor de tips! Ik ga eens kijken hoe ver ik het ga redden binnen budget.
Folders goed door kijken en daar eten op baseren is ook een goede.

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 23:48

Deze week Is tot nu toe goede gegaan. Nu 4 dagen bezig en 33 euro uitgegeven aan boodschappen met 2 personen. Nu wil ik tot mijn vakantie volgende week zaterdag nog max 60 euro uitgeven aan de boodschappen. Dat wordt een uitdaging aangezien ik ook nog wat huishoudelijke dingetjes moet kopen. :D

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 00:02

Ik ben gisteren naar de markt geweest. Voor 18 euro een zak sinaasappels jonagold, 2 kg pruimen en n zak kiwi's aan fruit. Als groente 3 kg penen 2 kg ui 2x broccoli en lente ui.

Bij ah in de bonus 6 kg aardappels en 1 kg rundergehakt en 2 zakken boerenkool voor 10 euro. Heb nu 8x hutspot met gehaktballetjes, 6x boerenkoolstampot met gehaktballetjes en 2l soep met groente ui en balletjes. Met de broccoli ga ik nog iets met rijst maken.

Dus voor 28e 3 weken avondeten en fruit jeeeh!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 08:37

Daar red ik geen drie weken mee qua groente en fruit.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:01

Leuke challenge!

Als ik de verhalen hier zo lees, doen wij thuis echt wat verkeerd. We zijn met z'n tweeën en geven gemiddeld 50 tot 60 euro per week uit aan boodschappen. En dan groente en fruit niet meegerekend, want die neemt vriendlief mee van zijn winkel.

Wij drinken veel frisdrank, dat wil ik sowieso gaan minderen en mijn vriend is nogal fan van luxe producten. Ik ben ook altijd iets goedkoper uit wanneer ik alleen boodschappen ga doen, dan wanneer we samen gaan. :')

Verder moet ik echt meer naar de huismerken gaan kijken en niet direct naar de A merken grijpen. Bonus houd ik altijd wel in de gaten en Scoupy is inmiddels geïnstalleerd.

Ben nu op vakantie, maar wanneer ik terug kom ga ik eens boodschappen doen met al jullie tips en wat minder tussendoortjes is niet alleen goed voor de portemonnee... :Y)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:02

Leuke challenge! Wij zijn iedere maand voor 2 pers. rond de 200 a 250,- kwijt aan boodschappen. We zouden daar zeker nog op kunnen besparen, want we eten toch nog behoorlijk luxe.
Wat voor mij het beste helpt om te besparen is minder vaak boodschappen doen; ik ga iedere 2 weken een keer naar de supermarkt en besteed dan tussen de 80-120 euro) dat was even wennen, maar nu weet ik niet beter en heb ik nog steeds veel keuze in huis.
De eerste week eet je vooral verse kort houdbare groente zoals andijvie, broccoli, veldsla etc. In de tweede week zijn verse groente als bonen en wortelen nog prima, daarnaast eten we dan vaak nog iets als spinazie (vriezer) of bv roerbakgroente (vriezer). Vlees kopen we in grote verpakking en verpakken we zelf thuis over in porties, dit gaat allen de vriezer in.
Fruit voor de tweede week gaat vaak eerst nog in de koelkast, zodat dit iets langer vers blijft, al moet ik zeggen dat veel fruit gewoon twee weken goed blijft. Brood gaat ook direct in de vriezer.
Melk, toetjes en broodbeleg zijn over het algemeen ook makkelijk 2 weken houdbaar (kwestie van op de datums letten bij aanschaf)
Andere tip is voer voor de dieren in grote verpakkingen halen, kattenvoer koop ik bv een 10 kg zak (voor 1 kat) door dit in een afsluitbare plastic bak op te slaan blijft het mooi knapperig en doet m'n kat er dus zon 4 maanden mee.

Wat je nodig hebt om bovenstaande te doen is voldoende kast- en koelingruimte. Wij hebben een tweede vriezer aangeschaft omdat de honden ook vers vlees krijgen. De eerste paar keer zul je merken dat je wellicht nog iets vergeet, maar dat ben je zo gewend. Zodra iets op is schrijf je het direct op een briefje om de volgende keer mee te nemen.
Behalve dat je zo in toom houd wat je allemaal mee neemt/kosten heb je ook nog eens tijd over ;)
Laatst bijgewerkt door boeflover op 07-01-17 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 10:03

Tango1979 schreef:
Ik ben gisteren naar de markt geweest. Voor 18 euro een zak sinaasappels jonagold, 2 kg pruimen en n zak kiwi's aan fruit. Als groente 3 kg penen 2 kg ui 2x broccoli en lente ui.

Bij ah in de bonus 6 kg aardappels en 1 kg rundergehakt en 2 zakken boerenkool voor 10 euro. Heb nu 8x hutspot met gehaktballetjes, 6x boerenkoolstampot met gehaktballetjes en 2l soep met groente ui en balletjes. Met de broccoli ga ik nog iets met rijst maken.

Dus voor 28e 3 weken avondeten en fruit jeeeh!

Ga je dan 3 weken alleen maar stamppot eten?