Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 14:57

Huertecilla schreef:
Ik blijft het onbegrijpelijk vinden dat door zoveel hier niet ingezien wil/kan worden dat 60 slechts een 20 km/u groter snelheidsverschil is dan met het maximum!!! van vrachtwagens. Dat dit bij een dergelijke lage snelheid veel minder risico inhoudt dan zelfs 'maar' 10 km/u sneller dan 130.
Pak toch gewoon je zakjappanner en nee niet die 2 secondes regel want die is gewoon fout.

Je ergens aan storen betekent niet dat het gevaarlijk IS!
De wet is:
- dat een motorvoertuig niet sneller HOEFT te KUNNEN dan 60
- dat het maximum de bovengrens is

Wanneer iemand 60 aan het rijden is op de snelweg ben je levensgevaarlijk bezig. Als je met 120-130 aan het rijden bent wat een normale snelheid is kan jij echt niet zover vooruit kijken dat je dit goed inschat.

Dan kan je praten wat je wil maar het is gewoon gevaarlijk.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:00

Misschien is het wel niet je snelheid, maar de afstand tot je voorganger die het bij geval van pech gevaarlijk maakt.

Daarbij is het ook aan degene die pech heeft om juist te reageren, als dat mogelijk is uiteraard. Daar is bijvoorbeeld de vluchtstrook voor gemaakt, het is niet alleen een vlugstrook voor hulpdiensten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:03

kiki1976 schreef:
Aan de andere kant op de wegen van 130 is het een max, niemand die zegt dat je dat dan ook moet rijden.

Vrachtverkeer rijdt daar ook 80.
70 is maar 10 km/u minder dan 80.

Ak, maar dan is die met 80 op de linkerbaan rijdende vrachtauto het gevaar.
Nee, ook dat niet. Degene die daar 130 rijdt moet kunnen stoppen binnen de afstand welke die kan overzien.

Enneh hoe snel rijden militaire colonnes??
Die rijden ook gewoon met 60 over de 130 wegen als er voertuigen tussen zitten die niet harder kunnen of beter niet sneller gaan.
Jajaja die rijden dan met waarschuwingslichten. Welnu, de staart verkeer die er achter rijdt niet.

robert45 schreef:
Wanneer iemand 60 aan het rijden is op de snelweg ben je levensgevaarlijk bezig. Als je met 120-130 aan het rijden bent wat een normale snelheid is kan jij echt niet zover vooruit kijken dat je dit goed inschat.

Oefffffff :n :n

Je moet kunnen STOPPEN binnen de afstand die je kan overzien :)*
Afremmen tot 60 is daarbij een non-onderwerp.
Als je dat niet kan inschatten hoor je gewoon niet achter het stuur.

palousa_boy schreef:
Misschien is het wel niet je snelheid, maar de afstand tot je voorganger die het bij geval van pech gevaarlijk maakt.

Euh, dat werkt ook andersom. Dan rij je nog staads gewoon te snel voor de afstand. Nogmaals; je moet kunnen STOPPEN binnen die afstand.

Het probleem is te hard rijden, onvoldoende opletten, onvoldoende afstand houden. Dat is NOOIT de schuld van een ander.

Tja en dan weer naar het onderwerp: 50 km te snel. Dat is terecht heel strafbaar. Dat er ook mensen te langzaam rijden is irrelevant.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 22-12-16 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:07

Daar zijn de matrixborden voor :)*
Die beginnen niet voor niets 'al' te knipperen bij 70. Om weggebruikers er op te attenderen dat het verschil tussen 120(of 130) en 70 wel heel groot is en men dus aandachtig moet zijn!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:08

robert45 schreef:
Huertecilla schreef:
Ik blijft het onbegrijpelijk vinden dat door zoveel hier niet ingezien wil/kan worden dat 60 slechts een 20 km/u groter snelheidsverschil is dan met het maximum!!! van vrachtwagens. Dat dit bij een dergelijke lage snelheid veel minder risico inhoudt dan zelfs 'maar' 10 km/u sneller dan 130.
Pak toch gewoon je zakjappanner en nee niet die 2 secondes regel want die is gewoon fout.

De wet is:

Gelukkig woont Huertecilla daar waar weinig verkeer is. Als je 60 gaat rijden op de snelweg dan wil de vrachtwagen die iets over de 80 rijdt inhalen over de strook waar de auto's 130 mogen rijden en dan heb je ineens 50 km/h verschil....

Vrachtwagenchauffeurs zijn ook echt niet blij met bestuurders die 60 km/h rijden. Overigens is het verschil van 20 km/h nog steeds een behoorlijke impact als die vrachtwagen achterop vliegt. Dan is je kruin je kreukelzone gok ik.

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:08

ik ben bang dat de boete veel en veel hoger is ze kijken inderdaad naar het verleden van de afgelopen 2 jaar wat er aan boetes gereden is
je geeft zelf al aan hij rijd vaak een boete
ik kan alleen mijn ervaring delen
mij man heeft nooit een boete
ik 2 in 2 jaar tijd mijn auto stond op me man zijn naam
die tellen dus mee

en meneer had in okt voor het eerst te hard gereden 45 km staande gehouden hij is monteur en de sukkel test de auto even uit gelukkig dat hij zijn rijbewijs niet kwijt is
dit ging via justitie en ze konden dus de hoogte niet zeggen zeiden de agenten
hij kwam binnen en moest dus over de 600 euro betalen
succes meid ik zou het hem echter zelf laten betalen
wij delen ook alles maar dit dus echt niet omdat wij ook ieder een eigen rekening hebben maar ok een gezamenlijke rekening

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:11

robert45 schreef:
Huertecilla schreef:

De wet is:

En laten we wel wezen, vrachtverkeer wat maar 80 mag is ook duidelijker te zien. Als jij een grote wagen of een wagen met aanhanger verderop ziet, wéet je dat die een stuk langzamer gaat. Zie jij een station, dan mag je aannemen dat die niet 80 rijd op een snelweg.. (tenzij de matrixborden uiteraard aangeven dat je maar 80 mag..)

Peelie

Re: Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:14

Gaan we niet erg off topic dames en heren...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:19

janderegelaa schreef:
Gelukkig woont Huertecilla daar waar weinig verkeer is.

Hier kan het net zo goed heel druk zijn in de vakantieperiodes en op lange weekeindes.
Wat we hier dan EXTRA hebben zijn echt steile laaaange hellingen waar vrachtverkeer soms 'ineens' maar met 20 km/u omhoog kruipt.
Nee en geen matrix-borden.
Ja en er zijn altijd mensen die daar achter opgesloten raken en dan met 25 naar de linkerbaan komen om in te halen.
Je moet gewoon fokking opletten, afstand houden en op mogelijk idioot gedrag anticiperen.

Te snel is ALTIJD fout.

Ja Peelie inderdaad en dat had je al gelijk!! kunnen schrijven toen het non-argument over te langzaam werd opgegooid als afleidingsmanouvre.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:23

HC: ben ik niet met je eens: als jij een vrachtwagen aan t inhalen bent met 1 km/u verschil, omdat je anders boven de max snelheid zit, dán ben je fout bezig. Liever het gas wat meer opentrekken zodat je er veiliger langs bent,ipv ernaast blijven hangen en onveilige situaties creëren..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:30

Celiien schreef:
HC: ben ik niet met je eens: als jij een vrachtwagen aan t inhalen bent met 1 km/u verschil, omdat je anders boven de max snelheid zit, dán ben je fout bezig. Liever het gas wat meer opentrekken zodat je er veiliger langs bent,ipv ernaast blijven hangen en onveilige situaties creëren..

Huh :?

Natuurlijk ben je dan fout; je moet wettelijk 10 km/u sneller gaan. Maar als je daarmee 9 over het max. gaat, hou je je maar even 1 km/u in. Jee wat een drama zou dat zijn.

Maar nu gaan we NOG verder van het onderwerp: het foute van VEEL; meer dan 50 km/u te snel.

Iemand die dat normaal, en dan nog wel in het volle NL, vindt hoort imo niet achter het stuur.

Reken eens uit hoeveel energie een auto van 1500 kilo heeft bij 180 km/uur.
Vergelijk dat eens met de energie in een landmijn.
Serieus.
Zet die getallen hier eens neer.
Dan ZIEN we waar, over wat voor gevaar, we het hier over hebben.

p.s. een Claymore mijn heeft 4 MJoule energie.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 22-12-16 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:32

Het voordeel van die langzaam verkeer stroken: je weet dat ze er zijn, en dat de vrachtwagens daar omhoog kruipen (of auto's met sleurhut). Dat daar een auto tussenuit kan komen weet je ook en dus houd je daar rekening mee.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:33

Huertecilla schreef:
Te snel is ALTIJD fout.

ik had er een quote bij moeten gooien: jij stelt hier iets wat gewoon niet waar is..

ik vind meer dan 50 km/u teveel, zeker niet normaal..
en HC, eerlijk gezegd interesseert het milieu en de uitstoot mij totaal niet, en ga ik het ook niet voor je uitrekenen :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:40

Celiien schreef:
en HC, eerlijk gezegd interesseert het milieu en de uitstoot mij totaal niet, en ga ik het ook niet voor je uitrekenen :+

Huh :?

Ik heb het over de kinetische energie; de vernietigende kracht :)*

Die is de helft van de massa maal het kwadraat van de snelheid.
'Kwadraat van de snelheid'.

DAT is het probleem van toenemende snelheid.
Bij 180 is een modale auto een bom.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:43

Ik weet mijn god niet eens wat kinetische energie is, dus t middelste gedeelte van je post sla ik over.

Als bij 180 een modale auto een bom is, is dat ook niet de reden dat de meeste modale auto's dat niet kunnen.. lijkt mij hoor.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:45

TS haar vriend moet gewoon Flitsmeister nemen, dat heb ik ook :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:47

janderegelaa schreef:

Helpt dat tegen ongelukken dan? Ik ken het niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:50

Azmay schreef:
janderegelaa schreef:

Helpt dat tegen ongelukken dan? Ik ken het niet.

Nee, daar heb je je ogen voor. Maar om op het onderwerp terug te komen van TS....Het scheelt wél heel veel bekeuringen ;)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:50

janderegelaa schreef:

Hij is staande gehouden? Meldt hij ook waar politie rijdt? :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:56

Celiien schreef:
Ik weet mijn god niet eens wat kinetische energie is, dus t middelste gedeelte van je post sla ik over.

Als bij 180 een modale auto een bom is, is dat ook niet de reden dat de meeste modale auto's dat niet kunnen.. lijkt mij hoor.

:x

en

:x :x

Neem dan maar gewoon aan dat meer snelheid ALTIJD extra veel meer risico inhoudt. Ook bij Janderegelaar.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 22-12-16 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:57

Celiien schreef:
Huertecilla schreef:
Te snel is ALTIJD fout.

ik had er een quote bij moeten gooien: jij stelt hier iets wat gewoon niet waar is..

ik vind meer dan 50 km/u teveel, zeker niet normaal..

OT: Het milieu is opzich verder niet essentieel voor ons als mensheid.

Het blijft een feit: Te snel is gewoon gevaarlijk. Niet iedereen kan er op anticiperen, ook al kan jij een koprol met je auto bij 250km/u.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:31

janderegelaa schreef:

Hij is staande gehouden... daar helpt FM echt niet bij.
Ook is FM niet bedoeld om ongenadigt het gas open te trekken.

Ik gebruik FM en is super makkelijk omdat hij je echte km weergeeft.
En aangeeft hoe hard je mag (is niet helemaal up-to-date) maar is wel handig als je in vreemd gebied rijdt.
Ook gaat hij af als er een ambulance/brandweer van achteren nadert.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:48

dan vind ik toch echt het systeem in DL beter...boetes zijn niet zo gigantisch hoog, en voor kleine overtredingen betaal je maar een tientje ofzo..
maar vanaf 20 km per uur krijg je 1 punt, en gaan de boetes fors omhoog (nog niks vergeleken bij Nederland).
Bij 40 km per uur te hard krijg je 2 punten en kan je je rijbewijs een maand inleveren...

bij 8 punten in totaal ben je je rijbewijs minimaal 6 maanden kwijt en misschien wel definitief (hangt vd idiotentest af...psychologische test om te kijken of je wel geschikt bent om auto te rijden).

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:50

Brainless schreef:
janderegelaa schreef:

Hij is staande gehouden... daar helpt FM echt niet bij.
Ook is FM niet bedoeld om ongenadigt het gas open te trekken.

Ik gebruik FM en is super makkelijk omdat hij je echte km weergeeft.
En aangeeft hoe hard je mag (is niet helemaal up-to-date) maar is wel handig als je in vreemd gebied rijdt.
Ook gaat hij af als er een ambulance/brandweer van achteren nadert.

TS haar vriend heeft al meer bekeuringen gehad en FM had hem in ieder geval gewaarschuwd dat hij de trajectcontrole inreed. Met gegarandeerd een bekeuring, óók zonder staande houding.

Met FM hoef je in ieder geval alleen nog maar scherp te zijn op wat er achter je gebeurd. Overigens let ik altijd wel op hoever ik over een snelheid heenga op de snelweg. In principe niet meer dan 20 km ivm registratie ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:19

janderegelaa schreef:
TS haar vriend heeft al meer bekeuringen gehad en FM had hem in ieder geval gewaarschuwd dat hij de trajectcontrole inreed. Met gegarandeerd een bekeuring, óók zonder staande houding.

Met FM hoef je in ieder geval alleen nog maar scherp te zijn op wat er achter je gebeurd. Overigens let ik altijd wel op hoever ik over een snelheid heenga op de snelweg. In principe niet meer dan 20 km ivm registratie ;)

Hij reed geen traject controle in.
De politie heeft hem van de weg getrokken omdat hij veel te hard reed.

Met FM moet je ook voor je kijken hoor.
Je weet nl nooit wat er gebeurd en alles kan ineens vol op de rem gaan.

Ik rijd max 5 te hard en alleen als dat kan (bv 's nacht hier op de snelweg; dan kom ik letterlijk niemand tegen).